• sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FoolOnTheHill

Gambiaryders

Inmiddels heeft Rollit het knipafval van zijn laatste veldje verwerkt tot hash.

I make hash with AG and AGH's leafs (those in the GH).

two days ago I've taste the first joints, more like a Marocan with Afghan undertones. and a zest of fruit for the aroma, mark of the Gambians.

gallery_8127_3614_29495.jpg

this evening I finished the last batch in the pollinator, and I pressed the resin by hand (no need to have a press when the quality is good enough :) )

gallery_8127_3614_511707.jpg

I have to share it with the GH owner, he should be happy with it... and high!

Het mannetje in zijn kastje is nu aan het stuiven:

The male in the room spread a lot of pollen, I have to pick up some to dry and put in the fridge 'in case of'. the females are not too much pollinated, just few calyxes growing nearby.

Tot later.

Zeer mooi topic. met interesse gelezen. :)

*btw een goede man herken je aan een gezonde evenwichtige bouw. Eigenlijk zoals je naar een jonge hengst kijkt.

Edited by Piet_Piraat

Bedankt, Piet Piraat.

Hier de jonge Franse hengst:

gallery_8127_3614_168531.jpg

Uitbundig bloeiend.

De topjes in de buurt zijn al flink bestoven, dat is aan de oranje haartjes te zien.

Hier het hele kweekje:

gallery_8127_3614_337720.jpg

En een bericht van de Gavita1000-tester:

Just one remains female, the Haze one. The two AG were male, so i will sprout few more soon.

I repotted yesterday in 14 liters in my mix, the roots were just showing at the end of the 5 liter pot, but vigourous and healthy.

Tot later.

Nieuwe autoflowers in de maak.

De afgelopen winter zijn deze NorthernLights-hybrides...

gallery_1115_3541_26782.jpg

... lichtjes bestoven door een Gambiaryder.

Ik gebruikte acht planten, met drie min of meer verschillende NL-pheno's.

Het wordt onderhand tijd om de F1-zaden uit te proberen.

De eerste test is met de zaden van NL-pheno#4:

gallery_1115_3541_126487.jpg

De twee aan de rechterkant doen het erg goed.

Hier de mooiste plant:

gallery_1115_3541_137878.jpg

Tot later.

Bedankt, Piet Piraat.

Hier de jonge Franse hengst:

gallery_8127_3614_168531.jpg

Die ziet er zeer veelbelovend uit voor de opfok. :)

En geweldige toppen die hybrides. ;)

Bedankt, Piet Piraat.

Die hybrides, dat is esko's NLA x top44.

NLA = NLX x AmnesiaHaze.

NLX = Northernlights x White Widow.

Ik hoop dat de eigenschap "geweldige toppen" er de komende generaties in blijft.

Autofloweren zullen ze pas in de derde generatie, dus dat duurt nog even.

Een update van de Gavita1000-tester.

Hij schrijft: Auto Gambian Haze - Me like it for instance, here begins serious time :)

gallery_992_2746_95722.jpg

gallery_992_2746_861349.jpg

As the AutoGambians were male, I launched a couple more seeds of the F6 generation.

Meer later.

Mooie plant daar op die laatste 2 foto's, mooie opbouw.

Op de zelfde locatie groeien nu drie GambiaRyders onder LED:

gallery_992_4102_372305.jpg

En die zijn in goed gezelschap.

Ondertussen bij Rollit:

gallery_8127_3614_315431.jpg

Hij heeft inmiddels zijn "personal Haze" bestoven met wat van het gele poeder van bovenstaande foto.

Tot later.

Edited by FoolOnTheHill

Een update van de Gavita1000-kweker:

The Auto Gambian Haze from Rollit and FoolOnTheHill, just before the mariage with my coljam male.

She is in 14 liters pot in my veg room. I didn't note when exactly i sprouted her, but i think she is around day 35, more or less 2/3 days. She is 24/7 right under the Gavita @1150w. a bit tough in the early days but she used to a bit more now, even she was close to be saturated at a moment and was obliged to discard her on the edge

gallery_992_4102_54980.jpg

gallery_992_4102_798681.jpg

gallery_992_4102_191294.jpg

gallery_992_4102_545902.jpg

Ze is 63 cm hoog.

Ik ben heel benieuwd hoe dat er over twee maanden uit ziet.

En hij heeft de plant dus nu bestoven met een ColJam.

Een interessante kruising.

Tot later.

Edited by FoolOnTheHill

Update uit Frankrijk:

Auto Gambian Haze - Some brown pistils show up, so the polination with the [Colombian Gold x Jamaican Lambread]early-purple male worked.

gallery_992_4102_1051030.jpg

gallery_992_4102_192298.jpg

Later meer.

