Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

De Biechtstoel (vertel Je Domste Kweekfout)

Recommended Posts

Ik was een keer wat foto's aan het schieten voor een verslag, en zat op mijn knieën heel stil in te zoomen op een plant. Het leek net of bewogen de wanden van die aardebakken :huh: . Nog steeds aan het focussen, en ik begon me toch aan die wanden te ergeren. Ik haal het fototoestel van mijn kop weg en kijk naar die wanden....... ;) , het krioelde van de luizen (niet uit mijn haar :) ), miljarden :) .

Ik heb direct een 3-dubbele dosis anti-spint erover gespoten en de volgende dag nog een 3-dubbele dosis anti-luis.

 

^_^

 

;) , alles was dood. Nooit weer een beestje gezien die ronde ;) De dames waren wel wat eerder dor als anders :) .

 

Was ook eens het watervat aan het vullen daar en ik zat 2 meter verderop in de bloeiruimte, gaat mijn telefoon, ALARM! Ik druk 'm weg en zo belt de alarminstallatie direct weer, dus druk 'm weer uit.

Ik denk....... ;) , wat hoor ik daar toch? Juist, de watermelder deed zijn werk perfect, en de voorruimte stond al redelijk blank :P .

 

Ach ja, zo zijn er wel meer :)

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beginners foutje, niet het beschermfolie van je kap halen :lol: B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is geen beginners foutje meer... B)

Dat is gewoon...... :lol:

 

En....

Was het een goede ronde..? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep yep heb al alles gelezen wat ik ook wel/niet heb gedaan t ,, maar wat dacht je dan van je normaale vat 220 liter , lekgemaakt te hebben vraag niet hoe , dus reserve vat 60 regen tonnetje , vullen , met de standaard ml. ( jaja ik meet nooit) later na gemeten ec van 5,6 , lekkkeeerrrrrrrrrr dus 4 vaatjes ,, kanarie geel

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 keer overheen gelezen maar ik snap 'm niet

 

 

edit: 5e keer snapte ik 'm.. whaha ja das ook niet echt slim.. kunnen de planten ook niet echt waarderen. daarom zoiezo ec en ph meten, als je dat had gegeven kwam 't niet goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken met visemulsie, ik dacht een aardige variant.

Bij ikea langoustines in dille gekocht, om te eten wel te verstaan, nadien heb ik de schalen, en restanten in een pan gedaan , een ui erbij, en water om er bouillon van te trekken, na een kwartier trekken( open keuken), begon het heel erg onaangenaam te ruiken in huis, zodat ik de pan van t gas in de tuin heb gezet, drie dagen aanhoudende regen had van mijn voornemen om soep te maken wel voorkomen hiermee door te gaan.

Wel dacht ik, dit is misschien wel mooie mest( visemulsie), dus hup op een plant in emmer van 20 liter! OEI OEI, licht groene plant en stilstand zo,n week of drie, en een hele hoop kleine vlieg.

Ik moet de plant nog roken, geen idee wat het effekt wordt.

Toch maar niet meer doen,al die wilde impulsen ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Heb laatst m'n kat opgesloten in het hok toen ie achter m'n rug naar binnen was gesneakt, heeft er een hele dag in gezeten en geprobeerd zich een weg door folie en tempex te graven :lol:

 

-klok op continu zetten en vergeten terug te zetten B)

 

-plantjes bij mooi weer in de tuin zetten en dan vol bladluis weer het hok in halen..

 

-vat aanmaken en staan ouwehoeren met m'n maat terwijl de zaak overliep... hozen!

 

-vat aanmaken en vergeten om kraantje van het vat dicht te zetten (..is ie nou nog nie vol..?)

 

En das vast niet het enige.. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Stikkie 2.0 nope maar dat gaf niet echt, ben allang blij dat het goed gegaan is en geen fik of zo gehad hebben, maar wel een leerzame ronde, en dan heb ik het niet alleen over de folie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tweede keer,

 

Mn grond was naar mijn mening te koud, hadden we een oplossing voor > Mat van 300watt eronder. Bleek dat die binnen no time de bedrading bloot kwam te ligging in mn bakken, alles stond wel een maand onder stroom. Als ik met mn gezicht langs mn bladeren ging leek het wel alsof het brandnetels waren, duurde een maand voordat het kwartje was gevallen.

 

De oplossing was een oliekacheltje met warmte reflecteren folie erover, waardoor de warmte als eerste mn bakken opwarmt, maarja van fouten word je wijzer zo zie je maar weer ^^ ook wel laggen die domme fouten. was genieten om die van andere te lezen =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier twee katten rondlopen, en ben me bewust dat de deur naar de kweekruimte dicht moet, Gisteren kreeg ik telefoon en ben vergeten de deur te sluiten, hebben die 2 krengen mijn net aangeslagen stekken aangevreten, van de 20 nog 5 over die er een beetje redelijk uitzien.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De tweede keer,

 

Mn grond was naar mijn mening te koud, hadden we een oplossing voor > Mat van 300watt eronder. Bleek dat die binnen no time de bedrading bloot kwam te ligging in mn bakken, alles stond wel een maand onder stroom. Als ik met mn gezicht langs mn bladeren ging leek het wel alsof het brandnetels waren, duurde een maand voordat het kwartje was gevallen.

