Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Kijkje in de keuken... nieuwe Mammoth

Recommended Posts

Je kent ze wel, foto's van nieuwe modellen auto's, die, om de lijnen te maskeren zijn afgeplakt. Wel hier is niks afgeplakt maar hij is wél op schaal gebouwd :P

 

Er wordt op dit moment gewerkt aan twee nieuwe series koppelbare tenten, als extensie van de Mammoth lijn (aankoppelbaar, maar ook stand-alone te gebruiken) en zeg maar een "extreme" versie van de darkroom (in een paar bekende darkroom maten)

 

Wie de Mammoth 6x3 heeft gezien weet dat die is gemaakt van veel dikker materiaal, hoogwaardiger buizen, roestvrije metalen hoeken en nog betere zwaardere ritsen. Bovendien zijn de tenten koppelbaar.

 

De Mammoth 6x3 meter is nu uitgebreid met de 3x3 meter en de 3x1,5 meter. Ze zijn allemaal doorkoppelbaar, alle aansluitingen zitten op exacte dezelfde plaats (aan allebei de kanten van de tent). De 3x3 en 3x1,5 kun je natuurlijk ook als "heavy duty" stand alone tent gebruiken. Eigenlijk heb je bijna geen reden meer om zelf een hokje te bouwen :P

 

Daarnaast is er een 240x120 en 240x240 tent in ontwikkeling als ik het goed heb begrepen. Deze zijn ook koppelbaar maar zijn van een andere maat als de grote Mammoth tenten. Zeg maar meer een Darkroom Intense serie, uitgevoerd met dezelfe materialen als de Mammoth (ritsen, manchetten, doek, waterdichte onderbak, aanritsbaar dak etc.).

 

Natuurlijk heeft alles zijn prijs maar ik denk dat als je gaat vergelijken wat bouw kost ten opzichte van zo'n vette tent dat je nog wel eens verbaasd op zou kunnen kijken. En dan reken ik het werk en de tijd nog niet eens mee, laat staan de flexibiliteit die je hebt met een tent. ;)

 

Affijn, ik ben er dus wel behoorlijk enthousiast over. Hier zie je een prototype op schaal gebouwd, dit is dus zeker niet de uiteindelijke afmeting, maar wel de uitvoering. Let op de aanritsbare waterdichte boden, het dikkere materiaal, alle Mammoth style manchetten en de deur die een extra rits heeft om door te kunnen koppelen.

 

Net als bij de Mammoth staat de fabrikant natuurlijk ook weer open voor input. Dus heb je echt nog een strakke opmerking dan kun je hem hier kwijt.

 

Ik verwacht dat de tent in zo einde eerste kwartaal op de markt zal komen. En de prijs? Ongeveer het dubbele van de huidige Secret Jardins van gelijke grootte, maar dan heb je ook wel iets heel speciaals voor een prijs die waarschijnlijk lager is dan de bouw van een eigen kast van die afmetingen (behalve als je het op de befaamde Dr.Livingstoned manier doet natuurlijk, maar dan ben je nog altijd sneller en flexibeler met een tent).

 

Ik zag de foto's en heb gevraagd of we die op het forum mochten zetten en dat mocht! Dus hierbij de wereldprimeur!

gallery_5211_261_29952.jpg

gallery_5211_261_42291.jpg

 

denk er om.. deze tent is op schaal gebouwd :D

 

Hier de grotere versies van de foto's:

post-5211-1231191158_thumb.jpg

post-5211-1231191179_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens aan mooie ontwikkelingen.

Heb 1 vraag, in de rust ( lampen 12 uur uit ) hoe is dan de isolatie, houd het doek de warmte lang vast als ik de inblaas en de afzuiging laag heb staan. succes en gr van brutus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe dat hangt natuurlijk van je ruimte en inrichting af, hetzelfde als met een gewone tent. In een geïsoleerd hok hou je het ook niet warm als je buitenlucht inblaast. Er zijn kanaalverwarmers waar je de temperatuur perfect mee kunt regelen.

 

Wat wél een mogelijk voordeel is van een tent: de moeilijke detectie. Je isoleert tenslotte met lucht eromheen en hebt reflectieve folie aan de binnenkant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd mooi zo een moment net een geboorte :P

Hij is nu nog klein maar binnenkort groeit hij op.

Dan kunnen jullie hem adopteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

krijg je nou ook kinderbijslag? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat niet maar mischien wel een boom. :P

 

Nog even de link naar Mammoth 3x6 topic.

Dat is de grote broer van deze tenten.

Deze kleinere versies zijn koppelbaar met deze 3x6 Mammothtent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelikt...

 

Helaas geen ruimte...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel mooi hoor maar 6 x 3 ....lampje of 12 ??? :P denk dat niemand van de actieve forum leden zoiets zal kopen.

 

vind het dan ook een beetje reclame maken om big guys over te halen....hier hebben wij toch niks aan !

