Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JohnyLoco

5 Soortjes onder 250W. Update! MOVE TO MICRO plz

Recommended Posts

Na mijn eerste micro kweek nu tijd voor nieuw indoor kweekverslagje.

 

Kan nu meteen gebruiken maken van de 250watt. Ik start met 9 zaden en 1 stek en we hopen er het beste van!

 

De ruimte

 

gallery_9655_5222_15752.jpg

 

Voor de groei (LxHxB) 55x60x40 en de bloei 70x110x60.

 

Setup

Groei

 

4x18 watt spaarlamp.

2 Pc fans voor de luchtcirculatie.

Passieve luchtinlaat.

 

Bloei

250 watt HPS(phillips).

125m3 koolstof filter en afzuiger.

200watt verwarmingsmat met thermostaat (voor s'nachts).

2 Pc fans voor luchtinvoer.

1 Pc fan voor de luchtcirculatie.

 

Voorrgroei hokje is constant 20-23 graden, bloei hok met licht 28 en snachts 20. Lv is in beide hokjes laag, tussen de 10-35 %.. Zou niet erg moeten zijn omdat ik met zaad werk, maar de stek heeft duidelijk meer vocht nodig.

 

De soortjes

 

De soortjes deze ronden zijn

 

2x Purple Pineberry

2x PP x Santa Maria

2x Somango-haze

2x Mixed Kush

1x Citral (werd verteld Fem te zijn)

 

1x Jackberry X Blue Chronic stek.

 

Mooiste zou natuurlijk zijn als ik van elke soortje 1 man en vrouw heb, maar dat zal wel niet :verrygood Van elke vrouw 1 top bevruchten om me zaden weer wat aan te vullen.

 

De voedingen die ik ga gebruiken zijn Canna Tera en Flores, ben van plan de planten te toppen en scroggen, 2-3 weekjes voorgroei en dan de bloei in.

 

Genoeg gelult, foto's!

 

De zaden.

gallery_9655_5222_124574.jpg

 

gallery_9655_5222_683673.jpg

 

Nog weinig beweging behalve de stek die niet helemaal lekker gaat, maar dat zal wel los lopen denk ik..

 

Wanneer ze boven zijn laat ik het horen!

 

Grtz JL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen ervaring nee,maar kan je zeggen dat je waarschijnlijk volgens het 12/12 systeem kan werken gezien de hoogte van je afbloeiruimte(of je moet toppen).Je kan zeker nog ff 24 uur licht aanhouden totdat alles boven is.

Door gelijk op 12/12 te gaan dwing je je planten tot geslachtskeuze,waardoor de heren al rond een week of 2/3 boven komen.Zoek hier eens op het forum naar dat systeem of kijk een hier

 

Greetz kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ook volgens 12/12 werken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah hier zat je :dribble:

 

Ik zou niet volgens de 12-12 methode kweken. Ik zou lekker als het einde van de kweek naderde de nieuwe plantjes vast een week of 3 laten voorgroeien en vervolgens een ScrOGje bouwen.

 

Maar jij hebt je plannen al vast helemaal klaar liggen JL

 

Gr. Kweek Addict :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik laat ze altijd eerst ff op 24/0 staan tot er een daadwerkelijk plantje is.daarna gaan ze op 18/6.ik wens je alvast veel sterkte met je somango tussen die andere(minderhardgroeiende)soortjes.dat gaat nog een gevecht worden in de hoogte voorspel ik je nu al.ik ga het volgen

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kitefreak; In de begin post zeg ik idd dat ik ga toppen, 12/12 meteen gaat niet werken voor mij. Vorige ronde werden het niet al te grote stengels... Voor wat meer opbrengst wil ik ze vroeg toppen en mooie bosjes voorgroeien.

 

@ KA; Leuk om je ook hier weer te zien :verrygood 3 weken en een srognetjes is wel de bedoeling ja. We zullen zien wat het word :dribble:

 

@ Twinn; Gaat de haze voor zoveel hoogte verschil zorgen, ook al top ik haar met de rest mee? Heb je zelf ervaring met deze soort?

