Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

De Biechtstoel (vertel Je Domste Kweekfout)

Recommended Posts

Ik heb in men allereerste kweekje ooit eens een zak bemestingskorrels van 5 kg gaan halen voor 1 plantje(frisian dew) had ik 5 kg korrels door de grond gemengd :D

 

en paar dagen nadien was men plantje dood :rofl , ach ja al doende leert men dat is een feit ! gewoon veel lezen blijven lezen neem desnoods een a4 blok

 

en zet daar de belangrijkste dingen op en bereid je voor dat je alles hebt van spullen , en dan ben je goed bezig :blink:

 

groetjes shining

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk zulke topic's

 

Mijn grootste kweek fout is.....

Dat ik ooit gestopt ben met kweken,

 

Vriendelijke groet

 

Jan Jaap

 

 

Ik vind een slokje ph- nemen en er een hazelip aan overhouden anders ook een vrij grote fout

 

:D :) ;) :huh: ;) :D :blink: :rofl :D

Tja dat is wel 1 van de dingetjes die anders hadden gekunt. lol

 

Vriendelijke groet.

 

Jan Jaap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe heerlijk al die verhalen :D

Heb nog een mooie maar die is niet van mezelf, vat vullen op 3 hoog met een brandslang en dan beneden een joint gaan rollen en visite krijgen (dat was ik).

Tot er opeens een schilderij van de muur viel... Hele boel water wat er naar beneden was komen zetten.

Ik heb voor de vorm ook nog effe een dweil gepakt maar ben snel "boodschappen"gaan doen .

 

Ach ja al doende leert men en leergeld is nooit te duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en toen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk zulke topic's

 

Mijn grootste kweek fout is.....

Dat ik ooit gestopt ben met kweken,

 

Vriendelijke groet

 

Jan Jaap

 

 

Ik vind een slokje ph- nemen en er een hazelip aan overhouden anders ook een vrij grote fout

 

Jij bent ook wel grappig

Share this post


Link to post
Share on other sites
en toen?

Stucadoor gebeld.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je watervat op een iets te slap kratje zetten om hem vervolgens, de volgende dag, tegen de muur leunend te vinden. (gelukkig heeft mijn schoorsteen me behoed voor 90L water B) )

 

Daarna maar weer gewoon t good old Heineken kratje gebruikt.

 

Gr. JeOpa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet echt een kweekfout maar meer een hele strakke actie van een kwekende maat van me.

 

Meneer woont nog thuis bij zijn ouders en mag daar wel een aantal planten in de tuin zetten maar knippen/drogen mag niet.

Hij belt mij op of hij bij mij mag knippen en drogen.

Vond ik geen probleem zolang hij zijn spullen maar een beetje undercover hierheen zou brengen... (mijn tip: knip de toppen van je planten, gooi ze in een zak en neem ze mee om hier in de tumble trimmer te gooien)

Half uur later gaat de deurbel, 3man sterk die 2x heen en weer liepen naar 2 auto's waar complete planten uit kwamen waar even een vuilniszak overheen was gevouwen... Viel helemaal niet op wat et was B)

 

Heb de heren eerst even heel vriendelijk toegesproken en toen zijn we als een malle alles gaan knippen en trimmen.

Eind van de middag toen we aan de laatste plant bezig waren ging de deurbel weer...

3man in de stress en ik rustig de deur open gedaan.

Staat de overbuurman met een grijns op zijn muil aan de deur, hij knipoogt en zegt vervolgens flink hard: Ja politie! We hebben een huiszoekingsbevel en weten van de illegale praktijken hier in huis af.

Dus ik met een nog grotere grijns op mijn bek: Ow... Ja ehm kom maar binnen dan.

 

God wat waren die 3 maatjes van me bang toen we de tussendeur opende hahaha :)

 

Toen is ze nogmaals uitgelegd dat het niet zo snugger was om met complete planten over straat te gaan en daar hebben ze wel van geleerd :(

 

Ik woon in een super gezellige buurt en iedereen weet dat ik een paar plantjes in de tuin heb staan.

