Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Chuanse

M'n 1e kweekje, m'n 1e kastje

Recommended Posts

Hoi,

 

Tja, na een hele tijd lezen dan toch maar op actie overgegaan :)

 

Ik had nog zo'n stalen rek om in elkaar te bouten en heb er een mooie bestemming aan gegeven.

Paar deuren op gezet, dicht gemaakt met tochtstrip. De kast dicht met gipsplaten, piepschuimplaat 3cm als isolatie, siliconenkit in de voegen, diamondfoil als behangpapier :D

 

Bovenin een 425kuub afzuiger met 500kuub carboriginal erop, binnenin een 250kuub afzuiger voor de cooltube. Zou genoeg moeten zijn voor deze kleine ruimte, alhoewel het inderdaad een feit is: hoe kleiner de ruimte hoe moeilijker de temp controle :/

 

Gardena 1407 microdrip bewatering met bodemvochtigheidssensor en een blumat ter controle, 20L watervat met verwarming en een bruissteen.

 

Ik heb gekozen om met Silver Pearl zaailingen te starten. Blijkbaar was dit een beginners-soort, makkelijk te kweken, vrij grote tolerantie voor beginnersfouten, ... zei men... Moet zeggen dat ze redelijk goed stand houden tot nu toe...

 

Wel, ze hebben een week of 2 onder spaarlampen gestaan in turfpotjes, daarna met z'n 10 in 2 grote bakken in de kast onder de HPS. Ik denk dat we in totaal een week of 5-6 bezig zijn...

 

Ik heb gespeeld met hp/ec en afgezuurd met BAC HP- naar ph6, maar dat was te zuur in de potgrond. Ik meet met de bodemphmeter 5.2 soms (als laagste meting in die bak), dus zuur ik momenteel m'n water ph8 niet af...?

 

Verder heb 'k BAC schimmels door de aarde gedaan, en BAC biologische pro-active op de plant gespoten en daarna bij het water gedaan. En respectieveliek BAC groei en bloeivoeding en bloeistimulator gebruikt... 'k Heb ook nog een bus PK Booster klaarstaan voor later.

 

Nou, tijd voor enkele fotootjes zou k zeggen:

 

gallery_19988_6974_814185.jpg

 

gallery_19988_6974_690455.jpg

 

gallery_19988_6974_403947.jpg

 

gallery_19988_6974_317829.jpg

 

gallery_19988_6974_141217.jpg

 

gallery_19988_6974_27175.jpg

 

5 vrouwtjes gaan verder... Mannetjes er tussenuit gehaald

 

gallery_19988_6974_18383.jpg

 

gallery_19988_6974_370375.jpg

 

gallery_19988_6974_71057.jpg

 

gallery_19988_6974_479823.jpg

 

gallery_19988_6974_8209.jpg

 

Hopelijk komt alles goed... Die 2 strekkertjes zijn het gevolg van een overbewatering (thx Gardena) 8]

Share this post


Link to post
Share on other sites

kerel, dat is wel vet gebouwd :)

 

er komt dus geen warmte van de lamp af? kun je um er lekker dicht op hangen :D

 

erg cool :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice ik denk wel dat er wat warmte van af komt want je hebt geen kacheltje voor de temp op 29 graden te zetten

 

ik denk eerder dat die de lampen een beetje afkoelen voor brand gevaar ofzoiets

 

weet niet 100% dat het zeker is maarja

 

 

 

 

 

 

mvg. weedsmoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, ik heb de cooltube genomen om de lamp iets korter op de planten te kunnen houden (ivm hoogtebeperking)

en op de 2e plaats om ze niet te warm te laten worden (ivm brandgevaar)...

Er komt een beetje warmte als k m'n hand er recht onder hou.

Maar zonder cooltube zou er een reuze afzuiger moeten loeien om de warmte weg te krijgen denk k

 

t is wel een 600Watter die er in hangt 8]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit hoor!

