Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sandoor

Eerste Kweek In Secret Jardin Dr100

Recommended Posts

de eerste 2 weken kun je gewoon bij elke watergeef beurd wordtelstimulator toevoege.

en voor de rest wordt het wel groot pp is makkelijk om te kweken

Grtz Highside

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het eerlijk gezegd niet moeders mooiste als ik ze zo zie, volgende keer beter opletten wat je mee krijgt van de stekkenboer :rofl

 

O ja al dat gedoe met luchtvochtigheid, bij de welkoop heb je een stekkenbak voor hooguit 6 euro, als je de volgende rond ze eerst 2 weken laat voorgroeien in kleinere potten komt het wel goed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

jackgaard2

 

Toen ik de stekken kreeg, zag het er wel goed uit.

Alleen toen ze in de tent stonden begonnen ze te verkkleuren, er werd mij ook al verteld dat dit een combinatie van factoren zijn zoals: te weinig water, en te een lage lv.

Weer een wijze les voor de volgende keer!! een stekkebak kopen en eerst daarin voorgroeien.

 

Thanks.

 

GreetZzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat aanslaan is zo belangrijk.

 

Als je voor jezelf kweekt zou ik gewoon een doorzichtige bak nemen met idem deksel.

Dan je stekken lekker een week voor groeien in die bak en elke dag een keertje luchten, .

Na een week dan zal je zien dat je hele mooie dames hebt, en dan zou ik ze nog een week geven, met alleen maaar magnetron folie over de bak gespannen.

 

Dan overpotten in je gewone potten en na drie dagen op 12/12.

Water geven doe je dan verder van onderen en je wortels knallken naar beneden.

 

Is maar een tippie he, maar weleen goeie :rofl

 

Komt allemaal goed vriend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ert

 

Zo een stekkebak gaat er zeker komen!

Ik heb al een aardig verlanglijstje opgesteld, maar die bak staat op 1!

Ik was eerst van plan om met zaadjes te werken, en dan heb je die bak niet zo snel nodig.

Maar dit is weer een wijze les voor de volgende keer.

Ik zit ook te denken om een luchtinblaas aan te schaffen omdat ik twijfel aan het de hoeveelheid verse lucht waar de tent staat.

 

Maar thanks voor de info!! :rofl :P

 

GreetZzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik gewoon voor een andere afzuiger gaan.

In de tent heb je geen inblaas nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik twijfel aan de hoeveelheid verse lucht waar de tent staat, met mijn afzuiger is niks mis die werkt naar behoren. (Alleen veel herrie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er een grotere buisafzuiger inhangd en die op stand 1zet, dan hoor je gewoon haast niks.

Of een softboxje maar die moet er dan weer naast .

 

Ik draai ook in de 2tenten met de 4standen buis afzuigers.

 

Als je er een grotere buisafzuiger inhangd en die op stand 1zet, dan hoor je gewoon haast niks.

Of een softboxje maar die moet er dan weer naast .

 

Ik draai ook in de 2tenten met de 4standen buis afzuigers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whow!!

Goede morgen Ert.

 

Jij bent er vroeg bij!!

Ik ga eerst eens even kijken of ik met dit ding op weg kan.

Hij voert de lucht wel goed af, alleen de herrie daar ben ik niet zo blij mee, hij draait op 40% en het lijkt alsof er een vliegtuig opstijgt. B) ;) .

Mischien dat ik ga kijken voor een grotere afzuiger, maar eerst de andere dingetjes!!

 

Thanks. :rofl :P

 

GreetZzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAN IEDEREEN: EEN GEZOND EN GROEN 2009!!!!!!!!

:P

 

Zo weer tijd voor een update, Ze staan nu 2 weken in de tent en ik had het eigelijk helemaal anders moeten aanpakken.

Zoals: Eerst goed laten wortelen, voorgroeien in een stekkebak, etc, etc.

Maar het is helaas anders gegaan en ik probeer er nu maar het beste van te maken met de middelen die ik heb, ze groeien wel maar het ene plantje ziet er beter uit dan de andere.

Ze beginnen ook wat meer groen te worden sinds ik flink wat water heb gegeven, ik heb het vandaag ook weer wat vochtiger gemaakt en aluminium folie op de potten gelegd tegen onnodige verdamping.

 

De klok staat sinds vandaag op 12/12 en ik ga gewoon kijken wat er gaat gebeuren. Het zal zeker geen top oogst worden, maar we zien wel.

