Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

crazchef

Mijn eerste binnenkweek 4 Amnesia 1x400 watt.

Recommended Posts

Hallo

 

Ik ben vandaag begonnen met mijn eerste kweek we hebben de hele nacht gebouwd aan het hok, maar na lang zwoegen en hard werken zijn we erin geslaagt om het af te krijgen.

Ik ga 4 x Amnesias kweken dat doe ik vooral om dat ik het de lekkerste soort vind en het beste effect geeft voor mij.

dat ga ik doen onder 1x 400 watt

zal eerst wat vertellen over me kast en toebehoren.

 

 

folie kast:

 

benodigdheden:

 

rachels

z/w folie

zilv folie

vijver folie

nietjes veel nietjes

spijkers

steenwol

piepschuim

afvoerbuis

ducktape

18 liter potten

2x specialmix.

 

gereedschap:

acuboor

zaag

nietpistool

schaar

stanley

 

 

apparaten:

 

1x400 watt lamp

diamondkap

vsa schakelkast

fancontroler

afzuigkap

carborigional filter

stekkerdoos

 

 

het maken van me kast was al heel lang gepland maar werd steeds uitgesteld door omstandig heden en dan was het gister zo ver BOUWEN.

Eerst naar de growshop bij mij in de buurt ( denk de beste van nederland ) spullen halen en advies inwinnen.

toen naar de bouwmarkt bouwmateriaal halen.

en toen aan de slag.

 

 

we begonnen met 4 frames( soort deurkozijn ) van 195 cm hoog en 80 cm breedt

daar spande we over 1 hele kant zilver folie en die nieten we vastop aan de zijkant van het frame dus een soort grote spiegel en dat bij 3 van de 4.

toen steenwol erin gedaan voor isolatie en een beetje voor de stevigheid.

toen aan de andere kant hebben we zwartwit folie gedaanen ook vastgeniet op de zijkant.

nu hebben we 3 wantjes gemaakt vanm buiten wit en binnen zilver.

nu de voorkant zelfde frame maar 2 extra latjes zodat we er een deurkozijn in kunnen zetten.

en dat dan ook doen dormiddel van weer een paar latjes vast timmeren.

dan bedek je het bovenste gedeelte en het onderste gedeelte en dan heb je in het midden gewoon een gat voor je deur.

dan panelen tegen elkaar schroeven zorg voor goede verbinding.

dak maken zelfde principen ander maten en maak in het achterste gedeelte van het dak 2 gaten zodat je daar 2 buizen aan naar benden kan laten hangen voor verwarmde inlaat lucht.

dak bovenop nieten.

dan alle folie mooi wegsnijden moet immers wel een mooie hokje worden tog.

dan gaan we aan de vloer beginnen dat bestaat uit piepschuim daar maken we gewoon een bak van met opstaande randen van ongeveer 30cm dan op de randjes van de bak latjes bevestigen en dan met vijverfolie een soort bak maken.

dan alles mooi met tape afwerken.

 

 

 

dan beginnen we aan de 2de fase en dat is het instaleren van de apparatuur

gelukkig heb ik daar een paar vrienden voor die daar heel goed en vakkundig in zijn.

 

we hebben 3 kettingkjes opgehangen voor me lampenkap en lamp

2 kettingjes in een bocht voor filter en afzuiger

en aan de buitekant 1 kastje gemaakt waar alles in hang heb hier nog weinig verstand van maar zal door middel van foto's meer duidenlijkheid geven hierover maar de foto's zijn onder weg.

en natuurlijk hebben we de fancontroler mooi tusen de plantjes gehangen.

en dat was het wel zo'n beetje.

 

En dan ziet er van boven zo uit

 

 

gallery_9137_6878_73314.jpg

 

 

dan gaan we beginnen met het kweekverslag heb er zin in.

 

 

Wil eerst nog een paar mensen bedanken voor het helpen en adviseren, deze mensen lezen dit vanzelf en natuurlijk ook de mensen van de growshop waar ik me spullen heb gekocht ze hebben me egt goede service en informatie gegeven bedankt!!!!!!!!!!!!

 

 

KWEEKVERSLAG:

 

09-01-09 planten

 

Dag 1 ze zitten in de grond hier een mooie foto.

 

gallery_9137_6878_666357.jpg

Edited by crazchef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey crazchef,

 

He he eindelijk ook maar eens wat op het forum laten zien?? :)

Het ziet er wel netjes uit.

Zo weer een lekker leestopic om te volgen :D .

Ik kan niet wachten op de volgende update.

 

Ik wens je cola's toe, :)

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo dude, ik was kapot, tot 6:15 bouwen moet je niet iedere dag doen hehehe... Als je de dag er na nog iets nuttigs wilt doen... Wel weer veel geleerd met bouwen, zoals dat je moet controleren of je afkortzaag het doet voor je gaat beginnen... En als je dan ruim folie mee neemt, neem het dan nog IETS ruimer... Let in de GS goed op als je je rol folie ergens tegenaan zet, want je vergeet het zo mee te nemen, zeker in een grote GS.

 

Ga niet bij KJ products shoppen, het is daar veel te gezellig, als je om 14:00 wilt beginnen aan je kast ben je daar ongeveer vertrokken om 17:30...

 

Veel succes in je kast Chef, bak er maar wat moois van, ga je daarna een amnesia gerechtje maken ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey crazy kees alles goed

 

jha met veel liefde en kennis gaat het me zker wel lukken

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk soortje heb je daar chef! Ik ga je deze ronde volgen als je het niet erg vind.

en de amnesia is een top soortje het smaakt heerlijk!

 

de groeten van mr green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Mr Green al vindt hij het wel erg dan mag je hem alsnog volgen hoor :P :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey volgen is geen probleem tog hoe meer zielen hoe meer vreugd

 

En met dat gerecht zit het ook wel goed heb egt een perfect recept voor cake en met een mooie vulling komt het helemaal goed tog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...