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed lezen Rianne???????? :P stoned??? ;)

De Mammoth 6x3 meter is nu uitgebreid met de 3x3 meter en de 3x1,5 meter. Ze zijn allemaal doorkoppelbaar, alle aansluitingen zitten op exacte dezelfde plaats (aan allebei de kanten van de tent). De 3x3 en 3x1,5 kun je natuurlijk ook als "heavy duty" stand alone tent gebruiken. Eigenlijk heb je bijna geen reden meer om zelf een hokje te bouwen :D

 

Daarnaast is er een 240x120 en 240x240 tent in ontwikkeling als ik het goed heb begrepen. Deze zijn ook koppelbaar maar zijn van een andere maat als de grote Mammoth tenten. Zeg maar meer een Darkroom Intense serie, uitgevoerd met dezelfe materialen als de Mammoth (ritsen, manchetten, doek, waterdichte onderbak, aanritsbaar dak etc.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

240 x 120 niet? 240x240 niet? 300 x 150 niet? 300 x 300 niet? Lijken me aardig courante maten ;)

De 3x3 en 3x1,5 kun je natuurlijk ook als "heavy duty" stand alone tent gebruiken.

En ja, zeker reclame, ook iedere keer als ik een mooi topic over een speciaal soortje maak (het liefste het mijne natuurlijk!). Aan de andere kant ook nieuws. Ik vind dat ik jullie behoorlijk goed informeer :P.

 

Als de info niet op prijs word gesteld mag je het ook gewoon zeggen hoor!

 

ps laat het BBB maar niet horen rianne :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker goede info, lijkt me ook wel goed doordachte tent.

 

het gaat mij er om wie gebruikt er een tent van 6 x 3 ??? nou ?

 

 

@ ik heb wel gelezen hoor, zeker wel !

 

zo goed dat ik ook weet dat er nu pas in dit topic staat en niet in het andere Mammoth topic

 

dat er ook kleinere stukken te krijgen zijn.........

 

 

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P steek er nog effe eentje op voor mij! ;)

 

BBB kom er eens in! 6 x 3 meter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P ;) :D :P

waanzinnige gesprekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 6x3m is op mijn lijf geschreven !! :D en gaat er ook zeker komen :P

 

Voor in huis is hun omvang wat aan de grote kant,.......maar je hoeft er tenslotte geen 12 lampen in te hangen ;)

Je zou hem ook kunnen opdelen in een moeder/stek/kweekruimte/droogruimte, zo heb je alles onder 1 dak !

 

Het is natuurlijk super dat ze er nu in verschillende maten gaan komen.

 

Een mooie thuisopstelling zou 3x3 + 3x1.5 (als lichtsluis/apparatuur).

Je hebt dan een complete kweekruimte, zonder dat je hele kamers hoeft te verbouwen.

 

Het zou mooi zijn als er voor de 120x240cm serie ook een 120x120cm uitkwam, die als lichtsluis kan dienen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaja ....lik lik wie ben ik ? :P

 

Een lekkere vrouw van 23 ben je toch. ( ga ervan uit dat je lekker bent hihihih )

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe dat hangt natuurlijk van je ruimte en inrichting af, hetzelfde als met een gewone tent. In een geïsoleerd hok hou je het ook niet warm als je buitenlucht inblaast. Er zijn kanaalverwarmers waar je de temperatuur perfect mee kunt regelen.

 

Wat wél een mogelijk voordeel is van een tent: de moeilijke detectie. Je isoleert tenslotte met lucht eromheen en hebt reflectieve folie aan de binnenkant.

 

Kerel, Blaas lucht in van de ruimte buiten me hokkie, is nu 14 graden die lucht tot 20 graden op warme dagen.

 

Dacht dat dectectie folie ( in de tent refectie folie zit daar ook lood bestanddelen in ) normaal aan de buitenkant moet met luchtsluis.

En voor het effect van weerkaatsing van het licht kan de binnenkant beter wit wezen he, als je perfectie wilt hebben van lichtopbrengst.

 

Verder gewoon super ontwikkeling, misschien koop ik er ook wel 1, het voordeel is binnen 1 dag ben je helemaal klaar inclusief inrichting en bouwen duurt langer maar wel gaaf beetje boren zagen hameren dat zal ik wel missen dan.

 

Als ik rechtstreeks via de site besteld krijg ik dan ook korting, je schakel dan een tussen handelaar uit he.

 

gr brutus

Share this post


Link to post
Share on other sites

6x3m is een ideale maat hahaha mocht het teveel moeite zijn om hem vol te zetten dan pak je je slaapzak en ga je kamperen in de overige m2 haha.

 

Je hobby dag en nacht dichtbij en het hele jaar door vakantievieren in het groen! Great idea :P ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een lekkere vrouw van 23 ben je toch. ( ga ervan uit dat je lekker bent hihihih )

 

(offtopic)

 

Lig hier dubbel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een lekkere vrouw van 23 ben je toch. ( ga ervan uit dat je lekker bent hihihih )

 

Jij gelooft zeker ook in sprookjes ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de naam Brutus zie dan lijkt me een Mamothvrouw geschikter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik de naam Brutus zie dan lijkt me een Mamothvrouw geschikter

 

 

JA ja die brutus he, lach me kapot grootste lol hier huhuhuhuhuhuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P ;) :D

daar gaan we weer.

Onder de tafel van het lachen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lage tafel van jou ?

 

Dat vind ik knap

 

Kees. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...