Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

De Biechtstoel (vertel Je Domste Kweekfout)

Recommended Posts

Kwikthermometer ?

Die zijn uit de handel :P

 

 

De aquarium thermometers zijn wel gevuld met balletjes lood,.....net of je je ice verzwaard hebt :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou gebeurde het gelukkig de derde draai,

en die is dus in zijn geheel weg gemieterd.

 

300 stekken onder een 100 watter vind ik ook wel een goeie dls.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Grootste fout(en) waren, in het begin teveel naar het advies van de growshop luisteren, geeft niet alleen teveel stress bij je plantjes maar ook bij jezelf.

 

Voorbeeld: groei je stekken 3 weken voor met als resultaat 1.95 meter plantjes in je hokje van 2.00 meter hoog. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had ook mooie,

gezellig je dames knippe,

en vervolgens devolgende dag in dezelfde kleren naar school gaan:P

vonde me leeraren niet echt leuk

en alle stoners van de school vonde me wel lekker ruike hahaa

maar mocht toch naar huis voor andere kleren:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

men planten op het balkon laten staan terwijl het markt was 5m van men huis ik denk dat de hele stad toen men planten heeft gezien

Share this post


Link to post
Share on other sites
De stekker van het vsa uittrekken, de bulb verwijderen en dan met je vinger in socket tasten omdat je met je poten van dat aldi schroevendraaiertje glijd. Blijkbaar moet je op deze manier niet de condensator van je vsa leegmaken, want ik vloog met lijf en al dwars door het wandje van men hok.

:rofl fantastisch! Gelijk een goede waarschuwing: condensatoren raken maar heel langzaam hun lading kwijt. Dat kun je natuurlijk versnellen op deze manier maar het is niet verstandig :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
voedingscomputer slecht onderhouden de sensor zat niet in de bak en het systeem heeft in 1 waterbeurt 5 liter ph- meegegeven.

Het steenwol was drab en alles geel :rofl

 

 

@hjm

 

jou beurt

Heb je de EOD gebeld ? Je zult misschien wel wat interessante stoffen genitreerd hebben :P.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn grootse fout was de gs geloven omdat hij wel gezellig leek :rofl

 

*kocht voeding,

ik maar bijkappen en bijkappen dacht dat spul kan maar geen kwaad ik kreeg geen gele bladeren,

logisch ls e je plante thee geeft ipv echt voeding, afzetter!!! ;)

 

*kocht een 400watter, ik dus snel naar huis, t heel spel opgehangen, mijn plantjes die al een goeie 60cm waren terug onder die lamp, de aangegeven afstand van 40 cm gerespecteerd.

 

krijjg ik ff lekker bezoek, ik du snel die kast dicht en dacht die afzuiging steek ik er wel in als ze weg zijn...

bezoek 3 uurtjeslater vertrokken en ik als de bliksem aar mijn kast.

ik doe ze open en wat zie ik?

temperatuur 56graden en dat is in celcius!!!

planten lagen dus vanaf de grond gelijk met de grond, helemaal plat, horizontaal en uitgedroogd!!!!

ik direct de kast volledig open, venster volledig open, ventilator erop op de hardste stand.

snel wat bamboestokken gepakt, de grond in en de plantjes eraan vast gemaakt... yeah right... :P

alle bladeren afgeknipt...

bleven van de 5 planten totaal maar 8 blaadjes of zo over...

 

d boel is toch nog gaan leven na een week,

als bij wonder bladeren gekregen en zelfs toppen...

 

van de 5 planten dus 30 gram droog afgehaald...

 

* nog een grote fout was alles geloven wat de gs zei,

met als gevolg vanalles gekocht dat ik niet gebruik dus als iemand nog een buisventilator nodig heeft :lol: t is een groot, maar voor mij vooral een te luid.

heb nu een mooie oplossing met de deur op een kier en een opening aan de kast met een korte buis tot aan t venster en een ventilatortje,

temp lekker 28 graden en lv perfect afhankelijk bloei of groei dus ik hoef die shit niet B)

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarenlang te nat gekweekt op steenwol, ja ja zelfs op steenwol kan je te nat kweken.

Met name in de groeifase als de stekjes net geplaatst zijn mag de steenwol (en in mijn geval ook op cocosslabs vergaat het me veel beter om de eerste 2 weken de slabs zo droog mogelijk te houden) niet te nat zijn.