 

enige opmerking, ik vind je 20L watervat wel aardig klein, je verwarminselement mag namelijk niet boven water komen want dan kan deze kapot branden dus daar gaat al een X aantal liter van je capaciteit af, dus heb je misschien nog 15L over voor je planten, dat kunnen ze in een paar dagen zeker wel opdrinken denk ik!

t idee van een watervat is toch ook dat je als t zo uitkomt je er een week niet hoeft te zijn om water te geven, iig dat is bij mij zo.

 

voor de rest nice :D

 

hoeveel dagen bloei zitten ze nu? ik zou na 2 weken ook even goed dieven, dat scheelt je boel knipwerk en opbrengst blijft gewoon zelfde maar niet van die kleine fluffy shit op te knippen!

 

ik zou misschien ook die ene lange slungel wat buigen of supercroppen zodat ze ongeveer gelijk in hoogte blijven.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Chuanse,

 

Ik zou als ik jou de volgende keer andere aarde bakken nemen.

De wortels van de planten houden niet zo van licht, gewoon zwarte bakken nemen dus.

 

verder ziet t er goed uit. :D

 

 

grtn a.c.a.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bart420: Ja, er is wat van aan.... Daarom hoop ik dat het verwarmingselement wel degelijk af slaat bij "laag water". Als ie doorbrandt dan koop ik me zeker eentje waar ik zeker van ben dat ie die beveiliging heeft...

Maar plaats voor een groter vat heb k niet, en meer dan 2 dagen ben ik nooit weg... Dus ik hou het wel goed bij. Bovendien met de biovoeding moet het water dan weer op 2 dagen op zijn...

 

thx voor de dieven en buigen tip, ga ik zeker doen... (heb alleen nog een beetje schrik wat verkeerd te doen en plantje te killen :/)

 

@A.C.A.B.: zou het echt kwaad kunnen, zo wat licht aan de kant van de bak? Ze moeten wel wat hoger zijn, want deze bakken zijn net niet hoog of diep genoeg imo.

Maar door de transparantie zie k wel of er teveel water in staat... Toch zwarte nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hejj vraagje hoeveel warmte komt er nou eigenlijk van zo n 600 watter af?

Vg Ray

Share this post


Link to post
Share on other sites

een mooi projektje,

ik heb wel e opmerking over de buis die je gebruikt voor de cooltube,

dit lijkt me buis van plastic voor een afzuigkap.

Dit moet je zeer zeker vervangen door alu. flex buis.

Probeer ook geen hoeken in je buis te krijgen,(bij motor)

dit verhoogt de luchtweerstand.

 

suc6 met de kweek,

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ray.men

 

ik denk dat ik zonder cooltube een graad of 40 zou hebben in m'n hok, als het niet hoger is...

Kan het moeilijk zeggen, maar het is warm!

 

@ Weetje

 

ja, ik zag dat niemand die dingen gebruikt... smeltgevaar neem k aan...

Ik zou idd alu buis moeten nemen (achteraf bekeken)... Maar ik koos in eerste instantie voor die flexibele afzuigkap/wasdroger buis omdat ik dacht er meer bewegingsvrijheid mee te hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat fotootjes van vandaag :P

 

gallery_19988_6974_140677.jpggallery_19988_6974_286175.jpg

gallery_19988_6974_394637.jpggallery_19988_6974_564051.jpg

gallery_19988_6974_12337.jpg

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

een weekje verder ...

 

gallery_19988_6974_207250.jpg

gallery_19988_6974_187914.jpg

gallery_19988_6974_385103.jpg

gallery_19988_6974_673078.jpg

gallery_19988_6974_818588.jpg

gallery_19988_6974_233733.jpg

gallery_19988_6974_34543.jpg

gallery_19988_6974_152505.jpg

gallery_19988_6974_82394.jpg

 

jammer dat er wat blaadjes verbrand zijn :/

In zo'n klein hok moet je ook met een cooltube afstand houden :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las dat je een bruis steen gebruikt in je vat. Ik heb begrepen dat je daar een hoge PH van krijgt (vraag maar eens na anders)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, heb k hier ook ergens gelezen. Maar ik controleer m'n grondpH regelmatig, en die is gemiddeld pH5.5 tot 5.7

 

Funny thing, ik heb de bruissteen eruit gegooid vandaag. Motortje van het luchtpompje was na anderhalve week al stuk.

