Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Spelregels Testen En Een Nadere Toelichting

Recommended Posts

Volgens mij heeft El Fish het er al wel uitgegooid hoor rianne, alleen "het beestje" nog niet, ben ook benieuwd wie dat is! Lijkt the Stig wel van Topgear :P. Kom er eens in Stig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

(btw no disrespect) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een stukje uit een PM...

En jij weet van niets Whazzup???

 

...

en de ontelbare pm's dat ik heb moeten sturen

weken aan een stuk voor 4!!!!!! zakjes aarde waarde 40€

lampen, climat contr, vsa's, daar heeft er nog niemand van ons

mogen testen o nee die waarde ligt te hoog

das weg gelegd voor de Goden hier, die alleen reageren om interresant

te zijn en ni om te helpen wink.gif

ik heb spijt dat ik al die pm' s gewist heb

moest frans ni naar oosterhout gekomen zijn had ik

die zakken nog ni gehad

 

u mag hier uit copieren ventje thumbsupsmileyanim.gif

...

 

Deze persoon gaat in een topic nog z'n ongenoegen uiten, dus even geduld :D

 

En er zijn er nog die zo denken...

 

Maar nu trek ik me terug, want beklaag het me al er aan begonnen te zijn ;)

 

Maar nog eens voor alle duidelijkheid, mij is het om het even, want ik doe niet mee aan het uit testen van dingen...

Ik heb hier ook geen haat gevoelens, tegen niemand!!!

Enkel een realistische kijk op hoe de mensen hier zijn, en ieder is anders dus respecteer ik dat :P

 

Later,

 

El Fish :P

 

edit:

 

De reden waarom hij hier niet antwoord...

 

...

 

Ge hebt dat goed verwoord, jongen

zo op een beleefde manier, dat kan ik niet wink.gif

dus heel goed dat jij dat diplomatisch hebt aangepakt tongue.gif

 

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh maar daar weet ik (bijna) alles van hoor El Fish. Normaal gesproken spreken de tester en de fabrikant/leverancier met elkaar af hoe ze omgaan met het afhalen van de spullen. Die grond is natuurlijk een beetje groot en te zwaar om te gaan verzenden. Omdat de tester uit België kwam en we nog een tester in Brabant hadden heb ik voorgesteld om het via Frans in Oosterhout te doen. Ik heb de twee leden met elkaar in contact gebracht en aan hen gevraagd om dat met elkaar af te spreken, en gevraagd of Doc het bij Frans wilde afleveren. Dus eigenlijk ben ik al een beetje verder gegaan dan normaal, ben tenslotte geen logistieke instelling :P.

 

Maar als het dan logistiek niet goed verloopt dan hoor ik dat natuurlijk ook graag terug.

 

Ik moet dus concluderen dat de Belgische tester wel degelijk meegenomen werd maar dat het logistiek niet altijd helemaal op rolletjes liep.

 

Wat betreft lampen en klima controllers: Voor de Sun Pulse lampen hebben we ook gevraagd om voorstellen en we hebben de omstandigheden goed beschreven. Uiteindelijk hebben we de twee beste voorstellen gehonoreerd: Ert in twee tenten (die schafte er zelfs nog een extra voor aan + lumatek) en DrLivingstoned in twee afgescheiden ruimtes in hetzelfde hok (en die had ook al evsa's). Dat was prettig. Just4fun heeft ervaring met klimaatcontrole op basis van een frequentieregelaar. Dat is een bijzondere vergelijking. Tara heeft een behoorlijk moeilijke ruimte qua klimaat en een flinke verwarming, dus dat waren de redenen waarom we die uiteindelijk daar naar toe hebben toegewezen. We proberen natuurlijk om iedere keer ook anderen aan bod te laten komen, een uitzondering daargelaten: DrLivingstoned heeft de Can filter bijvoorbeeld al wel getest en gaat daar nog zelfs mee door (met de verbeterde versie) maar had in dit geval de ideale ruimte er voor (en zijn huidig en komend verslag van de can filter wordt natuurlijk ook op prijs gesteld).

 

Het gebeurt overigens ook wel eens dat we persoonlijk van een leverancier iets krijgen aangeboden om te testen, en dat verslaan we dan natuurlijk ook om de resultaten met jullie te delen.

