Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

De Biechtstoel (vertel Je Domste Kweekfout)

Recommended Posts

de lamp vastpakken terwijl die aan is ( wou aan de kant duwen omdat die op mijn kop direct scheen)

maar dat kwam mede door 4 dagen aan een stuk knippen B)

wat was dat ding warm :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik versliep mij voor werk dus met alle haast trok ik onwetende de slang uit mijn watertank om mijn kleren te pakken en ben naar werk gegaan.

Matras, kleren vloerbedekking appartement 2e verdieping :-( alles lag onder water.

Nooit wat van de buurman gehoord, tot nu toe nog. (half jaar geleden)

 

Ik heb de watertank nu weg gedaan en kleinere tent met minder potten. Ik had 70 liter vat met dr150 tent.

 

2e misser vertrouw je vrienden niet.

Een goede kameraad kan goed klussen want z'n huis heeft hij omgebouwt tot een paleis. Komt hij op het idee om een appartement te huren en om daar wiet te gaan kweken.

Eenmaal alles op papier zou hij het allemaal wel gaan verbouwen en geld zou geen probleem voor hem zijn. Ik moest doen waar ik goed in was de planten verzorgen en dan 50 / 50 cash verdelen. Het was de grootste ramp van mijn leven, wat een ramp.

* had alles 2e hand gekocht

* vijverfolie dat hij had gebruikt was zo lek als een mandje, en dat op de 3e verdieping in een appartement

* 2e hands cocos (wie weet wat die andere kweker daarmee heeft gedaan)

* 4 x 600 watt lampen geen actieve inlaat (2 passieve inlaten met een diameter van 127 mm lol

* bedrading hing overal los. De 4 vsa's op brandbare houten planken neergelegt

etc etc

 

en mij naam stond onder het huurcontract want hij was mijn beste kameraad.

en om alles helemaal af te maken. Had hij alles van het geld vergokt zodoende de huur en alles nog moesten betalen.

Wonder boven wonder heeft hij wel helemaal meegeholpen om alles te ontruimen en alles af te betalen.

 

 

groet piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik maar vijf plantjes heb doe ik mijn water/voeding altijd in lege 7up flessen,één keer hebben ze anderhalve liter 7up gehad in een vorige ronde :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dit topic helemaal gemist..!!

geweldig al die verschillende verhalen ;)

zit al helemaal te brainstormen of ik nog een leuke weet alleen wil het brain niet echt mee werken (uberkush) :spliff:

 

doc je hebt een pb ontvangen...

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,het was 7up light :spliff:

 

En smaakten ze zoet. ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

heel herkenbaar allemaal hehe :D (helaas)

 

recente misser was een struikelpartij over mijn 60L kuipen....was een hoekje van mijn wandfolie losgegaan en kon er net niet bij met de nietmachine, dus ik dacht even te balanceren op de rand maar binnen een seconde lag ik horizontaal tussen mijn planten, een flinke bult op me hoofd en een deel van mijn planten enkeltje kliko ;)

 

 

salu2

Pierre Paf

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopje op de ph meter laten zitten en toch afgezuurd tot 6,1. M'n bruinste planten ooit.

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn domste missers tot nu toe:

1e oogst, niet weten dat je moest afzuren en had mooie gele planten. Vriend zij dat de planten 6 weken moesten inclusief groei...lol dus na 4 weken bloeien geoogst..wel 18 gram per plant...maar het smaakte wel en ik rook het nog steeds.

2e oogst: hou je katten uit de buurt van je planten: zij houden meer van wiet dan de mens...kostte me wat topjes = maar wel grappig om een stonede kat te zien...

 

Vergeten om 1 bij 1 plastic bak die in mijn lobby stond weg te halen toen de buurman langs kwam. Verteld maar dat dit was om de beton van de verbouwing in te mixen...en hij geloofde het gelukkig...

 

Dat was toen nu toe het domme gelukkig....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn allereerste plantje op de vensterbank nog geen week oud pure voeding geven, het gekke was dat die bleef leven dus ik dacht dat ik het goed aan het doen was dus nog meer voeding puur ;)

 

de sleutel van het hok zelf in het hok laten liggen en de deur achter je dicht trekken zodat je er niet meer in kan.

 

de waterpomp in het vat (45L speci) aanzetten zonder dat de slang erop zit wat resulteerd in een flinke straal omhoog waarbij jezelf niet droog blijft.

 

plafondlamp aanlaten tijdens donker periode.

 

 

 

die van zeiksnor vond ik wel een goeie, de plant andersom met de wortels omhoog erin zetten wat een giller :spliff:

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste oogst... maand te vroeg geknipt <_<

GVH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, da's een goeie :lol: :)

 

Ik trok een keer de waterslang los van de koeler (stekker eruitgehaald en de kogelkraan stond dicht :blink: ). Was even het expansievat vergeten wat er tussen zat, 8 bar druk water recht in m'n smoel en over de brandende lampen en over de dames heen, wat een bende, haha <_< . Gelukkig is het maar water!

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee zo goed was ie nog nie die wiet <_<

Whaha

kutzooi mja die fout maak ik nie meer

 

GVH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtafvoer in een ventilatiekanaal van het huis (gedeeld). Mijn eerste projektje (250Watt).

 

Koolstoffilter dacht ik niet nodig te hebben. Die lucht gaat toch direct naar buiten? ...

 

Totdat het begint te waaien.

 

Het hele huis krabte achter de oren. Wat een lucht hing er in huis <_< tijdens de bloei. De filter was i.d.d. de oplossing.

 

 

En mijn eerste geinproviseerde bewateringssysteempje met vlotterklep liep over na de eerste keer in actie. Natuurlijk ontdek je zoiets te laat. Vele liters kwamen onder de vloerbedekking.

