Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bioloog

50 X Pp Onder 2x 600w Evsa , Adjust A Wing

Recommended Posts

gewist ivm geen reacties of hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hokje, vooral je in hoogte verstelbare inlaat vind ik wel leuk.

 

Die stoom waar je het over hebt is denk ik niet zo veilig voor je elektra. En het zou misschien beter zijn om de eerste dagen, wanneer de LV het hoogst is, je afzuiging los te koppelen van je filter, vocht is 'dodelijk' voor een filter.

 

Maar wat ik me afvraag, hoe werkt dat systeem om je lampen in hoogte te verstellen? aan de kant van de bulb zie ik een katrol maar langs de andere kant zit precies een metalen buis... en zat die fitting al vast op de Evsa?

 

Veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfect systeempje inlaat/uitlaat :D

Mooi gedaan !

 

Btw die stekke zien er ook goed uit

 

Alleen dan een nog een paar dingen

- Je luchtvochtig moet rond de 80% zitten net niet hoger !! beter hou je 75% dan heb je altijd nog de 5% marge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bioloog ? volgens mij ben je of timmerman of verdomt handig :D

 

alleen vraag ik me af waarom je met 2 filters werkt inplaats van 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie set up en ziet er zeer veilig uit...

 

veel suc6 ... wel raar dat je planten zo'n bloei al vertonen !!! hoop niet dat je ze in de bloei al heb gekregen van je stekken leverancier

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die groeien te snel lijkt me .... probeer ze te remmen.

 

En, had beter geweest als je filters iets verder uit elkaar had gehangen, minimaal halve meter.

 

Succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voorbloei zou kunnen wijzen op een Early soortje, die geven hun voorbloei al onder 18 uur, zelfs soms onder 24 uur licht...

 

Overpotten kun je gerust nu doen hoor, want hoe langer ze op 12/12 staan hoe minder ze de gekregen ruimte gaan benutten om nog wortel te maken...ze gaan bloeien dan, niet meer groeien...

 

Vind het er verder zeer goed uitzien, dus op weg naar een leuke eerste ronde en een mooi verslagje :P

 

El Fish :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo de groei remmen???? pure onzin ... je hebt tog nog wat centimeters over of niet :P je hokkie zal ook wel zo rond de 2 meter hoog zijn tog ????

 

gewoon lekker laten groeien die krengen want mocht je bijv powerplant hebben dan zal de groei snel uit de stek zijn dit kan al na 7 dagen tot 10 dagen!!! DUS DAT HOEFT NIET!!!!

 

 

ja en voeden ??? speel gewoon op safe geef afgezuurd water that's it zodra de eerste tekenen van voedings te kort zich voordoen begin je met bloei voeding geven en dan iets van de halve dosis die aan geschreven staat... ze zullen dan waarschijnlijk gaan gillen om stikstof ...

 

 

en als je nog wilt overpotten doe dat dan maar NU .... je planten moeten ze kunnen settelen in hun nieuwe aarde dit kan een dag of 3 duren !!!!! met een beetje pech zoals eerder gezegd heb je powerplant stekken en zullen ze nog maar 4 dagen groeien 9 met geluk zo'n 10 dagen nog )

 

dus SNEL overpotten ... hebben je plantjes ook weer nieuwe aarde met nieuwe meststoffen en denk ik dat je pas in week 3 van de bloei langzaam aan kan beginnen met voeden !!!

 

 

die stekken vertonen volgens mij geen voorbloei... maar hebben gewoon in bloei fase gestaan bij de stekkenboer hoor :D zo 1,2,3 voorbloei in zo'n vroegstadium nope lijkt me niet ...... nu heb je ze ook heel ff op 18/6 gehad duzz we gaan er snel achterkomen want mochten ze terug zijn geschoten van 'de bloeie' naar de groei zullen ze nu weer terug schieten naar de bloei ( je zult vreselijke mormels krijgen met allemaal uitlopers en 1 vingerig blad .....

 

het 'kan' ( zou niet weten hoe ) ook voorbloei zijn en heb je een stuk mazzel !!! spannend spannend spannend we gaan het zien

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Volgens mij had je de plantjes beter eerst over kunnen potten voordat je ze op 12/12 hebt gezet, dan hadden ze zich beter kunnen wortelen in de nieuwe potten en had je ze nog een paar dagen op 18/6 kunnen laten staan. Wanneer te starten met voeden is lastig je moet goed kijken naar de planten zolang ze het goed doen zou ik in ieder geval niet of weinig voeden. Verder ziet het hokje er mooi uit veel succes..

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bioloog,

eerst ff dit" Respect voor jou " :D want je bent goed voorbereid aan je kweek begonnen :P hahaha ik wou dat ik dat ook gedaan had toen ik ben begonnen :D

ik heb niet veel op of aan te merken want je hebt al een hoop tips en hulp van de anderen gekregen.

ik vind alleen je P.H waarde aan de lage kant. ik zelf heb de P.H voor de dames in mijn 11 liter potten rond de 6.2 en 6.4 en daar doen ze het lekker op.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet die klok dan maar terug op 18/6, en zo als je zegt, overpotten en nog dagje of 3 op 18/6 :P

 

Ik zou me echt even niet van die voorbloei aantrekken, hij is er nu toch...

 

Het is een leerronde hé :D die eerste keer.

 

En zou toch voor een andere stekkenboer gaan de volgende ronde...

 

Succes,

 

El Fish :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst overpotten voordat je op 12-12 zet, en na overpotten nog minimaal paar dagen voorgroeien.

 

Ik vind je stekken er gestrekt uitzien. En met groei remmen, bedoel ik dat je niet van die lange planten krijgt, ook al heb je de hoogte.

 

Wat heb je aan lange planten ?

 

Normaal zonder overpotten is 5 a 7 dagen genoeg voorgroei bij PP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi

 

dat ene uurtje doet ze niks hoor

 

overpotten die hap en gaaaaaaaaan

 

kan ook bovenaan je stengel beetje dichtknijpen,ff die sapstroom onderbreken,gewoon ff dichtknijpen ,is beter dan toppen ,duurd weer wat langer voordat je weer 2 mooie uitlopers hebt

 

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewist ivm geen reacties of hulp!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

topic gesloten wegens forumvandalisme (wissen van eigen posts waardoor het topic en alle reacties spontaan zinloos zijn geworden). Gebruiker heeft laatste waarschuwing gekregen. hiervoor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...