 

Bij de zaadjes zie je ook dat er andere leden aan bod komen.

 

Ik denk dat we ten opzicht van "vroegâh" de tests een stuk toegankelijker en transparanter hebben gemaakt in de test sectie. Ze worden aangekondigd en iedereen die aan de basiseisen voldoet mag er uiteraard op inschrijven. Even met "Beestje" gesproken nog en ook hij is het er wel mee eens dat het tegenwoordig een stuk beter gaat. (handig om dat effe in pm te doen als je je niet zo subtiel kunt uitdrukken, scheelt een hoop rellen).

 

Dus laten we het oude zeer afsluiten en positief 2009 ingaan met zijn allen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou snap ik er helemaal geen ruk meer van El Fish ;)

 

zal de bedoeling ook wel zijn, de gene waar het over gaat voelt het wel.

 

ik snap je opzet hiervan wel maar als ik het lees wil ik het ook weten :P

 

 

 

 

 

nog ff over die vernieuwde Can filter Whazzup, die wil ik ook wel eens testen.

 

gaan er weer min. 80 Amnees stinkies onder het filter, kan dan goed verglijken met de eerste x :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ik moet dus concluderen dat de Belgische tester wel degelijk meegenomen werd maar dat het logistiek niet altijd helemaal op rolletjes liep."

 

Daar had ik nu totaal iets anders over gehoord...

 

Dus ben ook niet meer mee hoor :)

 

2Rianne3,

ben ook niet meer mee... :P

 

 

 

Dus hebben we 2 keuzes.

 

1) mister X liegt recht in m'n gezicht ;)

2) Whazzup liegt hier het hele forum voor :P

 

Nu zou ik toch denken dat geen van beide klopt...

Dus ga ik gaan vieren en jullie kunnen het zelf oplossen, want volgens mister X hebben jullie er contact over via PM.

 

Mister X,

hopelijk lieg je niet tegen me!!!!!

 

El Fish :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sorry ik ben mister x :P

 

:D

 

interesant verhaal allemaal . hopen dat het tot een goed eind komt fish ;) ik gun jouw wel testjes

 

gr michaael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen kwestie van liegen El Fish, van beiden niet. Ik heb het met het betreffende lid besproken en we kwamen tot de conclusie dat het tegenwoordig op het testforum beter is geregeld dan vroeger. We hebben ook geconcludeerd dat de logistiek bij de aarde wat te wensen overliet. En echt, ik discrimineer niemand in het testforum! Als de kweker voldoet aan het profiel mag hij natuurlijk meedoen. En ja, er zijn heel wat test producten naar Hollanders gegaan (er zitten er ook wat meer op het forum tenslotte), maar het is ook vaak niet te doen om uit diep België effe naar Noord Holland te rijden voor een filter bijvoorbeeld. Met de shop van Frans in Oosterhout is dat nu een stuk eenvoudiger geworden. Voorheen moest het bij Frans thuis afgehaald worden, en dat is natuurlijk ook niet zo handig.

 

Laat ik volstaan met één quootje uit de correspondentie met betreffend lid vandaag:

jawel, het gaat er veel eerlijker aan toe nu

zo is het veel beter ;)

 

Maar algemeen geldt: maak van je hart geen moordkuil en als iets niet lekker zit waag er dan gewoon een pmmetje aan. Die worden vlot en altijd beantwoord. El Fish, er liegt niemand hier. Ik denk dat je het geval een beetje te veel opblaast. Soep en heet eten etc :P

 

Iedereen weer gerustgesteld? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjesus ,mannen!! Waar gaat het over?? Relax , doe rustig , ga vieren , chill, pak der eentje , drink em op , rook wat !! Kortom , koppen houwuuhhhhhhhhh :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sorry hoor ries maar voor deze discussie heb je toch echt hersens nodig :P

 

Als er gevoelens zijn van aangedaan onrecht dan mag dat best besproken worden.