 

De oplossing was een oliekacheltje met warmte reflecteren folie erover, waardoor de warmte als eerste mn bakken opwarmt, maarja van fouten word je wijzer zo zie je maar weer ^^ ook wel laggen die domme fouten. was genieten om die van andere te lezen =)

 

Whuuu?! En jou planten gingen rustig door? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb hier twee katten rondlopen,

 

Ik heb geen kat wel de benede buuf......

Deze k*tKKat is in de zomer naar binnen geslopen naar het balkon,daar waar me sletten staan.

Kreeg in de avond een belletje van dat mens.......was niet thuis.

Der KKkat zat op me balkon in het kozijn,(ramen waren open lamp is aan) of ze de sleutel mocht halen bij een ander buuf.....

Deze ander buuf was GELLUKIG ook niet thuis....toen heeft me onder buuf kussens en een matras op de grond gelegd en toen is die KKkat GELLUKIG gesprongen.....moest er niet aan denken dat de andere sleutel buuf in de tussen tijd was thuis gekomen....

 

Je raad het al,NIEMAND heeft er meer een sleutel.

 

Dat was ff mazzzel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beginners foutje, niet het beschermfolie van je kap halen :tu :specool

 

Hier ook ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag ergens een 3250 naar boven gebracht :tu hij doet het niet .

 

Uit elkaar gehaald en kijk wat er in me trommel zat ?

 

untitled.jpg

 

Bochten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.growshopholland.com/1095-torin-...mechanisch.html

 

Dit is een soort 5 standen regelaar..

Maar nou wilde ik dat hij niet naar stand 5 ging want vond dat een beetje teveel geweld.

Dus had ik hem opengeschroeft en het stekkertje eraf gehaald van stand 5.

 

Toen weer dichtgeschroeft en even testen. Was blij dat ik erbij was want dat ding vloog meteen in de fik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beginners foutje, niet het beschermfolie van je kap halen ;) :nerd

 

Hier ook :spliff:

 

 

Dan ben ik dus niet de enige ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil hier ook wel wat schrijven maar ik weet niks......Ben ik zeker goed bezig :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn eerste buitenplant toen ik pakmbeet 12 was in de achtertuin.

Hennepzaad gekocht bij de dierenzaak en plantje gekweekt. ( was wel echt een boom! )

Vanaf het moment dat ik toppen zag... ALLE bladen er af geknipt!

 

Want ja, de energie moet toch naar de toppen en niet naar de bladen :spliff: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een jaar of 8 geleden hed ik uit verveling eens een plantje (uit zaad) opgekweekt in een bak gewoon voor het raam, dacht dit zal toch niet veel worden, tot er toppen aankwamen en de geur tot in de gang van het appartementsgebouw te ruiken was :D Heb haar toen uit pure paniek maar ergens in een gracht gedumpd, echte paniekreactie ;) :nerd

Moraal van het verhaal: als je wilt kweken, neem dan voorzorgen/maatregelen die bvb het moeten weggooien door geuroverlast ervan voorkomen. Voor diegene die denken het kan ook wel zonder: hang er gewoon een filter bij, altijd!!! tjonge jonge ;) :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:spliff:

 

Ik heb zoveel fouten gemaakt,..

folie vergeten, idd,.

Planten van hun stekblokjes plukken, om te kijken of ze al worteltjes hadden.

Lekker veel voeding en pk13/14 gegeven voor dikke toppen,. (krijg je mooi verbrand blad van , en wortels)

 

Tja en zo kan ik nog wel ff door gaan.

 

Ergste is nog wel

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...&hl=dom+dom

 

 

 

Gr Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootste en meest domme fout die ik heb gezien bij iemand is het volgende:

 

 

Je veneukte buitenoogst, inclusief budrot, te drogen hangen VOOR de actieve inlaat van je tentje waar je net een hele lekkere ronde in aan het draaien bent omdat het dan lekker snel droogt.

Gevolg, 2 weken later budrot in je tent en je ronde semi naar de kloten ( 2 week eerder om ) :spliff:

 

 

Eigen fout:

 

Draaien met 150 W Tneon en vervolgens denken dat als je er 110 w bij hangt de temp wel ok blijft. :D

Schoot meteen naar de 35/40 graden en na een dag was het 1 grote dorre bende.

 

Werken met een irrigatiesysteem en er na 2 dagen achter komen dat je biologische voeding begint te rotten ( staaaaaaank poeeeh ) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn allereerste plant had ik in me kamer naast t raam.. de werd best groot ong 1.80m met alleen kraanwater geven.

 

toen begonnen er topjes te komen en ik wilde grotere toppen, dus Terra Flores gekocht en zonder water gewoon puur in de pot gegoten :spliff: ..gevolg = plant dood in 2 dagen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn allergrootste fout ooit was om iemand te vertrouwen de klok goed om te zetten :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...