Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jigglypuff

Indoor Kweek - Kelder -

Recommended Posts

foto's ! :P

 

 

med_gallery_18023_6936_604352.jpg

 

hier zie je hoe ver ze eregister waren... ik was bang dat ze niet recht zouden groeien maar toen ik de lamp aan zette kon ik om het uur gaan kijken hoe de blaadjes opengingen

 

med_gallery_18023_6936_1844729.jpg

 

med_gallery_18023_6936_345496.jpg

 

med_gallery_18023_6936_206982.jpg

 

zoals je ziet doen ze het allemaal zeer netjes en de ene op de laatste foto links onder was degene die probleme had met kiemen, maar die trekt het weer langzaam recht ;)

 

dan had ik nog eeeen kleine kwestie van bezorgdheid: horen die blaadjes zo ver om te krullen? want ik dacht dat dit misschien niet hoorde en dat de lamp toch iets te dicht bij hangt ?

 

gegroet jigglypuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gooi er nog maar een update tegenaan om te voorkomen dat mensen men topic vergeten en het hier langzaam doodbloed :D :P

 

2 dagen later... ze zijn nou flink de lucht in geschoten... daarom heb ik vanmiddag de lamp maar dichter bij gehangen (55 cm afstand) om te zorgen dat ze flink vertakkingen gaan maken.

 

 

med_gallery_18023_6936_774668.jpg

 

med_gallery_18023_6936_13401.jpg

 

gallery_18023_6936_65165.jpg

 

bij die laatste zie je mooi hoe de 'vingers' van het blad zich ontwikkelen

de plantjes zijn nou ongeveer 6 cm hoog en groeien zienderwijs ;)

 

verder blijf ik updaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

je topic zal niet doodbloeden, ik kom regelmatig eens zien.

 

t gaat goed, hou dit zo he!

 

ik ga je volledig volgen met deze kweek dus veel succes!!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man!

Ze krijgen lekker de ruimte dus je kan er een mooie ronde van maken!

 

Mijn plantjes zijn indd. ongeveer even ver :D

Ik moet nog wel de mannetjes eruit selecteren en hopen dat ze een beetje goed verdeeld over de potten zitten ;)

Zitten nu 2 plantjes per pot in namelijk, wist ff niet zo snel hoe ik dat anders kon doen. Ben stekkies gewend namelijk :P

 

Veel succes man en ik hou je topic zeker in de gaten!

 

Burning Seed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat het al weer enkele dagen geleden is gooi ik er nog maar eens een update tegenaan.

de plantjes maken allemaal mooie vorderingen, en door het dichterbij plaatsen van de lamp blijven ze mooi laag.

 

med_gallery_18023_6936_3447013.jpg

 

med_gallery_18023_6936_174315.jpg

 

med_gallery_18023_6936_2585011.jpg

 

med_gallery_18023_6936_163027.jpg

 

bij nader onderzoek is er al een nieuwe scheut van 2 blaadjes te vinden in het middden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit pik!!!!!!

hoelang ga je ze late n voor groeie????

ben benieuwd latrzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 

 

 

 

 

wietparkiet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zal in totaal zo'n 4 weken gaan duren. (nog 2.5 weken dus)

liever wat langer voorgroeien dat ze mooi een groots zijn :P :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jigglypuff ;)

Tziet er vree goe uit moetik zeggen

ge hebt wel veel geluk dat ge direct van uw oukes moogt kweken met een 600W lamp :D :D

Kwou dat ik dat ook mocht :lol:

Ik heb vorig jaar ook met Snow White zaadjes gewerkt (wel buitenkweek)

Dus daarom ga ik zeker af en toe passeren om te zien hoe het er mee gaat :P

keep up the good work..

 

Pokémon ruled :)

 

celibie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als die jiffypotjes zo droog blijven,zullen de worteltjes er niet door kunnen groeien.dus bevochtigen die handel.Het zou spijtig zijn dat zo'n mooie start daardoor word onderbroken.greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu weet k waar die dingen voor dienen haha, had ze al zo vaak zien liggen maar nooit bij stil gestaan, denk da k da ook eens ga halen voor de volgende keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola

 

 

hou die potjes nat he ,ik heb er vaak mee gekweekt[zaad] zie andere topic,s in sannie,s corner,als je ze niet vochtig hou die soort geperste jiffy potjes zullen je wortels er niet doorheen groeien ,maar afsterven,omdat er geen water in zit ,is een organisch potje ,dus ff dompelen,in emmertje ,zul je zien ze gaan als een speer dan ,de wortels groeien er gewoon doorheen ,no problem