 

Koop je nooit zo'n airset 120 in de growshop zou 'k zeggen :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE:

 

we zijn nu bijna oogsttijd denk ik. Nog een dikke week te gaan ...

 

Van deze kweek heb k wel het een en ander opgestoken moet k zeggen.

 

De bakken zijn niet diep genoeg o.a.

 

Er zit iig wel een stevig top bij waar k wel een rokertje aan heb, hopelijk smaakt ie goed (silver pearl)

 

Wat wel vreemd is, er zijn enkele toppen bij met witte fluffy kroontjes. Enig idee wat dat is? :wacko:

 

gallery_19988_6974_1759794.jpg

 

Blaren zien geel, komt door te kleine kuip waardoor voedingsopname moeilijk wordt (denk ik)

 

gallery_19988_6974_165141.jpg

 

Dit is het wittevfluffy kroontje

 

gallery_19988_6974_640259.jpg

gallery_19988_6974_1254279.jpg

 

Toch een lekker top voor de eerste keer B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is dat gele aan de bovenkant gewoon verbrand omdat je lamp er te dicht op heeft gehangen, zou minimaal 30 cm van de plant afblijven, bakken zijn niet te laag volgens mij hogere en je verliest nog meer hoogte ruimte, ik zou wel zwarte halen ivm wortels en licht , ziet er voor de rest prima uit, veel plesier met roken

groetjes......

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vreemd .. lijkt verbrand maar toch komen er nog witte verse niet verdroogde

haartjes uit .. schimmel lijkt me ook sterk..

Vreemd

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is net witte melkchocolade hahahaha, ziet er heerlijk uit, misschien heb je wel iets nieuws in handen, vertel wat is het geheim???

toch ziet dat groene er gezonder uit, ook ik vind het raar, wie herkent dit?

groetjes........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, er komen mooie witte onverbrande haartjes uit. Ik heb echt geen idee wat het kan zijn, maar ik ben zeker dat het iets van de plant zelf is, ZEKER geen schimmel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is toprot maat heel snel omkappen die top....

 

 

B)

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat is toprot maat heel snel omkappen die top....

 

 

:verrygood

gr damian

 

KAN IEMAND DIT BEVESTIGEN AUB? (niet dat ik je niet vertrouw :rolleyes:, maar second opinion is altijd goed me dunkt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_18687_6985_40804.jpg

en dat is toprot

 

en ?????

 

 

 

gr damian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon oproken die handel :verrygood

misschien zijn het gewoon nabloeiverscheinselen icm met voedingswaardes in deze tijd van de kweek? de rest van de planten zien er ook een beetje geeltjes uit. kan me voorstellen dat dan het nieuwe materiaal ook minder bladgroen zal hebben.

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damian, no offence, maar k vind het toch niet overtuigend... ik zie niet het witte fluffy kroontje als gelijkend op die toprot plek op jou foto.

Misschien moet ik het nog wat beter in beeld kunnen brengen :/

 

Ja inderdaad, de plant gaat niet zo goed... heeft idd te maken met onnauwkeurig voedingsschema; te warm geweest, onregelmatige bewatering, te kleine bak en te kort op de lamp gehangen halverwege de boei...

 

de plant heeft gele bladeren en verliest verdroogde blaren... maar het begon met stress na het dieven (paarse steeltjes), daar vergeling middeloude bladeren, nu generaal bladverlies aan matig tempo

 

Zoals k al zei, ik heb er veel van geleerd. Ben blij dat ik het met zaailingen hegb gedaan als novice, die kunnen wat meer hebben.

Stekken waren in deze omstandigheden al wel gestorven ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang de top niet extra bruin/grijs aanslaat dan de rest van de top zou ik me niet al te veel zorgen maken. k' vind het eigenlijk wel wat hebben! ik zou het wel appart drogen. en ff voorzichtig proeven :verrygood

 

Popcorn.

Edited by SintWiet0laas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...