Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ashiva

Blue Hammer - Lady Cane - Sannie's Jack - Nla

Recommended Posts

Ze hebben niet stilgestaan de laatste dagen...

 

De eerste vrouwen hebben zich getoond maar ik zou graag zo snel als kan alle mannen eruithalen.

Tegelijkertijd zou ik nu graag zo snel mogelijk de klok omzetten want het begint vol te worden. Nu vraag ik mij af of omschakeling van de klok ervoor zorgt dat de planten hun sexe later zullen tonen. Kortom mag ik de klok op 12/12 zetten deze avond of is het beter om ze nog even op 18/6 te laten staan indien het de bedoeling is zo snel mogelijk geslacht te zien ?

 

Foto's van vandaag

 

gallery_8482_6913_1470019.jpg

 

gallery_8482_6913_1319639.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klok op 12/12 en na 10 dagen zijn ze allemaal gesekst (zie je het geslacht).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze in groei laat tonen ze uiteindelijk wel (soms tijdelijk) geslacht. Gezien ik nu bijna aan dat moment zit (er wordt overal iets zichtbaar maar niet duidelijk genoeg) vraag ik me af of het beter is om ze op 18/6 te laten staan, of kan ik ze gerust op 12/12 gooien en wordt het tonen van sexe niet vertraagd door omschakeling (=stress).

----

Vanavond wordt de klok teruggedraaid anders worden het bomen. Ik ga van de 10 mooiste planten elk 2 stekken nemen, daar zal soieso wel een vrouw bijzitten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grofweg gezegd: 18/6 voor groeien, 12/12 om te bloeien (behalve bij autoflowers als Lowrider e.d.). Noodzakelijk basiskennis die je makkelijk had kunnen vinden op het forum.

Daarom neem ik de stekken nu al, minder stress voor de stek, die anders weer uit zijn bloeistadium moet groeien.

Te lang op 18/6 en ze gaan tegen het plafond!

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

erm... :tu

 

Bedankt voor de info foolonthehill maar het is anders niet m'n eerste ronde...

Ik laat ze liever wat langer op 18/6 staan dan weet je tenminste hoeveel vrouwen je hebt om mee in bloei te gaan. Als je er dan te weinig hebt laat je ze nog wat staan, en teveel is makkelijk opgelost door een lamp bij te hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

't Is jou feestje.

Daarom vraag ik hoe je het ziet? heb je nieuwe foto's van de vrouwen/ mannen waarop ze hun geslachtsdelen tonen?

Er is al een blue hammer weg zeg je.

Ik heb ze op 20/4 en zie nog niks. Verbaast me ook niet. pas op 12/12 kun je het echt snel zien, waar wacht je op?

Dat spul groeit als kool, je krijgt het hok echt wel vol

Direct zaaien op 12/12 gaat ook, voorbeelden zat hier op het forum.

Wel luxe, als je er een lamp bij kunt hangen. Kon ik het maar zo makkelijk oplossen.

Succes met stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de voorbloei FoolOnTheHill, en die word getoond gewoon op 18/6 precies zoals Ashiva helemaal compleet correct heeft. Niet elk plantje laat het zien, maar het over grote deel echt wel. De twijfelaars die geen voorbloei lieten zien worden bij mij gewoon net als de mannen richting groen Kliko vriend gestuurd.

 

En die sex-steks, nou laat die maar vrolijk achterwege want die kan je pas snijden, inderdaad na een week of 4-6 en dan zie je ook al de voorbloei. Het is eigenlijk de manier waarop Cannabis zijn maturiteit toont, en ook het moment waarop je als kweker weet dat ze klaar zijn om te bloeien. Ik snijd van elke plant in de groei een stek om na het roken de lekkerste dame nog te bewaren.

 

Ashiva, ga vooral verder met groeien en zet inderdaad alleen vrouwtjes in bloei, net zoals ik zelf doe en heel veel andere mensen met mij. En het teveel aan dames gaat hier in huis dan gewoon naar mijn grote vriend Kliko. Een tekort aan dames heb ik zelden of nooit omdat de planten groot genoeg zijn om een ruimte goed te vullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees nergens hoe groot de ruimte is, of het oppervlak dat gevuld moet worden.

De planten zetten zich naar de beschikbare plaats, en het beschikbare licht.

