Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr.LivingStoned

Test: Sunpulse Pulse Start Metaal Halide Lampen

Recommended Posts

Hoi, net als Ert ging ik een testrun lopen om de MHSP lamp uit te proberen. Ik had wat verbouwingswerken aan men hokje voor ik ermee kon starten, waarvan de belangrijkste het tussenwandje was. k015.gif

 

Dit moest wel zoveel mogelijk licht in 1 kant houden maar mocht het klimaat NIET verstoren. Hierop heb ik dus een tussenwandje gemaakt van euh ja raggels en wat folie maar zonder rockwol er tussen, heb er elke kant paar gaten uitgesneden die niet tegenover elkaar lagen en dit werkje ophangen zodat ook boven en onder de lucht vrij kan doorstromen.

 

Ook het lucht traject is hertekend, de filter luchtuitlaat is luchtuiblaas filter geworden, de inlaat heeft een verse en aangepaste airsock gekregen.

 

De aardebak is opnieuw gevuld, dat wil zeggen dat er 1200L atami-bcuzz lightmix de tuin is ingegaan en er 24 zakjes bat-mix van plagron zijn ingegaan. Deze aangelengd met wat B.A.C. schimmels.

 

De bodemverwarming is ook weer helemaal gemaakt, er zat een knik in de slang zodat de pomp het water niet rondgesjouwd kreeg en er zijn tandjes op had stuk gebeten. Dus slangen verlegt, nieuw pomp aangesloten en gaan met die banaan, hehe eindelijk, want vorige run was temperatuur gedaald in hokje tot 2-4*C en daar houd wiet helemaal niet van.

 

Eerst maar even foto's

 

gallery_10252_7016_215533.jpg

gallery_10252_7016_477521.jpg

gallery_10252_7016_69335.jpg

 

Aan de ene kant treed een Philips GreenPower in het strijdperk en aan de andere kant de Sun Pulse MH lamp.

Even plaatje om het kleurenspectrum beetje makkelijker te visualiseren.

 

gallery_10252_4994_16498.png

bron:netjes gepikt geen idee waar

 

gallery_5211_261_106204.jpg

bron:netjes gepikt bij Whazzup

Ik heb besloten om de eerste week, misschien zelfs tot de bloei doorzet, de 4K lamp te gebruiken, met de gedachte dat ze vooral groeien nog en ik hoop hier met de full spectrum lamp net dat beetje voordeel te halen. Het word vooral een leer run, hopelijk geraak ik ooit in de buurt van afstuderen laurea.gif

gallery_10252_7016_608171.jpg

gallery_5211_261_80587.jpg

bron:yep wederom netjes gepikt bij Whazzup

 

Deze word dus in een adjust-a-wing gedwongen om het max van zijn lumens uit te kwijlen over onze geliefde dames. Nou ik ben net zo, mogelijkerwijze nog net iets nieuwsgieriger dan de rest misschien naar het resultaat van deze bommen. Want je kan ze moeilijk anders omschrijven dan bommen, nee DOC je moet niet proberen THX. bombs.gif

gallery_10252_7016_368086.jpg

gallery_10252_7016_527417.jpg

 

 

Zo hebben we toch even geen :lol: maar dikke giga :P kan er best wel in, de foto's met plantjes die komen er strakjes wel aan, ik moest even uitblazen van het harde typwerk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man,

succes met deze testronde.

ongelovelijk hoeveel poppetjes je weet te gebruiken in je text, hehe..

 

met een echte emmenthaler wand ertussen: houd die echt al het licht tegen zo?

 

 

groetels |Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grinnik, yeah ik hou van poppetjes :P en jahoor het houd waanzinnig veel licht tegen, onder en bovenkant lekt beetje, maar niet genoeg om veel invloed te hebben. Ik wilde vooral alle klima omstandigheden precies hetzelfde hebben en dat gaat me op deze manier beste lukken denk ik, hoop ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk inderdaad dat er minimaal licht doorheen gaat komen, ook al door de reflectie. Wat je nog zou kunnen doen is om en om een schijf op afstand van je gaten monteren om de lucht door te laten maar het licht tegen te houden. Had je je filter niet gewoon in het midden kunnen hangen?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal strakjes de andere kant ook even laten zien, de ene kant zijn er 4 gaten in, de andere kant 5 en die komen niet overeen. Het laat geen licht door, nee ben zelf heel tevreden. Het is Diamond folie over een frame gespannen en er zit dus 5 cm tussen beide folie kanten.

