Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

banaantjuh

Moeder hokje (½pipe-scrog) UPDATED:

Recommended Posts

Hallo forrummers,

 

Ik heb afgelopen week een kastje geknutseld, met het zicht op het komende outdoor seizoen;

 

Een moeder hokje dus.

 

gallery_17121_6972_925437.jpg

Voor de bouw heb ik een oude 'koffer' (hout) gebruikt.

Deze is ongeveer 17*28*100.

 

De binnenkant is bekleed met radiator folie.

 

Een pc fan zorgt voor een constante temperatuur van 23 á 24 °C. (de lampen staan ivm ontkiemen op 24/0)

3 Gaatjes achterin de kast zorgen voor frisse lucht

 

Een klein aarde bakkie moet wortelruimte bieden voor de dame('s):

gallery_17121_6972_538306.jpg

 

Afgelopen 2 dagen heb ik 2 zaadjes laten ontkiemen:

1x DF

1x Eirdbei

 

Dit in de hoop er 1 dame (of 2 :D ) van over te houden.

In verband met de ruimte wil ik de ½pipe-scrog techniek gaan toepassen. Hierover, als de plantjes op grootte zijn, meer.

 

Later in de groei ga ik een paar tabs van sannie de grond in drukken :)

 

De 2 zaadjes zitten al onder de grond.

Dus volgende update als ze boven zijn :)

 

 

Opmerkingen en tips zijn welkom,

 

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Banaan,

 

Leuk dat ik een topic van je vindt. Scroggen van moeders, dat ga ik zeker volgen. :) :) :D

 

Groeten, niksaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Banaan!

 

Leuk zo'n halfpipe scrog! Nog niet veel over gezien en gelezen.

Is het niet een hele klus om de te verrichten met een 22watter?

 

Gr. KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey banaatjuh leuk idee !!!!

 

en die 2 plantjes scrog je wel apart heah ????

 

die moedertjes zijn zeker voor aankomende zomer of nie :) :D

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@niksaan: dankje. Als jij blijft kijken, dan houd ik je op de hoogte :)

 

@kweek addict: half pipe.. Ik wilde het wel eens proberen :D Hoe bedoel je? over die 22w?

 

@onze masteryero: (:)) De stekjes van deze moeder(s) zijn inderdaad voor het komend voorjaar bedoeld :D

Maar of ik ze appart ga scroggen? Misschien, dan zou ik 2 half pipejes krijgen :D

Eerst maar eens zien of er dame's tussen zitten, dan zien we wel weer...

 

Verder nog niets bijzonders.

 

 

Bedankt voor jullie interesse!

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi banaantjuh,

 

Dit ga ik eens volgen bij jouw !!

Ben benieuwd of ik hier zelf iets mee kan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

Ik heb goed, en slecht nieuws...

 

Het goede nieuws is:

gallery_17121_6972_825921.jpg

De DF.

 

Het slechte nieuws is:

 

Dat dat voorlopig alles is wat ik kan melden :D

 

 

@Tulpie: Ik hoop dat ik je met dit verslagje op goede ideeën kan brengen!

 

 

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee banaaaan!

 

Ziet er allemaal weer goed uit, alleen vraag me af; waarom wil je een srog gaan maken als je toch alleen de dames voor stekken gebruikt en er geen toppen aan wil laten komen, dat is toch alleen maar onhandig in verband met binden en weer loshalen enzo..?

 

Nja iig veel succes en maar hopen op 2 dames :D

 

Grtz JL

Share this post


Link to post
Share on other sites

high banaan!!

 

Ziet er goed uit je hokkie! Zondag ga ik aan die van mij beginnen bouwen :D. Alleen nog de lampen en ventilators bestellen, en we zijn er klaar voor :)

Ben wel benieuwd naar die halfpipe scrogg... Misschien een nieuwe revolutie in scroggen? Misschien zelfs efficienter dan gewoon plat scroggen... ?

