Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
erik1973

alaskan ice

Recommended Posts

goeiesmorgens,

 

heeft iemand ervaring met alaskan ice?

 

volgens de geleerde hebben deze planten een thc percentage hoogst gemeten ooit!

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over thc percentages gaan veel verhalen rond en is dan ook heel erg moeilijk om zeker te weten hoe het zit.

Persoonlijk heb ik wel een verhalen gehoord dat de overheid met een plant bezig was die meer als 45 % zou hebben maar dit is nooit hard gemaakt. Daarnaast heb ik wel eens een verhaal gelezen op een forum (weet niet meer welk forum) van iemand die het percentage op wist te krikken tot 50+ % , en toen is deze man veroordeelt tot het produceren van harddrugs.....!!!!

Rare verhalen dus...en weet niet hoe geloofwaardig dit dus is, wel kan je hele sterke ice of olie maken die dit percentage kunnen halen .

Maar veel succes met het vinden van sterke soortjes.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mederokers(growers),

 

 

alaskan ice blijkt een nieuwe soort te zijn......vandaar geen specifieke reactie's :P

 

maar het is dus een kruising tussen white widow en haze.

5 zaadjes zijn onderweg,dus ben benieuwd...........

 

 

 

groet erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Sterkste soort ooit gemeten is 98% THC, een soort ontwikkelt door het bedrijf Hortapharm. :P

 

gallery_16467_4905_55565.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over thc percentages gaan veel verhalen rond en is dan ook heel erg moeilijk om zeker te weten hoe het zit.

Persoonlijk heb ik wel een verhalen gehoord dat de overheid met een plant bezig was die meer als 45 % zou hebben maar dit is nooit hard gemaakt. Daarnaast heb ik wel eens een verhaal gelezen op een forum (weet niet meer welk forum) van iemand die het percentage op wist te krikken tot 50+ % , en toen is deze man veroordeelt tot het produceren van harddrugs.....!!!!

Rare verhalen dus...en weet niet hoe geloofwaardig dit dus is, wel kan je hele sterke ice of olie maken die dit percentage kunnen halen .

Maar veel succes met het vinden van sterke soortjes.!

 

Heh???

 

De overheid met een plant bezig die meer als 45 % thc zou hebben.

wa weten zij nou van kweken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ elmanito

 

98% THC ???.

dat is wel echt heeel erg veel hoor. dat is dus sterker dan BHO??

weet je ook zo welke soort het zou zijn ?

ik kan het haast niet geloven namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
@ elmanito

 

98% THC ???.

dat is wel echt heeel erg veel hoor. dat is dus sterker dan BHO??

weet je ook zo welke soort het zou zijn ?

ik kan het haast niet geloven namelijk.

 

Ik ben geen sprookjes aan het vertellen.Deze THC-soort van 98% wordt gebruikt voor de productie van het Cannabismedicijn Sativex.

Er is ook een soort ontwikkeld met een % van 97% CBD.

 

Hier een linkie, let op bij 8.08 min.

 

Medicinal Cannabis strain by Geoffrey Guy

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

98% thc waarvan , je bedoelt dus maar 2% plantmaterie en de rest is thc ???

 

Of zuiverheid ?

 

Hoe wordt dat eigenlijk gemeten ?

Heb op de beurs wel eens me weed laten testen , ik weet niet precies meer hoeveel % thc deze bevat maar was rond de 20 ofzo

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

In die video is het het percentage thc als deel van het totale cannabinoiden-profiel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Effe voor de duidelijkheid, de druppels op deze trichomen bevatten dan rond de 98% THC.

 

gallery_16467_6951_7122.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje appels met peren vergelijken vind ik, als men over thc gehalte praat dan gaat het in mijn ogen over een deel van de plant als monster en dan het percentage in gewicht dat daadwerkelijk thc is.

 

Of ik heb het altijd verkeerd begrepen.(dat kan ook) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit valt onder "how big is my dick".

 

 

Alaaf, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beetje appels met peren vergelijken vind ik, als men over thc gehalte praat dan gaat het in mijn ogen over een deel van de plant als monster en dan het percentage in gewicht dat daadwerkelijk thc is.

