Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

De Biechtstoel (vertel Je Domste Kweekfout)

Recommended Posts

Wel grappig dat je het uit harkt...

 

 

Ja als je het moet dumpen dan is dat wel de netste manier , beter dan gewoon met zak en al langs de kant van de weg gooien :P

 

al doende leert men Ganjaman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom Gobru ,

 

Dit jaar goed aan de slag proberen te gaan , het goede begin is er al ! Canna terra proffesional PLUS grond , 11 eu p zak van 50L . :P

 

Zou super zijn als ik eens een leuke oogst behaal :D

Edited by Ganjaman1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel grappig dat je het uit harkt...

 

 

Ja als je het moet dumpen dan is dat wel de netste manier , beter dan gewoon met zak en al langs de kant van de weg gooien :P

 

al doende leert men Ganjaman

 

Precies, ik haal ook grootste deel van de wortels en eventueel stekkenpluggen en zo ook uit de aarde. Ik hark het uit en gooi er dan wat bladeren over heen zodat het minder opvalt en ook minder schade aan de natuur aanricht.

 

Zie het vaak hoe anderen het doen, vorig jaar een keer met vissen kwam ik groot aantal vuilniszakken met Coco slaps tegen in het water.

 

Je hebt dumpen en dumpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst vertelde iemand mij dat hij in zijn voedingsvat had gepist omdat hij had gehoord dat dat goed was voor de planten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het nou echt helpt is de vraag, maar schadelijk zal het niet zijn. Er zitten wel voedingsstoffen in, maar als het te geconcentreerd wordt zal je het wel gaan ruiken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
johny :P

 

Kan er nu wel om lachen maar was echt zwaar klote die nacht.

 

 

 

Ik heb laatst een keer dronken in mijn slaap (wandel) in de gangkast gepist. Hoop niet dat ik een dronken bui een keer tussen de planten pis.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zie het vaak hoe anderen het doen, vorig jaar een keer met vissen kwam ik groot aantal vuilniszakken met Coco slaps tegen in het water.

 

Ja, niet zo netjes.

Al was het alleen maar zodat je niet een vriend midden in de nacht een paar snorkels en zwemvliezen moet laten halen om je sleutels te kunnen zoeken :P

Maar ik snap wat je zegt, en het beperkt zich niet tot dumpen van kweek afval.

Sommige mensen verpesten het gwoon voor anderen maar ook voor zichzelf, ik heb me mijn hele leven al afgevraagd wat die mensen bezielt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laatst vertelde iemand mij dat hij in zijn voedingsvat had gepist omdat hij had gehoord dat dat goed was voor de planten :P

Teveel(alsof dat kon! :D ) Cheech & Chong gekeken waarschijnlijk.

 

Grtz. Aad

 

(Ps Stikstof in urine kan trouwens zelfs echt als meststof dienen,maar dan wel enigszins verdund! :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet altijd mijn PH-/+ achterin de kast.

Net meet ik EC met slaapdronken kop en wil ik wat groeivoeding toevoegen.

Ik grijp de voorste fles met GROEI er op.

Je raad het al. Flinke plons PH- erin. Stond vooraan om een of andere reden.

Gelijk PH+ erbij om beetje normale PH te krijgen.

 

Emergency reservoir wissel currently in progress :)

 

Lesson learned:

  • Altijd maatbeker gebruiken.
  • In toekomst ga ik PH up down kenmerkend maken door ff met spuitbus zwart te markeren.

 

 

edit: Valt mijn Temp/Hygro meter er ook nog ff in om het compleet te maken :lol:

Edited by MrMonkE

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiets maken we allemaal wel is mee...

 

is je meter ni waterdicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een temp hygro meter waterdicht? :)

 

 

 

 

btw als je zoveel - erbij gooit omdat je dacht dat het voeding was, kun je beter je vat door de plee spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat die bestaan, waterdichte hygro meters.

Maar als antwoord op je vraag: Nee, hij is wel zo open als een vergiet!

Wat ook weer positief is.

 

Zucht!

Gelukkig heb ik mijn setup inmiddels zo dat ik vrij snel kan leegpompen en vullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahja oei had niet goed gelezen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

BTW

Gedroogd en hij doet het gewoon nog ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een kick ass topic :)

 

Mijn domste kweekfout (op de berg beginnersfoutjes na) is denk ik het fiasco met de stroom meter die ik achteruit heb laten draaien om de stroom die ik verbruikt had voor mijn allereerste kweekje ooit goed te maken, helaas werd ik op de dag dat ik de boel weer ongedaan wilde maken opgepakt bij onze Oosterburen met een aantal kilo heerlijke rookwaar..