Ik lees niet welke lamp er nu brandt.

Waarom groeien op TL als je ook hps lampen hebt?

(Ik doe het voor de eerste keer, edelachtbare)

 

@ DrLivingstoned. De term voorgroei is mij bekend, en ik heb daar ook voorbeelden van in mijn groeihokje. Maar jij bent de eerste die hem hier dropt.

Tot nu toe las ik alleen over ballen waar nog haren uit kunnen komen, wat heel goed kan , vooral bij een puntige bal.

Maar omdat ik juist die Bluehammers volg, vroeg ik door.

 

Ik ga niet ook stekken voor de sexe, maar om een gevonden snoepje later nog een keer te kunnen kweken, ik neem aan dat ashiva dat ook van plan is.

(Mijn behaatjes zijn nu een maand oud, en gisteren allemaal ge-topstekt).

 

Alle lampen aan op 12/12 en knallen met die hap. volgende week sexen, en er is tijd genoeg om nog voldoende bio-massa te kweken.

Da's mijn idee, Ashiva.

Maar een kweker heeft vaak veel succes als hij vooral flink eigenwijs is.

Luister naar iedereen, en doe wat je goed dunkt.

Er zijn meer wegen die naar Rome lijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had ze al om moeten zetten, deze groeien LANG door!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dr.LivingStoned, Tiepfoutje, sorry, ik bedoelde voorbloei, maar zie het niet bij de BH's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er mooi en gezond bij Ashiva.

Ik zou ze niet te lang meer laten groeien , dit worden echt joekels van planten :P

Weekje 4 groeien ze wel door in de bloei :tu

Succes man

 

Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral die £Lady Cane's..... :P ....i swear :)

 

medi

 

Ze hebben niet stilgestaan de laatste dagen...

 

De eerste vrouwen hebben zich getoond maar ik zou graag zo snel als kan alle mannen eruithalen.

Tegelijkertijd zou ik nu graag zo snel mogelijk de klok omzetten want het begint vol te worden. Nu vraag ik mij af of omschakeling van de klok ervoor zorgt dat de planten hun sexe later zullen tonen. Kortom mag ik de klok op 12/12 zetten deze avond of is het beter om ze nog even op 18/6 te laten staan indien het de bedoeling is zo snel mogelijk geslacht te zien ?

 

Foto's van vandaag

 

gallery_8482_6913_1470019.jpg

 

gallery_8482_6913_1319639.jpg

 

he maatje khoop dat je ze al op 12/12 hebt gezet he want 'uh... :tu ..hihi

 

succes maatje

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de goeie raad Dr.Livingstoned, leuk dat je even meekijkt :P

de 2 lady canes en 1 jack moeten nog sexe tonen, morgen gaat de klok om want zoals je zelf aangaf twijfelaars zijn afvallers :D

 

Foolonthehill begrijp me niet verkeerd, ik vind het super dat je een van Neerlands 'wietpioniers' bent en vind het heerlijk om je verhalen over vroeger te lezen... maar lees eens beter de uitleg van Dr. Livingstoned. Natuurlijk dat je nu nog geen voorbloei ziet bij jouw BH's, ze tonen bij mijn weten ten vroegste voorbloei in week 4.

 

Waarom groeien onder TL als je HPS hebt?

--> Teveel voordelen om op te noemen... Het percentage vrouwen ligt gewoon hoger als je ze de eerste weken onder wit licht zet, voor zaailingen is een TL-lichtbak veel handiger: kan dichter op het gewas staan en onder wit licht strekken ze minder. Zaailingen bedekken hun potje nog niet helemaal, met TL wordt je bodem niet te warm. Het is trouwens maar de eerste 2 weken dat ze onder TL staan.

 

(Ik doe het voor de eerste keer, edelachtbare)

--> Ik gebruik cannabis om te ontsnappen aan m'n rugpijn, als 'ze' voor de deur staan ben ik toch alles kwijt, zo zie ik het. Dan kan het me weinig schelen dat ze weten hoeveel planten hier al afgebloeid zijn. Het bewijsmateriaal gaat meestal niet heel erg lang mee :) :tu dus ik kan zeggen wat ik wil.

 

Ik lees nergens hoe groot de ruimte is, of het oppervlak dat gevuld moet worden.