 

 

je was me net voor daffy :P

 

ennuh???? half leeg ,of half vol ,vol die organische potjes

 

voor de rest succes

 

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ iedereen: :lol: thanx voor de reacties

@ thunder: ja ik gaf ze meerdere malen water per dag en ik zorgde dat het potje ten alle tijden vochtig was aan de buitenkant

 

 

verder heb ik vandaag de plantjes overgepot. ik laat ze niet door het potje heen groeien, ik heb gewoon het 'jiffypotje' opengeknipt en de 'voorgevormde' aarde in de 12 liter emmers met zelfgeboorde gaten geplaatst

 

betreft de grond. dit is veengrond die mij werd aangeraden in de growshop met de belangrijkste voedingssuplementen al toegevoegd. hier heb ik zelf echter nog gepoft lavagesteente aan toegevoegd (voor de luchtigheid in de grond) en extra meststof (natuurlijk wel voorzichtig gedoseerd)

 

de worteltjes waren mooi tot aan de rand van het potje gegroeid toen ik die openknipte. het gehele bakje was mooi doorgroeid door de worteltjes

 

med_gallery_18023_6936_2398205.jpg

 

med_gallery_18023_6936_1069329.jpg

 

med_gallery_18023_6936_303805.jpg

 

bij deze kun je zien dat bij de vorming van de eerste blaadjes de lamp iets te dicht bij heeft gehangen. de randjes zijn een beetje omgekruld (ik had de warmte van de lamp onderschat) hij hing destijds op 50 cm afstand. Nu heb ik de lamp hoger gehangen (+- 65 cm) en sindsdien vertonen de net gevormde bladeren geen hitteverschijnselen ;)

 

med_gallery_18023_6936_1350331.jpg

 

med_gallery_18023_6936_3301691.jpg

 

ook is mij opgevallen dat de plantjes vandaag (in de tijd dat ik naar school was) okselscheutjes gegroeid hebben. de seeds zijn feminized dus dat is niet zo speciaal, maar de kans op herma's is nog altijd groot. Dat was wel een opluchting, maar om 100 % zeker te zijn dat ze helemaal vrouwelijk zijn is het nog een beetje vroeg

 

ik houd jullie op de hoogte :P

gegroet jigglypuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten in de groei groeien naar het licht toe dus hoe hoger

jij je lamp zet hoe langer ze gaan worden.

Het doet geen kwaad om ze in het begin hoger dan een meter te hangen!!

 

Succes,

 

DeffY

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjit, die dames zien er in die emmers nog beter uit,

kan niet wachten man :P

 

pz, shadowgertie44

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ defy: ik ben er nog niet helemaal over uit of ik wil gaan scroggen of niet. ik weet dat dit meer opbrengt enzo maar misschien eerst maar us gewoon laten groeien. ik wil de plantjes expres laag houden zodat hij flink stevig wordt en ik kan toppen (zodat hij het gewicht kan houden)

maar je hebt gelijk als ik de lamp hoger had gehangen waren ze nou 3x zo hoog geweest denk ik :P

 

 

jigglypuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, het is alweer een week geleden sinds de laatste upate, ik zal nog maar eens wat foto's plaatsen :tu

 

er is sindsdien veel veranderd, behalve de hoogte. ze blijven zeer mooi laag en dat wil ik graag zo houden :P

ik geef ze nou elke dag 2 maal water, en om de dag groeivoeding mee. ze zijn nou bezig met hun 3e week groeifase. donderdag begint de 4e en waarschijnlijk laatste week van de groeifase. ik ga ze daarnaa in bloei zetten als ze tenminste nog wat voller en (iets ) hoger worden

 

 

de foto's van gisteren :) :

 

gallery_18023_6936_2052216.jpg

 

gallery_18023_6936_30007.jpg

 

gallery_18023_6936_1954719.jpg

 

gallery_18023_6936_653161.jpg

 

de foto's van vandaag:

 

gallery_18023_6936_3522489.jpg

 

gallery_18023_6936_273409.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit vriend

 

keep on growing ..

 

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals cartman zou zeggen; sweeet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren getopt, nadat ik veel onderzoek had gedaan op het internet. maar dit is de eerste keer dat ik kweek, en dus ook de eerste keer dat ik top. er heerst hier dus enkele onzekerheid. ik heb maar even mooie closeups gemaakt voor bevestiging :D

 

Nou heb ik ze dus zo gefimd, maar nou heb ik nog enkele vragen

1. heb ik ze niet te dicht bij geknipt waardoor ik ze dus eigenlijk half getopt heb?

is dit dus goed gedaan?

