Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Miss_ty

10 KillingFields, 3 Mixed Kush, 1 Madonna + 2 AMS

Recommended Posts

Hey iedereen,

 

Terug van weggeweest in de Sannies corner en dat is me niet zo goed bevallen ;)

 

Nadat de vorige kweek niet zo goed verliep, wil ik het eens ergens anders proberen.

Hiervoor heb ik me een growtent gekocht en vervolgens wat zaden bestelt bij Sannie, ik had ook nog 3AMS feminized liggen, die heb ik er ook maar tussen gezet.

De grond is Lightmix van Plagron voor de Madonna's, Mixed Kush en AMS (en enkele Killing Fields)

Voor de overige Killings heb ik Lightmix van BioBizz (Growshop zat zonder Plagron en het was dringend :))

 

Ze krijgen nu 24/24 licht, het plan is om ze zo'n 2weken voorgroei te geven en we zien wel hoe ze er dan uitzien. Misschien gaan ze binnen enkele dagen wel op 18/6.

 

 

De tent van 120*120*200 (voor zover ie op de foto geraakt :cry)

gallery_13097_6968_6571.jpg

 

Afzuig en easyrollers met lamp 600W Greenpower,

vond ik eerlijk gezegt niet zo makkelijk om op te hangen :P

gallery_13097_6968_15446.jpg

 

Een luchtbevochtigertje,

ik had al meteen problemen met de LV die continu -/- is, met dit gaat ie soms tot 38% maar eens de afzuig aanspringt is dat meteen weer weg :D

gallery_13097_6968_15356.jpg

 

Om ervoor te zorgen dat het geen 30graden in de tent wordt heb ik dan men aanzuig geïnstalleerd,

wel erg inventief moeten zijn omdat in mijn vorige hok alle buizen 14-16cm waren en hier in de tent slechts 10cm vrij is.

gallery_13097_6968_28551.jpg

 

Ook aan de buitenkant vinden we er wel iets op :(

gallery_13097_6968_21732.jpg

 

Ik ben wel nog van plan wat beters te zoeken om het koel en vochtig te houden in de tent maar voorlopig lukt het best zo... (enkel de LV dan wat me wel erg stoort nu ze nog zo jong zijn)

 

Nu de plantjes doen het best goed, de twintig 6.5 en 7 liter potten rechts zijn de Killing Fields die sinds 1 januari met pitpot de grond in gegaan zijn,

de anderen 11liters zijn ontkiemd in watjes en waren al een dagje vroeger uit de grond.

 

gallery_13097_6968_123970.jpg

 

Mixed Kush en AMS

gallery_13097_6968_118259.jpg

 

De Killing Fields

gallery_13097_6968_132578.jpg

 

 

Nu maar hopen dat het goed gaat, opmerkingen zijn natuurlijk welkom :(

 

Greetzz

MissTy :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Miss ty,

 

Hopelijk gaat het deze ronde beter als alle vorige rondes samen ;) !

 

succes,

 

gr

 

Nomar

 

PS: Leuke inlaat! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeh deze ga ik volgen! Maar volgens mij heb je voor zaailingen helemaal geen hoge LV nodig...

 

Succes!

 

Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey miss_ty laten we hopen dat deze ronde lekker loopt in het nieuwe 2009 !

 

Allemaal de beste wensen voor 2009.

 

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nomar : Dat zou me verbazen dan moet ik een kleine kilo halen ? :P daar zou ik wel blij mee zijn

 

@ Chaz : Ja zaailingen kunnen er wel beter tegen maar het lijkt me toch aangenaam om niet in een te droge omgeving te staan,

het zit me wat dwars maar ze zullen het wel redden dan :D

 

@ Lloyd Banks : Hopelijk ja, het nieuwe jaar is al niet zo mooi begonnen dus het mag best goed gaan !

 

Aan iedereen ook een gelukkig (laat) nieuwjaar natuurlijk ;)

 

 

Nu sommige plantjes worden al iets geler/lichtgroen, ik dacht dat de lightmix ze wel een weekje van voeding zou voorzien,

maar zou ik nu dan al (een kleine dosis) Terra Vega moeten meegeven? Of is dit door wat anders, de LV blijft -/- en de temperatuur ligt tussen 24-29°C

 

 

Greetzz

Missy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een rare tent ? Welk merk is dat ?

