Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

De Biechtstoel (vertel Je Domste Kweekfout)

Recommended Posts

De lamp er te dicht ophangen omdat je denkt dat ie niet zo sterk is, en anderen het ook kunnen met led.

Gevolg: plant geel binnen 2-3 dagen.

Nogmaals de lamp laag hangen, omdat iedereen het kan, maar dan met minder water en voeding.

Gevolg:weer een plant geel.

Nog een paar keer testen en erachter komen dat het niet met voeding of wat dan ook te maken heeft, wat ik, en vele anderen eigenlijk dachten. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik nog bovenburen had in A'dam ben ik ooit eens op hoge poten naar ze toegestapt en beschuldigd van het gooien van verf of gif op m'n planten in de tuin. ;)

Dat was m'n eerste ervaring met een plotse doch hevige uitbraak van meeldauw :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij mijn eerste buitenplant toen ik pakmbeet 12 was in de achtertuin.

Hennepzaad gekocht bij de dierenzaak en plantje gekweekt. ( was wel echt een boom! )

Vanaf het moment dat ik toppen zag... ALLE bladen er af geknipt!

 

Want ja, de energie moet toch naar de toppen en niet naar de bladen :D ;)

 

Ach, jij was 12 :spliff:

Ik ken iemand van 40, die jarenlang in een coffeeshop heeft gewerkt, maar hij haalt nog steeds de bladeren van zijn buitenplanten zodra ze beginnen met bloeien ;) .

Hij is te eigenwijs om iets van een ander aan te nemen, want hij zal het toch zeker beter weten (hij heeft immers jarenlang in een coffeeschop gewerkt duuuuh :nerd ).

De bladeren haalt hij er dus ook vanaf, omdat de plant volgens hem energie moet steken in de toppen en niet in de bladeren :lol: . Geen wonder dat zijn planten nooit wat worden :lol: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo'n 8 jaar geleden een kweekje gedaan met 600wat en een zelfbouwhok van 1x1.5,

ik kon voeding nie meer betalen dus gewoon met water gedaan biologisch :spliff:

Ik had een paar onbekende plantjes van een maat erbij gedaan.....

 

eindstand ZAADJES!!! het was echt troep, echte amateur

Share this post


Link to post
Share on other sites

na tijdje gedacht te hebben ........

 

kweken zonder kappen en dan met mn boven arm t puntje van de bulb aanraken....... auw... :spliff:

 

zo dan...

 

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook niet bijster handig om te doen:

 

Buitenplanten te lang in een schuurtje laten schuilen voor het slechte weer in de nacht (stankoverlast), knoeien met bacto en schimmels, afzuiger laten afblazen in dezelfde ruimte (schimmelvorming), zeiknatte ramen, raam verkeerd verduisterd waardoor het buiten ook meteen mooi verlicht was, tuinaarde gebruiken van het tuincentrum, te snel drogen, te langzaam drogen (schimmel), knipafval nat in een afgesloten bak bewaren (schimmel), goedkope hygrometers en ph/ec meters gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water bassin vol laten lopen. En meteen ff naar de wc " want hey ik moet toch een ff wachten

En dan vergeten de aftapper onderin dicht te zetten. Die ik net open had gezet om te spoelen:whistling

 

 

Gvd de 2e keer dat me dit gebeurt.

Conclusie ongeveer 100liter door de keet heen......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm....

 

Watervat vullen tussen het koken door...even het vlees omdraaien...vergeten waar je mee bezig was...blij zijn met de vijverfolie onder je vat, waar

toch zo'n 250L water te vinden was, phew... Vanaf toen een kookwekker bij het vat gehangen.

 

Na vullen van watervat de timer van de pomp niet goed gezet waardoor plantjes zonder water kwamen te staan...op aarde niet erg, op hydro wel.

Uiteindelijk geen schade aan ondervonden.

 

Waar ik zelf niets aan kon doen, maar wat wel het meest spannende moment uit mijn kweekhistorie was:

Op je werk een telefoontje van de vrouw krijgen met de vraag waarom de koelkast het niet doet...en de lamp in de badkamer ook niet...en...

stroomstoring in de wijk. Trust me...dan krijg je het aardig warm als de dames in hun laatste week staan. De vrouw heeft er aardig wat deo

doorheen gedraaid en wat was ik blij toen na een tijdje alles weer aansprong :rofl Phew....

 

En vast nog wel wat, maar je moet vooral de goede dingen onthouden he! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles klaar gisteren...... val ik door het trappengat heen :rofl ;) ..Heb nu een grote knots op mijn stuitje. volgende ronde word dus iets uitgesteld.