 

gallery_18023_6936_53309.jpg

 

gallery_18023_6936_112169.jpg

 

med_gallery_18023_6936_240325.jpg

 

 

2. waaruit zullen deze scheuten ontstaan uit de afgeknipte scheut zelf of uit de oksels van de vertakking (die nu meer lichtkrijgen) want daar beginnen ook al blaadjes te ontstaan

 

med_gallery_18023_6936_135404.jpg

 

en last but not least.

3. Hoelang duurt het voordat hier nieuwe bladvorming zal plaatsvinden? want ik heb ze juist op dit tijdstip (3 weken groei) gefimd in de hoop dat als deze bladeren / scheuten gevormd zijn ik hem direct in de bloei kan zetten.

 

Als iemand mij hier mee van help kan zijn, zou dat zeer fijn zijn.

Ja ik heb de zoekfunctie gebruikt en ondanks enkele foto's (niet zeer duidelijke) en uitleg. staan er geen beschrijvingen (waarbij tijd, duur en de exacte locatie van de nieuwe scheuten staan vermeld)

 

 

alvast veel dank :D

jigglypuff

 

ps ik zal deze post zowel in de topic fimmen/ toppen plaatsen als in mijn kweekverslag voor meerdere reacties :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed vraag...

 

heb dat ook eens opgezocht en kon allemaal idd duidelijker, heb ze op dezelfde manier als jij gefimt maar is afwachten of dit goed gedaan is...

 

ik kom hier zeker nog eens kijken naar t antwoord dat je zal krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

fimmen is altijd maar afwachten als je geluk heb kun je zo 5á6 aftakkingen krijgen

ik hoop het voor je!

Grtz Highside

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste leden van WF

'het is al weer een tijdje geleden'

 

dus ik post weer effe een BIG update.

ik heb deze topic niet volledig up to date weten te houden door omstandigheden :wacko:

wel heb ik netjes de foto's bijgehouden ;)

en daarom presenteer ik ze nou.

de plantjes zijn nu bijna 6 weken oud

ze hebben 4 weken groei gehad, en nou zitten ze in de 2e week bloei

ze doen het zeer ;) netjes en zijn extreem dik geworden (als in bladerdak en stam)

ik geef ze dagelijks 2x 1.5 liter water met voeding 1 maals per dag (voorheen 2x per dag voeding, maar ze vertoonden overvoedingsverschijnselen). B)

 

ze zijn helaas niet echt de hoogte in gegroeid, wat ze van mij wel hadden mogen doen (ze zijn ongeveer 45 centimeter hoog). maar de hoeveelheid vertakkingen die ze hebben (gemiddeld een stuk of 8 per plant, exclusief hoofdtop) maken dit weer goed.

ik heb alleen een probleem wat geen probleem is, het bladerendak van de planten is zo dicht begroeid, dat de bladeren elkaar verdringen (en dus wat vergroeien) en dat geeft de nieuwe scheuten die van onder af begroeien geen kans om het licht te bereiken. (dat is pas eigenlijk een probleem wat ik heb sinds ik de reflectiezijkanten heb opgehangen. sindsdien groeien de scheuten als kool) Moet ik de bovenste bedekkende bladeren weghalen? of lekker laten doorgroeien. bij de laatste foto zie je wat ik bedoel

op de een na laatste foto kun je de beginnende haartjes zien. opdat er nog vele mogen volgen

 

Er zitten enkele onscherpe foto's bij, maar ik was gaar dus ik kon de macrofunctie niet goed bedienen

ik zal de foto's op chronologische volgorde zetten :wacko:

 

med_gallery_18023_6936_2395238.jpg

med_gallery_18023_6936_2556940.jpg

med_gallery_18023_6936_264476.jpg

med_gallery_18023_6936_687425.jpg

med_gallery_18023_6936_1111851.jpg

med_gallery_18023_6936_1560220.jpg

med_gallery_18023_6936_2612670.jpg

med_gallery_18023_6936_1249959.jpg

med_gallery_18023_6936_910252.jpg

med_gallery_18023_6936_356518.jpg

med_gallery_18023_6936_409625.jpg

med_gallery_18023_6936_1912408.jpg

med_gallery_18023_6936_985549.jpg

med_gallery_18023_6936_1796277.jpg

gallery_18023_6936_2430.jpg

med_gallery_18023_6936_3273354.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goed ondanks je geinproviseerde kast

 

 

gr damien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...