Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

De Biechtstoel (vertel Je Domste Kweekfout)

Recommended Posts

ik schaam me maar moet weer een dom incident melden.

 

We hebben een nieuw hokje gebouwd en deze verhoogd met een soort van piepschuim voor isolatie. Met een spaanplaat erop loopt perfect en lekker warme voetjes.

 

Op de plaats van de deur is geen verhoging en hier drempels gemaakt tegen eventueel water.

 

Nu was ik bezig met het watervat en toen de kap er af gehaald en leunend tegen de drempel gezet.

Ik was even 1 minuut weg en blijkbaar was de kap gevallen en precies tussen de drempel en de deur gevallen. Kon de deur dus niet meer openen :D

 

Na veel gebeuk tegen deur de drempel kapot gekregen zodat ik naar binnen kom.....veel schade aan mijn mooie drempels en kon ook weer opnieuw vijverfolie leggen

 

Haha B)

Hoeveel ongeluk kan je hebben..!!

 

Doc was gezellig gister.. :spliff:

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha geweldig topic dit

leuk dat iedereen gewoon ongegeneerd heerlijke blunders toegeeft

mijn blunder?... nou voor uit dan maar

mn eerste en gelijk grootste fout was om mn eerste ronde te beginnen met gefeminizeerde zaden van the greenhouse

ik met mn domme kop waarschijnlijk de dames gestressed

resultaat?.., hermas! en 3 maand mee bezig geweest, dat dat er slechts een paar zaadjes inzaten die ik er wel ff uit kon halen <_<

helaas anderhalve kilo toppen compleet gevuld met zaad!

kon zo de kliko in :P

 

greetZZZzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je nog een domme fout gemaakt want je had er ook hash van kunnen maken, of eerder stoppen met de kweek toen je zag dat het een zaadkweek ging worden.......of was het buitenweed>?!?!?!?

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

was mn allereerste kweekje

wist ik veel :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof en hoop dat ik hem afgelopen nacht gemaakt heb, ik werd vannacht wakker en moest naar de wc, en dacht, krijg de tering is er weer wat met die tijdschakelaar, het licht had al 30 minuten uit moeten zijn. ik beetje geiriteerd de tijdschakelaar door gedraaid tot het licht uit ging :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn foutje: Ik was aan het voetballen in de tuin en ik schopte de bal de lucht in.

En raad eens wat er gebeurd, de bal komt precies op mijn 1 week oude wietplantje!

Het was nog maar een klein plantje, dus knakte ie gelijk om. Doei plantje!! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vrouw op de plantjes laten kijken voor 2weken terwijl ik in het ziekenhuis lag :huh:

 

 

Gevolg : overbemoedering ( overbewatering )

Share this post


Link to post
Share on other sites

van de week moest ik weer eens een vat vullen.

Dus lekker alle ingredienten en de ph afstellen.

 

Nu dacht ik ow.... Ik schut wel iets wat ph min in me vat

direct uit de fles... Laat ik toch g.v.d de fles in me vat vallen.

 

Resultaat ... 1000 liter .gevaarlijk zuur water :huh:

 

Dus ik wou alles afpompen in een wc in de buurt.

Nu morste ik wat water over de laminaat vloer terwijl ik met de slang naar de wc liep.

 

Resultaat grote witte vlekken over een nieuw vloer :huh:

Dat kost me weer borg, of een nieuw vloertje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, een aantal:

Afzuiger op volle toeren laten draaien terwijl er gedroogd werd(resultaat erg droge wiet wat van 2kg nat naar 150-200gr droog toeging in 1 nacht)

Kettingen niet goed vast maken en een complete nacht een 600W op 5cm van een plant af laten hangen (die uiteenviel in stof)

Perongeluk verkeerde verhouding voeding gebruiken(5ml op de liter ipv de nodige 1)

Door defecte timer de pomp handmatig bedienen en em vergeten er uit te trekken

Eindstop niet goed vast gezet op PE leiding, resultaat 7000L water per uur er doorheen gepompt(gelukkig maar voor een fractie van een seconde)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij moeten kwekers stoppen met blowen hahahahahahahaha

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal

 

de domste.... ff denken e....