Niemand heeft er last van en de mensen die willen kunnen altijd wel een rokertje van me krijgen. Zo heb ik dus ook nooit last van rippers aangezien alles door de buurtjes goed in de gaten wordt gehouden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha fantastisch topic! ben nog wel ff bezig om ze allemaal door te lezen <_<

 

Mijn grootste blunders zaten vooral in men eerste (poging tot) kweken:

 

- Denken dat je perliet kan vervangen door van die hydro korrels en er dan ook zoveel van gebruiken dat elke keer als ik

water had gegeven die dingen begonnen op te zwellen tot een paar centimeter boven de pot. Plantjes hebben het nog 3

dagen overleefd en toen was het verhaal over...

 

gallery_34399_14729_716073.jpg

 

- Denken dat een aquarium met een klein tl-lampje ideaal zou zijn om om te bouwen tot kweekkast...

 

gallery_34399_14729_452917.jpg

 

- Ook wel es aan de stroom gehangen bij het opbouwen van de huidige kweekruimte ma da was grappiger als je erbij was,

vraag maar aan me vriendin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

van een aquarium kan je een mooi kiem /voorgroei kastje maken hoor <_<

en stroom .. prikkelt he :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

je voeding maken in de keuken op het werkblad , en in de eetkamer op die dure mooie houten tafel , en vervolgens te weten komen dat (wss die ph- ) allemaal zware witte plekken in je keukenblad/ eettafel maakt , het keukenblad lijkt wel omhooggekomen op die plekjes en lijkt wel verschroeid .

 

nou ik kan je zeggen dat je dan van je vrouwtje weer een heleboel dingen over die hobby van jou mag aanhoren <_<

 

gelukkig heb ik een topwijf en is ze het tien minuten later weer al vergeten .... nu alleen nog een nieuw werkblad plaatsen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

mij kat is ook alles naar 10 min vergeten maar dat kwam door ongelukje met cake :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het plastic vergeten van mijn reflectorkappen te halen, zit er nu nog op en is er niet meer vanaf te krijgen

 

Ik ben deze topic rustig aan het doorlezen hier en daar met de tranen in de ogen van het lachen, en pas 2 volle pagina's na je post gelezen te hebben beginnen er bij mij ergens in de diepe mist alarmlichtjes te flikkeren...

Ik ga met een onbehaaglijk gevoel even gaan checken, en ja, in volle enthousiasme heb ik de reflectorkap met folie en al gemonteerd...

 

Mijn eerste blunder blijkt een feit, en dat binnen de 24u na de montage en opstart van mijn eerste kweekje :P

 

ik heb het er gelukkig (bijna) allemaal afgekregen, enkel een klein stukje vlak boven het heetste deel van de lamp dat vastgebakken lijkt te zijn...

Edited by EasyHiker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal ook een duit in het zakje doen:

 

Ik had alle flesjes tegelijk vast, om snel even voeding te maken. Halverwege valt de PH- fles uit mijn hand zo over de vloer. Gelukkig was het 'maar' 100ml en heb ik laminaat. Gauw alles 3x schoongemaakt met koud water. Schade: 1 baddoek <_< en extreem verhoogde hartslag :P

 

Wat een gelukkig maar weer, ik heb mijn lesje geleerd hehehehe

 

MVG,

BMW-freak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik denk dat ierdereen hier wel een foutje of 2 kan posten. Ik heb er al dozijnen gemaakt, maar die van over enkele weken, daar heb ik het wel even moeilijk mee gehad.

 

Wat heb ik nu gedaan? Ik had in mijn ijskast een brooddoos met mijn zaadjescollectie, met oa de juist bestelde shiva en shiva haze die ik normaal deze ronde ging doen. Nu maak ik alles klaar om de zaden te zaaien, zijn ze nergens meer te vinden. Samen met ook al mijn andere zaden.

 

Ik vraag het mijn vriendin en ze zei doodgewoon: Ja ik heb die brooddoos in de kliko zien steken, maar daar heb ik niks mee te maken! Ze zei: "Ik dacht dat je alles gezaaid had en die dan vervolgens had weggesmeten."

 

Ik weet dat zij dat zeker niet gedaan heeft. Maar wie dan wel?? En dit was enkele dagen na ik ze ontvangen heb. Kan er echt niet bij!!!

 

WAARSCHIJNLIJK IK MET MEN VERSTROOIDE KOP!

