Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vlaanders

Vlaanders guerilla 2009

Recommended Posts

dat ziet er smakelijk uit vlaanders..ja paarse wietjes zijn vaak minder gevoelig voor schimmels en kunnen daardoor ook nog in oktober schoon geoogst worden met wat mazzel.die van jou is vast een lekker rokertje,veel succes nog ffies met de laatste loodjes..

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes vlaanders...

 

vroeg me af, ik zie dat jouw gedroogde toppen hier en daar nog wat blad hebben (kleine stukjes maar). is dat erg voor 't rook plezier? ik weet namelijk nog niet zo goed tot hoeverre ik alles moet bijknippen. tot nu knip ik tot aan de trichomes-grens (dus als 't harig wordt), en dan stop ik, en laat ik ze verder drogen. maar sommige zeggen dat drogen met alles erop en eraan beter is (voor die laatste beetje suikers, en evt. extra trichomes ontwikkeling)..

 

misschien heb je nog tips.

 

groeten,

justforfun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Driesken:

Bedankt :closed: ik ben benieuwd hoe het gaat met de jouwe :D! En ja, dat is in vlaanderen.

 

Indoflow: Ik hoop het, het heeft net een serieuse kwak geregend deze nacht. Gelukkig waait het nogal veel. De laatste loodjes wegen in elk geval niet erg zwaar bij mij ;) ik hoop dat het een lekker rokertje wordt! Jij nog veel succes met de laatste plantjes, je bent het toch nog niet beu zeker!? :wacko:

 

Justforfun:

Ikzelf ben echt een "noob" in het knippen. En heb ook een grote fout gemaakt met het oogsten, alle haren waren bruin van deze 2 geoogste plantjes, maar dit kwam door de dauw en regen. De wiet moest nog 2 weken langer staan, en hierdoor had ik wat smallere buds met SUPER veel blad erin.. Alles verwijderen lukt nooit dus laat ik het zo. Het grootste gedeelte is al verwijdert.

 

De andere geoogste plantjes waren lekker rijp, en waren hierdoor ook een stuk dikker en vooral vastere toppen! Je moet gewoon alle grootste bladeren verwijderen en de topjes van de kleintjes afknippen zodat ze niet in je toppen krullen. Maar dat is mijn manier.

 

En inderdaad, drogen met de kleine blaadjes zorgt voor meer suikers etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

opzich...het is niet erg als alle haren bruin zijn. die methode van herkenning dat er geoogst moet worden klopt niet. het is meer dat commerciele partijen dat doen. mister XX, spees cees van nomercy.nl denkt daar heel anders over. 2e internode bloei moet klaar zijn, niets met trichomes kleurtjes. en dat lukt trouwens haast nooit buiten in NL... dus het is gewoon snoeien als 't begint te rotten, dat is 't beste geloof ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

trichomes vertrouw ik nu wel, maar haren niet meer. Ik kom even in je topic langs :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer denken jullie dat ik die paarse moet oogsten? Ik had gedacht volgend weekend... (zie vorige foto's van 4 oktober)

 

(de paarse staan in bloei van ongeveer 20 augustus

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ok 6 weken zou dus ongeveer nu moeten zijn toch? maar het is kouder buiten, dus soms duurt 't langer. en een plant is eigelijk alleen maar klaar na zn 2e internodale bloei (zie space kees, nomercy.nl). maar dat bereikt men nooit buiten hehe. ik denk dat je gewoon zo lang mogelijk moet bloeien. tot 't te koud wordt, te heftig gaat stormen, of er ontstaat te veel rot. zo zie ik 't. ik kijk 2 keer per dag naar mn plantjes, en oordeel per moment of takken/plant geoogst moet worden...

 

snap je een beetje wat ik probeer te zeggen?

