Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

imotep

8x Santa Maria Met Envirolite Spaarlampen En Budbox

Recommended Posts

Hey allemaal

 

Het is eindelijk zo ver! De Santa Maria kweek is begonnen!

Ik had al een tijdje de zaadjes liggen maar was aan het wachten op m'n verwarmde stekkenkas.

Ook moest ik nog een extra verwarming kopen voor de kleine tent... toen met de amnesia stekjes was het daar veel te koud wat alles verpestte...

Hier een mooie foto van de 10x Santa Maria F8 van No Mercy Seeds:

gallery_16477_6420_2392179.jpg

 

gallery_16477_6420_1736128.jpg

en nog een close-up van de foto... lijkt me een donkergroene sativa met purpere afbloei...

 

gallery_16477_6420_3233170.jpg

M'n verwarmde stekkas :D) me heppiee!!

 

gallery_16477_6420_3318695.jpg

hier liggen de 10 zaadjes in een kopje met lauw water

 

gallery_16477_6420_2807090.jpg

en dan de kop met de zaadjes in de stekkas in de tent (op de foto met licht aan maar uiteraard met licht uit)

 

gallery_16477_6420_684871.jpg

na 48 uur zijn er 6 vd 10 zaadjes goed mooi ontkiemd

 

gallery_16477_6420_2956859.jpg

6 kleine potjes klaargemaakt met gewone Compo Sana zaai & stekgrond

 

gallery_16477_6420_509918.jpg

potjes bewaterd en zaadjes ingestoken (op golfkarton zodat ze niet rechtstreeks op de verwarmde bodem staan)

 

gallery_16477_6420_3459376.jpg

kas gespoten, timer ingesteld, thermometer erbij en klaar!

nu afwachten .... :P)

(timer ingesteld: de temp id kweekkas liep te hoog op dus heb ik een timer afwisseld 15min AAN en 15min UIT laten schakelen, zo is het juist 23 a 24 °C)

 

ahja

en hier nog mijn nieuwste aanwinst:

 

gallery_16477_6420_2714168.jpg

1800W keramische verwarming (zou zuiniger met energie omgaan als gewoon electrisch blazertje)

(nu nog niet aangesloten, de kweekkas houdt wel de temp goed)

 

more soon!

 

Cheers

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk, santa maria. Dat wordt smullen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, heb ook nog zo'n zakje van Cees hier liggen vol met deze Santa Maria's! Ben erg benieuwd naar je verslag. Ik ga ze zelf van het voorjaar eens een keer proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je Set-up is in iedergeval perfect! Kzou niet weten wat je er nog aan kunt verbeteren.

Kverheug me al op deze kweek.

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iedereen,

bedankt voor de leuke reacties... dit geeft je wel moed om regelmatig te updaten als je weet dat mensen volgen...

 

nog wat nieuws: gisterenavond ben ik eens gaan zien en van de 4 overige zaadjes zijn er nog 2 aan het kiemen, die gaan vanavond mee de couveuse in :D ik ga ze wel markeren als laatkomers (zaad dat rap kiemt = veel potentieel = goed zaad /// zaad dat laat kiemt = minder goed zaad)

 

ook zag ik precies bij 1 vd 6 reeds geplantte potjes dat er precies een HEEL KLEIN BEETJE aarde al naar omhoog geduwt was en er iets groen was dat naar boven wilde... als mijn vermoedens gisteren juist waren wordt ook deze plant vandaag gemarkeerd als MEEST POTENTIELE....

 

vanavond of morgenavond ten laatste weer foto update

 

cheers

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhhh ik kan nergens die f8 van nomercy vinden :D hoe kom je daar nou aan ik ben wel benieuwd naar de plant ..... de f6 en f7 heb ik al weleens gekweekt zien worden maar de f8 nog nooit

 

 

greetzzz en su6

 

masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

wordt een mooi kweekje :D

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
uhhh ik kan nergens die f8 van nomercy vinden :D hoe kom je daar nou aan ik ben wel benieuwd naar de plant ..... de f6 en f7 heb ik al weleens gekweekt zien worden maar de f8 nog nooit

 

 

greetzzz en su6

 

masteryero

 

 

