Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Domi

GROW-BATTLE I : 5 Mad S. + 2Big White + 2Kush-mix. 1x 400w Direct 12/12

Recommended Posts

Hellow beste forummers en trouwe lezers!

 

De opstelling:

 

- Afmetingen kast : Lengte 0.90m / Breedte 1.15m / Hoogte 1.6m

- Licht : 1 x 400W HPS

- Temperatuurregeling : Climate control ventilatortje

- Luchtinlaat : Passief (gaten in dubbele bodem)

- Afzuiging :1500m³ + fan controller

- Filter : Koolstof filter van Can filters 50kg

- Binnenkant kast : Mat wit geverfd

 

- Potten : 12 x 11L

- Grond :Universele potgrond van Plagron: Min of meer standaard potgrond met extra meststoffen en perliet

- Voeding : Canna Terra Flores

- Kweeksysteem : Direct 12/12 vanuit zaad

 

De opstelling van de plantjes:

 

BW | BW | K

----------------

BW | MS | K

----------------

BW | MS | MS

----------------

BW | MS | MS

 

In iedere pot 2 zaadjes per soort.

 

 

 

De Soortjes :

 

gallery_15022_6818_2198750.jpg gallery_15022_6818_2740042.jpg

 

- Naam : Mad S. (Herijuana x White Widow)

- Zaadbank : Sannie Seeds

- Bloeitijd : 8-10 weken

- Verhouding :Hoofdzakelijk Indica

- Breeder : Sannie

- Omschrijving : THC tot 22%. Sterke Afghaan/spicy lemon (de Mad S is blijkbaar niet meer verkrijgbaar bij Sannie, dus ik was er nog net optijd bij!)

 

- Naam : Big White. (Chronic x PP )

- Zaadbank : Sannie Seeds

- Bloeitijd : 8-10 weken

- Verhouding :60% Indica / 40% Sativa

- Breeder : Sannie

- Omschrijving : Skunk-achtige "witte" smaak. Diep stoned. THC tot 20%

 

- Naam : Kush-mix Freebees

- Zaadbank : Sannie Seeds

- Bloeitijd : 8-10 weken (afhankelijk van de kruising)

- Verhouding :Hoofdzakelijk Indica (afhankelijk van de kruising)

- Breeder : Killa kush/sannie's jack (Sannie)

Killa Kush/G13 (eskobar)

Killa Kush/Blue kronic (Sannie)

Kranial Kush/K.O Kush (knutsel)

Star Kush/K.O Kush (knutsel)

- Omschrijving : geen flauw idee ;)

 

Opmerkingen :

 

Na de succesvolle ronde met de Blueberries (de oogst ligt nu te drogen), heb ik besloten om verschillende soortjes direct onder 12/12 te starten!

Iedere pot van 11L zal 2 zaadjes bevatten die onmiddelijk met pitpot en al in de grond gaan. De 1L Sannie's bacto wordt verdeeld over de 12 potten. Ik heb 25 zaadjes, en ik hoop op 12 vrouwtjes.

Maar dat zullen we achter een dikke 14dagen wel weten :verrygood.

 

De Kast is nog altijd dezelfde. Maar aangezien QWERTY46 ook wilt kweken, zal ieder van ons de helft van de kast in beslag nemen, en dus ook elk 1 HPS van 400W.

Het verslagje van QWERTY46 zullen jullie nog zien verschijnen. Over de soortjes mocht ik nog niets zeggen! :dribble:

We gaan een soort competitie doen.

De winnaar zal aan de hand van o.a. volgende criteria gekozen worden:

- Bloeitijd

- Opbrengst

- Smaak

- ...

 

Ook ga ik een bepaald tijdsschema gebruiken. Het is de bedoeling om zo goed mogelijk de 'natuur' na te bootsen.

 

Week 1-2-3-4 : 12/12

Week 5: Gelijdelijk naar 13u licht en 11u donker gaan, in stapjes van een kwartier.