 

wss de aller 1ste kweek,ik had me een hokje gemaakt 100x100x200

men zaadjes ontkiemd en ogv 5-6 weken onder 18u licht wat later nog is haze planten bleeke te zijn

na 10weken had zelf de lamp geen plaats meer (ma ik vond al da ze groot waren) :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

van een ander: Een half jaar een plant in de huiskamer hebben staan, en gewoon 's-avonds lampen aanhebben. En dan zich afvragen waarom die plant niet ging bloeien. Ze was al ruim twee meter hoog. :nerd

 

van mezelf: de ergste was wel toen ik ineens heel veel mijten had. Voorheen had ik wel eens tabakwater gebruikt, maar daar ging de plant niet zo lekker van smaken. De planten stonden nog niet in de bloei en ik besloot tegen mijn principes een spuitbus met insectengif te gebruiken om er meteen rigoreus vanaf te zijn. Goed ervoor gezorgd dat ik alles geraakt had.

Een uur later waren alle bladeren die ik geraakt had verbrand. Stomweg niet nagedacht. Het oplosmiddel in de spuitbus was iets alcoholachtigs. dus geen stoffige planten met zeep of spiritus gaan wassen jongens!

 

wachten met overpotten tot ze al flink in de bloei staat is ook geen goed idee. Daar worden de toppen heel erg luchtig van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het aan een ander overlaten, dat was mijn fout

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het watervullen keek ik naar het grond en viel op dat er gele plastic achtige bolletjes lagen, ik dacht in het begin dat het door de voeding ofzo kwam, tot ik na boven keek en zag dat ik de beschermlaagje van de kappen was vergeten af te halen;S:S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu net bezig met kweken dus weet nog niet of ik aan het blunderen ben:).

Wel een wiet blunder:

 

Ik had een relatie van 3 maanden. En haar ouders waren nogal "ouderwets" en vonden het al absurt en belachelijk dat er mensen zijn die elk weekend alcohol drinken. (om het niveau van preutsheid maar aan te geven)

Ik was uitgenodigd om kennis met ze maken met een etentje. Gelukkig rookte de vader wel dus hoefde ik me daar geen zorgen over te maken.

Nu had ik in mijn sigarettenpakje 2 kleine jointjes zitten die ik had gedraaid voor als het een kudt avond zou worden, kon ik mooi op de terug weg naar huis alles van me af smoken.

 

Na het eten (wat vrij gezellig was gegaan gelukkig) ging de vader buiten een sigaretje roken.

mij leek het wel leuk om even mannen onder elkaar momentje ofzo dus besloot mee naar buiten te gaan ook een sigaretje te roken.

Uit goed fatsoen bied ik hem netjes een sigaretje aan. Niet wetende dat ik perongeluk mijn jointje aanbood aan mn nieuwe schoonvader die ik net die dag ontmoet heb.

 

Ik was niet echt meer welkom:)

 

Relatie ging nog geen 2 weken later ook uit omdat ze van haar ouders mij niet meer mocht zien:(

 

Vanaf nu hou ik mn joints ook gescheiden van mn sigaretten pakje

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn aller eerste stekje had ik gekregen voor men 18de verjaardag wist hier toen niets van en na 3 dagen was die dood. had elke dag een bus voeding in de grond gedaan wat blijkbaar niet mocht :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Crycall, die is echt te goed!

 

Trouwens allemaal wel leuk om te lezen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou denk ik wel buiten in midden juni beginnen met een Haze-kweek...

Toch nog wel een grammetje of 3 vanaf gehaald, netjes voor de 1e keer toch? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, ik dan maar ook met een foutje...

 

na een erg mooie ronde....... alles geknipt en klaar om in netten te doen......

 

pak een oud net uit de verpakking (zo'n grote zak), zit er nog bladafval in wat helemaal beschimmeld is (onderste laag........ voel je m al? :lol:

ik zie t en denk, kut, nou geen zin om een nieuw net te kopen..

