Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El Shamano

El Shamano kan niet kiezen...

Recommended Posts

Welkom terug op de zolder! ;)

 

Link naar mijn eerste kweek (4xdoublefun)

 

Mijn 2e kweek zou ik ook blumats met een watervat gaan gebruiken, maar hier ben ik vanaf gestapt omdat ik toch te bang ben voor een waterballet op mijn zolder.

 

De mix in de aardebak ziet er als volgt uit:

 

- 200 liter growshop aarde

- 30 liter cocopeat

- 20 liter zeeklei

- 1,5 kopje kalk

- 15 kopjes kippemest

 

De zaden zijn allemaal female, en liggen in een laagje zaai-en-stekgrond bevochtigd met water afgezuurd op PH6.8 aangemengd met bacterien en schimmels.

 

Het licht staat nu 24 uur aan, als ze boven zijn gaat dit op 18/6 voor 3 dagen, dan op 12/12.

 

Gr.

 

El Shamano

:P

 

med_gallery_12359_6954_795258.jpg

 

med_gallery_12359_6954_55451.jpg

 

med_gallery_12359_6954_1065044.jpg

 

med_gallery_12359_6954_464160.jpg

 

med_gallery_12359_6954_995376.jpg

 

med_gallery_12359_6954_730573.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, verschillende soortjes! ;)

 

Veel succes, ik ben benieuwd! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben voor een waterballet op mijn zolder.

 

Als je ervoor zorgt dat je aardebak waterdicht is, en het volume groter is dan je watervat, dan kun je nooit een waterballet krijgen.

Je kunt evt. ook drainageslang op de bodem plaatsen om water te geven,......maar ook om af te voeren, mocht dat nodig zijn :P

 

 

ps. wat doet die monitor ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi BBB,

 

Zoals jij het zegt kan het idd wel, maar ik heb eigenlijk ook wel plezier in het handmatig watergeven ;)

 

De monitor is 1 van de 2 monitoren op zolder die aan een laptopje hangen die als server fungeert.

Ik zit meestal op zolder te smoken met wat muziek of een filmpje erbij :D

 

Gr. El Shamano

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben benieuwd, succes!

 

btw, als ik nog is uit feminized zaad ga groeien ga ik er wel eerst een aantal teveel zetten en de beste eruit selecteren, had deze ronde 1 zaadje extra maar een paar sloegen niet goed aan en dan zit je met wat kneusjes ertussen. hoop dat ze bij jou wel allemaal goed gaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bart,

 

Ik hoop dat deze idd wel allemaal goed aanslaan.

Vriend van me heeft van Sweet Seeds ook al eens een kweek gedraait met female zaadjes, deze gingen allemaal als een speer!

 

Gr. El Shamano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiekeboe!

 

med_gallery_12359_6954_629086.jpg

 

med_gallery_12359_6954_391712.jpg

 

med_gallery_12359_6954_830605.jpg

 

Ze staan allemaal boven de grond nu, vanochtend heb ik de lamp uitgezet, vnvnd gaat hij op 18/6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn ze niet lief :P Leuke soortjes heb je daar!

 

Succes,

 

Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Chaz ;)

 

De BlackJack en de BlueWidow heb ik me aan laten raden door BeeKaa een tijdje geleden alweer op de chat.

 

Gr. El Shamano

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar komen ze! ;)

suc6 dude :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee mooie soorten man..

 

houd alleen met een paar dingen rekening.. blue widow groeit niet zo hard en blakjack

groeit als een speer!!

 

ik hoop dus ook dat je de blue widow in het midden hebt gezet :P

 

ik hou je in de gaten ;)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Skunkmonster, thnx man! kom binnenkort maar es voor het raampje gapen :D

 

@BeeKaa:

 

De BlueWidow staat 2x links en de BlackJack staat 2x rechts.

In het midden staat de Psicodelicia.

 

Dus de Blackjack zal ik in de gaten houden en eventueel even in toom houden ;)

 

Gr. El Shamano

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update, het lijkt allemaal goed te gaan, en ze gaan allemaal ongeveer gelijk op.

De lamp hangt er nu 50cm boven en ze hebben vanochtend een waterbeurt gehad met wat rhizotonic.

Blackjack1

med_gallery_12359_6954_751102.jpg

 

Blackjack2

med_gallery_12359_6954_332146.jpg

 

Psicodelicia

med_gallery_12359_6954_789813.jpg

 

BlueWidow1

med_gallery_12359_6954_322091.jpg

 

BlueWidow2

med_gallery_12359_6954_1206896.jpg

 

Gr. El Shamano

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit! denk je met maar 3 dagen voorgroei trouwens wel een volle kast te krijgen??

 

succes! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bart,

 

De ruimte tussen de bovenkant vd grond en de onderkant vd lamp is 110cm ongeveer. Vorige kweek met doublefun heb ik ze meteen op 12/12 gezet en werd de grootste plant 85cm.

 

Vandaar dat ik ze nu 3 dagen voorgroei geef. Met 4 planten direct onder 12/12 had ik de kast al aardig gevuld en 67,5gram gemiddeld per plant.

 

Of is het beter langer voor te groeien en de hoogte met toppen en buigen proberen in toom te houden? Ik ben al snel bang dat ze gaan schieten en niet meer in het hok passen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

i see what you mean. per plant is dat nice, maar als je gr/w bekijkt zit je nog niet eens op de 0,5.

 

je hebt een paar opties:

 

- meer planten zetten

 

of bij langere voorgroei:

 

- gaan scroggen/sea of green (dit ga ik zeker vaker doen, beviel me erg goed!)