 

Bedankt voor de reacties jongens, op dit moment is het nog angstig steel in het groei hokje.. Maar we wachten gespannnen af, als ze boven zijn post ik foto's!

 

Grtz JL

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi ik volg je :verrygood

de somango en de citral zeker toppen

en let op met voeding, haze he beste jongen

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm misschien is 3 weken voorgroei toch wel iets te enthousiast van me geweest :tu Aangezien je er haze tussen hebt zitten..

Nouja, ik wip zo nu en dan even langs Johny!

 

Succes :lol:

:lol:

 

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee allemaal!

 

@Blackbutt; Leuk dat je ff komt kijken.. Hoezo moet ik oppassen met voeding bij haze?

 

Update

 

5 dagen nadat het zaad de grond in is gegaan, de stek heeft het niet gered :lol: Deze heb ik vervangen voor een New Dame Blanche, van de overige 9 zaden zijn er nu 8 boven. De citral heeft opstart problemen lijtk het, en ontkiemt erg traag. 1 van de 2 purple pine berry's wil helemaal niet kiemen na 4 dagen en het zaad blijft drijven op het water dus heb er weinig vertrouwen in.

 

Hier een foto van de kids, staan 12uur onder de 250watt en nog 6uur onder spaarlampen.. Dit omdat ik de plantjes compact wil houden.

 

gallery_9655_5222_316729.jpg

 

Reactie's en tips zijn altijd welkom :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Johny!

 

Lekkere diversiteit aan soortjes! Heb je over een week of wat ook lekker wat verschillende rokertjes. :D

Valt 250W niet meer onder Micro/Fluo?

 

Groeten van Kweek Addict :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit! :D

 

Wat voor materialen heb je allemaal gebruikt, wat heb je ervoor betaald en wat zijn de specificaties van je hok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Missy; Heb balken en mdf gebruikt voor het hokje. Er zit een een 250watt hps in(Phillips). De rest staat in het begin topic;)

 

Update 20-1

 

Sorry dat het zo lang duurde, maar nu een maaand later dan toch even een update!

 

We hebben best wat meegemaakt hier, een best slechte start met veel geel en slecht blad. Denk dat ik de voeding niet heb opgebouwt en ze meteen de volle mep heb gegeven :tu

 

Zo gingen ze het nieuwe jaar in:

gallery_9655_5222_780489.jpg

 

Heb ze een beetje laten bijkomen, overgepot en geknakt hier en daar. Begin maar met de minste plant, de Purple pine berry die niet wou onkiemen maar toch kwam na een week.

gallery_9655_5222_1268562.jpg

 

PPxSanta Maria:

gallery_9655_5222_1148963.jpg

De top opbouw:

gallery_9655_5222_588382.jpg

 

De Somango:

gallery_9655_5222_308823.jpg

 

2x Mixed kush, grote diversiteit aan plant.. Is toch wel apart om te zien.

gallery_9655_5222_850102.jpg

Wel mooi blad :P

gallery_9655_5222_898039.jpg

 

Deze foto's van de jackberry's die nog in het hok staan wou ik ff laten zien :)

gallery_9655_5222_1036072.jpg

gallery_9655_5222_708737.jpg

gallery_9655_5222_91490.jpg

 

Iemand een idee hoe lang ze nog moeten?

 

Eeen vraagje aan de mods; kan dit topic naar de micro sectie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey JohnnyLoco loopt de kweek nog goed? Ben je tevreden over de 250watt hps? Heb je nog verse foto's van de toppen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er smakelijk uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Johny loco

 

Leuk projectje heb je daar lopen ;)

Die dametjes kunnen volgens mij nog wel een paar weken, zie allemaal witte haren dus die kunnen nog wel een tijdje.

keep 'm green dude

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...