 

om het nog erger te maken was het bij mijn moeder thuis, en knalde ook nog eens de hoofdstop er later uit terwijl ik in een Duitse HvB zat... :(

 

gelukkig had ik nog wat vrienden die dit voor mij opgelost hebben..

 

Nog een grote blunder was het vrolijk buiten knippen in de zon onder een partytent, in een rijtjes huis. Dit was op de locatie van een kennis, daar had ik 24 NLX in een Gardena grote tuinkast staan. De dag na het knippen kreeg ze om 6 uur in de ochtend 5 man politie aan de deur, en ook daar liep de meter achteruit. (Ik had 2 van die Gardena kasten met 48 NLX stekken onder 2x600 Watt).

Wouten dachten dat ze een hele plantage kwamen ontmantelen maar alles was al geknipt en opgeruimd, en lag te drogen op een andere locatie.

 

Tjoepkes hebben alles doorzocht maar totaal niet gezien dat de meter achteruit liep.. ;)

Ook dit verhaal is dus met een sisser afgelopen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn domste fout ooit, het was al 2 weken lang echt mooi weer in nederland, me meiden stonden heerlijk buiten. Ook in de nacht. Mijn lieftalige mams had 4 plantjes in de schuur gezet, en had nummer 5 niet gezien. Bleek het ineens snachts bijna bij vriespunt te komen. En ik had er niet meer aangedacht, ik zat met me domme hoofd bij de zon en warmte. Resultaat : volgende dag plant veel dood blad en slap blad. Maar na 4 weken binnen, toch alles overleefd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweekhok op een kier open laten staan tijdens de donker periode, met enkele herma's tot gevolg

 

Knippen wanneer de hond in de ruimte rondloopt.

Met als gevolg dat de hond komt zien wat ik aan het doen ben, en tegen een plant aanleunt.....alle rookwaar vol met hondenharen. :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ranzig...

 

hopelijk heb je er ice van gemaakt en niet zomaar opgerookt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooit vergeten de deur van het hok dicht te doen (toen woonden we in een ruitjeshuis) terwijl het hok op zolder was met een grote dakkapel.

Dus heel de nacht kwam er een zonnetje uit onze dakkapel.

 

Wel ff in de stress gezeten maar niks meer van gehoord.

 

Johny sack, waarom niet gewoon elke keer als je weggaat een vuilniszakje eromheen en op een parkeerplaats langs de snelweg een zak in de afvalcontainer doen?

Edited by prutsertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwah tot nu toe vallen de blunder wel weer mee.. Er zaten een paar hele grote bloopers tussen, maar zo te zien is de gemiddelde kweker toch bijzonder oplettend, en is er vaker sprake van domme pech, dan van een domme fout..

 

Wel een domme fout: 5 zaadjes tussen een partij watten leggen, nat maken en op een donkere warme plek zetten en dan gewoon vergeten. Gevolg; na een week waren de 5 zaden ontkiemd en plantjes van 5-8 cm lang, die helemaal als een bos garen in elkaar waren gekronkeld en gedraaid, en de lobblaadjes waren compleet geel.

 

Met een pincet en een schaartje zoveel mogelijk watten weggeknipt (worstels zaten in en door de watten) en daarmee uiteindelijk 3 zaailingen weten te redden, die met nog complete stukken watten aan de wortel zo de grond zijn ingegaan... Toch nog 3 mooie bomen geworden..

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat is ranzig...

 

hopelijk heb je er ice van gemaakt en niet zomaar opgerookt

 

Heb ik inderdaad ice van gemaakt toen lolz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sensi heeft de meest domme fout in zijn cariere gedaan ;)

ik maak nu het voedingswater dag per dag klaar om geen resten te hebben, dan heb ik dus terug m'n trechtertje nodig...

nu heb ik onlangs per ongeluk een trechter gebruikt waar eerder olie was doorgegaan ;)

enkele dagen later waren hier en daar bruine bladeren te zien en bruine stippen op de bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht heb ik dat wel eens eerder gemeld: de bus haarlak van mijn vrouw aanzien voor deodorant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...