Als je de F6 laat dekken door de F7.......................................krijg je F8 :P

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 vd 6 gekiemde (en geplantte) zaadjes hebben vandaag al hun kop boven gestoken!!

de 2 overige gekiemde zaadjes werden ook in een potje gestoken en erbij gezet

de 2 laatste niet gekiemde zaadjes zijn voor de vuilbak

 

ik ben vandaag nog 5 extra potten gaan kopen, zo heb ik 8 grote potten klaarstaan... ik moet wel nog wat aarde bij gaan halen, maar doe dit wel morgen ofzo

ik moet ook nog een extra tijdschakelklok hebben voor de lamp op 18u te laten draaien

(ze steekt nu bij op dezelfde klok als mijn bloeitent op 12/12 - dit omdat mijn andere klok in gebruik is door de verwarmde kweekkas, die werkt als de lamp aan is niet en als de lamp uit is een kwartier wel, een kwartier niet, and so on)

 

bijgevolg heb ik er dus nog 1 nodig... morgen gaan winkelen :D

 

gallery_16477_6420_2905196.jpg

(foto is van voor het bijplaatsen van de 2 nieuwkomers. in die tas met zilverpapier zaten nog de overige zaadjes in het donker...)

 

more soon !

 

 

cheers

 

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iedereen

8 vd 8 kleintjes staan boven.... 2 zijn er zelfs heel opgeschoten, dit was gisteren niet.... die verwarmde kweekkas gaat wel heel snel vind ik...

omdat we gisterenavond en vanavond 2x gaan eten, en de planten pas wakker worden om 21u, heb ik dus geen foto's kunnen trekken

vanavond gaat dit dus ook niet lukken... morgen post ik er zeker nieuwe !!

 

7 vd 8 zijn uit de kas geplaatst, 2 ervan moesten een stokje krijgen omdat ze te sprieterig waren

 

more soon

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iedereen

alles gaat goed momenteel

heb alleen wat last van te droge lucht, maar ga dit asap oplossen

hier wat fotos zoals beloofd

 

gallery_16477_6420_2381990.jpg

alle kleintjes tesamen

 

gallery_16477_6420_2867669.jpg

close-up van een kleintje

 

gallery_16477_6420_3115994.jpg

nog een close-up

 

gallery_16477_6420_2301852.jpg

nog eentje

 

gallery_16477_6420_2963015.jpg

dit is de achterblijver, maar die gaat precies ook goed

 

gallery_16477_6420_3375935.jpg

dit is de langste opgeschoten, die gaat wat hulp nodig hebben de eerste week(en)

 

more soon!

 

cheers

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Lijkt alsof ze een beetje gaan strekken, misschien kun ej de lampen er wat dichter op zetten?

 

Succes :rofl , heb ook SM staan.

 

Gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey wietvriend,

 

ze zijn beginnen strekken in de kweekkas, die ging gewoon veel te snel

ze waren de ene dag nog maar net met het kopje boven de aarde of de volgende dag staken ze al tegen de plastic van de kas! niet normaal

ik ga dit de volgende keer dat ik de verwarmde stekkas gebruik ZEKER beter in het oog moeten houden

 

cheers

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iedereen

 

ik heb de lamp wat dichter erop gehangen. met envirolites mag je ook tot op 2-3cm gaan, maar ze zijn nog zo klein, zou ze niet willen verbranden. de lamp hangt nu op 5cm ofzo.

 

ik heb ook een oplossing gevonden denk ik om de LV op te krikken. m'n vriendin had ooit eens een schaal gekocht waarin je water moet doen en dan loopt er zo damp van de schaal af, erg adams family achtig... ben dat gaan zoeken op zolder en heb de verwarmer van de schaal afgehaald en dit zag er dan zo uit

 

gallery_16477_6420_1684928.jpg

 

als ik dan op sites kijk hoe zo'n mist generator eruit ziet is dit exact hetzelfde :rofl

 

achteraf heb ik wat testjes gedaan waarin ik hem het best kon steken

 

gallery_16477_6420_3471622.jpg

 

gallery_16477_6420_894195.jpg

 

en dan ook nog voor de verandering een test filmpje gemaakt (4mb)

 

te kijken hier =>

OF

te downloaden hier => http://www.uploadjockey.com/download/7362887/S8000601e.avi

 

more soon !