Uitspraken als "deze soort heeft 22,3% THC" zijn zowiezo onzinnig/onvolledig. Want; is het het percentage thc t.o.v de gehele plant?, of t.o.v. een bud?. met of zonder fanleaves? De methode wordt nooit vermeld waardoor het niets zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Uitspraken als "deze soort heeft 22,3% THC" zijn zowiezo onzinnig/onvolledig. Want; is het het percentage thc t.o.v de gehele plant?, of t.o.v. een bud?. met of zonder fanleaves? De methode wordt nooit vermeld waardoor het niets zegt.

 

Space-c-boy heeft hierop gelijk over de onzinnigheid van vernoemde percentages, want de ijkvloeistoffen die gebruikt worden bij een methode zoals gaschromatografie zijn alleen te krijgen met een licentie van de DEA.Geen enkel lab zoals het Deltalab in Portugaal voert testen uit voor bedrijven die geen Opiumwetvergunning hebben.

Percentages achter de komma worden alleen verkregen met de bovengenoemde methode.Met de TLC-methode zoals die van Alphanova kan je een schatting geven, alhoewel zij zeggen dat hun methode nauwkeuriger is.Verkoop praatje??? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

22% THC is idd zoals S-C-B zegt moeilijk te vergelijken als je niet weet of dit in gedroogde en geknipte toestand of net geoogste toestand is bepaald.

Ik veronderstel dan wel, dat als je dit soort getallen leest, binnen een zelfde zaadbank dat je kan aflijden welk soortje van hun het sterkste is door dat getal te vergelijken. Zouden alle zaadbanken dit getal volgens de zelfde methode achterhalen... en het dus ook vergelijkbe waarden zijn?

 

Ik dacht, dat je bedoelde bij het zeggen van 98% THC , je de samenstelling van die druppels hars bedoelde.

Die drupel zelf is toch geen thc maar gewoon hars, hars die de plant beschermt tegen weersomstandigheden en beestjes enzo.

 

T zijn de harsen die het grootste percentage THC in weed bevaten, dus hoe harsrijker de weed, des te meer thc er mogelijk in aanwezig is.

plantje met 98% thc kan nooit uit 2% tak bestaan met daar op een harspegel/bud ;) wat sommig e misschien liever wel wilde :P

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

22% THC is idd zoals S-C-B zegt moeilijk te vergelijken als je niet weet of dit in gedroogde en geknipte toestand of net geoogste toestand is bepaald.

Ik veronderstel dan wel, dat als je dit soort getallen leest, binnen een zelfde zaadbank dat je kan aflijden welk soortje van hun het sterkste is door dat getal te vergelijken. Zouden alle zaadbanken dit getal volgens de zelfde methode achterhalen... en het dus ook vergelijkbe waarden zijn?

 

Ik dacht, dat je bedoelde bij het zeggen van 98% THC , je de samenstelling van die druppels hars bedoelde.

Die drupel zelf is toch geen thc maar gewoon hars, hars die de plant beschermt tegen weersomstandigheden en beestjes enzo.

 

T zijn de harsen die het grootste percentage THC in weed bevaten, dus hoe harsrijker de weed, des te meer thc er mogelijk in aanwezig is.

plantje met 98% thc kan nooit uit 2% tak bestaan met daar op een harspegel/bud ;) wat sommig e misschien liever wel wilde :P

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Space-c-boy heeft hierop gelijk over de onzinnigheid van vernoemde percentages, want de ijkvloeistoffen die gebruikt worden bij een methode zoals gaschromatografie zijn alleen te krijgen met een licentie van de DEA.Geen enkel lab zoals het Deltalab in Portugaal voert testen uit voor bedrijven die geen Opiumwetvergunning hebben.

Percentages achter de komma worden alleen verkregen met de bovengenoemde methode.Met de TLC-methode zoals die van Alphanova kan je een schatting geven, alhoewel zij zeggen dat hun methode nauwkeuriger is.Verkoop praatje??? :P

 

 

het thc gehalte zal vast ergens op gebaseerd zijn want ik kom het op elke site tegen.

