Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FoolOnTheHill

Gambiaryders

Recommended Posts

Na een lange pauze heb ik het project weer opgepakt.

Een succesvol zadenkweekje kunnen maken met F3-tjes.

Er zaten kruidige plantjes bij, en stinkers (kattepis) maar ook een heerlijk zoete plant.

De F4-zaden daarvan gaan de volgende keer de grond in.

 

Met een vertraging van twee jaar ben ik nu eindelijk de resultaten van de kruising van de F3 met de LR#2-man aan het kweken:

 

gallery_20098_6861_953086.jpg

 

Van dertig zaden behield ik de mooiste vijf vrouwelijke planten. Die zijn nu bijna 30 cm hoog.

De bloei werd zichtbaar in alle oksels na het verschijnen van het vierde paar blaadjes.

 

50% was mannetjes, ik hield er twee in leven en plaatste die samen apart onder een tl-buis.

Een van die twee mannen besloot daarop om snel zijn geslacht te veranderen, na de vijfde internode verschenen er alleen nog vrouwelijke bloemen. Die ligt er dus uit.

 

Hier nogmaals de groepsfoto, vijf vrouwtjes staan weer onder HPS, de man is weer terug geplaatst onder zijn tl-buis.

 

gallery_20098_6861_579003.jpg

 

Een vraag voor alle ervaringsdeskundigen:

Hoe lang kun je een autoflowering-mannetje in leven houden?

 

Tot later.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe lang kun je een autoflowering-mannetje in leven houden?

 

Tot later.

 

Met regulier zaad kan je de mannen een keer trug snoeien.

Dan gaat die later bloeien.

Weet niet hoe dat zit met bermkruid :) ;)

 

Suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof dat je verder gaat. Je kan het stuifmeel ook opvangen en bewaren. Hoef je de man niet in leven te houden. Hoelang hij precies zal leven weet ik niet, maar ze bloeien best wel een tijdje door meestal. Maar ik neem meestal een stekje als ze bijna beginnen met stuiven en die plaats ik gewoon in een glas water en ik vang het stuifmeel op. Maar goed dat is voor jou misschien te weinig stuifmeel nu.

 

Succes met je project!

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan het stuifmeel ook opvangen en bewaren.

Gr

Dat is de theorie....

In de praktijk is het reuze lastig om het te bewaren en ik zou daar niet op gokken.

 

1000x beter om VERS stuifmeel te hebben. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

True, maar ligt er ook aan hoelang je het wilt bewaren.

 

Bij mij blijft het in een gripzak een aantal weken goed genoeg om een aantal topjes te bevruchten.

Maar goed beter safe then sorry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Monti, het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

 

Okay, mannen, ik weet dat je stuifmeel kunt opvangen, en (kort) bewaren, maar dat is de vraag niet.

 

Omdat de potentie van de man pas bekend wordt, nadat je nakomelingen hebt gekweekt, gedroogt, en getest (opgerookt), kan er een tijd overheen gaan voor je hem eventueel weer wil gaan gebruiken.

 

Ik herhaal dus de vraag: Hoe lang kun je autoflowering mannen in leven houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen flauw idee haha ;) Nooit gedaan.

 

Maar met de manier van ph zul je iig zijn leven kunnen verlengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na premature ejaculatie volgt uiteraard castratie, Monti.

 

Het kostbaarste bezit van iedere breeder is een potent mannetje, heb ik ergens gelezen, dus hoe doe je dat met autoflowers?

 

De laatste kweek met de F3 gaf o.a. de volgende twee langbloeiende pheno's:

 

gallery_20098_6861_370471.jpg

 

Deze plant werd ongeveer 50 cm hoog onder 250wHPS in een 2-literpot.

 

gallery_20098_6861_302127.jpg

 

En deze ongeveer 60 cm.

 

Tot later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens gelezen dat je stuifmeel een paar maanden kunt invriezen.

Geen optie?

 

PS: Ik las het opeen forum dus kan wel total BS zijn, dat heb je wel eens op forums ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent duidelijk geen ervaringsdeskundige, MrMonkE.

Alweer geen antwoord op de huiskamervraag van deze week.