Week 6-7: 13/11 (-> redenering: licht=gewicht)

Week 8 : Afbouwen naar 12/12 opnieuw

Week 9-10: 12/12

Laatste week: 10/14 voor de gezamelijke afrijping!

 

EDIT: dit lichtschema ga ik waarschijnlijk niet meer toepassen aangezien er een voorgroeikastje is gekomen en ik dus een 'lopende band'systeem probeer te creeeren, om zo de efficientie te verhogen!Zo, Stay tuned voor de grand opening :P

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk mee hoor als je het niet erg vind.Leuke soortjes ook.

Hier heb ik ook de Big white en Mixed kush(+Herijuana)liggen wachten voor ontkieming.Ik ga ook het 12/12 systeem vanuit zaad gebruiken als mijn huidige ronde op zijn eind komt.Moet dan nog wel de laatste hand aan mijn voorgroeihokje(65x65x65)leggen.

Ben erg benieuwd naar de soortjes en de verdere verloop van je kweek.

Begrijp ik nou.......dat je een gedeelde kast hebt :verrygood

Succes

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Antilliaantje : welkom hiero :P

 

@kitefreak: Ja, een gedeelde kast ;) Dat heet toch broederlijk delen of zoiets? :dribble: :P Leuk dat je mee komt volgen! Ik ben eens benieuwd of het ontkiemen nu sneller gaat dan mn vorige ronde!

 

Boks,

 

 

Domi :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes domi

 

ik zal er weer zijn :verrygood

 

leuke soortjes trouwens

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan, lachen! Ik volg je.

Inderdaad mooie soortjes hoor, die Mad S. is de bom!

 

Ik weet alleen niet of het wel zo slim is om zoveel met je lichturen te gaan kloten.. Uiteraard is het wel zo dat in de natuur de zon niet altijd even lang schijnt, maar toch! We zullen het zien! :verrygood

 

Succes,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Thomson,

 

Wat ik wil bereiken is namelijk dat in de weken dat de bloei het hevigste is, dat ze meer licht krijgen en dus grotere toppen kunnen bouwen. En dan terug nr 12/12 zodat ze de indruk krijgen dat ze de herfst ingaan, en dus nog meer THC gaan produceren. En dan 10/14 voor de winter he :verrygood .

 

Ik denk dat ik op deze manier sneller een 2e en zelfs 3e internode bloei kan scoren. Met de blueberries heb ik hier mee geëxperimenteerd en zag ik 2e en 3e internode bloei. Misschien dat de lichturen hier iets mee te maken hadden. We zullen zien :dribble: .

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dit is DAG 0

 

De zaadjes zijn op zondagavond in de grond gegaan. Rechtstreeks met pitpot en al de grond in. De pitpotjes geweekt in de opgeloste Bacto van Sannie. De aarde in de potten werd opvoorhand nat-vochtig gemaakt. Daarna werden de pitpots er in gezet en een liter oplossing van de bacto werd over iedere pot verdeeld. Tenslotte werd er over iedere pitpot een plastic bekertje gezet met een gat van boven in.

 

Vanaf het moment dat ze boven de grond staan is het DAG 1.

 

Boks,

 

Domi

 

 

Let niet op het lege deel in de kast, dat is voor QWERTY; als hij teminste eindelijk gaat beginnen :verrygood .

 

gallery_15022_6818_3364504.jpg

 

gallery_15022_6818_167525.jpg

 

gallery_15022_6818_2477339.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi ouwe bokser :dribble:

 

leuke soortjes heb je daar, zet hem op !

 

vraagje: wie is QWERTY46... je vriendin of misschien wel je vriend ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha ;) neej Rie, dat is een van mijn huisgenoten :verrygood . Die zag hoe dat het afgelopen ronde ging met de plantjes van heel dicht bij :dribble: en nu wilt hij ook gaan kweken :P .

Hij heeft wel heel de kast gebouwd! Dus zonder hem zou ik niet eens KUNNEN kweken :P Leuk dat je volgt!

