Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dull

Dull's zaden-kweek 2009

Recommended Posts

Hierbij mijn verslagje van mijn Nieuwe Dame Blanche zadenkweek onder 2x 18 watt TL lampen. Met lowryders heb ik een uitstekend resultaat hiermee gehaald. Benieuwd of het weer zal lukken. (Anders komt er nog 2x 18 watt bij)

 

Het begin vandaag:

 

med_gallery_13976_4378_73062.jpg

 

med_gallery_13976_4378_221484.jpg

 

Het hok is +-70 cm hoog. Ik wil ze daarom ook niet te hoog krijgen omdat dit anders weer een vervelende situatie word.

 

Ik wil dan ook de eerste 2 weken het licht op 18/6 zetten. En daarna op 12/12. Of adviseerd iemand mij wat beters?

 

Ik heb 10 zaadjes gezaaid,en hoop op minimaal 2 vrouwtjes en 1 man.

 

 

Ik houd jullie op de hoogte :P

 

 

Grtz,

Dull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit.

Veel succes met dit mooie soortje, ik hou deze in de gaten.

 

Sticky Steven's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze meteen op 12/12 zetten.. zaden komen er toch wel genoeg vanaf.

Weet je ook zeker dat ze niet te hoog worden:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels zijn de eerste 8 zaden ontkiemt of half ontkiemt. 2 laten het voorlopig nog afweten,daarom heb ik ook nog 4 zaden in watjes geduwd voor te ontkiemen. Liever wat extra zaden zaaien,dan misschien geen vrouw of geen man te hebben.

 

Heb ze nu nog op 18/6 staan. Ik denk dat ik over 1 week ze over ga zetten op 12/12.

 

med_gallery_13976_4378_362659.jpg

De opstelling

 

med_gallery_13976_4378_167923.jpg

De snelle (verbazend dat hij zoveel verschilt heeft met de andere zaden)

 

med_gallery_13976_4378_17811.jpg

Hard aan het werk...

 

med_gallery_13976_4378_100529.jpg

...

 

So far so good,

 

Grtz,dull

Share this post


Link to post
Share on other sites

he dull,ziet er leuk uit hoor :D

 

als de jonge zaailingen net opkomen kan het zijn dat er zit nog een soort vliesje om de kiembladeren zit?,druppel dan even wat water erop zodat het vlies week wordt,de kiemblaadjes zullen zo sneller opengaan.

 

veel succes met de NIEUWEdameblanche zadenkweek

 

wierie

Share this post


Link to post
Share on other sites
he dull,ziet er leuk uit hoor :)

 

als de jonge zaailingen net opkomen kan het zijn dat er zit nog een soort vliesje om de kiembladeren zit?,druppel dan even wat water erop zodat het vlies week wordt,de kiemblaadjes zullen zo sneller opengaan.

 

veel succes met de NIEUWEdameblanche zadenkweek

 

wierie

Thanks,zal het even doen! :)

 

Inderdaad,hoe kom ik ook aan new :D

 

grtz,

dull

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_13976_4378_73591.jpg

Vind er 2 erg strekken,en dat terwijl ik ze zo kort mogelijk op de lamp zet.(uiteraard niet te kort bij ivm verbranding)?:P?

Edit: Daarom hangt de lamp ook scheef,door het grote verschil van de planten onderling.

 

med_gallery_13976_4378_61564.jpg

De mooiste van ze allemaal. Deze is ook niet aan strekken.

 

med_gallery_13976_4378_43818.jpg

2x 18 watt erbij voor als ze wat groter worden :lol:

 

 

Iemand die weet hoe ik dat strekken kan tegengaan?

 

 

Grtz,

Dull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand?

 

Temperatuur is rond de 22 graden. En de lamp hang ik zo kort mogelijk. (Net zoals bij mijn lowryder kweek die succesvol is afgelopen zonder enige planten die strekten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat veel te nat. Dat is mede een oorzaak van strekken.

Heb je wel gaatjes onderin? Zodat je water weer weglopen kan?

 

Komt wel goed!

 

Outdoor voorbereidingen?

Ik volg je!

 

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad,toen ik ze net was aan het overpotten viel het mij opeens in dat het water niet weg kon.

Nu opgelost:

 

med_gallery_13976_4378_40707.jpg

 

Inderdaad,op de planning staat een grote guerilla kweek :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan heb je straks zaad van een geweldige buiten soort verneukt door een te kleine selectie, een indoor selectie en geen verstand van genetica, en dan ?

Kan je er wel een nieuw naampje aan geven om vooral niet de reputatie van dame blanche te ruïneren, want anders ben je echt een kloot zakje.

 

Wat is er gebeurt met eerst leren kweken en dan pas de volgende stap ? of reed jij ook op je fiets voor je kon lopen ?

 

oh well..

Share this post


Link to post
Share on other sites
:tu en wie ben jij wel niet om te bepalen hoe dull zen hobby uitvoert???!!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dan heb je straks zaad van een geweldige buiten soort verneukt door een te kleine selectie, een indoor selectie en geen verstand van genetica, en dan ?
Inderdaad,en dan? Laat mij lekker kweken op mijn manier. Ik heb derhalve niet de mogelijkheid om alles te doen zoals het hoort. Ik moet het doen met de beperkte middelen die ik heb.