 

Ter verduidelijking:

Bij vrouwtjes gaat het afrijpen van de bloemen en het afsterfproces hand in hand.

Maar hoe zit dat bij mannetjes? Blijven autoflower-mannen stiuiven tot ze uitgeput zijn?

Verleng je de levensduur van een man door hem regelmatig te "castreren"?

Ik moet het maar proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blijven autoflower-mannen stiuiven tot ze uitgeput zijn?

"castreren"?

 

uitgeput=uitgebloeid,bij regulier zaad wel.

 

zie je balle >? snoei hem trug,je hebt immers maar een takje ballen nodig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed te zien dat je weer er mee bezig bent!

en hoe roken ze? high meer gambia?

mannen terug snoeien

en balletjes plukken en koeler tempertuur onder tl ze groeie langzamer als koeler is ,

ook veel wotelruimte geven

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Autoflower mannen kan je proberen terug te snoeien, maar of het lukt is een 2e.Mijn ervaring is dat de mannetjes vrij snel uitgebloeid zijn.

 

Ontwikkeling van Finola, Klik

 

anjali.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha LBH, welkom terug, je was de laatste poster voor de pauze.

Toen ik mijn topic had teruggelezen dacht ik: "Die zal de popcorn ondertussen wel op hebben".

 

Geuren en smaken vind ik moeilijk te omschrijven.

Ik ging ooit met wiet bij een kennis langs die daar heel goed in was,

"Oh I smell Lavender, a little vanilla maybe..." , In geuren en kleuren kreeg ik een heel spectrum beschreven.

Ik vond dat razend knap.

 

Terwijl ik hier de restanten van mijn F3-tjes zit op te roken, en de F4-zaden ervan uit zoek, zit ik te peinzen wat de volgende stap moet zijn. Drie F3 pheno's spreken mij aan, de heerlijke zoete, en de twee hierboven getoonde langbloeiers, waarvan er eenje een mooie top-structuur heeft, en de laatstgetoonde nog het meeste op haar Afrikaanse voorouders lijkt.

 

Ik denk erover om met het zaad van die drie planten een paar generaties als aparte lijntjes door te gaan kweken . Om die (eigenschappen) in een later stadium eventueel weer te combineren. Met het zaad (ong. 200 stuks) van de andere pheno's wil ik komende zomer buiten een uitgebreidde selectieve veldtest doen, om te kijken of daar nog iets bruikbaars tussen zit, en ook eens letten op de wortelgoei, en de vatbaarheid voor plaagdieren, schimmels en ziektes.

 

Het vinden van het juiste mannetje loopt als een rode draad door het verhaal heen, vandaar de huiskamervraag.

 

Bedankt voor de tips, LBH en elmanito.

Dus koeler, snoeien , ballen plukken.

Blauw licht, denk ik, minder mest.

Zou er ook een hormoon zijn dat de aanmaak van ballen kan stoppen?

Chemische castratie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi fool ik ben heel erg benieuwd naar je werk

ik heb zelf ook niet still gezeten veel autoflowering soortjes gemaakt lol

(als mensen leuk vinden kan ik wel topic maken met foto's van de planten van mensen die ze gekweekt hebben en het hebben opgestuurdnaar mij)

 

(ik heb wel met succes stuifmeel opgevangen van een super mannetje vikingxmecixan die ik echt jaren in de vriezer heb bewaard en ieder jaar beetje afgehaald en planten bestoven

gallery_15915_7520_454116.jpg

gallery_15915_7520_2194643.jpg

 

peace LBH

Share this post


Link to post
Share on other sites

He LBH ,das lang geleden. :)

Van mij mag je zeker een topic openen,kben zeer benieuwd. :)

 

peace,pietje puck

Share this post


Link to post
Share on other sites

SupermanWonderwoman-600x450.png

 

Een topic met de mooiste mannen, graag, LBH.

Wat een schitterende kerel.

Mr Universe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het stuifmmel, bedoel je, Monti?

Kijken hoe lang hij blijft leven, en dan het stuif in de vriezer.