 

2 gaten er in ?! Van 100mm ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens je lamp kan wel wat rechter hangen hoor :P

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey miss_ty ziet er leuk uit!!!

je lv maakt niet zo veel uit hoor die saadjes gaan evengoed wel,

ik heb zelf een secret jardin 120.120.200 en zit met t zelfde probleem!!!! :P mijne lv schommelt tussen de 20 en de 60

maar ondangs dat gaat ze best lekker alleen had ik er wel wat meer in wille hebbe....

maar dat word dan maar de volgende ronden. waarom neem je geen buis van je raam naar je tent voor frissen lucht heb ik ook zelfde slang als die van je afzuiger ;) word niet warmer als 26 met lamp aan en uit 20 want ik gooi dan me raam dicht

 

maar goed ik ben benieuwd hoe jou ronde t gaat doen

 

 

 

 

gr wietparkiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kees: Ja die tent, volgens mij is het een Budbox ? Met zo'n groen logo rechtsboven (huis met bloemetje in) ;)

Er zijn drie gaten in voorzien, 1 van 16cm die ik voor mijn afzuig gebruik en dan nog twee gaten van 10 à 12cm.

 

@ Nomar : Dat viel me ook op, maar die easyrollers werken niet goed mee... :P

Heb er al een gewicht opgelegt zoals je wel ziet omdat anders de linkerkant steeds omhoog gaat.

Ik dacht dat ik iets verkeerd deed maar bij andere mensen hangen ze ook op die manier op dus geen idee...

 

Ja Wietparkiet, die lv is echt niet evident :D bij jou is die dan nog 20 a 60 %, gebruik je ook een bevochtiger?

Hier blijft hij meestal echt laag, met uitzonderingen eens in de 30, maar dat is alweer een tijdje geleden...

Men raam staat continu op een kiertje (aangezien men lamp nog niet uitgaat) en het blijft nu net lekker onder de 30°C,

als het buiten weer wat opwarmt zal ik sowieso buitenlucht moeten aanzuigen en nog een buis installeren

Hoeveel heb jij er staan dan?

 

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow,

 

Ik gebruik(te) die temp./l.v. meter ook maar soms betwijfel ik toch echt wel of deze zo correct zijn :P .

Enorme schommeling en dan weer niets aangeven enzovoort...

Zou mij er niet teveel van aantrekken

Temperatuur moet je toch onder controle kunnen houden door wat met de stand van je raam te spelen ?

Het is nu eenmaal vrieskoud buiten en daarom droog, kan je niet veel aan doen, je luchtbevochtiger zal de omliggende planten wel een beetje helpen...

Zo maken ze een sterk wortelstelsel aan

 

 

Greetz

 

Greenzfarmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip: Gezien bij een ander forumlid, deze gebruikt een klein knijpertje om te zorgen dat de easy rollers niet omhoog schieten. Ik snap trouwens nog steeds niet wat mensen easy vinden aan die dingen, doe mij maar gewoon een kap aan een ketting, metaal breekt niet, is ook niet significant elastisch en heeft al helemaal niet de nijging om over tijd toch net even anders te gaan hangen.

 

Als ik meer lampen had dan had ik ook kettingen gebruikt, maar dan met een katrol of zoals DLS, een fietslift.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de foto's zodat jullie toch even kunnen zien dat ze echt al vergelen :D vooral van de nerf of bij sommigen het nieuwe internode'tje

Terra Vega meegeven?

Is nog nooit gebeurt in zo'n vroeg stadium dus ik zou niet weten van wat, ze krijgen water PH 6.2

Temp: 24-29°C

LV: -/-

7 dagen oud

 

Om 14u gaat de lamp uit voor zes uurtjes, dan hebben ze wat rust.

 

 

gallery_13097_6968_3795.jpg

 

Vooral deze

gallery_13097_6968_5128.jpg

 

Ohja en ik heb weer zo'n weirdo :) maar die komt wel goed

gallery_13097_6968_36388.jpg

 

 

@ Kees: Normaal gebruikte ik kettingen, maar die easyrollers leken me zo makkelijk en ik las er niets slecht over... schijn bedriegt :D

@ Greenzfarmer: De temperatuur blijft best goed met men raam op een kier en als de LV niet zoveel uitmaakt zit ik goed :)

 

Greetzz

Miss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu was ik wat aan het rondzoeken op het forum naar wat het probleem zou kunnen zijn en kwam op dit:

 

IJzertekort

 

Algemeen

IJzer is belangrijk voor de stofwisseling van de plant en is essentieel voor de aanmaak van chlorofyl.

IJzer is slecht opneembaar voor de plant en alleen in bepaalde vormen en onder de juiste omstandigheden.