 

Kan je er wel een nieuw naampje aan geven om vooral niet de reputatie van dame blanche te ruïneren, want anders ben je echt een kloot zakje.
Ik weet wie Dame blanche is,ik weet ook dat hij een geweldige kweker was. Maar dan mag ik volgens jou niet zijn zaden kweken,om die voor een guerilla kweek te gebruiken. Op de manier zoals ik dat wil en doe?

 

Wat is er gebeurt met eerst leren kweken en dan pas de volgende stap ? of reed jij ook op je fiets voor je kon lopen ?

 

oh well..

Ik ben toch aan het leren kweken? Ervaring doe je immers niet altijd met theorie op.

 

Maargoed,ik ben me hier aan het verdedigen wat ik eigenlijk niet moet doen.

 

Binnenkort weer een foto update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan ga je dat straks allemaal laten zien in het outdoor forum.

En dan blijken er van de goede kwaliteiten erg weinig te zijn overgebleven in je zaden van de niet-selectieve bestuiving.

En dan heb jij binnen het jaar de reputatie waar hij zo hard voor heeft gewerkt en de kwaliteit die zoveel jaren heeft gekost om zeep geholpen.

En dat kan dan mooi iedereen zien en overnemen.

En dat wil jij op je geweten hebben zeggende dat je hem in het echt hebt ge kent.

En dat vind ik dan erg zielig ja en dat is mijn mening die ik graag laat horen zodat je daar misschien nog eens over na kan denken.

En nee daar moet je je uiteraard niets van aan trekken en gewoon door gaan.

En nee ik wil je je hobby totaal niet ontnemen, alleen de keuze van strain stoot me tegen de borst om bovenstaande redenen.

En dat was het dan weer, ik ga me jurkjes ophangen.

 

Toedeloe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo a selectief?

Als hij uit 10 plantjes een mooie pa en ma kiest.

En daarmee een X aantal zaden wint.

Deze vervolgens guerrilla zet, om zichzelf van wiet te voorzien...

 

What's the point?

 

Ik zie hier geen strain verneukerij hoor :P

 

Succes Dull,

en laat de opbrengst je smaken! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga lekker door zoals ie gaat Dull.

 

@Sir_SmokeAlot: We zijn hier in de MICRO sectie, waar dus geen ruimte is om 2000 zaden te planten en daar de beste planten uit te zoeken. Niet iedereen heeft die kweekvaardigheden en niet iedereen heeft een beschikbare ruimte. Voor veel mensen is een zadenkweek niet een kweek om de beste genetica uit je planten te krijgen, maar om een aantal zaadjes te vermeerderen.

 

En als de NDB genetisch stabiel, en heel lekker in elkaar zit, zullen de goede kwaliteiten van zijn zaad, niet hard achteruit gaan bij een vermeerdering van zaad.

 

Maarja, we zullen zien.

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoop dat je er een mooi kweekje van maakt!

 

succes!!! :tu

 

 

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks iedereen,ik ga inderdaad gewoon verder zoals ik dat wil :tu

 

En dat wil jij op je geweten hebben zeggende dat je hem in het echt hebt ge kent.

Ik heb Dame blanche niet in het echt gekent,alhoewel jij dat wel weer beweert. Ik ken hem alleen van zijn zeer leerzame reacties op dit forum. Doei.

 

med_gallery_13976_4378_75394.jpg

...

med_gallery_13976_4378_308300.jpg

Donker overzichtje

med_gallery_13976_4378_216507.jpg

...

med_gallery_13976_4378_479959.jpg

De mooiste tot nu toe :P

 

 

Grtz,

Dull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya Dull!

 

Gaat goed hoor. Niet TE nat houden hè :tu

Hoevaak geef je water?

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x per dag. Ik had ze hier op de foto net water gegeven :tu

 

Grtz,

Dull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, das best vaak. Hoeveel geef je ze ongeveer per dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aha, das best vaak. Hoeveel geef je ze ongeveer per dag?

Ik geef water op het oog. Ik denk dat het iets zal zijn van een half/kwart plastic wit bekertje. +-

Is het beter om ze om de dag te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je één keer per 4-5 dagen water kunt geven, je geeft ze zo VEEL te veel water. Dat vinden ze echt niet lekker... De aarde moet lichtvochtig voelen, niet droog, dan is het goed. Als je water geeft moet er geen water aan de onderkant uit komen lopen, dan geef je te veel.

 

Om er achter te komen wanneer je de planten water moet geven kun je ze gewoon eens een tijdje geen water meer geven totdat je ziet dat ze wat slapper gaan hangen, dat kun je best doen, daar gaan ze niet dood van, te veel water geven is erger. Je zit op TL's dus een week geen water kan geen probleem zijn.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zouden jullie mij adviseren...

Aanstaande maandag staan ze 3 weken op 18/6.

 

Zou ik ze gewoon dan nog een week op 18/6 laten staan,of vanaf maandag op 12/12? Eigenlijk gaan ze pas toch na +- 4 weken bloeien? Dus dan heeft 12/12 in de 3de week toch weinig zin?

 

Vanavond foto update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we die (foto) update dan maar eens afwachten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...