Update van post 429:

Van de vier Northernlights#4XGambianryder planten heb ik er drie weg gedaan, alleen de mooiste gaat door.

Hier rechts op de foto, vorige week:

gallery_1115_3541_12618.jpg

en vandaag ziet het er zo uit:

gallery_20098_6861_151537.jpg

vijfentwintig cm spanwijdte,

10 cm hoog.

Hier zie je de indica-dominante plant in het veg-kastje,

bovenaan in het midden:

gallery_20098_6861_177127.jpg

Op de voorgrond in de kleine potjes zitten drie NLxGR plantjes, geboren uit mijn pheno #1, en hopelijk een huwelijkskandidaat voor de #4-plant.

De grootste van de vier baby's is een GambianRyder F6.

Daarvan ga ik er iedere week een of twee starten.

Tot later.

Sinds gisteren zitten er hier twee AG F6 zaden in pitpots,

en is er weer een update van de "AutoGambian-Haze".

gallery_992_4102_741825.jpg

Er zijn wat problemen met de GavitaDE1000, dus nu die staat onder een andere lamp, met wat ledjes, ook.

Under HPI-T and LED, more blue you die, but she likes it apparently.

gallery_992_4102_306665.jpg

Already very resinous - I start canna PK 13/14, Half dose, one or twice more, and that will be enough, all is in my soil.

gallery_992_4102_213676.jpg

gallery_992_4102_158596.jpg

gallery_992_4102_401301.jpg

gallery_992_4102_216446.jpg

gallery_992_4102_1543632.jpg

Later meer.

Nog even nagevraagd naar de geur van die laatste plant:

The smell is really fruity and not discreet, moving the plant for picture fill the space of nice fruity smell.

I'm so bad for taste and smell report, but something like orange/clementine flower, very fresh, maybe a touch of mint. Definitely a strong bouquet.

Ik kom in de verleiding om er binnenkort ook een paar te starten.

Het werd een beetje fris in de Franse wijnkelder, dus de tester heeft twee kacheltjes aangeschaft:

gallery_992_4102_237236.jpg

Een slimme zet?

Unfortunately, the first night the little heater was too close from the Auto Gambian Haze and she suffered a lot sad.png

gallery_992_4102_213468.jpg

In fact she cooked on one side and the leafs are like a cooked lettuce, brown but not dried, but soft like molded.

I clean and drop out the hurt parts, here she is, still some good chance to succeed some good seeds anyway.

gallery_992_4102_636666.jpg

gallery_992_4102_31264.jpg

gallery_992_4102_8869.jpg

gallery_992_4102_1762485.jpg

gallery_992_4102_527432.jpg

gallery_992_4102_877799.jpg

GambiaRyder F6, vier paar bladeren, en zichtbaar een vrouw.

gallery_20098_16510_175429.jpg

Besproeid met STS @ 2000ppm.

De AGH in Frankrijk is om:

Auto Gambian Haze, which suffer from overheat (80 C° ++ ) on one side, but still gave some decent results. And some seeds from the coljam father. She cooked and totally stop to flower more, the buds have not became fat and in reaction of the stress end flower and rippen quickly. So the quantity is impacted, but the quality still remains with a "promising" smoke to come.

gallery_992_4102_562894.jpg

gallery_992_4102_531202.jpg

gallery_992_4102_284101.jpg

gallery_992_4102_166572.jpg

gallery_992_4102_442883.jpg

gallery_992_4102_779773.jpg

This Auto Gambian Haze is smelly and greasy. Dark smell, some early fruits smells disappear to something more dark, like and afghan hash with smething more complex. Anyway it smells strong and good.

Tot de volgende keer.

hoe gaat het met je nieuwe NL auto's Fool? Ben namelijk meer fan van die als van de Gambia's alhoewel ik in mijn onderbewuste een soort aantrekkingskracht voor de Gambia's ervaar..

Die gambia's hebben al een mooi traject afgelegd, jullie hebben superwerk verricht. Als je ze vergelijkt met andere auto's die worden aangeboden. Kans dat ze te koop worden aangeboden in Sannie's shop ? :innocent:

De Franse autohaze-tester heeft inmiddels zijn albums verwijderd, helaas.

Door al dat gedoe op the seeddepot werd hij een beetje bang.

Sorry dat die posts nu zijn verminkt.

De nieuwe NL-auto's, CB?

Zoals je inmiddels zou moeten weten, komt de auto-eigenschap pas in de derde generatie (en in slechts 25% van de gevallen) tot uiting.

En ik ben nu de eerste F1-tjes aan het opkweken, dus nog een lange weg te gaan.

Zodra dat gelukt is zal ik dat hier melden.

Het Gambia-project dient slechts educatieve doeleinden, VeraSnar.

Kijken hoe dat zit met die Wetten van Mendel en zo.