 

haal het bladafval er uit (zoveel mogelijk)

gooi verse toppen in het net..

 

om de paar dagen kijken of alles goed gaat, zoals gewoon, maar niet t onderste net checken. ook niet de 2e van onder en de 3e....

 

zo'n 10 dagen was t wel droog dacht ik, dan stop ik alles in zakken en dan weer effe uitgooien.

 

de eerste paar netten waren mooi en precies zoals ik het wilde hebben, de onderste.... tsjaa ik ging maar even zitten en teste meteen even t nieuwe spul..

 

ik voelde me de grootste sukkel op aarde, zo'n 1,5k erg lekker spul in een strijkzak en in de klikko :) ............. vol met schimmel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met je zatte ballen en een kotskoek aan je kin wakker worden in je hok.

en mensen maar vragen hoe je aan die schroeiplek komt op je voorhoofd.

 

:lol: :)

 

:) :wacko:

 

je zal maar scroggen

med_gallery_9016_2865_2873.jpg

scroggymonster haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok hier ook een bijna fataal foutje op de 9e verdieping... jaren geleden alweer...

 

een watervat van gardena in elkaar gezet van 800 liter met spanbanden 8))

Het vat was lekker gevuld en leek wel een mini zwembad, zat ik lekker op de bank een pafje te doen hoorde ik van die zwiep geluidjes

zo van zzzzoep zzzzz tjang!

Ik dacht nog wat is dat, ik naar de keuken lopen om naar mijn badje te kijken, zie ik de spanbanden steeds wijder worden door de spanning, nog nooit, nooit zo snel 3 pompen in een vat gegooid en leeg gepompt!!!!

 

oeffff ging net goed allemaal 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel recent, heel fataal voor het plantje:

Een van m'n plantjes groeide niet echt lekker en het zaadhulsje kwam ook maar niet los. Had gelezen dat mensen de plant dan hielpen, dus ik ging dat ook maar doen. Kon er niet goed bij (had gewoon m'n lamp wat omhoog moeten doen) en toen opeens een lichte krak en had ik een stengeltje in m'n hand :lol: Nog een reanimatiepoging geprobeerd maar het mocht niet meer baten... 2e plantje met dezelfde problemen maar wat voorzichtiger behandeld :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
met je zatte ballen en een kotskoek aan je kin wakker worden in je hok.

en mensen maar vragen hoe je aan die schroeiplek komt op je voorhoofd.

 

:lol: :wtf:

 

:) :td

:) :wacko: :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan maar mijn lijstje van treurigheid:

 

Te nat en daarna tijdje te droog

Het herhaaldelijk slopen van ph meters, sonde,s

Het na 3 littekens leren dat je lampenkaphoekjes ook kan buigen

Tijdschakelklok theaterstukjes

Het ontdekken van het magische pk 13/14 en met deze helemaaaaaaaaaaal los gaan

Er zullen er nog vast veel zijn maar deze is wel de mooiste:

 

Op een gegeven moment gingen we een ruimte in een ruimte bouwen, met veel moeite kregen we het dak luchtdicht maar zware dingen eraan durfden we niet echt aan, wel moeten we kwijt een enorme kist kilotje of 40

Dus na lang gedenk kwam ik met het magische idee deze te hangen aan dikke uitlaatrubbertjes van auto, dit werkte tot dusver met kleine kisten. wij die rubbers gehaald het waren dike rubbers van een of andere volvo uitlaat.

Wij die rubbers aan balken gehangen en daar weer de kist aan met van die dikke oogjes....wat gebeurd er nu dat rubber werd na verloop van tijd vreemd genoeg broos...het resultaat een kist die omlaag komt in week 7 en het halve plafond meetrekt omdat het op zijn weg naar beneden een kettingrails raakt met lampen en dat weer meekomt etc...ik zie me nog kijken bij de aanblik om 3 in de morgen met een maat die wit was weggetrokken. Vraag niet hoe maar we hebben het nog opgelost gekregen

Share this post


Link to post
Share on other sites

domste kweekfout? uit handen geven van het kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...