Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

De Biechtstoel (vertel Je Domste Kweekfout)

Recommended Posts

leuke 2ehands lamp krijgen ...

bal 600 evsa....

 

als t ding opstart kletst de automaat eruit .... leuk .. na 1,5 dag in t donker ...

 

Koop gewoon nieuw, gegeven lamp is ellende ...

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ervanuitgaan dat 1 dagje in de week mijn verduisterschema 2.5 uur vooruitschuiven door avonddienst wel zal werken.

Denk dat ik niet veel meer hoef te zeggen, vond die toppen in ieder geval erg dik worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kwam een keer bij mijn hok en merkte dat 1 pot een beetje droog stond...

Even de blumat vol open zetten dacht ik.Ondertussen kon ik mooi even een beetje rommelen en als ik klaar ben zet ik die blumat weer wat dichter.Dit moet je dus niet me een stoned hoofd doen....Toen ik de volgende ochtend bovenkwam hoorde ik mijn pompje al droog draaien in het vat.Kast los....en jawel hoor....50 liter op de vloer :lol:

 

En ik had laatst de gloeilamp in het nacht contact laten zitten.Beld mijn vrouwtje me op....wat is dat voor stekker in dat nachtcontact?

Dikke k#tzooi! Die zat er dus al een dag in....

 

Dat waren ze wel even...

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig niet mijn grootste fout maar goed....

 

Er kwamen een paar gasten in de shop die alles van kweken wisten....

Ze kochten ik geloof een 500 stekken...

Dag erna met veel kabaal in de shop, het waren slechte stekken, alles dood!!!!!!

 

Wat is er dan gebeurd werd er gevraagd:

 

Nou we hadden de ruimte klaar, hebben de stekken uit die schuimpje's getrokken en in de grond gezet..... 3 uur later alles dood!!! :lol: ;) :) :) :j

 

Geen grap, echt gebeurd verhaal !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha wat een dwazen !!

 

en dan nog grote bek hebben ook nog ..LOL

 

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot twee keer toe bacto sproeien op mijn planten en ze ermee verneuken... Bacto hoort in de GROND niet OP JE PLANTEN stoner!

Share this post


Link to post
Share on other sites
tot twee keer toe (drie keer, als ik de compostthee meereken :wave:) mijn plantjes besproied met een oplossing waar ook bacto in zat. Bacto hoort niet op je blaadjes! Onthou dat nou eens!! :tu

 

5 keer nu dus ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 : voedings computer gebruiken icm gardena uitmekaarvouwton (zon ton met houten latten en vijverfolie)

Was een heel kleine doorgang vandaar gekozen voor zon watervat.

Waren een week niet geweest of iets ( vlak na oogst) .

watervat waarschijnlijk kapot door verwarmingselement of iets , door voedingscomputer bleef water stromen.

zaten wel waterbeveiligers op maar hebben niet gewerkt (waarschijnlijk vat zo kapot gegaan dat het net erlangs liep of iets).

is eerst de verdieping eronder heen gelopen was ook van ons toen is kruipruimte gaan vullen daarna via voordeur naar buiten.

 

 

2 : ook met voedingscomputer jongen wat verzorgde kwam op locatie vijverfolie bak waar potten instonden iets 5 cm water erin.

hij smsen (ik was op vakantie ) dus ik zei gelijk zal wel foutje in digiklok waterpompen zitten van druppelsysteem.dat bv 1300 aan en 1301 uit moet dan alle dagen staan bij beiden tijden , nu stond waarschijnlijk bij uit op andere dagen waardoor het hele dag aan bleef.

pomp pompt dan vat leeg ,comp vult vat pomp pompt leeg en zo verder.

Dus ik zei haal pompen eruit ,kijk klokken goed na , na paar dagen als vloer weer droog is weer pomp erin doen.

nog erbij gezegd ga nadat je pomp er weer in doet elke dag gaan kijken voor zekerheid.

je raad het al hij is niet elke dag gaan kijken alsnog overstroming en voorschut.

 

ik gebruik sinds dien geen voedingscomputers meer ( neem grotere waterton )

ook geen uitmekaarvouw gardena tonnen meer .

En denk heel goed na aan wie ik werkzaamheden overlaat.

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitterzout spuiten (na het opgelost te hebben ;p ) met dosering voor CONIFEREN is GEEN goed idee. :D

 

Onder andere zwaar Ca gebrek was mijn deel. TOEN kwam ik er pas achter. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

waterbak vullen met tuinslang (waterbak stond onder kweektafel) na het vullen slang loskoppelen in badkamer ,

en in hok gooien , andere uiteinde hing nog in bak .

is gaan hevelen heel bak in vijverfolie bak .

gelukkig niks aan de hand verder , maar was wel ff schrikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeten kraan uit te zetten met vat vullen. Gelukkig in een hok waar er een afvoerputje (nee geen badkamer) in de vloer zat, en had t na 3 á 4 minuten al door.

 

Ow ja, en een keer zo stoned dat ik de ph- aanzag voor aade 1 compo... Gooi zo 200mL ph- me vat in :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

*bijzondere moederplant zat onder de spint : spiritus water en afwasmiddel gemengd dus.