 

groeten,

justforfun

 

ps. denk dat die van jou nu al lekker zouden zijn hoor, daar niet van... volgens mij heb je zelf wel alles goed in hand, dedicated forum lid zo te zien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap het wel hoor, maar heb niet echt veel ervaring, niet outdoor, niet indoor. Heb er wel wat, maar wegens wat discutie met de ouders word het nog steeds niet getolereerd voor nog exact 4 maanden. Ik heb hier vooral veer informatie opgedaan, vele topics gevolgd, en vooral veel vragen gesteld :verrygood! En een verslagje of 2 maar dan maar half afgewerkt.

 

Ik had m'n double fun's thuis geoogst na +/- 5 weken en deze waren echt niet te roken bijna... De geur was ok, de smaak was een tegenvaller, het effect zeker want het was er niet. Zelf niet na een pure joint. Er zat amper thc in maar goed, heb er zeker wat uit geleerd :lol:

 

Ik dacht inderdaad dit weekend oogsten, tenzij er nog nieuwe haren aangemaakt worden en geen rot in zit, ze geven droog weer. De paarsen hou ik voor mezelf dus deze moeten echt TOP zijn :rolleyes:

 

Ik heb alvast een topje ndb/dobule fun van op de guerilla snel gedroogd met een haardroger en hij gaf nu al een ECHTE stoned buzz in m'n hoofd! Dat voorspeld ook wel iets goeds :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sweet. ik ben niet zo van 't haardroger methode hehe, maar mooi dat 't effect heeft. een silkscreen gebruiken om wat kief te maken is ook een oplossing (misschien ken je die methode wel). raar trouwens dat de double funs niet lekker waren. te vroeg geoogst? te snel gedroogd. ik ben echt bang dat ik mn shit te snel droog en dus 't roken te bitter maak... damn zou toch zonde zijn pfff :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

justforfun: Had al 1 week gedroogd daarna haardroger, direct zou ik ook nooit doen. Silkscreen methode ken ik niet, leg eens uit :wacko:? En idd de double fun's, zeer raar... 2 weken netjes gedroogd, wel wat te vroeg geoogst, ... en op de guerilla spot, zelfde zaadjes was alles lekker rijp & stoned :lol:

Het komt wel in orde :wacko: veel rookgenot ermee!

 

Oja, PS,

 

De 2 overgebleven paarsen zijn ook geoogst :wtf2: 2 minitopjes rot, derest mooi rijp, het is geen opbrenger, die ndbxtheone (toeval van wierieman), maar qua thc gehalte, compactheid ziet hij er in elk geval TOP uit!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij naderinzien wil ik hier toch nog een reactie plaatsen dat uiteindelijk maar 2 plantjes goed gedroogd werden. Derest was eigenlijk zo goed als voor de vuilbak. Eigenlijk schaam ik me best wel maar ik kon het natuurlijk ook nie weten. Ik hoop dat anderen wat beter zullen nadenken over het drogen vooraleer ze overhaast beginnen met iets zoals ik deed.

 

Toch nog een leuke foto van het geslaagde genot:

gallery_15601_7892_921116.jpg

 

En zoals jullie zien had IK er niet zoveel van nodig om lekker te zetelen :lol: de inhoud van de grinder kwam er wel nog bij maar zoveel was dat niet meer!

gallery_15601_7892_707526.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De licht paarse zoals op de foto wel, was in totaal een 30-tal grammen. Het overige (100 gram en meer zelf) was voor de vuilbak. Had het gedroogd voor 2 weken lang in een vochtige kamer blijkbaar... Was ZO langzaam gedroogd dat het ranzig was, weet niet echt hoe het kwam, het zag er zeker ok uit toen we oogstten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kon je er geen ice-o-later van maken of zo dan weg gooien is ook zo zonde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had toen de middelen daar niet voor zal ik maar zeggen.. Het is zonde, maar ik heb er veel uit geleerd en ik deed en zal het altijd puur om de hobby doen. Het was niet veel maar ik was erg blij met het resultaat van een eerste guerilla kweek. Qua qualiteit dan toch. Hoeveelheid was kutslecht maar goed :lol:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...