Op 16 december j.l. besproeide ik een jonge vrouwelijke GambiaRyder f6 met "lesbian dream",

en herhaalde de behandeling twee keer.

Vandaag zie ik duidelijk ballen:

gallery_20098_16510_90359.jpg

gallery_20098_16510_236541.jpg

Dat is een heuglijk feit om het jaar mee af te sluiten.

Volgend jaar flink stuiven en F7 Fem-zaden maken.

Tot de volgende keer.

Hallo Foolonthehill met heel veel plezier dit mooie en leerrijke topic gelezen. Heel mooi traject heb je al afgelegd (ik volg vanaf nu ook) :wub:

Hoe is de high (sorry indien ik erover gelezen heb) aangezien Afrikaanse soorten heel trippy kunnen zijn?

En hoe deden de jouwe het buiten qua rotbestendigheid (autoflowers rotten nogal rap)?

Grtz,

Deep

Bedankt, Deep.

De zomer was gunstig voor autoflowers, begin september is er meestal nog geen toprot te bekennen.

Maar dat is ook niet typisch iets voor auto's.

De Franse auto's zijn door de kwekers aldaar in rap tempo opgerookt,

hoewel ze de keus genoeg hebben.

En het materiaal van mijn buitenveld zal binnenkort tot ice-hash worden verwerkt.

Ik laat nog wel weten hoe het effect daarvan is.

Een andere kweker probeerde de Autohaze x Gambiaryder, maar die heeft in paniek nu zijn foto's verwijderd en de fora verlaten.

Of dat iets met de kwaliteit van de wiet te maken heeft, weet ik niet.

De poging om een F6-je te reversen resulteerde wel in mannelijke bloemetjes, maar niet in bruikbaar stuifmeel.

Dus binnenkort nog maar eens proberen.

Tot later.

Ondertussen, In Gambia:

De Gambiaanse president, Yahya Jammeh, heeft volgens persagentschap Reuters homo’s vergeleken met ongedierte dat moet behandeld worden als muggen. De president maakte duidelijk dat hij geen schrik heeft dat het Westen ontwikkelingshulp zou schrappen als antihomowetten zouden worden aangenomen, waarmee ze effectief hebben gedreigd. De politicus zei ook dat hij een persoon die holebi of transgender is zou onthoofden zodra hij dergelijke persoon ziet. Daarmee herhaalt hij een uitspraak die hij enkele jaren geleden reeds deed.

Jammeh deed zijn uitspraken tijdens een televisieverschijning die in het teken stond van de 49ste verjaardag van de onafhankelijkheid van Groot-Brittannië. Het land ligt op ramkoers met de vroegere kolonisator. In het najaar van 2013 trok Gambia zich ook al terug uit de Commenwealth of Nations, een vrijwillige verbintenis van landen die vooral uit vroegere Britse kolonies bestaat.

De homofobe uitspraken komen er in een klimaat waarin Oeganda en Nigeria stappen ondernemen naar een hardere aanpak van holebi’s en transgenders.

Nigeria-anti-gay-law-protest.gif

Hij voelt zich gesteund door de recente ontwikkelingen in India,

en krijgt wellicht ontwikkelingshulp uit een andere bron...

gay-russia-3-400x401.jpg

Nou ja, ontwikkelingshulp:

http://youtu.be/EEfaPcWMQHs

Hoi Foolonthehill nog updates, nieuws, foto's?

(Reuters) - Gambia will drop English as an official language soon because it is a colonial relic, President Yahya Jammeh has said, without indicating which language the tiny West African country would use in its place.

Gambia's 1.9 million people speak several African languages including Mandingo, Fula and Wolof, the most widely spoken language of Senegal, its only direct neighbor. The country gained independence from Britain in 1965.

"We no longer believe that for you to be a government you should speak a foreign language. We are going to speak our own language," Jammeh said in an address in English last week that was broadcast on Tuesday.

Over een maand of twee zullen er weer wat veldjes GambianRyder worden gekweekt.

Tot die tijd staat het project (en liggen de zaden) in de koelkast.

BANJUL, March 17 -- Gambian President Yahya Jammeh and first lady Zainab Zuma Jammeh are heading a high-powered delegation for a four-day working visit to Saudi Arabia, the Presidency announced on Monday.

The delegation is on a trip to strengthen ties with the Arab kingdom, where the Gambian leader will sign a bilateral agreement and a Memorandum of Understanding with Saudi King Abdullah bin Abdul-Aziz Al Saud.

Their discussions will cover the economic development of Gambia, especially in the field of infrastructure.

A shortage of petrol and diesel has hit almost all fuel stations in The Gambia, particularly those in the Greater Banjul and Kanifing Municipal areas.

It began in the weekend but the situation is getting worse in the course of the week, said car owners on Tuesday.