Opneembaarheid is sterk afhankelijk van de PH, in zure bodems is genoeg ijzer aanwezig.

Cannabis heeft zelden tekort aan ijzer. Alleen bij een snelle groei of hoge plantbelasting kan er een tijdelijk tekort optreden welke vanzelf weer over gaat.

 

Symptomen

Een tekort uit zich door een sterke vergeling van de jonge bladen en groeischeuten tussen de nerven.

IJzer is niet mobiel en jonge bladeren kunnen dus geen ijzer onttrekken aan oudere bladeren.

Bij een ernstig tekort zullen ook de oudere bladeren en de kleinere nerven in het blad vergelen.

________________________________________________________________________________

 

 

Daarnet ging ik weer wat foto's nemen ter verduidelijking, het is wel zo dat de nieuwe scheuten vergelen en dat het van binnenaf vergeeld,

maar nu twijfel ik toch, anderen lijken ook gewoon geheel te vergelen (onderste rij op 1e foto).

Het zou misschien wel kunnen dat ze wat teveel 'belast' zijn gedurende de 24/24 periode?

Wat denken jullie? Als het dit is zou het vanzelf overgaan, ik hoop alleen dat de groei niet weer geremd wordt (vorige ronde -> trips :D )

 

 

gallery_13097_6968_124461.jpg

 

Gelukkig heb ik ook groene

gallery_13097_6968_107586.jpg

 

Allemaal

gallery_13097_6968_118961.jpg

 

Miss_Ty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zow, heb besloten van te stoppen met de tent (begon schrik te krijgen dat de vergeling daaraan lag, maar ik kan nogal paranoia zijn soms :D )

 

Dan gaan we nu maar verder met de vorige kweekplek, gelukkig was die nog niet afgebroken.

Na anderhalf uur de trap op en af lopen (3 a 4 verdiepen) staat alles op zen plek.

 

Hopelijk hebben ze het daar naar hun zin en wordt het er niet te koud (geen verwarming in de kelder), maar dat zien we nog wel.

 

Als het aan de tent lag, hoop ik dat het in orde komt met ze en dat ze vanaf nu trug mooi groen worden :)

 

Ze pasten er net allemaal in

gallery_13097_6968_58683.jpg

 

De drie probleemgevallen (rechts) in close-up :D vooral die onderste lijkt me hopeloos :)

gallery_13097_6968_9401.jpg

 

Zoals ik al zei zijn er veel vergeeld, maar deze begint net wat verder te gaan

gallery_13097_6968_29928.jpg

 

 

Greetzz

MissT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 16

 

Ik wou jullie maar even laten weten dat ze er wel bovenop komen, alleen vervelend van de achterstand die sommigen opgelopen hebben...

Sommigen beginnen aan zijtakjes en hun 4e internode, terwijl anderen nog maar hun 1-vingerige blaadjes hebben :P

 

Sorry voor de troebele foto maar je ziet wel de verschillen

gallery_13097_6968_104966.jpg

 

Ook even de problemen van die achterstaanders;

Sorry voor men handen op de foto maar anders kreeg ik hem niet scherp ;)

gallery_13097_6968_28683.jpg

gallery_13097_6968_28991.jpg

 

In het topic over de beruchte 'giftent' spreken ze over deze symptomen (of Ert had er in ieder geval toch last van :D )

 

Hier ook nog wat verschillende groottes, gelukkig gaan enkele Killing Fields wel goed daar ben ik blij om :lol:

gallery_13097_6968_55935.jpg

 

 

MissTy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, weer een nieuwe ronde. Jammer dat je alweer een tegenvaller hebt met de gele plantjes. I.i.g succes deze ronde!

 

OGKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogkush, leuk dat je weer eens opduikt :D inderdaad ik had zulke goede voornemens en dan was het al meteen weer mis :)

 

Maar niet getreurd, alles gaat beter nu ze in het hok staan in plaats van de tent !

 

Picture-time :lol:

 

gallery_13097_6968_76970.jpg

 

Heb wel een gemuteerde Killing Field, staat onder de lamp maar de rest er rond heeft er geen last van, geen idee wat ie voor heeft :lol:

gallery_13097_6968_9161.jpg

 

Die drie achterlopers die ik eerder vermeldde zijn ook nog wel wat geworden, toch de moeite om ze bij te houden

gallery_13097_6968_3569.jpg

 

Erg achterblijvertje

gallery_13097_6968_41723.jpg

 

Deze komt niet hoger dan 5cm van de grond B)

gallery_13097_6968_28061.jpg

 

En de vergeelden komen weer mooi groen

gallery_13097_6968_91648.jpg

 

Zoals je ziet beginnen sommingen aan hun 4e internode (maar hebben nog totaal geen breedte :tu )

terwijl anderen beginnen aan zijtakken en hun 6e internode...

