Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jeroenski

Verwarmen Inlaatlucht.

Recommended Posts

Beste mede forumleden,

 

Ik zoek een manier om m'n aangezogen (verse) lucht te verwarmen voor m'n nieuwe hok voor het voorjaar.

De aangezogen lucht van buiten is volgens mij voor de dames niet al te best. helemaal nu met deze kou. Airsock komt er wel te hangen dat scheelt wel iets)

Eigenlijk op zoek naar iets als een verwarmingselement met thermostaat die na de "inlaatbox" geplaatst wordt.

 

Waar is dit te vinden?? (eventueel link webshop??)

 

In de kweekruimte zelf wil ik gebruik gaan maken van de CV. ( in de "nacht" periodes) Is dit aan te raden??

 

 

Alvast bedankt.....

 

:D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Google even op "kanaalverwarmer" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad kanaalverwarmer. Ik kwam er namelijk niet op.

 

Super bedankt.

 

Groetjes,

 

 

 

Enne werkt dit goed??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar er zijn hele mooie controllers voor te krijgen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Als de ketel brand als de lamp"en" uit is, dan zou het een goede oplossing zijn om de ruimte met de CV te verwarmen .

Er zijn ook kanaal verwarmers met een warmwater batterij, een elektrische verwarmer is alleen wat duur qua energie verbruik maar werk verder prima, ze zijn te verkrijgen in de meest gangbare spiro maten en in 230Volt en 400Volt uitvoering !

 

lucht verwarming

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Die CWW - Kanaalverwarmer Warm Water van inatherm.nl lijken mij best geschikt voor het verwarmen van de buitenlucht en nog

eens energiezuigig ook, alleen kom ik er niet wijs uit hoe deze dingen werken? (ik ben niet namelijk niet zo technisch aangelegd) heeft iemand hier ervaring mee of enig idee hoe dit werkt?

 

bvd

 

Jan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er een tijd over nagedacht om mijn inblaasslang over mijn uitblaasslang te monteern en dus een extra grote slang te nemen, twee boxen waar dus de uitblaasslang recht doorheen loopt maar de dikke inblaas slang in uit komt, aan de zijkant van deze box een flens zodat je de lucht je hok in kunt gooien... Zo verwarm je met je uitlaat je inlaat... Maarja, veel werk...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vind ik elke manier van electrisch verwarmen zonde,.......ik hang er liever wat lampen voor in de plaats :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Persoonlijk vind ik elke manier van electrisch verwarmen zonde,.......ik hang er liever wat lampen voor in de plaats :)

 

@BBB,

 

Hoe wil je dan met lampen de lucht voor verwarmen? :D

 

@Jeroenski,

 

Een kanaalverwarmer werkt super,ik werk met een hotbox verwarmer maar dan niet aangesloten tussen de aanzuigslang.

Maar hij past op slang van 200mm maar ik heb de verse lucht niet direct op de planten dus ik heb geen last van de koude lucht op de planten.

 

Gr Schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kees dat is echt een geniaal plan alleen wel erg moeilijk uitvoerbaar.

Ik zoek zelf een manier om in een slecht geisoleerde ruimte een goed klimaat te behouden.

Dit gaat op een 12/12 manier gebeuren , alleen weet ik nog niet hoe ik dit ga uitvoeren.

Ook kwam het ik op het idee om mischien wel 2x de Secret Jardin Darkroom DR150 150cm x 150 cm x 200cm te gebruiken ,alleen weet ik niet of deze wel warm genoeg zijn en er zal een stuk meer geluid af komen als een zelf gebouwde geisoleerde kast.

 

Maar ik zal er een topic over maken.

 

Mvg Azarias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed begrijp draait je hok pas van het voorjaar,en met de airsock boven in je hok moet dat wel kunnen hoor denk ik,en verse buitenlucht zullen je dames zeker waarderen!

Bij gebruik van een airsock ga ik er van uit dat je wel een aantal lampen hebt hangen en deze geven natuurlijk flink wat warmte af ,perfect verdeeld door de airsock en gemengd met de warmte van de lampen zou ik niet extra gaan bijverwarmen.Zonde van je poen natuurlijk :D

s'Nachts kun je dus de C.V. aanzetten,desnoods gooi je die ook zachtjes aan in de dagperiode?