 

De filter hangt niet meer in mijn hok, maar buiten ernaast. Ervoor ging ie recht naar buiten en nu word de garage mee opgewarmd ermee. Ook met het filter in het midden van men hok had ik graag temp/LV enz helemaal hetzelfde aan beide kanten zonder dat me dat veel hersenspinsel en of geld had gekost en mja ook nu weer is dit makkelijke oplossing die snel en goedkoop te maken was.

 

Wanneer kwam jij die whazzy foto's maken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe gekkenhuis hier! Moet er eerst wat groens te zien zijn dls :lol: Kan je ze straks niet gewoon effe meenemen deze kant op ;)

 

heb hier overigens nog een lumenmeter liggen.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie test setup !!, moet voldoende zijn om enig verschil in de lampen aan te tonen. :P

 

Succes op de leerschool :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe gekkenhuis, ach dan zou jeje hier goed thuis voelen hoor :) gekken genoeg in huis ;) Ik heb Sannie zijn lumenmeter nog steeds in bruikleen, net voor dit testje. Was nog een grid aan het maken om sensor in te hangen aan de adjust-a-wings want die van men diamonds kan ik niet meer gebruiken :D

 

Lumenmeeting komt eraan, ook al is ie indicatief, het zal toch zeker het verschil aangeven.

 

He BBB, thx voor binnen wippen, ja jouw had ik ook best gadget geil verwacht indeed :P

 

Even wat over de foto's, ik heb gekozen om het gewone automatische programma van me fototoestel te gebruiken en geen kleur aanpassingen te doen zodat het duidelijk blijft waar welk plantje groeit en met welke lamp erboven.

 

Ik ga ook gewoon steeds de 2 referentie stekken in beeld brengen, het zijn Dabney Blue's en we zien wel wat ze gaan doen. Als referentie voor mezelf heb ik er een paar soortjes bijgezet die ik zelf goed ken en weet hoe ze ontwikkelen, deze zullen minder vaak aan bod komen of er moest wat geks mee gebeuren.

 

Zo eerst maar even het wandje, in beeld zodat de verwarring verdwijnt.

 

gallery_10252_7016_681272.jpg

gallery_10252_7016_250921.jpg

 

En dan de referentie Hare Zelve

gallery_10252_7016_1209686.jpg

gallery_10252_7016_1097801.jpg

 

Het kleur verschil brengt gelijk een heel ander plantje naar voor, ze lijken amper nog op elkaar, waar het in werkelijkheid eigenlijk zelfs op zicht net dezelfde zijn. Genetisch komen ze van dezelfde moeder dus das 100% gelijk en ze zijn door mezelf gesneden, uitgezocht en voorgegroeid tot een 50cm.

 

Zo hebben we toch weer die grote :lol: verdient vind ik zelf :D

 

p.s voor Weetje het extra plaatje under_cover.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er mooi uit.

Net hokje hoor. :P

 

Ik ben heel benieuwd juist op de langbloeiers.

Daar zou het een voordeel kunnen hebben op hps lampen.

Dit ivm straling en warmte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10252_7016_527417.jpg

Nu zit er een mooie wartel met trekontlasting aan de fitting en dan hangen de losse touwtjes er nog uit... beetje slordig, en niet veilig zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Doc, Thx, ja die langbloeiers zit er ook in. Sour Neville op de achtergrond erbij.

 

@TheGreenDude: Ik sluit liever men kap aan op de aarde dan dat ik me druk maak op de trek ontlasting. Schrijf adjust-a-wing aan met je klacht TheGreenDude, want er was geen aansluiting voor aarde voorzien, dus heb ik de aarde uit de fittingbox getrokken en ervoor gezorgd dat die het enige stuk metaal kon opzoeken.

