Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jigglypuff

Indoor Kweek - Kelder -

Recommended Posts

hoi :P het is eindelijk zover. Na het bekijken van allerlei kweekverslagen op dit mooie forum, na het geilen op alle foto's van de goed gevormde dames, mag ik nu eindelijk van mijn ouders mijn eigen kweekje beginnen. Dit wil ik doen in een kelder kamer (voorheen een drooghok) die door het vervangen van de boiler nu overbodig wordt als drooghok. Ik hoor jullie al denken: 'dat is te warm.' Ik kan jullie al vertellen dat hier een constante temperatuur van 25 graden is (de geizer zit achter een scherm in de kamer en in deze ruimte is het net iets warmer dan in de rest van het huis). Ideale temperatuur lijkt me?

 

komende week ga ik beginnen met het installeren van de benodigde zooi. Ik wil graag planten zetten van hoge kwaliteit ( ik zat te denken aan sannie's jack).

Ook moet ik deze week nog een lamp zien te scoren. ik had al wat gevonden, een purple grow lamp van 600 w maar wil weten of deze wel degelijk zo geschikt is als ik las op het internet.

 

Dit moet ik komende week allemaal realiseren, en ik houd jullie dan ook op de hoogte van mijn kweek :verrygood

 

feedback is altijd welkom :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jigglypuff :dribble: Lang niet meer gezien.. Hahaha even zoeken op youtube, kwam ik dit tegen:

pikachu real :verrygood lief toch???

 

veel succes met je kweek, tof dat ze het nu wel toestaan.

25 graden zeg je, met lampen wordt het allemaal wel een stukkie warmer dus probeer dat in de gaten te houden :P

 

grtz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen probleem... er zit een nieuwe termostaat in die kamer waarmee ik de temperatuur naar beneden en naar boven kan afstellen... dus dat zit wel snor :verrygood :dribble:

 

ja gelukkig mag het nou wel van men pa en ma... nou ze weten dat ik blow moet ik men eigen rijbewijs betalen, geen probleem met men eigen kweek he :P

k heb er zin an :P k hoop op dikke cola hoofden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha! mijn eerst update...

ik heb nou alle shizzle bij mekaar om te beginnen.. na het bouwen van een vierkante bak en het kopen van alle benodigheden kan ik nou eindelijk beginnen met het kiemen van het zaad.....

alhier mijn setup!

gallery_18023_6936_2395376.jpg

*plaatje gefixed

 

een 600w lamp gekocht bij de growshop :rofl electronica en dergelijke heb ik laten doen (techneuten vrienden) en die hebben mij verzekerd van de veiligheid...

de ruimte is volledig lichtdicht en afzuiging zat er al in!

ik zet verder nog een ventilator neer voor de luchtstroom ....

nou het kiemen nog....

shit finally comes together...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee, leuk verslag wordt dit, dat weet ik nu al.

 

25graden is inderdaad al warm, en met een 600watter nog warmer.

Goede afzuiging is dus belangrijk.

 

Wel een grote bak, is het de bedoeling deze hele bak vol te zetten, of een aantal grote potten enkelt onder de lamp?

Ben benieuwd naar foto's met de vorderingen van je hok.

Ik ga je zeker volgen!!

 

Greetz, en veel succes !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee helaas ik ga hem niet helemaal vol zetten... ik begin maar us met 5 planten :rofl ik wou wel grote potten neerzetten zodat ze een flinke hoogte kunnen bereiken.... ik ga vandaag de zaden kiemen en de laatste hand aan het hok leggen.

 

zodra ze gekiemd zijn komt er weer een nieuwe update :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo, ziet er al goed uit.

toffe ouwe lui heb je, dacht dat de mijne flex waren maar een 600watt kweek bij hun beginnen zat er niet in :rofl

ben benieuwd naar je eerste cyclus, netjes nog binnen de "wettelijke norm" van 5 plantjes.