 

Parketvloer is flink aangetast en LV in die ruimte was gedurende een aantal maanden hoger hierdoor.

 

 

Van wateroverlast tot stankoverlast. Nu nog de gebruikelijke ongelukken met electra. Brand haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Van wateroverlast tot stankoverlast. Nu nog de gebruikelijke ongelukken met electra. Brand haha!

 

Lach er maar om, malloten zoals jij geven de politie/woningcoporaties reden om mensen op deze 'veelvoorkomende gevaren' te wijzen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Hushum is inderdaad het stereotype wat de politie altijd verkondigt... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn stomste kweekfout is

 

dat ik naar sommige bijdehandjes luisterde terwijl ik t zelf beter wist <_< :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x Niet naar me onderbuik gevoel geluisterd.

 

2x Wel op het HB beland...... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke

 

 

beste medegrowers

 

ik kweek nu al enkele jaren met blijkbaar een ingebouwde 400 vsa met een 600 watt bulb

dit omdat ik dacht dat ik ook een 600 vsa had

 

wat zeggen jullie hierover is het beter om een 400 bulb te halen

of gewoon doorgaan aangezien het (nog) geen problemen heeft gegeven

 

graag hoor ik het van jullie

 

greetz stoney007

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn stomste fout is ook vergeten plastic er af tehalen.

Toen alles begon te stinken had ik het nog steeds niet in de gaten.

Tot mijn lieve moeder langs kwam en zei: je hebt het plastic er toch wel afgehaald??hahaha.

De tweede en ook de meest risico volle dat ik de slang niet goed op de flens die naar mijn raampje ging had vast gemaakt.

Ik woon 3 hoog en kon het beneden in het portaal al ruiken .Ik kwam op weg naar boven de buurman tegen en met een stalen gezicht door gelopen.Gelukkig maakt het mijn buurman volgens mij allemaal niet uit wat ik uitvoer.

Maar toch dom van me

 

Groeten P

Share this post


Link to post
Share on other sites

oppas hond die telkens mijn buitenplaten opvrat.....

na het oogsten de kleinste topjes met blad op een hoop gegooid in de tuin, kwam die oppas hond weer, ik naar de winkel, had ie alles opgevreten......lag ie lekker te slapen.......

 

weten jullie de uitgave van nieuwe revu nog met gratis mexican zaadjes? ontkiemen duurde me te lang dus voorzichtig open proberen te breken zodat er meer water in het zaadje zou komen, uiteraard kapot geknepen.....

 

ook eens enkele mannetjes achter de schutting van mijn buren ontdekt, ik zag dat het mannetjes waren, buren daar op aan gesproken, ze wilde ze niet weghalen......al mijn wiet VOL met zaad, had gewoon ze snachts eruit motten halen bij de buren.........

 

ik kweekte vroeger altijd met columbia zaad (uit shop brick weed ) vreemd was wel dat ik ALTIJD vrouwtjes had, nooit een mannetje gehad, das wel raar, was wel leuk om zo te kweken, maar als je dan toch een half jaar bezig bent, doe het dan meteen goed, dus leuk en stom tegeleijkertijd.....

 

verder meer leuke dingen meegemaakt dan stom of dom, ach soms wat overvoeden, of teveel stress ( bij mezelf ipv de plant hahahah)

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfoe beginnersfouten, ik ben nog enigzins een beginner maar wel een paar mooie domme acties meegemaakt (mede dankzij anderen B))

 

1) Een vriend die al 'best wat ervaring had' je laten vertellen dat je zaadjes met 't worteltje naar boven de grond in moeten, daarna de grond FORS aandrukken en ik me dan maar afvragen waarom er na 2 week nog geen plantjes boven komen.

2) Eerste buitenkweek op een dakterras zonder scherm of wat dan ook, naast 't feit dat de hele buurt heeft mee mogen genieten van planten van 1,5 meter heb ik na een flinke storm kapotte planten uit de tuin van de buren mogen halen... schrale oogst, geen gezeik gelukkig!

3) Moeders die lief denkt te zijn en mee gaat denken over waar de buitenplanten snachts het beste kunnen staan, ze gaat verplaatsten en stonden wel gecamoufleerd.... ware het niet dat een lantaarnpaal er alsnog vol op scheen :spliff: Bleek dat ze dat ongeveer 2 weken heeft volgehouden! Dat jaar toen erg veel Hermawiet gerookt en blij dat er geen rippers waren haha

4) Recent nog: Je zaailingen voor 't eerst kennis laten maken met de zon door ze op je vensterbank te zetten en even boodschappen doen zonder dat je nadenkt over potentiele interesse van je thuisgebleven hondje in die nieuwe aparte plantjes.. ze waren bij terugkomst nog nooit zo mooi gedieft en getopt ;D enkeltje prullenbak helaas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik schaam me maar moet weer een dom incident melden.

 

We hebben een nieuw hokje gebouwd en deze verhoogd met een soort van piepschuim voor isolatie. Met een spaanplaat erop loopt perfect en lekker warme voetjes.

 

Op de plaats van de deur is geen verhoging en hier drempels gemaakt tegen eventueel water.

 

Nu was ik bezig met het watervat en toen de kap er af gehaald en leunend tegen de drempel gezet.

Ik was even 1 minuut weg en blijkbaar was de kap gevallen en precies tussen de drempel en de deur gevallen. Kon de deur dus niet meer openen :spliff:

 

Na veel gebeuk tegen deur de drempel kapot gekregen zodat ik naar binnen kom.....veel schade aan mijn mooie drempels en kon ook weer opnieuw vijverfolie leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn domste kweekfout..

 

Ja, niet kweken is wat ik fout doe... :spliff: B)

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...