 

 

Boks

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Domi,

 

veel suc6 kerel met je nieuwe ronde en dat het weer een leuke kweek voor je mag worden.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmja, opzich snap ik dat wel alleen zo gaat het ook niet in de natuur he! Als je hier in Nederland namelijk een plant uit een zaadje laat groeien dan begint die op zo'n 16 uur licht, dit bouwt zich op naar 18 uur ofzo en daarna gaat ie naar beneden. Op het moment dat ie rond de 14 uur licht krijgt (rond augustus?) begint de plant met bloeien en vanaf dat moment bouwt het aantal lichturen zich alleen maar af..

 

Ofzoiets :verrygood!

 

Groeten,

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx K.f.K. , Laten we het hopen he! En als je nog wijze raad hebt, vuur maar af hé ! ;)

 

Thomson: Ja dicht bij de evenaar is dat toch wel het geval? daar is het op de evenaar zelfs continu 12/12 :P . En bij mijn wete groeit daar ook ons geliefde kruid e :verrygood. Maar goed, we zullen zien he :dribble: .

Eerst 12/12(lente), dan 13/11(zomer), dan terug 12/12(herfst) en dan 10/14(winter) ... Maar met het verschil dat ze in de lente dus eigenlijk al bloeiverschijnselen hebben en al voor de zomer goed aant bloeien zijn.

 

Misschien zijn er op dit forum meer mensen die ervaring of verschillende meningen hebben in verband met de lichtuur-cyclus in deze mate te forceren? Bij deze dus, als je raad hebt of iets dergelijks, shoot!

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

High iedereen!

 

Daarnet eens gaan checken bij mn zaadjes, en wat zag ik? :dribble:

 

gallery_15022_6818_1096739.jpg

gallery_15022_6818_62461.jpg

 

Ben eens benieuwd hoeveel dat er gaan boven komen! :verrygood

 

Dit was een Mad S. zaadje .

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn niet leeg hoor :verrygood Had gewoon geen bekertjes meer, maar dat maakt niet uit; vorige keer ook gewoon zonder gedaan he :dribble: . In 1 pot zit 3x Kush-mix en de andere zit 2x Kush-mix en ssshhhht, 1x blueberry :P kon het niet laten!

 

PS, niet tegen Qwerty zeggen e, die weet dat niet ;)

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

van ongeveer de helft van de zaadjes wat ik kon zien zijn er nu al 9 geworteld! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

iiieee domi!

 

ksen nu een lekker petje aant fumme van u blueberry en hij smaakt nog altijd even ZOT :P

Gebt de compimenten van hier, en ik meen het serieus !!! ;)

Gistere nog met 2vrienden 4 van gesmoord en als zwevend terug naar huis gegaan :P

 

Ok dus ik zie er zeker naar uit voor de volgende ronde (zeker de mad S!!!!!! :verrygood )

ik laat zeker een proevertje opzij zeggen ze dan. :dribble:

 

haha en da wordt lachen met qwerty, hopelijk (zal zo zijn ma shhhtttt) wint gij !

maar mogen de beste winnen!!

 

Domi's & Qwerty24's superGANJA Cup 2009

 

cheers & BOKS

 

AuxiGate

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P :dribble: ;)

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
iiieee domi!

 

ksen nu een lekker petje aant fumme van u blueberry en hij smaakt nog altijd even ZOT ;)

Gebt de compimenten van hier, en ik meen het serieus !!! :dribble:

 

 

 

:verrygood :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe Eventjes vertalen dan maar :dribble:

 

"hallo Domi!"

"Ik ben nu een lekker jointje van jouw blueberry aant roken en hij smaakt me nog altijd even geweldig!"

"Je hebt de complimenten van de locals, ik meen het! "

 

hehehehe wat een scheve boel hier op t forum :P

Maar ja, een beetje high zijn kan nooit kwaad ;)

 

 

:verrygood

 

Boks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...