 

Was wel even kwaad dat ze me er niet mee geconfronteerd had, maar ja....

 

 

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is hier soms echt wel lachen in deze topic en soms balen ook natuurlijk

 

ik gisteren ook fout gemaakt, ale fout niet echt mijn schuld maar toch, ik had het kunnen voorkomen als ik me meer had voor bereid

 

gisteren bezoek gehad en men tent staat in de logeerkamer 4m op 3m dus had deze toe gedaan zodat niemand ze zag staan

maar omdat er kouwelijke mensen op bezoek waren gekomen had ik men verwarming opgezet,alleen kan ik de chauffage's niet aan of uit zetten met die knoppen erop, of ze zijn vast geschilderd of je draait ze er gewoon af

 

na dat men bezoek weg was , was ik even gaan kijken naar men plantjes maar was vergeten naar de temp te kijken, was wel vrij warm in de logeerkamer

 

dus vandaag gekeken en wat zag ik

 

max temp in de tent :P :wub: :)

 

gallery_35292_14775_183367.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou hier komt hij dan, deze is namelijk echt stom!!

 

Ik had 5 mooie Lemon Haze in week 10 (dus nog twee weken), alleen zat er spint op die zich te erg begon uit te breiden. Ik wilde niet spuiten en het op een manier weghalen zodat mijn rokertje het beste bleef. Ik kon alleen geen oplossing bedenken. Toen ik op de bank zat met een elektrische vliegenmepper wat vliegen te elektrocuteren kwam het geweldige idee. Ik ga de spint elektrocuteren!!!!!

 

Ik de onderzijde van plant op een fasedraad aangesloten en de top op de nuldraad. Daarna de plant goed besproeid met water (voor de geleiding) en toen stroom erop gezet. Resultaat een plant waarbij al het leven eruit geëlektrocuteerd was en als een touw zo slap werd. En de spint leefde gewoon nog. Plant naar de klote en ik had een mooi oogstje onrijpe wiet :P

 

Gelukkig was ik nog zo slim om maar 1 van de 5 planten te proberen, dus ik heb wel wat overgehouden ervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Tsja, ik ben er ook niet trots op. Maar als het gewerkt had was het wel de uitvinding van de eeuw!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou hier komt hij dan, deze is namelijk echt stom!!

 

Ik had 5 mooie Lemon Haze in week 10 (dus nog twee weken), alleen zat er spint op die zich te erg begon uit te breiden. Ik wilde niet spuiten en het op een manier weghalen zodat mijn rokertje het beste bleef. Ik kon alleen geen oplossing bedenken. Toen ik op de bank zat met een elektrische vliegenmepper wat vliegen te elektrocuteren kwam het geweldige idee. Ik ga de spint elektrocuteren!!!!!

 

Ik de onderzijde van plant op een fasedraad aangesloten en de top op de nuldraad. Daarna de plant goed besproeid met water (voor de geleiding) en toen stroom erop gezet. Resultaat een plant waarbij al het leven eruit geëlektrocuteerd was en als een touw zo slap werd. En de spint leefde gewoon nog. Plant naar de klote en ik had een mooi oogstje onrijpe wiet :)

 

Gelukkig was ik nog zo slim om maar 1 van de 5 planten te proberen, dus ik heb wel wat overgehouden ervan.

 

 

Wat een verhaal joh!

Ik heb de tranen in me ogen van het lachen :P :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je denkt dat je alles al een keer heb mee gemaakt gaat het gewoon verder met de fouten...

 

-weglopen tijdens voedingsvat vullen en de een paar uur later er achter komen dat er een waterval van de trap af komt.

-tijdklok verkeerd instellen door de 6 en de 9 door elkaar te halen.

-met je kop tegen een de lamp lopen die net 5 sec uit is.

-met je kop tegen de kap lopen. (tegen die scherpe puntjes)

-middeltje tegen meeldauw iets te sterk aanmaken waardoor het als ontbladering middel werkt.

-Ph- over je net nieuwe kleren.

 

En natuurlijk nog in je vingers knippen...

Er zullen vast nog wel meer dingen zijn maar daar kan ik nu zo snel niet ff opkomen. :P

En het stomme is dat het zo maar weer kan gebeuren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...