 

BTW, thx voor binnenwippen en de opbouwende kritiek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@TheGreenDude: Schrijf adjust-a-wing aan met je klacht

Rare reactie. Het is 'maar' een tip voor je eigen veiligheid hoor.

In ieder geval succes ermee verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk daar gaan we.

 

Moest je niet wennen aan het licht, of had je het al eerder zien branden ergens??

 

Ik blijf me verbazen hoe makkelijk het voor het oog is.

 

Succes en ertje gaat je helemaal volgen he!!

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Ert, Thx, jazeker het is veel aangenamer voor het oog. Ook foto nemen is wel heel makkelijk geworden op deze manier. En de enige plek waar ik ze zag branden was in jouw topic.

 

En ja de nieuwsgierigheid slaat in alle hevigheid toe :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Want je kan ze moeilijk anders omschrijven dan bommen, nee DOC je moet niet proberen THX. gallery_11156_6995_1461.jpg

 

En dat is zeker geen explosief :lol:

 

 

Kan het niet laten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja doc ik weet wat jij rook daar ga je dingen anders van zien .

 

Groetjes de freuds :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik had het kunnen weten natuurlijk, waar het hart van vol is loopt de mond van over. Doc, 'k wil niet weten wat je doet in je vrije tijd flasher.gif

 

Hoi freud, Thx voor binnenwippen en ja ook daar zal het ook wel zitten vermoed ik :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier heb ik op zitten wachten :P

 

Blij dat je van start gegaan bent, ik ga alvast op zoek naar die knop om te subscriben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Ashiva, :lol: en neem er bakje :P bij, dat doe ik ook.

 

De plantjes zijn netjes aangeslagen, op 1 afghaantje na. Dit gaf gelijk een dorstige aanblik dus hebben ze gisteren nog een flinke plens water gehad met yucca en sannie's bacto's. Het verschil in temperatuur is ook verschrikkelijk groot, ze stonden in de voorgroei ruimte erg koud , nu in het bloeihokje is de temperatuur opgelopen tot een comfi 25*C en dat geeft toch gelijk een aanpassing probleem.

 

Ze genieten ondertussen van 2 verschillende sun2.gif en ik ga dit weekend alles op 12/12 zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit topic ook op de voet volgen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Fast, greetings.gif

 

Zit zelf ook met grote pot popcorn voor het hokje alle dames aan te moedigen. Het verkennen van de bak is beetje achter de rug, ik zie vers groen op alle kruinen en ook het afghaantje is eindelijk mee aangeslagen. Dit was een erg grote plant en ik vermoed echt dat de warmte en stress van verpotten ze flink te pakken heeft gehad.

 

Maar eerst even referentie plantjes bij elkaar

 

HPS:

 

gallery_10252_7016_1285316.jpg

gallery_10252_7016_612152.jpg

 

Zelfde HPS maar met witbalans beetje bijgestuurd:

 

gallery_10252_7016_345349.jpg

 

En dan de MHPS kant en dat is gewoon zonder witbalans regeling:

 

gallery_10252_7016_86856.jpg

gallery_10252_7016_105717.jpg

gallery_10252_7016_363543.jpg

 

Het gaat goed, niet echt wat te melden. Mooiste in het hok is een skubba (Bubbakush x Cheese)

 

Even peek:

gallery_10252_7016_825227.jpg

gallery_10252_7016_131609.jpg

 

Zo, ik ga weer even op de bank genieten van een heerlijke :tu gevuld met Sour Neville.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toppie uit DLS,

 

Ik zie nog niet echt een groot verschil tussen de dames... Het daglicht dat van de mhps komt is wel érg mooi!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kleur is toch niet verkeerd !!! het bij iedereen bekende kweekkleurtje valt hiermee helemaal weg !

Zal lang niet zo opvallen als je je tent of kamertje open trekt, als met een hps. :tu

 

Voor de rest nog niks te zeiken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oi lekker om te mee te kijken hiero!!!!

Hoe zijn de ref stekken hehehe?

 

cheers

Hupla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...