Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
shadowman

Hasj Laten Rijpen

Recommended Posts

hallo allemaal ik ben shadowman en ben hier nieuw op dit forum.ik ben zelf in de weer met hasj maken met de bubbleator(geweldig apparaat)en nu had ik een vraag,hoe moet je de hasj laten rijpen,verpakt of onverpakt?ik hoop dat iemand mij kan helpen.ik kon die informatie nergens vinden namelijk.alvast bedankt.voorderest is dit een topforum waar je een hele boel informatie kan winnen.groetjes shadow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed droog is, luchtdicht verpakken en in het donker laten rijpen. :verrygood Zelfde verhaal als wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als het goed droog is, luchtdicht verpakken en in het donker laten rijpen. :verrygood Zelfde verhaal als wiet.

thnnks das duidelijk bedankt man

Share this post


Link to post
Share on other sites

de duurste maroc wordt begraven in kleigrond en een jaar 'vergeten'

 

groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

net zoiets als kaas of wijn dus.. ja daar past hasj goed bij: eten, drinken, hasjpief.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

whuah weet iemand dan ook hoelang ? of maakt dat niet uit :dribble:

 

Grtzz Jonkomastaaa :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet te lang bewaren

straks vergeet je het nog

 

 

Ik denk zelf als je het onder de juiste omstandigheden bewaard

dat het dan hoe langer hoe beter zal zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
de duurste maroc wordt begraven in kleigrond en een jaar 'vergeten'

 

groet, hjm

kun je dit beter uitleggen ??

 

grtz :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hash wordt verpakt in geitenvel en een jaar in de grond gestoken om te rijpen, dan komt de smaak meer naar boven. Zulke hash komt maar met mondjesmaat het land binnen, gesmokkeld door enkele liefhebbers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het rijpen begint bij het afval... ik maak ice hash een paar maanden na de oogst...

 

Na het drogen... en persen... bewaar ik de ice hash in de koelkast...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de koelkast voor de houdbaarheid... in tegenstelling tot drooggezeefde hash is ice hash maar kort houdbaar... als ice hash klef wordt, gaat de kwaliteit snel achteruit... en de smaak ook...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thnnks sb weer wat geleerd vandaag.wist niet dat ice hasj kort houdbaar was.en als je het in de koelkast ligt,kun je het dan veel langer bewaren?gr shadow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shadow, drooggezeefde hash is lang houdbaar.. ice hash, dus gemaakt van knipafval is daarintegen maar kort houdbaar

 

grtz :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar drooggezeefde hasj is toch ook van knipafval? en icehasj ook.dus ik snap niet dat er zon verschil inzit in houdbaarheid.ik heb laatst een stukje icehasj gekregen en die was 2jaar oud en smaakte onwijs lekker.en die heeft gewoon in een doosje gezeten 2jaar lang gr shadow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hasj kan zowel van toppen als van knip afval gemaakt worden, ice of droog...

Het verschil, van houdbaarheid, zit hem dus niet in de grondstof, maar in de manier van bereiden. :D

 

Ik wist niet dat er verschil in houdbaarheid zat, maar met dit stukkie zal wel niet té lang bewaard worden:

(sorry dat ik het hier even spam hoor :blink: )

gallery_17121_6972_84789.jpg

Ice

 

Ice-cool :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand ervaring hoe de kwaliteit wordt als je invriest ??

En hoelang is Ice dan houdbaar.

 

Grtz,

Fritz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede zuivere ijshash (zeef 77-100T) goed gedroogd en gekneed met de vingers, (enzymen) is prima bewaarbaar.

 

Wat ijshash laat bederven is niet de olie/hars, maar de vervuiling met stof van plantendelen en chlorophyl, en natuurlijk resten water.

 

Dus...............de juiste zeven, naspoelen met water, goed drogen en kneden met blote handen. (af en toe een sec. in de magnetron om het zacht te maken en water te verdrijven)

 

Ik pers ze daarna in sjoelschijven van 10 gram. Daarna doe ik ze in stripzakjes. Nog nooit last gehad met bederf.

 

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...