Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ZeMeC

Poging Tot Stekken Maken

Recommended Posts

Eigenlijk vind ik de percentage berekening een beetje natte vinger werk.

Als ik 10 of 20 stekken in een Prop. zet heb ik zeker 100% slagingspercentage.

Maar het is een ander verhaal als je er 60 of misschien wel 70 stekjes in hebt staan. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn stekjes gemaakt met Clonex Gel en stekwolpluggen

- ook de blaadjes ingekort

- pluggen 24 uur eerst laten weken in water met de helft vd aangerade hoeveelheid wortelstimulator (dus als de fles 20ml/10L zegt geef je hier de helft van)

- de stekken de eerste 7 dagen ook gespoten met bovenstaande vloeistof

 

wat die jongen uit de GS mij aanraadde was van de stek niet te dompelen id gel, maar met een spuitje een beetje gel in de plug spuiten, omdat je anders de helft al wegveegt door het in de plug te duwen

 

cheers

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring met Rhizopon enzo:

Boterzuur werkt, azijnzuur gingen ze raar van doen.

Ik haalde mijn info uit de stektabel, een handig boekje van rhizopon.

Daarin zag ik ook de pilvorm van het spul, en ik heb daarna nooit meer gepoeierd.

Een potje met 100 pilletjes gaat een eeuwigheid mee. Ze lossen snel op in water, met die poeder lukt dat niet.

Ik brak er een luciferkop-groot stukje af en dat was genoeg om 40-60 stuks 4x4-tjes mee in te wateren.

Dat scheelde een handeling, nooit meer aanstippen.

Je kunt je stekken er ook nog mee besproeien. Dan komt het hormoon snel in de plant.

Wie weet kun je ook je eigen stek-gel maken met de pilletjes.

 

Biologisch stekken maken kan je doen door de versnipperde basten van de wilg in water te laten weken.

De wilg maakt veel wortelhormoon aan in de schil. Hij wortelt vanzelf als je hem in de vochtige grond steekt.

Van wilgebast maak je goed wortelwater voor stek en jonkie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh.... 5 jaar oud topic

toch blijft het interessant, de laatste keer dat ik stekken sneed is al 15 jaar geleden, dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey groene mug, mij hoor je ook niet zeggen dat het niet interessant is, echter topic bumpen wordt niet echt gewaardeerd hier.. dus ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een bericht plaatsen in een oud topic zodat deze weer bij de actieve topics staat… topic bumpen :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een nieuw topic aanmaken Mug, oude topics bumpen wordt zoals je aan de tand ondervonden hebt niet gewaardeerd. :likken:

 

Topic gesloten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...