Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

verdamper

De verdamper en astma

Recommended Posts

Beste medegebruikers / kwekers

 

Allereerst zal ik mijzelf voorstellen:

 

Ben 43 en ruim 25 jaar gebruiker waarvan de laatste ca. 10 jaar met De verdamper.

Wat betekend wiet voor mij ?

1.Ik wordt er lekker rustig van

2.Gebruik het tegen astma en het helpt echt !

3.Kan er heerlijk van slapen en een gezonde eetlust

 

Wiet heeft ook een paar nadelen eerlijk is eerlijk

1.Korte geheugen

2.Neusklachten ( veel snuiven en gevoel dat je je neus moet snuiten maar er komt niks )

3.Hoofdpijn ( is te voorkomen door het drinken van 1 liter bier per dag geen geintje )

4.Luiheid

 

Ik ben op mijn 28e noodgedwongen gestopt met roken,ik kreeg het verschrikkelijk benauwd.

Daarna rookte ik wel 2 stickes per dag tot ca.mijn 33e.op een gegeven moment kreeg ik weer vreselijk last van astma.

3 maanden niks gerookt tot ik op tv iets zag over een verdamper.Ik ben toen op onderzoek gegaan en heb verschillende verdampers uitgeprobeerd.Het model met de verfstripper en nu sinds een jaar de 12 volt uitvoering daarvan zijn de beste.

 

Ik damp 2 x per dag eigelijk zou het wel 3 tot 4 x moeten maar wil ook niet altijd suf rondlopen.

Nu het winter is heb ik dus veel last van astma ik heb het echt diverse keren geprobeerd om een dag of 2 niet te dampen,kreeg het veel benauwder! Voor mij is De verdamper het medicijn het helpt direct als ik benauwd ben terwijl mijn gewone medicijnen ( seretide ) niet voldoende meer werkt.

 

Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die mijn ervaring delen en er wat over kunnen vertellen.

De meeste mensen geloven mij niet,ben zelfs al van het astmaforum afgeknikkert omdat ik onbeschoft was ??

 

Vriendelijke groeten

De verdamper

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey verdamper,

een mooi verslagje over je eigen gebruik.

Die zou ook niet misstaan op de site van Evert (de verdamper)

Ik damp ook al een tijdje, en babbel veel met Evert.

Jouw verhaal is voor mij bevestigend, ik kan niet anders zeggen.

 

De effecten blijven natuurlijk persoonlijk,

maar een paar kan ik niet onderstrepen.

Wat voor wiet rook je?

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Verdamp natuurlijk mijn eigen wiet maar ik kan het ook wel op recept krijgen.

Er zit ongetwijfelt verschil in effecten van verschillende soorten wiet,maar daar heb ik mij eigelijk nooit zo erg in verdiept.

Dat het werkt is voor mij het belangrijkste.

 

En Evert mag mijn verhaal rustig op zijn site zetten.

Ik adviseer iedereen De verdamper

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dus wel zelfvoorzienend, da's cool.

Zeker met buitenwiet zouden enige bij effecten minder kunnen zijn.

de lamp en of voeding kan soms hoofdpijntjes veroorzaken, alsook het snuifgevoel.

sativa zal je zeker minder slaperig maken dan een indica soort.

Net las laat geoogste wiet dat kan doen...bodystoned...

 

mss toch is lekker om verder te zoeken naar een soortje met iets mider bij effecten.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hey hey

 

Ik bevestig je verhaal. Al 6 jaar aan de verdamper. K heb ook astma, Het geeft inderdaad verlichting. Die lui op het astmaforum kunnen gewoon niet "out of the box" denken en een ieder die niet voldoet aan het normale is...........

 

De hoofdpijn en het snuiven kan ik niet bevestigen, zou het niet kunnen dat je ergens allergisch voor bent ?, want cara patienten zoals wij hebben veelal ook last van allergieen. Ook ik heb nog nooit door mijn neus kunnen ademen, die zit altijd dicht. en dan niet vol snot, maar je klieren gaan opzetten en daardoor voelt het alsof je verkouden bent, terwijl het eigenlijk een ovendreven reactie van je afweersysteem is. Soms ook met wat snot maar kijk maar eens, dat is bijna altijd mooi wit en niet groen of geel zoals bij verkoudheid meestal het geval is.