 

Ook eens meegemaakt dat ik een schakelklok verkeerd had ingesteld (van me voedingsvat, net gevuld met 200 liter) en het water de trap af liep na thuiskomst van een paar boodschapjes.

 

Me laatste ECHT DOMME fout pas enkele weken geleden gemaakt.

Nieuwe stekken gehaald, in de startblokken lekker knus bij elkaar gezet en me mistmaker erbij gezet.

De mistmaker deed het niet en na een scheutje ontkalker erbij te hebben gedaan begon dat ding weer te werken. Dit lekker laten nevelen over me net verworven stekjes en geloof mij; jonge stekken kunnen niet tegen ontkalkingsmiddel met als gevolg binnen een week nieuwe stekken moeten halen.

Deze staan nu inmiddels 3 weken in bloei en doen het lekker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha ik weet dat we er allemaal wat van kunnen leren maar ik moet eerlijk zijn en bekennen dat ik af en toe met tranen in de ogen van het lachen achter me p.c zit :D :P

en het is dan ook wel weer fijn om te weten dat ik niet de enige ben die fouten heef gemaakt,maakt en in de toekomst vast wel weer zal maken ;)

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te lezen dit topic,hier ook nog wat van mijn fouten van afgelopen jaren.

 

Ph meter(s) in je voedingsvat laten vallen. ;)

Vatverwarmer door je watervat laten smelten(bekleed met vijverfolie)

Kraan vergeten uit te zetten tijdens het vullen. :P

Ph- blijven toevoegen terwijl je ph meter niet blijkt te kloppen.

Van nieuwe stekken een droogboeket maken door je afzuiger te vergeten aan te zetten.

Over de kabel struikelen van je zwenkventilator en heel je voorste rij planten kortmaaien.

 

Dit is maar een kleine greep van grote blunders,onhandigheden,missers,fouten.

Misschien dat het ooit nog eens feilloos verloopt :D

 

Gr Schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
AU! Glazen thermometer? Kwikthermometer en dat pas na het roken van de hash realiseren?

 

 

Komt me bekend voor, aleen niet 1 keer daarna gewoon nog een keer doen. :D :P :)

Zaten er bij mij gelukkig alleen maar ijsblokjes in. :P

 

Nu rook ik na afloop ;)

 

Grtz,

Fritz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik doe die dingen nog steeds hahaha.

 

Wat wel een leuke is!!

Ging drie cooltubes in rij hangen en er hingen er al 2. dit was een bestaand hokkie en had dus me schoenen en sokken uit gedaan, want het was warm.

Sta ik op laat ik zo de 3e cooltube vallen voor me voeten, kreng springt uit elkaar en een scherpe punten joh :P

Half uur bezig geweest om naar de andere kamer te komen.

 

Nieuwe afzuiger opgehangen en na een uurtje ff kijken hoe het ging.

Op de trap rook ik het bekende geurtje al, zat ie anders om.

 

Laatste jaar zonder bloeivoeding gekweekt ;)

 

Auto vol geladen met 12 zaken aarde.

Breekt me koppelings kabel. Dan de anwb bellen. Je schaamd je kapot.

 

Kat door de inlaat gekropen, 20plantjes om gespit, en 2 opgegeten.

 

Nou stop ik. Anders word ik straks opgehaald :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb mee gemaakt dat het water van zolder 2 trappen naar beneden liep mijn huiskamer in.

Mijn vriendin vroeg of het aan het regenen was.

Het bleek in huis te zijn. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal in een deuk hierzo,

 

He ,dat waterverhaal ken ik ergens van ,liters in een bed,oorzaak : watercomputer stond op constant aan, gevolg: retteketet naar Beter Bed.

Sliep wel lekkerder op een nieuw matras, nog steeds eigenlijk.

 

Uitblazen in ongeventileerd huis met gesausde muren en 2 hele dagen moeten schilderen om de grijze plekken weg te krijgen.

 

De hond meenemen naar ouders ,net geknipt hebben ,zitten er nog grote bladeren aan het beest.(poedel).K'tbeest dacht ik toen efkes dat ie in de bladers had gehangen.