 

en anders ga ik toch voor de tip van BBB,en een lampie erbij heeft natuurlijk ook nog meer voordelen :)

 

succes, grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een plaatje... De lengte van het tussenstuk hangt natuurlijk af van de efficientie. De buitenste slang is vanzelfsprekend geisoleerd, geen sonodeck nemen maar liever een gewone slang zelf isoleren vanwege de luchtstroom.

 

Natuurlijk kan alles ook in-line, dan moet je in de box de slang naar een hoek laten gaan en een iets kleinere flens nemen.

 

gallery_9137_3887_64952.jpg

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ganjamens

 

Idd, ga het proberen met gebruik van Cv (s'nachts) en kanaalverwarmer met de voeler in het hok, waarschijnlijk verwarmt de kanaalverwarmer weinig bij.

(dus ook weinig extra energieverbruik) Ik wil alleen maar een zeer constante temperatuur creeren.

 

@lagushka

 

2 hokken is bij mij niet rendabel ivm de grote en dan alle dubbele aanschaf van apparatuur.

Is bij mij namelijk kleinschalig en hobbymatig.

 

@BigButtBram

 

Elektrisch verwarmen zonde, liever een lamp extra?? BBB hoe verwarm jij het 's nachts?? Bij mij is de inlaat lucht echt te koud!! De elektrische kachels stralen warmte

maar deze gaat snel weer weg door de afzuiger. Vandaar de gedachte om de inlaat te verwarmen.

 

En BBB welke controllers??

 

 

 

Ps allen super bedankt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt er in die ruimte geen CV kachel of iets in die trent?

Als je dan uit die ruimte aanzuigt heb je ook frisse lucht en verwarmd ben bang als je een kanaal verwarmer gaat gebruiken dat je temp dan teveel gaat schommelen en stel jij hebt je thermostaat op 20 graden staan in huis blijft dat toch aardig stabiel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hok heb ik in een vrijstaande garage gemaakt. Deze garage is slecht geisoleerd.

De aangezogen lucht zuig ik aan in de ruimte naast het hok, maar nog steeds in de garage. Het is hier echt te koud!

 

Ga waarschijnlijk met Cv werken als een kanaalverwarming niet zo stabiel zou zijn qua temperatuur.

Moet dan wel een gasleiding gaan trekken, omdat er geen aanwezig is.

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 voordeel heb je als het goed is is volgende week de vorst voorbij, misschien een idee om een straal kacheltje in je hok te plaatsen?? scheelt weer een hoop en bekijks, want wie heeft er nou een CV in een garage??? snap je wat ik bedoel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel mensen zullen er niet meer in de garage komen denk ik.. :P

 

Maar heb je wel eens gedacht aan een soort bodemverwarming? Kabels en/of matten verbruiken al weer een stuk minder stroom dan straalkachels.Bovendien gaat het vooral om de warme voetjes, de droge kachel lucht zullen ze sowieso niet echt waarderen!

 

succes grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites
@BBB, Hoe wil je dan met lampen de lucht voor verwarmen? :P

 

 

12/12 ruimte :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
12/12 ruimte :P

 

 

Discussie gesloten gewoon 12/12 draaien, meeste opbrengst en vaker knippen hahahahhahahahahahhaha.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier een plaatje... De lengte van het tussenstuk hangt natuurlijk af van de efficientie. De buitenste slang is vanzelfsprekend geisoleerd, geen sonodeck nemen maar liever een gewone slang zelf isoleren vanwege de luchtstroom.

 

Natuurlijk kan alles ook in-line, dan moet je in de box de slang naar een hoek laten gaan en een iets kleinere flens nemen.

 

gallery_9137_3887_64952.jpg

 

Kees.

 

He Kees er zijn warmtewisselaars te krijgen voor ventlattie binnenhuis zijn doen net wat jij wil de koude lucht opwarmen met de afgezogen

lucht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet gewoon de koude lucht bovenin het hok naar binnen laten komen?Voordat het beneden is,is hij alweer een heel stuk verwarmd.Je moet alleen zorgen dat je inlaat gat(en) groot is om een snelle windstroming te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn ervaring is bijverwarmen niet nodig zolang je bodemtemperatuur niet teveel afkoelt. Het kan rustig onder de 10 graden worden in je hok zonder problemen. Maak je niet druk en gebruik zo groot mogelijke potten/bakken en het komt helemaal goed. Zonde van de stroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...