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren,

Bedankt voor jullie reacties :)

 

Johny: Dat binden en dan weer los halen neem ik voor lief. Ik gebruik de scrog methode omdat het lastig word om de planten volledig te belichten in hun normale postuur.. Helemaal daar ik CFL gebruik, en deze niet al te veel dieptestraling heeft.

 

Domi: Revolutie in scroggen.. Ach, heb het wel eens vaker voorbij zien komen. Graaf Vaag is al helemaal uit z'n dak gegaan(alleen nog tekeningen, jammer genoeg).

En over de efficiëntie ter aanzien van horizontaal scroggen:

Het te belichten oppervlakte is in ieder geval groter, en dat kan ik wel gebruiken. Want als ik de klassieke scrog methode had gebruikt, had het netje maar 15*25 kunnen zijn, en dat vind ik toch wat weinig :D

 

 

En tot slotte heb ik nog een vraagje:

Is kippengaas geschikt om te scoggen, gezien de grootte van de gaten? (Ik zag de 5(of 6?) hoekige structuur in ieder geval als een voordeel, gezien het aantal mogelijkheden van bindrichtingen :)

 

 

Later,

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nogmaals heugelijk nieuws! :)

 

Ook de Eirdbei heeft zijn/haar koppie laten zien :D

 

Morgen een foto'tje van het schouwspel.

 

 

Tot dan,

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mooi, de voorstelling is begonnen. :D Ga de actrices maar lekker verwennen Banaan, dat ze een mooie show gaan geven. :)

 

Succes, niksaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tnxx banana :) dat weten we dan ook weer ...gaat vast wat moois worden aan komende zomer, strenge winter mooie zomers !!! zo streng ken ik me eigenlijk niet eens herrineren :D

 

maar over dat apart scorggen !!! het word anders een hels karwei om uit te zoeken welke scheut nou van welke plant is wat weer moeizaam gaat worden bij het verwijderen van eventueel een man ...

 

en dat scroggen is btw alleen maar ideaal voor je stekken ... alles wat boven je netjes komt en wat een stek is kun je zo van het net snijden en groeit weer langzaam an :) daarbij krijgt elke scheut evenveel licht dus nooit geen last van stekken die weinig in het licht hebben gestaan !!

 

suc6

nog

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Man van de uitroeptekens !!! :)

 

Ik was eigenlijk van plan om de plantjes te gaan stekken, als ze groot genoeg zijn(moeten toch getopt worden).

En die stek in bloei te zetten.

Zo kan ik mooi het geslacht bepalen. En als er dan 1 dame overblijft, ben ik nog ruim op tijd om die een beetje naar het midden van het netje te geleiden.

 

Dus of ik ze saampjes of afzonderlijk ga scroggen(als het er al 2 zijn), laat ik nog even in het midden... Zo ver zijn we immers nog niet :)

 

De 2 staan nu toch wel een goede 4cm boven de aarde uit, maar goed dat ik de bak niet meteen helemaal gevuld heb :D

Foto later fanavond, als ik tijd heb.

 

 

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay: Updatje dus :)

 

 

Touwtje toch maar vervangen voor een kettinkje, iets makkelijker af te stellen;

gallery_17121_6972_752514.jpg

 

En dan natuurlijk de 2 baby's:

gallery_17121_6972_876198.jpg

Op links de DF en is de rechter natuurlijk automatisch Eirdbei :D

 

 

So far so good :)

 

 

Dit was 'm weer.

En hierbij ook het einde van mijn weekend :D

 

 

 

Later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo: weekend, dus update :lol:

 

1 week geleden stak de eerste z'n koppie boven.

 

Nu staan ze er zo bij:

gallery_17121_6972_1324533.jpg

 

De DF is een beetje modelletje krop sla:

gallery_17121_6972_239721.jpg

Is dit een temperatuur probleem? Deze is maximaal 27°C geweest, maar is meestal (met lampen aan rond de 25°C).