 

Maar nogmaals, het is met de persoon in kwestie besproken en ik ga ervan uit dat het is opgelost en uitgesproken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren er staat nog een complete set Hy-Po klaar om getest te woren,........maar ik zie niemand ? :P

 

Link

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hebben we al een test-belg gevonden???? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelfs 2 test belgen gevonden :specool :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een toelichting voor de heren leveranciers die producten aanbieden voor een test: De tester wordt altijd IN OVERLEG met wietforum vastgesteld. Dat betekent in praktijk dat pas na overleg wij bekend maken wie er zal gaan testen. In het recente verleden ging dat nog wel eens fout en dat leidde tot foute testen en teleurstellingen door toezeggingen die NIET gedaan hadden mogen worden.

 

Oproepen blijven altijd minimaal twee weken staan voor we een tester selecteren, daar zijn uitzonderingen op mogelijk maar dat wordt dan wel aangegeven (bijvoorbeeld bij meerdere sets zaadjes).

 

Nog steeds zijn onze zuiderburten ook van harte welkom om te reageren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het dam met leveranciers die hun eigen tester's aandragen???

Dat zijn vaak testers zonder gebruikers historie op het forum.

Schuilt daar geen gevaar in dat het geen onafhankelijke testen meer zijn maar verkapte reclame.

De onafhankelijk van de testsectie bestaat uit de selectie procedure die we aan het begin van de test doen.(iedereen kan aanmelden)

Deze procedure wordt bij sommige test's helemaal niet meer gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt bij vrijwel geen enkele test uitgaan van volledige onafhankelijkheid of volledige juistheid: Het is tenslotte geen lab opstelling, er zijn erg veel factoren die een test kunnen beïnvloeden. Niet in de laatste plaats de gekleurde bril van de tester die spullen heeft gekregen van een leverancier.

 

Bij de testen die door leveranciers worden geïnitieerd en waar Wietforum niet aan meewerkt geldt exact hetzelfde, alleen zou ik die met nog een extra korrel zout nemen ivm die beroemde gekleurde bril of de relatie van de tester met de leverancier. Die zijn al per definitie niet volledig onafhankelijk en komen ook niet in de test sectie. Dat gebeurt alléén als er vooraf overleg over die test is geweest. Sommige apparatuur kun je nu eenmaal moeilijk via een forum weggeven.

 

Alléén testen die via wietforum worden geïnitieerd en waarbij afspraken zijn gemaakt met de leverancier mogen in de testsectie staan.

 

Het is daarom ook van belang dat het selecteren van de tester in overleg met ons gebeurt.

 

Overigens, ik ben gek op BN Grond voeding, ik noem dat vaak en adviseer het aan beginnende kwekers. Ook dat is een vorm van reclame toch? Iedereen die ergens enthousiast over is zal dat product laten zien en pluggen. Op zich niks mis mee maar in de test sectie weet je tenminste de achtergronden en kun je er vanuit gaan dat de tester niet alleen door de leverancier is geselecteerd om enige onafhankelijkheid te garanderen. Wil niet zeggen dat ik door BN gesponsord word, integendeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komaan zeg, onafhankelijk, ierdereen is subjectief! En een gekleurde bril? Ik weet niet , ik ben niet blind hoor.... als iets niet werkt, dan werkt het niet... simpel.....

 

En hoe zou je dan een anafhankelijke test kunnen doen? Als je wilt gaan vergelijken zal dat moeten doen met andere gelijkaardige systemen en niet met systeem dat op een ander principe werkt..... of sla ik de bal nu verkeerd?

 

Of het zal werken, zal snel uitgewezen worden.... en ik draag niet graag zonne brillen, de tijd brengt raad nietwaar.... en ik ben bevoorbeeld geen persoon die zijn eigen blaaskes wijsmaakt...

 

En zoals je zelf zegt heb je en half labo nodig om dan tests uit te voeren.... zo kan je elke test in vraag stellen hoor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact. We zijn géén TNO maar doen praktijktesten. We (de testers) doen dat zo goed mogelijk en zo open mogelijk. Het is daarom belangrijk dat ook de selectie van de tester open en transparant is, dan weet je als lezer tenminste waar je aan toe bent.

 

Er zijn ook diverse testen waarbij je je kunt afvragen of deze helemaal goed verlopen, en die vragen worden dan gelukkig ook in het topic gesteld door de leden.