 

ik wens je alvast veel leer- en kweekplezier

(klopt dat je straks de temperatuur wel in de gaten moet houden, maar daarvoor lijk je me slim genoeg)

 

kom nog wel eens buurten,

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toffe ouders :rofl

 

Heb je niet wat meer foto's van de bouw ??

 

 

 

ps. Om te voorkomen dat foto’s in de toekomst niet meer zichtbaar zijn, verzoeken we je om je foto’s in je Wietforum Album te plaatsen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man!

Ben benuwd hoe het eruit gaat zien :P En 5 plantjes kun je behoorlijk wat vanaf halen als je het goed doet dus succes :rofl

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je kweekje ben benieuwd naar de uitkomst

greetz ziv :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

de zaden zijn trouwens feminized van het merk spliff.. de soort is Snow White B) erg goede zaden is mij verteld

de electronica die je hier onder ziet is een beetje dodgy.. dit is gefixed met een relais etc

maar nondejus wat is dat een fel licht zeg... heb een kleine 10 minuten in die ruimte gezeten en heb al pijn aan men ogen :P ik ga voortaan zo'n zonnebank brilletje dragen bij het verzorgen van de planten :rofl

gallery_18023_6936_2542922.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit is gefixed met een relais

 

Waar dan ?? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kun je niet zien op deze fotó die is nog van voordat die erbij kwam.... ik zal wel een keer un nieuwe pic maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola puff

 

als ik zo heel de tijd hoor over die fem zaden ,krijg ik het gebrek ,van al die herma,s etc

 

als je echt op save wilt koop een paar stekken ,weet je zeker dat je tot het einde komt,straks heb je die transsexuele herma,s in je hok :rofl ,en dan is miss de lol er vanaf ,van kweken ,[ hopelijk niet ],is leuke hobby :P

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

hah! de zaden zijn aan het kiemen B) naja 4 van de 5 dan ... maar ze zijn pas 2 dagen aan het ontkiemen... ik geef die ene die nog niet ontkiemd is nog een aantal dagen... hopen dat ik dan een kiempercentage van 100% krijg :rofl

 

gallery_18023_6936_2613789.jpg

 

eentje heeft er al een worteltje van 3 milimeter de overige 3 van ongeveer 1-2 milimeter en eentje dus nog niks :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jiggly...

 

dat ziet er allemaal netjes uit, azuiging enz heb je allemaal in orde?

staat er verder niks in die kelder dat niet aan hoge vochtigheid mag bllotgesteld worden?

 

ik zie dat er iets van hout staat, als je met zaadjes begint ga je in de groeiperiode toch een hoge vochtigheid hebben.

 

miss iets om in t achterhoofd te houden, normaal gezien zal t wel geen problemen opleveren als je afzuiging goed werkt maar ik dacht ik zeg t toch maar even. :P

 

ik zou je ook aanraden om met stekken te werken, ik heb ook vanuit zaad gewerkt en stekken zijn nu eenmaal EN goedkoper EN 100% vrouwelijk EN t gaat n stukje sneller...

 

maar vanaf zaad is wel leuk ja. B)

 

k ontkiem steeds in een plastieken bakje met een stukje plastieken folie overheen met wat gaatjes in geprikt en die leg ik dan ergens op een donkere ruimt die een temp van gemiddeld 20-23 graden heeft,

bij mij komen ze allemaal redelijk goed uit,

ik had laatst 100 zaadjes ontkiemd omdat ik er gekregen had van de gs, had er een 200 gekregen, was een haze soortje,

van de 100 zijn er echt waar 98 uitgekomen op minder dan 3 dagen!

 

kan ook toeval zijn he

 

is een tip die ik gekregen heb van iemand hier en dankbaar dat ik m ben.

 

ik heb er een 30tal geplant en de helft mannetjes :rofl de andere staan nu mee te bloeien met mijn nlx-en.