IK HEB IN IEDERGEVAL WEER WAT GELEERD. :P :)

Ik had ook wat foto's geschoten, sommige zijn niet zo een mooie kwaliteit. excuse me ;) :D

 

gallery_6476_6912_845922.jpggallery_6476_6912_1634120.jpg

gallery_6476_6912_1697744.jpg

gallery_6476_6912_250435.jpg

gallery_6476_6912_1652895.jpg

gallery_6476_6912_1167327.jpg

gallery_6476_6912_1116300.jpg

gallery_6476_6912_1791612.jpg

gallery_6476_6912_1634120.jpg

gallery_6476_6912_2033478.jpg

gallery_6476_6912_367966.jpg

gallery_6476_6912_845922.jpg

gallery_6476_6912_814667.jpg

 

GreetZzz. :cry :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de volgende keer wel wat voor jou.Atami propagator.

 

Denk dat je dat wel handig gaat vinden.

 

cheers

 

Doc

 

 

ps. Is je potgrond nu een beetje vochtig???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de link Doc!! :P Daar stond handige info op!

Ik moet daar nog even geld voor bewaren (en voor mijn andere dingen op het verlanglijstje)

Ik had ook al een aantal bevochtigers gezien, maar ik hoor daar verschillende verhalen over.

We gaan gewoon kijken hoe het nu verder gaat, ik ben wel benieuwd wat er gebeurd het lijkt me niet dat die plantjes nu doodgaan, anders waren ze al dood lijkt mij.

 

GreetZzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Sandoor,

 

Met die propogator kapjes heb je geen bevochtiger meer nodig :P .

Je hoge luchtvochtigheid heb je de eerste week tot 1.5 week nodig.

Dit is precies de periode dat je die kapjes gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Doc,

 

Die hoedjes lijken me echt geweldig maar, ik wil er binnekort 10 dames inzetten 10x5 euro= 50euro=een goedkope bovochtiger.

Dus ik moet even overwegen wat ik ga doen. Ik had begrepen dat jij de dingen kon regelen? als ik ze nodig heb laat ik het wel even weten.

Thanks voor de info!!

 

GreetZzz.

 

Ps de aarde is nu goed vochtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Allereerst een heel erg fijne en mooi groen 2009

 

Sandoor ik ben nu aan het kijken wat je allemaal aan het doen

bent men oh men hahahah

 

Ik zit mee te lez4en maar kan je een ding vertellen luister met je verhaal naar doc

en ga niet rekenen wat alles kost tuurlijk is het wel belangrijk maar met een bevochtiger moet je om kunnen gaan

geen vocht rechtstreeks op de plant je zal zien als je het wel doet dat ze geel worden van de kou en het water

 

Wat je aan het doen bent met je aarde is niet goed hier zullen mischien het wel zeggen maar zeker niet nodig

Een jomge dame heeft vochtnodig en jij met je 5 potten kan er makkelijk 20- a 30 liter water geven per keer

 

De lochtvochtigheid van je jou tentje moet op lv 80% zijn zeker als je lampen uitstaan

 

Die .Atami propagator zijn zeker iets voor je beter dan een bevochtiger zeg je er wel bij

Die .Atami propagator zijn erg fijn als je stekken hebt maar 1 week bloei passen ze niet meer

zijn de dames groter dan de .Atami propagator en moet je het zonder doen

 

Dan zie ik je meet in een kartonnen doos.

Slecht die doos neemt vocht op en je zal zo geen goede meeting krijgen

 

Dan heb ik ook gezien je lamp hangt veels te hoog hangt

Je moet er ook rekenning mee houden dat je lamp op 30 cm vanaf de de planten

Het meeste Par licht geeft (groei en bloei licht)

je hangt men veels te hoog zonder je verlies heel erg veel Kracht om te groeien

 

PS een tip als je lamppp uit gaat zorg ervoor dat je af zuiger bijn a uit slaat

je zal zien als Jouw tent van binnen warm is en de lamp gaat it en de afzuiger laag

Dan schiet je hele tent naar een luchtvochtighed van 90 %

denk aan mist de aarde is warmer dan de lucht Kijk maar eens op

weer online wat de vochtisheid dan is met mist.

 

 

Kom weer een bakkie halen dan heb ik een mooie onderbak voor in je tent

en zal ik je nog een keer wat dingentjes uit leggen.