 

groetjes kootje :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol heb ik ook al een paar keer een waarschuwing voor gehad, word tijd om eens een leuning te maken want men evenwicht is niet meer dat na teveel blowen en van hps licht naar het donker gaan :wacko:

 

maar mijn grootste stommiteit nu was met men hoofd boven men planten hangen en vergeten dat ik twee dikke trui'n aanhad met kappen aan.

gevolg, 2 trui'en naar de vaantjes, lampje naar de vaantjes. allez, wilde toch geen moeite doen om die nog te redden :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net als Tim ook een vette overstroming gehad omdat ik ineens iets anders moest doen of ging doen.

 

Vorige week met oud en nieuw nieuw vat aan gemaakt en een nieuwe timer er tussen gezet.

Vergeten goed in te stellen :wacko: hij ging 12uur lang bevloeden en had een flinke laag water in de ruimte staan :rofl

Achja van fouten leer je zo denk ik dan maar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat ook vol met water als ik dat goed zie?

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BBB, het zijn geen waterlelies :wacko:

 

werkt dat een beetje? rechtstreeks uit de zak kweken? met slangetjes of eb/vloed? kun je meerdere malen met die zak kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het nou een fout te noemen, misschien. Jammer is het wel.

 

Ikke een stopcontact vervangen in de kast. Moest van 1 naar 2. Lampgewoon aan en ventilator uit omdat ik dat stopcontact ging vervangen.....

 

Uurtje werk maar wel 2 verbrande toppen! Voortaan dus de lamp omhoog..... :wacko:

 

Niet gedacht dat dat zo snel zou gaan!

 

Rene

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ BBB, het zijn geen waterlelies :rofl

 

werkt dat een beetje? rechtstreeks uit de zak kweken? met slangetjes of eb/vloed? kun je meerdere malen met die zak kweken?

 

Het is een bizar systeem waar een paar mensen gebruik van maken.

Ik kom het heel af en toe tegen.

Je kweekt in een GoldLabel SpeciaMix zak en gebruikt voor de rest alleen water.

En het werkt. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vriend van me had wat spul dat weggebracht moest worden. Zijn rijbewijs was echter in beslag genomen en om deze terug te krijgen moest hij op cursus. Hij belde me of ik hem wilde ophalen om het spul weg te brengen. Omdat ook zijn fiets nog bij de kroeg stond leende ik een busje van mijn vader.

 

Dus wij eerst naar de kroeg, fiets achterin en toen het spul ophalen. Ik zei tegen hem gooi maar achter in de bus. Na een korte rit begon ik een flinke wietgeur te ruiken en ik vroeg mijn maat of hij het wel goed had verpakt. Hij zei dat hij geen strijkzakken meer had en dat hij het in grip zakken had gedaan en dat gaat natuurlijk stinken.

 

Plots zag ik ineens een politie auto achter me rijden en die gaf een sein tot stoppen. Ik zei direct tegen mijn maat dat hij snel z'n joint moest opsteken en dat deed hij gelukkig. Gelukkig voor ons werden we aangehouden door 2 vrouwelijke agenten, nog jonge broekies (sorry WF dames :rofl ).

 

Ze hadden gezien dat we ergens een voetganger niet hadden voorgelaten, die hadden wij niet eens gezien. Na controle van de papieren en rijbewijs vertelde ik dat ik mijn maat had opgehaald bij de kroeg omdat zijn fiets kapot was. Dit geloofden ze gelukkig en ik kreeg wel een boete voor het niet voor laten gaan van de voetganger. Ja en echt die wietlucht om de auto was niet te harden .... :wacko: Zij dachten dat het van die joint kwam.

 

We hebben toen het spul weggebracht en later bleek dat hij 5,3 kilo droog had meegenomen in gripzakken. De wietlucht heeft nog bijna een week in mijn vaders bus gehangen. Gelukkig heeft hij de boete wel betaald maar dat kan er wel vanaf met zoveel opbrengst. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij bent verantwoordelijk voor wat er in de auto ligt..

als hij ontkent had jij gezeten, voortaan iets verder denken.. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fout Dopey part 2.

 

Een kennis had nog wat ruimte over op zolder en hij wilde een paar I-grow kastjes plaatsen. We hadden echter niet veel electriciteit tot onze beschikking. Wij samen 4 kastjes gekocht en we zouden ze om en om gaan draaien (na voorgroei ergens in een andere ruimte). Echter bleken de lampen niet apart afgezekerd en de tijdschakelaars (toch Le Grand) blijven dus continue aanstaan. Eneco had hierdoor problemen geconstateerd.