 

 

Alles komt goed zou ik denken

Dag 20, nog geen voeding gekregen, temperatuur is tegenwoordig minimum 17°C en max 26°C

Owja en men aanzuig die onder de lamp blaasde is stuk... wordt herstelt

 

 

Greetzz :P

Miss.T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er leuk bij miss ty

 

Misschien een ideetje maar ik zou een stukje wit plastic op elk potje neer leggen :D

Dit is beter voor je grond temp en waterverdamping tegen te gaan :D

Succes

 

knutsel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt er op, ze zien er nu mooi uit. Alleen die kneus, zou je die niet preventief weggooien? Het zijn altijd de kneuzen die ziektes en ongedierte etc aantrekken.

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedaan met examens, ben zo blij dat ik zin heb in een update :D

 

@ Greenzfarmer ; Als je iemand kent die een tent nodig heeft, heb er toevallig één staan die ik niet meer nodig heb :)

 

@ Knutsel ; Bedankt voor de raad :lol: maar heb er nog een vraag bij

Ik zie namelijk veel mensen dit doen (om uitdroging van de grond tegen te gaan dacht ik?)

maar aan de andere kant dacht ik, wit papier dat reflecteert 'de warmte' en een warm medium is toch net goed?

Nu begint het ondertussen aardig dicht te groeien dus weet niet of het nog nodig is maar volgende keer pas ik het dan wel toe

 

@ OgKush ; Bedankt voor de PM ;) Altijd handig om ziektes goed te herkennen,

heb namelijk weer wat voor maar niets ergs voorlopig, hier en daar wat kleine roestvlekjes bij enkelen.

Ja die 'kneus' :D ik heb er al meerdere weirdo's gehad maar die komen normaal na enkele internodes weer normaal, bij deze twijfel ik idd wel...

 

 

Ben ze net wat liefde gaan geven en heb er ondertussen maar twee ontdekte mannen apart bij genomen

Deze gaan naar een speciale plek :D

gallery_13097_6968_12854.jpg

 

Ik heb altijd de neiging van ze nog een tijdje te laten staan, maar uiteindelijk zullen ze toch niet plots transformeren ofzo dusja..

Was toch wel duidelijk denk ik

gallery_13097_6968_6697.jpg

 

Waren natuurlijk ook enkelen van de meest gevorderden (komt ook aardig vol he)

gallery_13097_6968_131645.jpg

 

De roestvlekes (ja de bovenste foto is wat nutteloos maar daar waren er meer :) )

gallery_13097_6968_2457.jpg

 

 

Ik denk dat het zo stilaan tijd wordt om ze over te zetten op 12/12, mijn plan is in de loop van volgende week...

De Killing Fields hebben sowieso al niet veel groei nodig dus misschien best wel B)

 

Greetzz ;)

Een Happy MissTy

Share this post


Link to post
Share on other sites

5e dag 12/12

30 dagen oud

 

Hey iedereen,

 

Ben ze net even gaan bekijken met mn lieve poezie :D

gallery_13097_6968_27952.jpg

 

Ze zien er allemaal best goed uit

gallery_13097_6968_90241.jpg

 

gallery_13097_6968_80839.jpg

 

Killing Field die er ook niet heel normaal uitziet maar valt nog goed mee vergeleken met die 'kneus'

gallery_13097_6968_31196.jpg

 

Onder het dekje gaat ook alles goed

gallery_13097_6968_46585.jpg

 

Deze is de enige die niet zo'n mooie kruin heeft (de andere weirdo van enkele updates geleden gaat er vanavond uit)

Je merkt er ook wel de roestvlekjes op en hier en daar zie ik van die kleine gaatjes zoals ook aangeduid op de foto,

ik denk niet dat het van beestjes komt maar van wat dan wel B)

gallery_13097_6968_73018.jpg

 

Ook heb ik me een klein elektrisch vuurtje aangeschaft (500W) omdat de temperatuur tot 15.2°C zakt,

maar weet niet goed waar ik hem moet installeren, in het hok ergens halverwege qua hoogte, dat bekijk ik nog wel eens.

