Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Reverse osmose - is zuiver water ook beter?

Recommended Posts

Osmosewater, zou ik hier ook gedestilleerd water voor kunnen gebruiken ? Ik zou heel graag mijn ronde Amnesia op osmose water willen draaien, die start als de Kush klaar zijn...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen die wat ouder is, en glastuinders natuurlijk, weten het belang van regen water.

 

Juist voor mensen die geen regen water hebben is het mooi om een osmose apparaat te hebben, vooral in streken waar het leiding water erg zout is.

 

Het beste is dan om een vat van >100 ltr in een keer te vullen.

 

Als je geen hydro voeding gebruikt kan Ca tekorten oplossen door eerst af te zuren tot 1 punt onder je wens, en dan met een nylonkous lava of mearl in te roeren tot wat je wil. (meestal net onder pH6)

Na een dag nazien.

 

Kort en goed,

 

Heb je leiding water met een EC van 0,2, voegt een osmose apparaat niet veel toe.

Heb je echter 0,8 uit de kraan..........................Nee, ik heb het niet meer over zeekraal :P ..............dan ben je blij met een test apparaat van ons aller DOC :lol:

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

doc en ik hebben er al even over gesproken, we gaan effe kijken wat we kunnen doen met een test, en in welke situatie dat het beste getest kan worden. Komen we binnenkort in de tests sectie op terug.

 

@hjm: ben net weer een beetje in hydro gedoken en werd eigenlijk getriggerd door jouw "vuile" hydro. Wat ik ervan heb begrepen zijn er kwekers die echt bijna klinisch kweken en kwekers die juist wel wat gezond bodemleven in hun hydro willen om de pathogenen tegen te gaan. Kun je daar wat meer over vertellen? Ik denk dat bij beiden RO water interessant is overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed herinner beweert advanced nutrients dat al hun voeding gemaakt is door gebruik te maken van RO water, en dat het ook ontwikkeld is om te gebruiken met RO water... klopt dat?

 

en klopt het dat indien je slecht leidingwater hebt de resultaten van RO water beter merkbaar zullen zijn op hydro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt alle twee als een bus :P

Er zijn wel meer merken in Amerika die afgesteld zijn op ro water.

Zoals General Hydroponics en Botanicare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, misschien is dat wel de reden dat ze zoveel flesjes aanbieden...

 

Testje zou super zijn Doc, zoals je zelf bevestigd dacht ik al dat je makkelijker een verschil, test dus kunt aantonen op hydro. Jammer want de meesten kweken hier toch op aarde...

op amerikaanse forums zag ik al vaak zo'n RO-apparaat tegen de muur hangen, zal wel niet voor niets zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het met Whazzup besproken en we gaan er 1 testen.

Deze filter gaat 2x getest worden.

 

1xmet een organische kweker

1xmet een hydro kweker

 

Details en aanmeldingen voor deze test zullen door Whazzup worden

bekend gemaakt in de test sectie van het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik met ded osmose filters van http://www.christ.nl/NL/ gewerkt voor andere doeleinden.

De filters hebben een kop eropzitten met een literteller en indicatielampen voor de zuiverheid van het water en waneer je ze moet vervangen

 

Werkt iedeaal

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...