''s Nachts' komt ie soms tot 16°C, maar hier zie ik geen probleem in...

(Grappig vind ik trouwens de zonnecollectoren: Heeft ergens iets weg van een helicopter.... :D)

 

De Eirdbei groeit iets langzamer:

gallery_17121_6972_922461.jpg

En heeft ook een soort 'draai' in het blad, niets om me zorgen over te maken(?)... Lijkt mij.

Groeit ze vast wel overheen... :)

gallery_17121_6972_655069.jpg

 

Om de stammetjes wat steviger te krijgen wil ik er nog een fannetje in zetten. Dat komt nog wel :tu

 

Ohja, en voor de oplettende kijkert:

Die potloden in de aarde, zijn ervoor om de thermo/hygro meter ervan te weerhouden op de DF te belanden. :lol:

Deze moet namelijk liggen, anders kunnen de lampies niet laag genoeg.

Hetgeen me er telkens weer aan herinnert dat ik nog een oplossing moet bedenken voor een beter systeem om de lampen op te hangen.

Want met dit systeem (een plankje met radiatorfolie) is er weinig luchtstroom mogelijk :P

 

 

We komen er wel! ...Hoop ik

 

 

Hou 't groen,

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey banaantjuh,

de lampen kun je ook ophangen aan een stukje geperforeerd aluminium plaat, wat minder reflectie maar betere luchtsroom.

Er is iets,qua klimaat in de kast wat de plantjes minder prettig vinden.

Ik zou die potloden vervangen doo satteprikkers.

potlood is vaan cederhout, en in de stift zitten pigmenten en oplosmiddel. kan dus nooit goed zijn voor je plantje.

 

suc6 Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan maar saté aan potlood, en saté prikkers in de grond... Agja, potloden in de grond klopt eigenlijk ook al niet :tu

Ik zal het klimaat eens wat beter gaan monitoren. Hiervoor wilde ik eigenlijk nog zo'n 'weerstationnetje' met de sensor aan een snoertje.

Dan kan ik ook in de nacht van de plantjes goed zien hoe het daar binnen is... :P

 

Dankje weetje,

 

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kastje heb je daar!!! :P ZEKER de moeite waard, en die scrog-methode is ook super interessant..!!

Ben ook van plan een fatte milf te creeen onder zo weinig mogelijk watt en dit is dus super interessant, overigens ook al die andere topics over stekken maken, en moederhokjes :)

 

Ben zelf nu ook veel aan het lezen lezen lezen, en heb morgen vierkante oogjes van het beeldscherm!

 

Alles onder controle :tu

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje Nomar :P

 

De DF gaat erg hard! 3e internode..

 

 

Vroeg me wel af hoe groot je je plantje minimaal moet laten, als je vroeg geslacht wil bepalen?

2 Blaadjes boven de zonne collecteren genoeg? (wel rigoureus snoeien natuurlijk :tu)

 

En krijg je dan gelijk het getopte effect?

 

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg leuk uit !

Leuk hokje ook, ik ga je zeker wel volgen in dit kweekje ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah, moet het nog wel even ergens in bloei kunnen zetten. Maar daar word aan gewerkt.

Vandaag even bezig geweest met 40G outdoor wiet van vorig seizoen: Gumby.

Ziet er mooi uit :D

 

Helaas geen updates, of verslag van het hasj maken, ik probeer dinsdag/woensdag foto's te plaatsen.

Kan niet eerder, want ma is er met de camera vandoor. Naar Spanje wel te verstaan :)

 

De Ierdbei gaat niet zo hard, maar die DF :D

Misschien groeit 'ie zelfs zo hard, dat, als het een vrouwtje is, ik de stek terug zet. En de Eirdbei eruit knikker....

 

Maar dat moeten we allemaal nog zien.

 

Bedankt voor je reactie, Bob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...