 

4075397039_ea98c88f9f.jpg

(Zaaibed in Gambia)

 

Ik heb de mooiste twee (Yamba f3 x Lowrider#2) vrouwtjes met het dito mannetje bestoven.

De Yamba f3 bestaat uit Gambia en LR#1, en de Lowryder#2 bevat Santa Maria genen.

 

Wat kan ik dus verwachten van de f2-nakomelingen hiervan?

Wellicht wordt net zo'n festival aan genotypes als met de f2-tjes van de Yamba.

Met als enig verschil dat ze nu wel allemaal autoflower zullen zijn.

Dus ook een reus van meer dan vier meter is dan meer dan welkom.

 

Wat rekenwerk met het "Punnett square" met zestien vakjes belooft in theorie de volgende diversiteit in nakomelingen:

25% Lowryders#1, 25% Lowryders#2, 25% Yamba's,

12,5 % GambiaSanta's, 6,25% SantaMaria's en 6.25%Gambianen.

 

De lowryder bestaat voor een deel uit ruderals/finola, en voor een ander deel uit Skunk#1 dus er zijn nog veel meer combinaties mogelijk. En naast dominante en recessieve, zijn er ook co-dominante (intermediaire)eigenschappen.

(Let wel, het Vierkant van Punnett kan niet worden gebruikt voor het berekenen van de kans op een specifiek fenotype.)

 

Tot zo ver theorie, de Yamba f3 x Lowrider#2 planten lijken qua opbouw en bladvorm erg op de Yamba F1

Dit alles overziend, denk ik dat ik dit vrouwtje ook maar ga bestuiven, om voldoende zaad te maken voor een uitgebreidde zoektocht later.

 

gallery_20098_6861_701841.jpg

 

Ondertussen aan de "Smiling Coast": In Gambia is dictator Yahya Jammeh dit jaar begonnen met "Operation Bulldozer".

Naar eigen zeggen om een einde maken aan de stijgende criminaliteit in zijn land. Een ideaal middel om de mensenrechten verder te schenden en zijn macht te tonen. Ondertussen zijn er al vele kleine boertjes gepakt met zo'n 80 tot 100 planten.

 

canabis_farm-d.jpg

 

The Gambian President has announced a new crime-fighting campaign in the country entitled ‘Operation Bulldozer’. As part of the campaign, the President has announced he will not tolerate homosexuals in The Gambia. Foreign nationals and their relationships are now coming under increasing scrutiny. The British High Commission is aware that some foreign nationals have been detained by the police in relation to homosexuality. Additionally, there has been an increase in inflammatory homophobic rhetoric across the country.

 

yaya_jammeh_gam.jpg

 

De doodstraf bestaat er nog, en eind augustus zijn er negen executies uitgevoerd, terwijl er nog dertig mensen wachten in de dodencel.

Op 7 decenber zijn er om onduidelijke redenen enige hoge militairen opgepakt en gevangen gezet, en op 10 december wachtte een journalist hetzelfde lot. Yahya Jammeh vreest een staatsgreep, en vertrouwt klaarblijkelijk niemand meer.

 

Fijn vakantieland!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Naast de geselecteerde exemplaren was er ook deze pheno bij de GambiaryderXLR#2 F1 planten:

 

gallery_20098_6861_903291.jpg

 

Takjes met hier en daar een enkele calyx.

 

gallery_20098_6861_17819.jpg

 

Het is waarschijnlijk iets recessiefs, en moet dus door beide ouders zijn doorgegeven.

Heb ik hier nu de ruderalis-pheno te pakken?

 

De andere plantjes doen het goed, worden plakkerig en beginnen te reuken.

Ik denk dat de zaden over een week rijp zijn, kunnen die er uit,

en kan ik door met de selektie van de gewone Gambiaryder-lijn, en F4 planten zaaien

 

Ik heb ook een veld-tester gevonden die ze onder heel andere omstandigheden gaat uitproberen.

Daarover binnenkort meer.

 

Ondertussen in Gambia gaat de verdeel- en heerspolitiek gewoon door:

 

President Yahya Jammeh’s decreeing of a four-day working week for public officials has eliminated Friday from the work schedule to “give more time for prayers and agriculture.” With effect from February 1, Gambian public servants will work from 8:00 am to 6:00 Monday to Thursday.