 

vind het trouwens prachtig dat er zoveel gereageerd word op mijn vraag.....vind het alleen jammer dat bijna alle reactie's geen zak met mijn vraag te maken hebben...

 

 

nog een keer voor de duidelijkheid.....iemand ervaring met alaskan ice??

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook al zitten kijken op GreenHouseSeeds.com en ik zag die zaadjes ook. Mijn keuze was eigelijk ook op die zaden gevallen dus als je er een kweekverslagje van maakt zal ik het zeker volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@tuinkabouter

De druppels op de trichomen bevatten natuurlijk ook andere bestanddelen zoals terpenen, maar in de minderheid van de cannabinoidengroep.

Binnen het cannabinoidenprofiel is het 98% THC.

 

@erik1973

Dit komt wel eens meer voor dat er offtopic dingen besproken wordt.Alaskan Ice is net uit bij de Greenhouse seeds company.Ik denk niet dat er al veel mensen zijn die deze soort in hun groeikamertje hebben staan.Het zal mij niet verbazen dat er al een variant op deze kruising bestaat onder een andere naam.

Op elke site van hun staat ook het CBD-gehalte vermeld.De Alaskan Ice zou meer dan 1% CBD bevatten, dit is zoal fout, want geen enkele wietvarieteit hier in Nederland bevat meer dan 0.5% CBD.De betreffende gen is er namelijk uitveredeld.Dus het is ook maar de vraag of het THC-gehalte klopt wat ze aangeven!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

GHS is een uitstekende marketingmachine.. daar horen mooie beloftes, cijfers en getallen bij, die helaas niet altijd waargemaakt kunnen worden.

 

@erik1973 Zolang er nog geen verslagen van dit soort te vinden zijn te vinden zul je zelf moeten bepalen of je enkel afgaat op de mooie woorden of dat je kiest voor een soort die zich al bewezen heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ elmanito, sorry hoor man maar wat je zegt over het CBD gehalte is natuurlijk gelul , als iemand zijn eigen wiet kruist met wiet uit het buitenland gaat die regel al niet meer op.

Misschien wel als je zegt dat het alleen in Nederland verkrijgbare zaad uit Nederlands zaadbanken aan die wetgeving moet voldoen.

Dit is iets wat ik niet weet, maar als je kruist weet je niet wat voor biochemische stoffen zullen verschijnen en zeker niet in een wietplant die zich blijft aanpassen na het kruisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
@ elmanito, sorry hoor man maar wat je zegt over het CBD gehalte is natuurlijk gelul , als iemand zijn eigen wiet kruist met wiet uit het buitenland gaat die regel al niet meer op.

Misschien wel als je zegt dat het alleen in Nederland verkrijgbare zaad uit Nederlands zaadbanken aan die wetgeving moet voldoen.

Dit is iets wat ik niet weet, maar als je kruist weet je niet wat voor biochemische stoffen zullen verschijnen en zeker niet in een wietplant die zich blijft aanpassen na het kruisen.

 

Dit gaat wel erg offtopic worden, maar wat je hierboven zegt, slaat natuurlijk nergens op.Alaskan Ice is een kruising van Haze x WW.Zowel de Haze als de WW zijn soorten met een laag gehalte aan CBD.Ik geloof dat Haze zelfs een % heeft van rond de 0.16%.Dan kan een kruising nooit meer dan 1% CBD worden.Zeker ook omdat de WW ook een soort is die minder dan 0.5% CBD heeft.WW is trouwens een soort waarbij het kruisen gewerkt is met Colchicine.CBD is nml een antagonist van THC.Deze moet je er niet teveel van hebben wil je high worden.Medisch is deze cannabinoide wel erg belangrijk.

Je krijgt alleen een hoog CBD-gehalte als een van de ouders een % heeft van 1.5% of meer.Dan kom je of bij bepaalde landrassen zoals Afghaan (niet alle Afghaan), Parvati of gewone landbouwhennep zoals bepaalde Turkse of Ukrainse varieteiten.Zowel Haze als WW zijn geen landrassen!! Dus net zoals Tomas zegt een uitstekende marketingmachine alleen berust niet op waarheid.

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...