 

dus als je zaadjes moest nodig hebben,

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb thuis ook zo'n kleine serre of hoe noem je zoiets... een voorgroeibak?

naja ... dat is eeen dichte bak met een plastic kap er overheenzodat je daarin een hoge luchtvochtigheid kan krijgen, gekocht bij de boerenbond een tijd terug.. ik denk dat ik ze daarin plant totdat ze wat groter zijn.

 

 

gegroet

jigglypuff

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me een goed idee van je om ze in die "propagator" te steken tot ze wat groter zijn,

de zaadjes moet je maar eens proberen zoals ik je uit heb gelegd.

 

let erop dat je lv goed is en de tmp, dit zijn zowat de belangrijkste zaken,

ik geef ook wat groeivoeding meet met t besproeien want heb ergens gelezen dat stekjes in het begin vooral via t blad hun energie halen aangezien ze nog onderontwikkelde wortels hebben, weet niet of dit ook zo is voor zaailingen...

 

nog veel succes met je kweekje en post regelmatig updates he, dat houdt dit forum in stand en interessant :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

op verzoek van scarface een update ;)

 

van de 5 zaden zijn er 5 uitgekomen! :D ik heb ze net geplant...

ik had bij de growshop van die tabletten gehaald die opzwellen in water... (een soort pitpots)

die heb ik een een mengsel van potgrond en lavagesteente korrels gedaan (voor de luchtigheid van de bodem)

dit allemaal op advies van een ervaren kweker en medewerker van de growshop plantarium

met een plantenspuit houd ik nu de grond vochtig (niet nat) en nou is het afwachten.. hopen dat ze morgen hun koppies boven de grond steken dan zijn ze geboren op een mooie datum :P 1-1-09!

 

:)

 

het is mooi om te zien hoe snel ze die worteltjes ontwikkelen

k zou ze bijna niet durven op te roken straks :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer moet ik ze eigenlijk pas licht geven.? zodra ze boven de grond uitkomen/voordat ze boven de grond uitkomen/ als ze bladeren hebben. ik heb verschillende adviezen gekregen en dat is een beetje verwarrend.

de lampafstand tussen de grond(in de plantenbakjes) en lamp is ongeveer 60 cm.

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Jigglypuff

 

 

ziet er allemaal goed uit man, hoop dat je t voor elkaar krijgt om vette toppe te kweken!!!!!!

je kan ze meteen ligt geven. maar als ik jou was zou ik je lamp op1 meter afstand hangen van je plantjes ,dit om dat ze anders te veel licht krijgen en kunne verbranden!!!

doe je lamp om de 2 dage iets lager hangen tot je op 60 cm zit dit kan je in een week doen.

ik ben benieuwd zal cker vaak langs wippen om ffe te checken.... :D

 

 

 

gr wietparkiet en nog de beste wensen...... allemaal!!! :P ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietparkiet

 

dankjewel en jij ook de beste wensen he, ik zal je advies opvolgen en zodra ze de grond uit komen de lamp hoog hangen

wat betreft die dikke toppen... de tijd zal het leren :P

 

gegroet met de beste wensen

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan voor te stellen dat het in het echt er nog beter uit ziet ! ;)

Als je het zelf niet durft op te roken, dan ken ik nog wel een vrijwilliger :D

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dopefiend hahah leuk ;) maar dat wordt geen probleem

 

GOED nieuws btw :D ze steken nou allemaal boven de grond uit en de bladjes zijn aan het openvouwen :P prachtig gezicht en ze groeien zienderwijs

t gaat top met ze... over enkele dagen maak ik weer foto's :P

 

k houd jullie op de hoogte..

 

gegroet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou persoonlijk al na een dagje de lamp aan doen kwestie van ze te stimuleren richting het licht te groeien...

 

kan het mis hebben dus als BBB of ander ervaren WFlid even wil bijstaan in dit dillemma...

dank u ;)

 

 

en laat die fotos maar komen ha!!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...