Iemand een idee of dat rode lampje storend is voor de planten in de donker-periode? :o

gallery_13097_6968_14604.jpg

 

Ohja, één van de twee Madonna's is als man gespot en is er dus ook uit, voor de rest zie ik nog niet veel duidelijk geslacht,

ik verwacht en hoop dat daar snel verandering in zal komen.

 

 

Greetzz

MissTy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey MissTy

 

Is dat gaatje in de rode cirkel begonen als een bruine vlek?

 

Bekijk deze links maar eens en houd eens een blad/plant naast je beeldscherm.

 

Link1

 

Link2

 

Ik heb mijn zwavel tekort trouwens opgelopen met grond van Atami, stekken van dezelfde moeder staan nu op lightmix van BioBizz en doen het uitstekend. Ze krijgens zelfs minder voeding op die grond en ze zijn mooi donker groen. De PH is zowel op de Atami als op de BioBizz 6.2 (gietwater 5.9) Ik vermoed dat je het uiteindelijk niet erg gaat vinden dat de Plagron opwas, die BioBizz is best wel goede grond.

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik vergelijk met de links die je gaf is het meer calciumtekort volgens mij, bij één AMS zie je duidelijk een donkerdere rand eromheen

op een ander blad zie je gewoon enkel wat gelige vlekken aan de randen van het blad (het is wel een ietwat bleke plant op zich)

gallery_13097_6968_31081.jpg

 

Die gaatjes waren volgens mij geen bruine vlekken, nergens een bruin vlekje op deze te bespeuren en toch gaatjes

gallery_13097_6968_70268.jpg

 

Ik begin te twijfelen of het niet gewoon zij is die er haar tanden eens heeft ingezet :D

Zou wel bizar zijn want die stond middenin het hok en veel plaats om daar te geraken zal ze niet gehad hebben... maar misschien

gallery_13097_6968_18948.jpg

 

Daarnet ook maar even goed gaan kijken en er een paar mannen uitgegooid, waaronder ook die twee kneuzen (linksboven)

gallery_13097_6968_160756.jpg

 

 

Ah mooi zo, je kieseriet korrels goed hun werk gedaan dan op die Atami grond?

Ja de growshop-man zei het ook, dat die BioBizz Lightmix even goed of zelfs beter is dan de Plagron Lightmix, dat er minder brokken in zaten enzo.

Ben tot nu toe toch tevreden :o

 

Ik weet alleen niet goed wat ik nu aan die paar plantjes met roestvlekjes moet doen, het lijkt niet veel voor te stellen,

ze hebben nog geen voeding gehad en de LV zou niet veel mogen uitmaken bij zaadplanten?

En de grond is zowat in elke pot hetzelfde dus misschien die drie plantjes een brok grond waardoor ze iets teveel hebben gekregen?

 

Stand van zaken;

De overgebleven madonna is vrouwelijk (krijgen we die ook eens afgebloeid te zien)

Een hoopje Killing Fields (8 à 9 ?) ook al vrouwelijk bevestigd met nog een paar onbekenden

En die female AMS'en laten verdacht lang op zich wachten B) zagen me er ook eerder mannelijk uit maar we wachten af...

3 Mixed Kush staan ook in 11liters en zijn ook nog onbekend (de andere 2 bleken mannelijk te zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Al een tijdje niets meer gehoord, maar zal even snel wat foto's van de meiden posten.

 

Heb er zestien overgehouden, waarvan 1 herma, ik dacht hem bijna om te knippen maar toen merkte ik in de kruin toch een witte haar op...

Toen kon ik het niet meer :wacko: Ik denk dat ik nog wat afwacht hiermee (ohja het gaat over een Mixed Kush)

 

gallery_13097_6968_13678.jpg

 

Je ziet misschien wel al dat er enkele Killing Fields (6 dacht ik) niet zo mooi zijn, deze hebben zo dun en naar beneden krullend blad

Ik heb er dan 2 van verpot (linkse rij, de 2 middelste op foto boven) maar daar reageren ze niet echt op

Ook best wel wat geel blad...

 

Deze

gallery_13097_6968_44761.jpg

gallery_13097_6968_43157.jpg

gallery_13097_6968_14496.jpg

 

Nuja ze zijn niet zo lelijk, maar vergeleken met deze AMS'jes... B)

gallery_13097_6968_84399.jpg

 

Hier nog even een Mixed Kush

gallery_13097_6968_29242.jpg

 

Min. temp : 16.5°C

Max. temp : 27.5°C

 

Greetzz

MissTy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...