 

cheers

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iedereen

 

goed en slecht nieuws:

 

goed:

- ik heb vandaag wat heeeel mooie foto's kunnen nemen...

- ik ga me een USB digitale microscoop kopen waarmee ik prachtige digitale micro fotos ga kunnen maken

- ik ga me een luchtbevochtiger kopen

 

slecht:

- de eigen uitgevonden mist maker is al naar de klote :rofl

 

en dan hier de prachtige fotos:

 

gallery_16477_6420_3687492.jpg

al mijn kleintjes samen

 

gallery_16477_6420_2706786.jpg

 

gallery_16477_6420_1025303.jpg

 

gallery_16477_6420_2787940.jpg

 

more soon

 

cheers

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iedereen,

 

Het is de laatste dagen al echt moeilijk geweest om iets van LV in de tent te krijgen, het zit altijd rond 20 a 40%, wat niet goed is voor onze kleintjes

dus ben ik op zoek gegaan naar een goede bevochtiger want dit is blijkbaar niet zo voor de hand liggend

 

er zijn blijkbaar 3 modellen (onder de goedkope thuisgebruik modellen wil ik zeggen)

 

1. koude verdamping, weinig onderhoud en verbruikt 30 a 50W

2. warmde verdamping, kalk aan of ontkalken en verbruikt 200,300,400W....

3. ultrasone verdamping (trillen), verbruikt ook maar 30W ofzo maar je moet om de 2 maanden een onderdeel vervangen, filter ofzo + is duurder

 

daarmee dat ik dus voor de koude verdamping wilde gaan....

 

dan komt het 2de probleem opduiken... veel van die apparaten hebben maar een reservoir van 1.2/2.5/4/5/6L water, wat goed is voor zo'n 6 a 16 uur verstuiving

dus dat wil zeggen dat je het binnen de 16 uur steeds moet aanvullen met water....

dan is er ook nog rekening te houden met hoeveel ml per uur het apparaat kan verdelen, enz enz

 

als je dan alles tesamen wil, grote reservoir, veel verdamping, automatisch uitspringen, koude verdamping of ultrasoon zit je al snel aan 100 euro

daarmee ben ik internet op zoek gegaan en heb er een 2de hands gevonden! zelden gebruikt staat er bij

met grote reservoir en 8.7L per 24 uur verspreiding, koude verdamping, Honeywell, 30W en voor maar 30 euro !!!

ik ga hem morgen halen !!! :rofl

 

dan nog ander goed nieuws, eigenlijk vooral voor mijn ander topic; maar ik ga ook morgen die usb microscoop halen :P

 

Straks post ik nog pics van de kleintjes!!

 

cheers

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iedereen,

 

ik ben anderhalve maand offline geweest vanwege mijn klote provider die failliet gegaan is!

de company die alle klanten had overgenomen heeft mij dan geannulleerd ipv overgenomen!

na 3 weken elke dag bellen zei men dan ineens dat ik 'volgende woensdag een afspraak had voor mijn nieuwe installatie, en dat er een technieker langs zou komen'

 

toen zei ik direct dat ik helemaal geen technieker nodig had voor een nieuwe installatie maar dat mijn login geannulleerd was, en dat ze die terug zouden activeren

 

toen zei die man vd helpdesk : 'ah oeps, dan moeten ze dat verkeerd begrepen hebben'

!!!!

 

'ik zal nu uw login opnieuw laten activeren, dit zal 7 tot 9 werkdagen duren'

 

AAAAAhhh!!!

 

als dan uiteindelijk alles terug werkte was het maar tegen de helft vd snelheid + met downloadlimiet

dus heb ik nog eens beginnen klagen, en hebben ze NOGMAALS mijn login 7 tot 9 werkdagen moet activeren

 

EN NU IS HET EINDELIJK ALLEMAAL IN ORDE !!!

 

nu wel nog goed nieuws: ik ben jullie die tijd niet vergeten hoor

heb van alles nog mooi de foto's bijgehouden en ga mijn 2 actieve topics nu nog helemaal updaten

 

more soon

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...