 

Vriendelijke groet Dennis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dennis,

 

Thanks voor de response :P , Die atami propagator is wel handig, maar net wat je zegt als ze groot worden wat dan?

En ik kom zekers effe een bakkie doen (en dan blijf ik wat langer dan 5 min :D

 

Ik zit ook met een gigantisch verschil in de temperatuur, als de lamp aan is 25 a 29 graden

lamp uit 17 a 18 graden

Dat vind ik wel erg veel, en ik krijg de ruimte met geen mogelijkheid warmer.

Laat me anders maar ffies weten wanneer je tijd hebt. dmv mail ofzo en anders bel ik je wel ;)

 

Thanks.

 

GreetZzz.

 

ps Dus ik kan de lamp nu wel meer laten zakken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das knap dennis 30cm, en dat ik de groei??

 

Als de stekken het zo slecht hebben mag die ;lamp nooit zo laag hangen, geef ze gewoon de tijd.

Ik heb ze4lf ook lopen kloten laatst en dan heb je niet lamp zo laag hangen als ze aan moeten slaan.

 

Een luchtbevogtiger daar kan iedereen mee om gaan en hij met 5plantjes heeft helemaal de ruimte dus die zou ik gebruiken.

 

Verders zou ik zeker voor de wilma,s gaan.

 

En waarom 10planten als je voor je zelf gaat draaien. Lekker die 5 houden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Ert ik moet je wel gelijk geven 30 cm er boven is te weinig voor deze stekken

ik zeg ook niet dat hij het moet doen maar ik zal ze ook zeker niet verder dan 50 cm ervan af hangen

 

Wat deze planten te kort komen is vocht de luchtvochtigheid even als de aarde

 

Meer water en sproeien met water elk uur als het kan je kan niet vaak genoeg sproeien

 

en wat is zou die folie ook verwijderen laat je planten genieten van het vocht vanuit de potten

 

 

en iedereen kan met een luchtbevochtiger omgaan maar een bevochtiger kan zeker niet op tegen

een propagator daarin is de lucht vochtigheid is daar altijd boven 80 % Mits je aarde te droog is

 

Ik hoop op een reactie

Vriendlijk groet dennis

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meest simpele oplossing, welke ik zelf ook altijd gebruik :P, is om gewoon 3 sateprikkers naast het stekkie te prikken. Je pakt dan een boterhamzakje en sprayt hem vochtig aan de binnenzijde en doet het zakje dan over het stekje heen. 1x per dag even eraf halen om te laten luchten en eventueel nog een keertje te sprayen. Een gegarandeerde LV van 95%+ ;) Ideaal voor de eerste twee weken.

 

Succes,

 

BS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Burning seed

 

Die satestokjes is ook zeker een idee! thanks :P ;)

Ik heb het gevoel dat het met drie dames wel goed zit nu, ze groeien lekker door en worden alweer groener.

Alleen ik heb 2 dames die niet zo een zin meer hebben, maarja dat heb ik aan mijn eigen te danken. :P :D

Thanks voor de tip!!

 

GreetZzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update is welkom.

 

 

gr damian :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen!

 

Er is het 1 en ander gebeurt sinds 4 januari, want ik schaamde me eigelijk om het te laten zien.

De vergeling van de plantjes bleef doorzetten, op een gegeven moment waren alle blaadjes geel, ik had er later ook 2 lowryders bijgezet en die begonnen na drie weken ongeveer dezelfde symptonen te vertonen.

Ik zal anders morgen wel even wat foto's schieten, ik was van plan om ze morgen om te hakken(knakken) want de kleine reusjes zijn maar hooguit 40 cm. :lol:

Volgende ronde heel anders aanpakken en een beetje upgraden.

 

GreetZzz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey sandoor,

 

je hebt je best toch gedaan... dan hoef je je echt niet te schamen hoor.

 

ik heb weleens meegemaakt dat "mijn partner in crime" in de laatste week van zn bloei toprot bleek te hebben en dat dan ook nog eens in een kleine 500 planten. zelfs dan hoef je je niet te schamen. ik ben nu ook voor het eerst bezig voor me zelf en moet maar zien wat er van komt.

 

gewoon lekker blijven proberen, veel lezen en vragen dan komt het wel goed.

 

succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit happens dude :lol:

Gewoon opnieuw opzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...