- wat je zelf al zegt gaan toppen en buigen. ik zou zeker de snelgroeiende gaan toppen/fimmen als ze een paar zijtakken hebben en als t nodig is nog enkele toppen buigen in een later stadium. ik zou trouwens proberen te fimmen zodat je soms 3 of 4 hoofdtoppen krijgt. of als 1x toppen niet genoeg is, de 2 hoofdtoppen nog is toppen is ook optie.

als je dan zo'n netje spant is t makkelijk om de toppen wat te sturen en om omgebogen/supercropped toppen aan vast te maken.

 

succes!

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) meer planten is geen optie, ik hou me aan het 'gedoogbeleid' van justitie en dat van mijn vriendin :)

 

Ik heb zojuist dit topic nog eens aandachtig zitten lezen, en heb toch besloten ze langer voor te laten groeien.

 

Iets van een week of misschien anderhalve week lijkt me wel mooi, volgende kweek kan ik altijd weer langer proberen.

 

Binnenkort maak ik dan wel een netje over m'n bak en ga ik proberen de planten te fimmen/toppen als ze bij de 3e/4e internode zijn.

 

Gaan we het wat spannender maken dan de vorige kweek :D

 

Thnx voor het meedenken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

no problem :D

 

weekje of anderhalf lijkt me idd mooi. dan zou ik al de planten die de hoogte in zouden schieten de blackjack volgens BeeKaa, een dag of 2 voor 12/12 gaan fimmen bijvoorbeeld,kunnen ze nog even bijkomen. Daarna bij de rest even aankijken hoe hard ze gaan en naar wens deze buigen of supercroppen na aantal weken. Bij 2 weken bloei dieven en waarschijnlijk de onderste paar kleine zijtakjes dan ook afknippen.

 

ik zou voor zekerheid even BeeKaa (als hij het weet iig maar merk je dan wel :) ) berichtje sturen of de blackjack wel goed tegen toppen/fimmen kunnen want er zijn enkele planten die er slecht tegen kunnen. zo heb ik is een white shark getopt en deze stond zo ongeveer gelijk stil in de groei, duurde lang voordat er weer wat gebeurde.

 

good luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een quote uit dit topic van BeeKaa

 

Blackjack is geen supersnelle hoogte groeier, maar de zijtakken gaan heel mooi mee en ze wordt lekker breed.

ze groeit ook nog een weeek of 2-3 door na de omschakeling naar 12/12.

met een week of 4 18/6 onder een 400 watt en een aantal keren toppen zul je tog een flinke brede struik krijgen op die 25L pot.

 

Dus toppen is geen probleem met de BlackJack denk ik.

 

Ik zal vanavond mijn schema eens in gaan vullen, dan zorg ik ervoor dat 2 dagen voor het einde van de groei de 'mishandeling' plaats gaat vinden :D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou je schema is klaar hoor, ze staan er weer meestrelijk bij btw, hele mooie plantjes

 

dat worden weer fijne rokertjes, en das een hele geruststelling, stel je voor dat we zonder komen te zitten .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, dat zou een zure tocht naar de shop worden spiderpig... ;) :D

 

Hier weer een kleine update!

Zoals BeeKaa voorspelde gaan de blackjacks (en de psicodelicia ook trouwens) nu al een voorsprong nemen op de bluewidows.

 

Ik heb dus een schema van spiderpig gekregen, dit is omdat hij me aanbood zijn nagenoeg complete voedingslijn van BAC te gebruiken <-- THNX spidey

 

Volgens dit schema zitten we op dag 7 van de groeiperiode en hebben we nu nog 3 groeidagen voor ons!

 

ENNNN dan nog een paar foto's van de meiden :lol:

 

Blackjack1

med_gallery_12359_6954_258023.jpg

Blackjack2

med_gallery_12359_6954_4892.jpg

 

Psicodelicia $

med_gallery_12359_6954_518166.jpg

 

BlueWidow1

med_gallery_12359_6954_970093.jpg

BlueWidow2

med_gallery_12359_6954_1110722.jpg

 

Gr. El Shamano

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update... niet van de wietplantjes maar van kleine Peyote cactusjes ;)

Deze zijn dezelfde dag in de grond gegaan als de dames.

 

De verwarmde propogator met seramis erin.

med_gallery_12359_6954_495336.jpg

 

Zoek de cactusjes! (het zijn er tot nu toe 6 van de ongeveer 20 zaden die gepoot zijn)

med_gallery_12359_6954_428455.jpg

 

Lief he!!! ...over 3 jaar zijn ze de sjaak :lol:

med_gallery_12359_6954_56888.jpg

 

Gr. El Shamano

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan nice! kan je even wat info geven over wat je precies hebt gedaan?

 

wat voor aarde, hoe diep in de grond wat voor potjes, veel water, etc..

 

ik heb namelijk ook nog 20 a 30 van die zaadjes hier liggen dus misshcien ook maar is gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk zeg weer is wat anders te zien groeien

 

ik hou je in de smiezen

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

haaaa,

 

dat gaat vet ok allemaal, ik begrijp dat we dus nog drie jaar moeten overbruggen met wiet totdat de cactussen klaar zijn. gelukkig hebben we ook de huisarts nog he ....... :P :lol: ;)

 

maar effe serieus, ziet er allemaal prima uit, de kleintjes doen het prima, this toch wel een fijne hobby he.

 

@bart420, we hadden zo'n kant en klaar pakketje met potgrond, kiezel en een soort zand, dat moest je allemaal door elkaar mikken, daar moet water bij en daar stop je de (hele kleine) zaadjes in. dan twee maanden in de propagator en dan kunnen ze naar de vensterbank.

 

kweet niet of el sjamano de gebruiksaanwijzing nog heeft, anders scan ik die wel effe voor je in.

 

greetzzz, the pig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...