Jammer alleen als die oplossing in de kluit komt... direct stek genomen van moederplant om de soort te redden , en dik half jaar werk weg moeten gooien..

 

* eerste kweek : waterabsorberende gel korrels bij de plant begraven en gewaterd met een amerikaanse kunstmest...de planten waren niet alleen te vroeg geoogst maar smaakten ook naar vieze voeding

 

*eerste 4 binnenkweken te vroeg geoogst en vaak ook te snel gedroogd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahhahah .....

 

3 x briljant !!

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfft hier mijn blunder.Geen wiet gelukkig .

 

Ben sinds dit jaar met chillies bezig en had gehoord dat je vroeg moest beginnen dus ik voor de test een rode madame jeanet gehaald pindasoepje van gemaakt en de zaden bewaard.

 

Op 1 januari dit jaar leek het mij een mooi moment om die peper te planten en te kijken wat er gebeurd. NIks aan de hand zover.

scheutje werd een plantje plantje wer groter en kwam blad aan. Wel vreemd blad vond ik, pepers op fotos hadden heel ander blad. Maar dat ding groeide goed dus no worries. Bloemetjes eraan en ik dacht wow dat gaat lekker snel.

 

tot de eerste tomaat aan de plant kwam....

 

Nog steeds geen idee hoe die tussen het peperzaad is terecht gekomen. Maarja ze zijn wel lekker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is leuk! :D

 

Sterkte met je tomaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel vreemd blad vond ik, pepers op fotos hadden heel ander blad. Maar dat ding groeide goed dus no worries. Bloemetjes eraan en ik dacht wow dat gaat lekker snel.

 

tot de eerste tomaat aan de plant kwam....

:D :blink: :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

domste kweekfout?

 

een bank ter waarde van 10.000 euro kopen voor de leegstaande boerderij.......

 

ejb

 

:D :blink: :rofl :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik al deze fouten zo lees vallen mijn fouten nog best mee.

 

De eerste kweek ging er van alles fout.

Allerlij basisvoedingen door elkaar gebruikt(waren restjes van anderen). Zelf een x vergeten nieuwe te halen en genootzaakt Kamerplantvoeding van de action te gebruiken :D.

 

Vervolgens ook nog eens foute metingen gemaakt. Gebruikte Aptus P en aptus k boost icm topbboster. Ik meette mijn ec van de basisvoeding en gooide daarna pas die zooi van aptus erbij. Kwam er later achter dat ik in week 1 al op een ec van 2.5 zat ofzo. Helaas kwam ik er veels te laat achter. Waren amnesia planten en waren naar 8 weken al helemaal bruin. Opbrengst was ook maar een kilo met 64 planten onder 6x 400w lampen.

 

In die kweek ook oude troep van iemand anders gebruikt. Waren pootlampen met nog oude osram bulps.

Gelukkig die x erna 1.6 kg en die x daarna met 32 planten en aardebak 2.6kg(was wel met een scrognet).

 

En owja ook een het relais, 4 stekkerdozen en de voedingstroom met lasdoosjes aangesloten op elkaar. Was niet zo een goed idee. Was er net optijd bij want er was al 1 stekker zwart geworden.

 

Voor de rest veels te vaak dunne kabels gebruikt. Gebruik nu alleen maar veilige kabels die dik genoeg zijn voor de stroom die erdoorheen gaat!

 

Van je fouten moet je leren en gelukkig heb ik dat gedaan!! De stomme dingen die ik in het begin deed heb ik gelukkig afgeleerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn vrouw een keer een koude douche bezorgd terwijl ze lekker zat te kleien op de wc. Wat gebeurde er nou. Mijn voedingsvat staat op zolder. Deze was leeg dus deze stoner had de kraan aangezet om hem te vullen. Er werd aan door de tnt aangebeld voor een pakketje. Ik dus naar benedenen pakket aangepakt en daarna weer vrolijk met iets anders verder gegaan, vat helemaal vergeten. Komt er ineens een hoop geschreeuw van die wc af (die op de verdieping daaronder precies onder mijn vat staat). Het vat stond te overstromen en alles kwam via de c.v. leidingen naar beneden (en niet zo`n klein beetje ook, haha). Oh wat was ze boos, helemaal omdat ik helemaal paars werd van het lachen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heb je nu :blink: ...waterafslag :rofl ....

ik doe vullen met een gieter van 10ltr :D ....de wet van murfy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook al een keer een zeiknat plafond op de zolder zelf gehad. Tijdens het water geven was de slang op mijn pomp los geschoten. Gaat nog best hard kan ik je vertellen. Eerst hoor je een doffe knal en daarna was de hele zolder zeiknat. Hij spoot in 1 keer 50 liter water tegen het plafond aan. Toch een vreemd gezicht als je vat verandert in een fontijn.

 

@carpe: dat was zeker de wet van murphy. Sterker nog, ze was helemaal "wet" hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk zulke topic's

 

Mijn grootste kweek fout is.....

Dat ik ooit gestopt ben met kweken,

 

Vriendelijke groet

 

Jan Jaap

 

 

Ik vind een slokje ph- nemen en er een hazelip aan overhouden anders ook een vrij grote fout

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...