 

Er wordt gevreesd dat er sharia-wetten zullen worden ingevoerd, binnenkort.

En van de wiet krijgen nu de buren de schuld:

 

“Cannabis sativa is still the main problem for the NDEA and, indeed, for The Gambia with 320 cases, which constituted 91% of all drug cases in 2011,” he said, adding that the reason for this is the widespread cultivation of cannabis in the southern Senegalese province of Casamance which shares a long border with The Gambia. "

 

De zoon van de oppositieleider zit vast voor 140 gram wiet,

 

De mensen op Ginak Island gaan gewoon door:

 

4087431782_97f71c780d.jpg

 

Tot later.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien toch maar eens alle 14 pagina's lezen....... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zonet een goed uur nodig gehad om je topic door te lezen, maar het was het meer daan waard!!! :wacko:

ik ben namelijk vorig jaar in cabo verde (kaapverdische eilandengroep) geweest... heb daar ook kennis gemaakt met plaatselijke blowers, en die vertelden mij ook dat ze er op 1 van de eilanden een groot veld hadden... heb direct gevraagd waar dat was, maar kon je als toerist niet komen... hij gaf me wel een zakje plaatselijke wiet mee... ;) en ja hoor, een 15tal zaadjes (en weinig wiet :wub: ) en loop dus ook al ff met het idee om die te kruisen met een autoflower soortje... ;)

en nu ik je topic heb gelezen zal het me lukken ook! :wave:

super topic!!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schijnt dus in een uurtje te kunnen, limbic.

 

Goed verhaal, Sublimo. Blij dat je er iets aan had. Ik ben vooral aan het project begonnen als oefening, en om zelf te kunnen zien hoe het zit met die wetten van Mendel. En het topic gestart om zelf wat referenties te hebben, anders was ik de draad al lang kwijt geraakt.

En autoflower is de enige manier om de afrikaantjes hier ook buiten te kweken.

Als je er zelf geen verslag van maakt, dan graag hier af en toe een paar foto's en info plaatsen, als je er mee aan de slag gaat.

 

Op wiki:

Schepen op weg vanuit Europa naar alle windstreken die hier afmeerden, sloegen water, gevogelte en fruit in. In ruil gaven de zeevaarders aan de Kaapverdiërs meestal rookartikelen zoals pijpen, tabak maar ook kleding. Dit blijkt uit de reisverhalen van de Mechelse reiziger Jean François Michel. Zijn kronieken zijn een ontzettend belangrijke bron in verband met de geschiedenis van dit land. Hij was in 1752 op doorvaart naar China en verbleef 11 dagen in Kaapverdië. Ook de Britse piraat Woodes Rogers berichtte uitgebreid over de staat van het land in het begin van de 18e eeuw.

 

Wie weet waar het vandaan komt, wie weet had Jean François Michel wel wat zaden op zak.

Succes, Sublimo.

 

De Gambia-ryders F4 gaan vrijwel zeker in Zuid-India onder de volle zon getest worden, en zijn waarschijnlijk voor de moesson al rijp.

 

gallery_7978_3604_111846.jpg

(India Sativa)

 

Tot later.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een volgende generatie!

De eerste f4-tjes worden op dit moment ontkiemd.

 

gallery_8127_3614_182940.jpg

 

De tester gaat binnen meer zaden ermee broeden, zodat hij er buiten een veldje mee vol kan zetten in de zomer.

Zo komt de vaart er in.

 

Drie waren er na een dag al open en zitten nu in de grond.

 

gallery_8127_3614_330047.jpg

 

Ik ontkiem zelf nooit op deze manier, maar het is goed dat ze onder andere omstandigheden worden getest.

 

Mijn eigen kastje is nog een maandje bezet, dan ga ik ze ook proberen.

Maar gelukkig kan ik ze al eerder in actie zien,

Er komt dus snel weer een update.

Tot dan.

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

B)

Mijn Gambiaanse broertje heeft overigens eens een flinke zak wiet, zeker een halve kilo, van een lijfwacht van Yahya gekregen, en die lijfwacht was aan het werk voor de baas :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...