 

Wat ik ook merk is...als ik sjopwiet verdamp dan heb ik er lang zoveel baat niet bij als dat ik mijn eigen schone wiet verdamp. Zal wel door de troep komen die ze er over, op of doorheen mieteren.

 

 

gr

Edited by hollandcam®

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik in de verdamper fluffy topjes zonder te knippen doen?, zou een uitkomst zijn om van het fluffy spul af te komen :D ,

 

Ben s benieuwd .

 

twijfel twijfel over wel of geen verdamper aanschaffen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Ik gebruik De verdamper altijd het liefst met wat drogere wiet,deze verkruimelt goed.

Niet twijfelen om De verdamper aan te schaffen ! Betere en gezondere manier van wiet gebruiken is er niet.

In het begin moet je er echt wel aan wennen maar als je hem een poosje gebruikt wil je nooit meer anders.

 

Reacties blijven welkom !

 

Wil nog even terugkomen waar ik mee begon,er zijn nog een paar bijwerkingen die mij te binnen schoten:

Oorzuizen,droge mond.

Een droge mond herkent denk ik iedere gebruiker,oorzuizen heb ik weinig over gehoord,maar heb er zelf ook veel last van gehad.

Ik heb dit destijds besproken met een homeopaat,deze zei dat het cannabisziekte was.Het is net of er een fluitende stoomketel in je hoofd zit.

 

De effecten van langdurig cannabis gebruik ( mischien iets voor een nieuwe topic ) kunnen natuurlijk per persoon verschillen.

Wij zijn de deskundigen,niet de mensen die er alleen maar wat over praten en waarschijnlijk nog nooit iets gerookt hebben.

Je vindt op het net alleen maar tegenstrijdige verhalen over cannabisgebruik.

Vertel hier jou ervaring dan wordt het mischien een x wat duidelijker!

 

Wat ik nog zeggen wil over De verdamper: kijk na 1 week eens naar het glazen potje,dan zie je wat voor rotzooi je NIET in je longen krijgt.

 

Vergeet het niet heel nederland aan de wiet !

 

Groeten en bedankt voor de reacties tot nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

begrijp ik het nu goed? heb jij dat water er wel een week inzitten? ik verschoon het iedere keer.

 

Even kijken, ik gebruik wiet vanaf mijn 16e en ben nu 40 jaar. dat is dus 24 jaar waarvan 6 aan de verdamper. Heb nergens last van. Was altijd al "dwaas" van mijzelf. Altijd...waar zijn mijn sleutels ook al weer.... Maar dat komt omdat mijn hersenen bezig zijn met het vooruit denken / plannen en indelen van belangrijkere zaken. Het achterloos neerleggen van sleutels en andere onbenulligheden word niet in mijn kortegeheugen opgeslagen. Voor mijn werk heb ik wel degelijk mijn hersens nodig en ik kan zeggen ...die werken nog prima. Kijk als een klant mij belt over een order of een afspraak die we 1 tot 5 min geleden besproken hebben dan weet ik nog feilloos waar hij het over heeft. Ook kan ik nog met meer dan 5 woorden een zin formuleren en rode ogen,oorzuizen ? daar heb ik nog nooit last van gehad.

 

Ik doe sinds kort mee aan life-lines. dat is een onderzoek van het academisch ziekenhuis. Dit is een compleet lichamelijk onderzoek wat periodiek om de 5 jaar wordt afgenomen . ( je kan je opgeven).

Bloedonderzoek, longen, de hele santemekraam. Ik heb de uitslag en het was ...toppie!!!! zelfs voldoende longinhoud..en dat voor een astma patient.

 

 

Conclusie: Ik heb geen problemen met wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ververs alle dagen het water wel,maar maak de pot 1 x per week schoon met spiritus

Heb zelf ook een bedrijf en functioneer goed,maar mijn korte termijn geheugen gaat echt achteruit !

