Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Missy

Goedkope spaarlampen, tl-armaturen & buizen

Recommended Posts

Waar kan je het beste spaarlampen, tl-armaturen & buizen kopen?

Online, of gewoon in een winkel mag natuurlijk ook. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de Gamma of Praxis. Even de prijs vergelijken.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tl armaturen alpha van de gamma waar ook een tl buis bij zit met kleur 33 is 5,49.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kastjes zijn erg klein, daar past geen TL-balk in, misschien een kleine spaarlamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kun je het beste PLL in/boven hangen. Deze worden op marktplaats goedkoop aangeboden als downlighters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem aan dat je bedoelt dat je ze der boven wilt hangen want er in lijkt me niet zo slim, als je ze er boven hangt kan je der denk ik wel 4 tl's boven hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon 8 watt tl buisjes gebruiken. Lekker compact, goedkoop, makkelijk te krijgen en ook in alle kleur codes te krijgen. Rijtje naast elkaar en klaar ben je.

 

Gegroet,

Donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem gewoon 4 x 36 watt, dan heb je wat ruimte na het verspenen/oppotten of voor meer bakjes.

 

Ik heb rijen van die propagators (zonder verwarming), je hebt er steeds meer nodig. :D

 

Het merkwaardige doet zich voor dat de planten zich richten naat de goedkope (poolse hel wit) buizen en niet naar mijn dure modere types.

 

Dus............de goedkoopste doet het ook.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het met 6x 8w mini tl.. gaat erg goed:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop een gezichts bruiner bij de kringloop!(2-5euro)

4x8watt UV buisjes er uit 8watt T5 erin Klaar! :D

 

PS. Zitten 2 30watt ballastjes in ideaal om er uit te slopen en zelf wat in elkaar te knutselen!

Anders TL looplampje bij Gamma(3.99)ook superhandig&goedkoop

 

Groet Leip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey missy

 

Dit zijn misschien niet de goedkoopste spaarlampen, maar denk dat je er wel veel meer aan heb.

moet je maar eens kijken op deze link...

ze zijn ook leverbaar met ingebouwde vsa, zie maar.

 

http://www.megaman.nl/megaman/index.php?pa...e=19&type=0

 

maar als je goedkope tl's of spaarlampen wilt zou ik gewoon bij de bouwmarkten kijken.

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de GAMMA hebben ze degelijke, goedkope spaarlampen, ik gebruik zelf hun 15 watters (928 lumen) en ze vallen erg in de smaak bij mijn Lowrydertjes :P.

Spaarlampen van zaken als IKEA, Action e.d. zou ik daarentegen zoveel mogelijk vermijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P ik zou voor phillips of osram kiezen wat lampen betreft

 

maar dan weer, wie ben ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn die Gamma / Praxis lampen niet van een slechte kwaliteit?

Vroeger waren die krengen altijd veel eerder stuk dan Philips tl's (voor gewoon "normaal" huishoudelijk gebruik :lol:).

 

Opkweken deed ik gewoon met HPS. Na een paar dagen ontkiemen in het donker.

Maar het is natuurlijk veel goedkoper om dit met spaarlampen of tl's te doen. :P

 

Aan hoeveel watt / lampen per kweekkastje (zie boven) zou ik genoeg hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je het beste gewoon 18 watt of 36 watt tl armaturen van de bouwmarkt kan kopen. Voor dat kleine opkweek bakje zou je 4 tl-buisjes kunnen gebruiken. Deze erboven hangen en klaar is kees.

 

Op de kwaliteit van de tl-armaturen is niets aan te merken, deze zijn gewoon budget, maar doen het gewoon goed en lang (ze gaan in ieder geval wel wat tl-buisjes mee), misschien ooit een keertje een nieuwe starter erin ofzo, maar niks groots.

De tl-buizen die je er bij krijgt zijn wel ietswat slechter, ze hebben een slechter rendement, maar voldoen nog steeds prima. Het setje tl+buis kost 6 euro (geen stekker!) en een nieuwe philips buis is waarschijnlijk duurder, dus het is sowieso een goede deal lijkt mij.

 

Nog even een tipje als je naar de bouwmarkt gaat:

Check of de buizen wel heel zijn!, vorige keer kwam ik thuis en 1 van de 4 was gebroken, moest ik terug om het om te ruilen :P.

Stekkers kan je van oude elektronica afhalen, let wel dat ze geaard zijn en dat ze het wattage aankunnen (zal haast wel, maar ik weet niet of je ze allemaal op 1 stekker schakelt => hoger wattage)

 

Später,

Henkjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel kost een 18W TL-Buis bij de Gamma dan? En een armatuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon 8 watt tl buisjes gebruiken. Lekker compact, goedkoop, makkelijk te krijgen en ook in alle kleur codes te krijgen. Rijtje naast elkaar en klaar ben je.

 

Gegroet,

Donder

 

Waar zijn deze dan lekker goedkoop te krijgen? Ook Gamma/Praxis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 watt buis + armatuur bij de gamma voor 5.95, en vaak in de aanbieding voor 4.95...

 

maar het zou me niks verbazen dat de prijzen zijn gestegen na 1januarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 watt is 59 cm lang, dus langer dan de lengte van het bovenstaande kweekkastje.

Kan ik beter 10 watt tl's gebruiken. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...