 

Ik kwam daar niet elke dag en toen ik langs wilde om de planten te controleren, zag ik de politie al klaarstaan. Ik heb mezelf toen direct gemeld en aangegeven dat ik de onderhuurder van de zolder was. Ik wilde nl. niet dat mijn maat zijn huis zou kwijtraken. Natuurlijk gearresteerd, alles bekend, kreeg een boete en taakstraf (chef afwas en toetjes in een verpleeghuis).

 

Gelukkig hoefde hij hierdoor niet zijn huis uit en de schade hebben we de jaren erop weer teruggehaald. :wacko:

 

Ik ben toen ook met mijn verhaal naar I-Grow geweest en zij gaven de fabrikant de schuld. Le Grand had gezegd dat de tijdschakelaar gewoon kon draaien zonder de lampen apart af te zekeren, maar ik vind dat het toch hun fout is geweest. Zij maken die kweekkasten en direct na dit euvel hebben ze overal zekeringen tussen geplaatst. Helaas een schadepost van meer dan 10k met die boete erbij en zij gaven niet thuis. Terwijl zij over het algemeen hun problemen wel lijken op te lossen met de klant. Al hadden ze ons maar 4 nieuwe kasten gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ BBB, het zijn geen waterlelies :rofl

 

werkt dat een beetje? rechtstreeks uit de zak kweken? met slangetjes of eb/vloed? kun je meerdere malen met die zak kweken?

 

Het is een bizar systeem waar een paar mensen gebruik van maken.

Ik kom het heel af en toe tegen.

Je kweekt in een GoldLabel SpeciaMix zak en gebruikt voor de rest alleen water.

En het werkt. :wacko:

 

gaat tegen alle logica in.. maar ik heb het bewijs gezien ja haha.. natuurlijk geen topoogst.. maar als je nagaat hoe simpel dit kweken is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jij bent verantwoordelijk voor wat er in de auto ligt..

als hij ontkent had jij gezeten, voortaan iets verder denken.. :wacko:

 

Ja, klopt maar dit was in de goede oude tijd en toen haalde ik wel meer gekke fratsen uit. Gelukkig wordt je ouder, wijzer en stop je met alle onzin. Nu alleen nog maar voor de hobby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet hem er maar even bij. :wacko:

Een collega vondt aarde ook niet nodig. bij die 11euro kappen zit een soort kroonsteentje dat aan een klant klemt en de andere kant schroeft. Aan de klemkant zaten in een aansluiting 2 draadjes, 1 naar de fitting en ongeisoleerd stukje van 1cm lang dat tegen het de ijzeren grondplaat kwam. (fabrieksfoutje?)

 

Hij wou de lamp hoger hangen door de het kettinkje te verhangen.....>ziekenhuis

 

Poot verbrand en natte onderbroek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, eventjes :wacko:

 

@ BBB, het zijn geen waterlelies :)

 

werkt dat een beetje? rechtstreeks uit de zak kweken? met slangetjes of eb/vloed? kun je meerdere malen met die zak kweken?

 

Het is een bizar systeem waar een paar mensen gebruik van maken.

Ik kom het heel af en toe tegen.

Je kweekt in een GoldLabel SpeciaMix zak en gebruikt voor de rest alleen water.

En het werkt. :rofl

 

Autopot heeft hier ook een leuk systeempje voor ontwikkeld :) .

 

Groeten Beaker :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn domste fout ooit was 3 keer kweken zonder afzuiging/filter totdat de buurman er op aandrong dat het anders echt niet door de beugel kon:), het waren telkens weer ong 30 plantjes die je vanaf het begin van de straat al kon ruiken dat dat 3 keer goed is gegaan is mij nog steeds een vraag :wacko:,

 

Daarnaast heb ik mijn laatste draai de stammen door geknipt (getopt maar bij de stam:) ) nadat ik ze al had geknakt planten waren uitgeschoten omdat ik ze niet wilden toppen in het begin (Amnesia) en 5 dagen voorgroei en bloeivoeding had meegegeven, uiteindelijk de stammen doorgeknipt en toch nog mijn beste resultaat ooit behaald 670gr droog met 24 planten en 2x 600 watt dus echt een domme fout was het niet maar een reeks domme fouten achter elkaar wat uiteindelijk toch goed is gekomen alles bij elkaar nog een leuke 4ruggen aan overgehouden :rofl.

 

Volgende ronde draai ik in een tent 240x240x200 en dan op BBB Style (vanuit de zak) deze keer gaan we ook PH en EC meten want dat heb ik tot nu toe ook niet gedaan, misschien wel een paar keer verdeeld over 6 kweken :) ik gok dit keer op een 1k+ oogst :rofl

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertel je domste kweekfout en zelfs in het vertellen worden nog domme dingen verteld....

 

ik zou niet zo snel hier melden hoeveel je ooit hebt verdiend enzo......

 

of ben ik nu dom?

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...