Ieder mens is anders,er zijn ook mensen die roken en 100 jaar worden.

Ik kan wel zeggen dat ik meer voordeel als nadelen ondervindt van het gebruik van wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan ik in de verdamper fluffy topjes zonder te knippen doen?

Ja.

Je kunt ook een natte top op de damperT leggen voor een voorproefje, dan smaken de eerste paar halen wel erg "groen".

Overigens is ook tijm lekker op de damper, zeker als je goed verkouden bent. Hysop schijnt ook goed te zijn voor de longen dus volgend jaar komt er ook hysop in m`n kruidentuin.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hysop moet je mee oppassen ivm met het krijgen van toevallen.Dit kruidje kan je beter niet in de verdamper stoppen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool verslagje, maar het inderdaad vreemd dat het helpt tegen astma.

Ze hebben sinds vorige zomer ook bij mij vastgesteld dat ik een zware astma heb. Dit komt voornamelijk door de pollen die rondzweven. De maanden mei en juni zijn dodelijk voor mij. Ik ben dus ook verplicht voor elke dag 6x te puffen. Roken heb ik ook opgegeven, dit moest wel als hij mij vertelde dat ik maar 67% longcapaciteit meer had. Wat nu weer gestegen is tot 80%.

Ik heb er zwaar over zitten nadenken voor ook te stoppen met wiet roken omdat dit ook zeer slecht is voor de longen en ik niet op mijn 28jaar wil rondlopen met kweet niet wat voor ademhalingsproblemen. Maar dit is me eigenlijk nog niet gelukt, omdat ik er zo van hou.

Maar de verdampen, had er nog nooit van gehoord. Ga ik wel eens nader onderzoek voordoen!

 

Dikke mercie!

Greetz

Hannes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wat betreft het Oorsuizen oftwel Tinitus.

 

Ik heb al zo'n 4 jaar last van suizende oren, is zeker geen pretje.

Ik gebruik nu bijna 2 jaar de verdamper en ik kan beamen dat wiet m'n oorsuizen versterkt.

Dat is eigenlijk het enige nadeel van wiet voor mij persoonlijk maar het heeft als voordeel dat ik niet elke dag aan het dampen ben.

 

Het probleem is denk ik dat wiet, zeker als ik al een paar uurtjes high ben, ervoor zorgt dat ik me goed kan focussen. Let ik dus 'per ongeluk'op m'n suizende oren dan wordt het inderdaad

stukken erger. Ook vermoeidheid speelt denk ik een rol.

 

Gelukkig is het de dag erna of soms dagen erna weer een stuk rustiger in m'n hoofd. Echt weggaan doet het nooit maar ja, eigen schuld denk ik dan maar...veel te hard m'n walkman op mn kop gehad toen ik jong was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

van suizende oren heb ik geen last gehad, toen niet (in NL al die jaren) en nu niet, maar ook ik gebruik een verdamper(heb er zelfs eentje in de reserve) en ben er enorm enthousiast over, het was wel even een uitgave maar goed. Ik heb dagelijkse vrij hevige pijnen (het een of andere stomme syndroom) en vind baat bij een wietje, vooral in die verdamper dus, en ik mis het dan ook enorm omdat ik het nog niet heb weten te kweken in voldoende hoeveelheid, kan niet wachten tot het eind van de zomer weer eens wat minder pijn elke dag mmmmm!

 

En weet je wat?? Astma...mijn oma had dit ook, het arme mens en dan heb ik het over de jaren 40/50 en in die tijd was er weinig tegen, behalve dan voor mijn oma, die kreeg via haar eigenzinnige ruimdenkende huisarts "bladeren die ze op een schoteltje moest leggen en in de hens steken en er boven moest gaan hangen en de rook inademen" en het hielp haar enorm goed, gaf gelijk verlichting!

 

Helpt wel degelijk bij astma en ook als goede pijnstiller!

 

liefs

 

Gon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...