 

Verder zijn er natuurlijk meerdere modellen bril :D... :D ;) :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe inderdaad veel soorten brillen... ;)

 

Maar dat kan je toch alleen maar beoordelen als de test reeds bezig is.... ik begrijp wel dat alles zo open en transparant mogelijk moet zijn.... en ik zal daar zeker aandacht aan geven als ik iets test...

 

Ik ga bvb de Ice box tot zijn limiet testen, want ik wil met een gesloten systeem werken, in een juist gepaste ruimte... en om de zoveel tijd even de ruimte verfrissen ...

 

In diezelfde kamer (zolder kamer, waar het heel snel warm wordt), kan ik zeker in de zomermaanden geen 600W gebruiken, omdat die teveel warmte produceeert, dus als deze setup werk, ben ik wel geneigd om overtuigd te zijn van dit product, zo niet.... dan niet natuurlijk....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar aanleiding van vragen over het testen van producten via het forum nog een keertje een extra toelichting:

 

Testen op het forum worden alléén toegestaan via een oproep in deze sectie na aanmelding en overleg met de staf van Wietforum.

 

Af en toe wil er nog wel eens iemand tussendoor glippen en dat is niet de bedoeling. Een leverancier die zijn producten wil laten uittesten op het forum dient ook zelf op het forum aanwezig te zijn om ondersteuning te geven in die topics. Bovendien worden de spullen aangeboden in de test sectie, waar iedereen er op kan inschrijven met een goed voorstel. In overleg met de leverancier wordt dan de tester gekozen.

 

In het verleden is dat nog wel eens een keertje mis gegaan en er wordt vaak, vanwege de exposure in dat topic, nog wat extra's bijgepropt. Dat is echt niet de bedoeling. Daar gaan we in 2011 dan ook wat strenger op toezien. Het moet wel transparant blijven wie wat voor wie test.

 

Het is leveranciers niet toegestaan om hun producten te "pluggen" op het forum via leden onder het mom van een test. Ze dienen hier zelf ook aanwezig te zijn en de selectie van de tester moet via de test-sectie verlopen. Ze kunnen hier op het forum met mij contact opnemen (en daarvoor moeten ze ook lid zijn geworden van het forum), dit om te voorkomen dat ze nooit actief worden op het forum in die topics, daar hebben we met een aantal testen al slechte ervaringen mee gehad.

 

Leveranciers dienen ook ondersteuning te geven bij de testen en regelmatig de vragen te beantwoorden. Dat gaat in een aantal gevallen heel erg goed, in een aantal mislukt dat volkomen: Dat is dan ook tevens direct de laatste keer dat die leverancier hier een kans krijgt om zijn producten te laten testen.

 

Proberen langs de forumstaf te sneaken en een product te pluggen gebeurt nog steeds: er wordt pas later duidelijk dat het lid dit artikel van een leverancier gekregen heeft - en dat heeft ie natuurlijk niet gekregen om in alle anonimiteit mee te testen! Dat heeft consequenties voor de leverancier: als die dat willens en wetens doet komt ie er bij Wietforum niet meer in.

 

Ook daar gaan we in 2011 strenger op toezien, want dat is unfair ten opzichte van al die leveranciers die het wél netjes via de test-sectie laten lopen. Dan zal van geval tot geval worden bekeken wat er mee gedaan wordt. Dat doen we niet om jullie te pesten, maar om de commercie op het forum binnen de perken te houden.

 

Sannie heeft in zijn eigen sectie uiteraard het recht om zijn producten te annonceren, dat is het privilege van de eigenaar van het forum en dat is beperkt tot zijn eigen sectie op het forum, meestal zelfs in hetzelfde topic. Ook Sannie biedt zijn test producten aan via de test sectie.

 

Verder is het geen enkele leverancier toegestaan om cadeautjes weg te geven op het forum anders dan via de test sectie. Daar is niemand van uitgezonderd.

 

Dat geldt tevens voor prijsvragen, loterijen, rebussen, kruiswoordpuzzels en weddenschappen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii

 

Waar kan ik zien waar testers worden gevraagd ??

groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...