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, van je 5 buitenplanten 4 net ff te lang laten staan zodat die zo de groene bak in konden, en dan van de ene(op tijd geredde) plant 370 gram halen...mmhh.

 

niet luisteren naar mensen die zeggen dat je een leesbril moet aanschaffen, en zelf dus vervolgens hard brullen dat JIJ geen spint hebt, en compleet je bladeren zien wegvreten in de vierde week van de bloei, resultaat: 2 planten direkt de bak in, 2 planten na een week er achter aan, en uiteindelijk van het restant nét aan de energierekening kunnen betalen..

 

als beginner de lamp lekker hoog hangen zodat je planten er uit zien als korenhalmen.....

 

om vliegjes uit de aarde te verdrijven (op natuurlijke wijze) knoflooktenen diep de grond indrukken, resultaat: naast de dames leuke nwe. knoflookplantjes...

omdat de knoflooktenen op waren eerst maar gewoon gemalen knoflookpoeder op de aarde strooien, het rook bij ons door het hele huis als een shoarmazaak, vooral na het water geven...

 

ach en zo nog wat meer van die dingen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

een bloempot van 20 liter vullen en op de vloer in een woonkamer zetten onder 1x 60 watt lampje, geen hps of spaarlamp gewoon lampje, 2.30 meter boven de plant in een ruimte met drie ruiten die allemaal zon vangen...

 

een big bang scroggen in een 2 liter pot en steevast volhouden geen voeding te geven buiten dode blaadjes onder aarde. Eindresultaat was een 7 gram op 90 watt...

 

een tl-kastje bouwen maar nog geen luchtinlaat hebben, plantjes erin zetten en deurtje dicht denkend "morgen zet ik wel die inlaat". Ik heb de inlaat gezet, maar er was bijna geen morgen meer voor de plantjes geweest...

 

de deur niet op slot doen bij het verpotten en dan tegen je vader met een gladgestreken gezicht zeggen "denk je dat dat cannabis is? ik kweek tomaten, vader", terwijl er enkel dikke toppen zijn en een vettige geur...

 

en zo verder

 

ohja, een plant aan je vrienden cadeau doen om af te bloeien buiten zonder te zeggen "planten drinken water"

 

early misty buiten knallen op 17 maart...

Share this post


Link to post
Share on other sites

WHAZZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

 

gelukkih heb ik nog maar 1 kweekje gehad....

wel meteen de fout in gegaan... logisch :P

mijn amnesiatjes reageerde niet zo vrolijk op mijn tekort aan water geven...

trokken een beetje kaal en geel weg....

VOLGENDE X MEER WATER!!! :)

 

ik ben het meteen weer opnieuw gaan proberen!

met meer water! :tu goed he!

ik leer zowaar! whoehoe!

 

groeten gwiebus

 

BEKIJK HIER ME 2e KWEEKJE!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Half volle melk gebruiken in plaats van magere melk om meeldauw te bestrijden. Gevolg een vetlaag op de bladeren met gebakken blad en afgesloten stomata als gevolg daar weer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ga ik veel mensen mee an het vloeken krijgen waarschijnlijk maar was ook maar 1 malig

m'n eerste 600 watt setje

was op den duur zo oud dat het kroonsteentje te warm werd op de kap en stiekum langzaam door aan het smelten was

 

de domste fout ooit was toekijken tot het BIJNA te laat was :tu

toen ik het te snel zag gaan ook direct de kap verwisselt en zonder domme streken de ronde afgemaakt :P

 

met kweken zelf heb ik nooit gekke dingen meegemaakt helaas

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 hele rondes gedraaid voordat ik erachter kwam dat de enige voeding die ik gebruikte een stikstof additief was die ook nog eens 8 jaar oud was :)

ohjah e allebij de rondes op potgrond gedraaid van de intratuin :D

 

blijft een klassieker die potgrond :P

 

oetmon :tu

 

panjaabie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 dames die naar mijn gedacht te traag bloeiden, laten afbloeien in een donkere, afgesloten ruimte

die planten hebben nooit geen zon meer gezien

heb er in totaal 10gr van gehaald, goor als slijk

maar dat was in me eerste jaar als outdoor grower, ik was toen 15 jaar

nu gaat het al veel beter, weliswaar guerilla ipv gewoon in de tuin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...