--> Op dit moment gebruik ik slechts 1.10m x 1.20m van de beschikbare ruimte. M'n afzuiger staat nu op 60% met 1000W licht en wordt zelfs af en toe 10 minuutjes uitgezet door m'n thermocontroller. In m'n beginpost staat dat er nu een Lumatek 600W hangt en een ouderwetse 400W, rare combinatie maar het was kiezen tussen 2 x ouderwetse 600W of 1 Lumatek 600W bijkopen.

 

De stekken zijn inderdaad bedoeld om de genetica te bewaren en niet om sexe te zien, want dan zou ik nog lang mogen wachten. Vooral de Blue hammer wil ik houden omdat het een eenmalige batch zou zijn.

 

Zo dit is genoeg voor 1 post, is nu al ingewikkeld genoeg :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knutsel en medi jullie reageerden terwijl ik m'n vorige post nog aan het typen was... het licht gaat vanavond 6 uur vroeger uit (straks even aanpassen in m'n vorige post) want jullie kunnen wel eens gelijk hebben dat het bomen gaan worden.

 

Super dat jullie even binnenwippen, veel leuker om te posten als er animo is :tu

 

Medi die lady cane's van jou zijn inderdaad lange jans geworden, bij mij is het ook dat soortje dat het meeste strekt maar met wat knak en buigwerk is dat zo opgelost:evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de uitleg, Ashiva, één gek kan meer vragen dan duizend wijzen kunnen uitleggen!

Ik wil mezelf zeker geen pionier noemen, en daar gaat het nu ook echt niet om. Ook ik blijf steeds doorleren, ook van de dokter L..

Ik hoop hier iets op te steken van de behaas, daarom vraag ik (zeur ik weer) on foto's van de geslachtsdelen van de jonge meisjes.

Ik heb die van KTM op opengrow net gezien, en daar wordt je niet vrolijk van. Dus blijf ik die van jou maar volgen.

 

Mijn planten zijn nu één maard oud, drie dagen jonger dan de jouwe, en gaan volgende week in bloei (12/12). Als jij nog langer wacht, kan ik niet meer vooruitblikken, bij jou.

Maar ik wil je daarom echt niet pushen. Doe als Livingstoned. Groei nog ff door.

of toch luisteren naar medi en knutsel?

Bij twijfel niet aarzelen!

 

Mag ik er nog een foto bijzetten van de getopte behaas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren is het licht 6 uur vroeger uitgegaan :P

 

Moest ik zin krijgen om uit deze zetel te rollen probeer ik straks nog even foto's te maken met TL, en zorg voor een voorbloei close-up voor de gek uit de bergen...

 

Ik heb in totaal 16 stekken genomen die nu in 2 hoge bakken staan verpakt in huishoudfolie, onder 24/24 TL. Ik hoop dat ze aanslaan want er staat geen bevochtiger bij...

 

Van mij mag je hier gerust nog een foto posten Foolonthehill, dit is het internet doe wat je wil :) maar eerlijk is eerlijk... jij volgt mij dus wanneer mag ik mij komen amuseren in jouw verslag :tu

 

Als ze nu al 1 maand oud zijn en de klok gaat pas volgende week om, zou je normaal gesproken eerstvolgende dagen al enkele rappe mannen moeten kunnen uithalen... De Blue hammers waren hier de eerste om sexe te tonen maar deze keer ging het niet op dat de mannen zich eerst toonden, het was zeer gevarieerd, eerst een man dan een vrouw dan weer 2 mannen enz ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee ashiva,

 

Ik ga zo mijn leesbril opzetten en het vergrootglas erbij pakken speuren naar voorbloei.

Deze pica sluit aan op mijn vorig foto, de top is eruit, dat is al een paar dagen een stek.

 

gallery_20098_7015_153163.jpg

 

Alle tien ondergingen deze behandeling

Ik heb er eentje die veel lichter is (de zachtbladige) dan de rest.

 

Meer vrouwtjes door wit licht? Da wizzik niet, interessant. Ik dacht dat je dat juist met grond/ mest misschien positief zou kunnen beinvloeden.

 

Ik heb een verslagje, hoor. Goed verstopt bij de autoflowers.

Hoeveel hamers heb je nu nog over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was vergeten dat je ze getopt had, dan kan het wel wat langer duren.

 

Wit licht is inderdaad bevorderlijk voor meer vrouwen, ik merk op dat ik veel meer dames overhou als ik ze onder wit licht laat staan tot ze sexe tonen. Met mest kun je dat niet positief beïnvloeden want je krijgt net meer vrouwen op een bodem die iets lichter bemest is... zegt men...

 

Er blijven 4 Blue hammers over van de 9

 

Foto's morgen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er blijven 4 Blue hammers over van de 9

Au!

 

Je opmerking over een bodem die iets lichter bemest is, is tegenstrijdig.

Maar dat ligt vast aan mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijna m'n eigen topic vergeten :wacko:

 

alle mannen zijn eruit en nu blijft over:

- 6 x sannie's jack

- 3 x blue hammer

- 5 x NLA

- 2 x lady cane

 

De stekken die ik genomen had waren op 1 na goed geworteld maar heb ze toch weggekieperd, de planten stonden op 18/6 en de stekjes had ik apart op 24/0 gezet waardoor ze toch wat rare verschijnselen toonden. De eerste dagen had ik ze te vochtig gehouden waardoor ze heel slap werden, dus heb er toch wat uit geleerd voor de volgende keer :smoke

 

maandag zullen ze 3 weken op 12/12 staan, ik had verwacht dat ze meer in hoogte gingen ontwikkelen om een mooie cola te vormen maar de 'toppen' zijn redelijk klein gebleven, de zijtakken zijn dan weer super ontwikkeld. Ik vind het prima zo, langs de andere kant heb ik nog nooit planten gehad die zo snel de bloei begonnen :lol: Vooral de NLA's ben ik enorm onder de indruk van, 1 ervan is meer ontwikkeld dan de sativa's...

 

Blue hammer

gallery_8482_6913_1213263.jpg

 

gallery_8482_6913_81906.jpg

 

Ik had nog enkele mooie foto's waar alles goed opstond, maar ik zie net dat m'n schoen er op staat dus moet ik morgen even met paint in de weer :specool Moeten jullie me maar eens laten weten of alles niet te dicht op elkaar staat, en of ik er niet een paar moet uithalen of de kuipen uit elkaar schuiven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nietpistool nog steeds niet boven water?

Reflectie is wel belangrijk.

 

Uit elkaar zetten?

Met jouw lampen moet je zo'n 2 a 2,5 vierkante meter kunnen aanlichten.

Dit hangt af van de footprint van de kappen.

Zet alles in een stadion-opstelling, de langere rondom, de kleintjes in het midden.

Alle toppen ongeveer even ver van de lamp.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee en ik was van plan een nieuwe te halen maar er zou een elektrische in de aanbieding gegooid worden waarmee je ook nagels kunt schieten dus heb ik daar maar op gewacht, en ondertussen is het wel duidelijk dat ik niet meer overal bijkan...

 

De kuipen zijn wat uit elkaar geschoven en ik vind het beter zo, dus ik pas even m'n bovenstaande vraag aan. Stadion opstelling lukt niet, nadeel van meteen in de kuip zaaien. De planten nemen nu 1m x 1.80m in, 2.50m meter moet inderdaad lukken FoTH maar niet met die 2 spiegelkapjes die ik hier nog liggen heb uit de vorige eeuw (ja als ik nog eens geld uitgeef aan kappen zijn het weer wings, moet niets anders meer...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Foolonthehill: ook een verslagje ? veel succes alvast

 

Omdat jij het vraagt, hier.

 

Ook van oude spiegel-kappen is met wat buig- en knipwerk nog iets bruikbaars te knutselen.

Als al het licht maar allemaal naar beneden schijnt.

En door hem smaller of breder te buigen kun je die ook aardig "adjusten" op je eigen situatie.

Neem een voorbeeld aan de reflectie van KTM.

Misschien kun je toch nog wat panelen plaatsen, en schermen hangen. Het scheelt echt een bult.

De puntjes op de ie zetten, nu. Alles uit de kast!

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De puntjes op de ie zetten, nu. Alles uit de kast!

 

Met alle respect voor je (goede) bedoelingen FoTH en hopelijk zonder onbeleefd over te komen, hou op met me de les te spellen...

 

Kom jij me helpen of vraag ik het aan Piet in de straat? M'n huisgenoten wil ik het niet vragen en ik heb een zenuwbeschadiging in m'n rug...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...