Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TheGreenDude

The Claw (de Klauw)

Recommended Posts

Al een aantal kweken heb ik last van het volgende fenomeen. Ik werk met zaad, en als ik na een week of 3 de zaailingen overplaats in mijn aardenbak, heb ik bij een aantal planten (soms allemaal) na een week of 1 a 2 het effect dat bladeren kromtrekken en omkrullen, zodat het blad er uit ziet als een klauw. Vandaar, The Claw zoals we het maar genoemd hebben. Klauwblaadjes lijken echt vergroeid te zijn, ze worden ook vaak erg donkergroen.

 

pH en EC zijn allemaal prima in orde, ook temperatuur, etc. Ik krijg er maar geen vat op wat dit veroorzaakt. Heb al veel geexperimenteerd met midner water geven, juist meer, minder voeding, juist meer, verzin het maar.

 

Zijn er mensen hier die dit ook wel eens hebben gezien en die er wat zinnigs over kunnen roepen?

 

Op het NoMercy forum zijn we ook al druk aan het zoeken en speculeren, maar ook daar tot nu toe geen oplossing jammer genoeg.

 

img7309kl8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me toch echt een te hoge ec in de grond.

 

Lijkt me toch echt een te hoge ec in de grond.

 

Lijkt me toch echt een te hoge ec in de grond.

 

Lijkt me toch echt een te hoge ec in de grond.

 

 

 

sorry 1 x was wel genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou eens moeten kijken naar de overgang van de temperatuur.

eventueel samen met een te hard zuchtje wind kan een blad dan zo naar binnen klappen.

sativa's hebben hier duidelijk meer last van dan indica's.

 

zou dat het kunnen zijn?

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het ook gehad bij een compleet verneukte pot grond met veels te veel voeding in combinatie met een hoop licht toen ik ze buiten zette in de volle zon. Dus wellicht dat die combinatie het probleem is: te hoge ec met plots erg veel licht (en dus veel verdamping).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk ben ik meteen grondmonsters gaan nemen toen ik deze foto nam, de EC van de grond bleek rond de 0.9 te liggen, pH 6.3. Absoluut GEEN overvoeding dus. En dat hoef ik niet 5x te herhalen. Veder, het is 1 grote aardenbak, met een te hoge EC of andere grondproblemen verwacht je dan dat ALLE planten er last van hebben... Elke kweek heb ik er wel een paar, ook niet op dezelfde plek in het hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zou wellicht de overgang van je zaailingen ruimte naar de HPS een probleem kunnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar lijkt het wel op. Maar wát precies is de vraag :smoke Deze keer had ik het 1 week na het overplaatsen, vorige keer pas na 2 weken. Deze keer lijkt het beperkt tot 4 a 5 planten van de 12, vorige kweek begon het met 2, en na een week hadden alle planten er min of meer last van.

 

De aangetaste planten blijven wel goed doorgroeien, echter de bloemzetting blijft achter, de buds worden niet helemaal vol.

 

Experimenteren met meer en meer water geven bleken grote, reeds kromgetrokken bladeren zich een beetje te herstellen, echter nieuwe aanwas trekt meteen weer krom. Tijdens een vorige kweek heb ik een tijdje minder water gegeven, had geen effect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig heb ik daar deze ronde ook last van. Gelukkig is het nu grotendeels weg. Bij mij kwam het weer goed door de lamp wat hoger te hangen. Omdat dit hokje maar 40 x 60 cm groot is en er een 250 watt hps in hangt, vangen de planten heel veel licht. Waardoor inderdaad de verdamping te hoog wordt en de plant zich gaat beschermen door de bladeren te krullen. Waardoor er minder blad beschenen wordt en er dus minder verdamping is. Ik weet niet of het zo is, maar daar lijkt het wel op. Correct me if i`m wrong...

 

Gegroet,

Donder

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toevallig heb ik daar deze ronde ook last van. Gelukkig is het nu grotendeels weg. Bij mij kwam het weer goed door de lamp wat hoger te hangen. Omdat dit hokje maar 40 x 60 cm groot is en er een 250 watt hps in hangt, vangen de planten heel veel licht. Waardoor inderdaad de verdamping te hoog wordt en de plant zich gaat beschermen door de bladeren te krullen. Waardoor er minder blad beschenen wordt en er dus minder verdamping is. Ik weet niet of het zo is, maar daar lijkt het wel op. Correct me if i`m wrong...

 

Gegroet,

Donder

De cellen van een plant zijn een soort van ballonnen gevuld met vocht in een papieren zak. Als het te warm wordt verdampt er water uit de ballon en verliezen de cellen hun stevigheid, waardoor de bladeren gaan hangen.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Turgor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor de duidelijkheid, de bladen hangen niet 'slap'. Ze lijken echt te vergroeien in een omgekeerde kano-vorm. Buig je ze terug, dan scheuren ze, of ze klappen 'binnenstebuiten'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me telkens laten vertellen dat krullende bladeren door een te warme temp komen.<br />Kan ook zijn dat de temp in je voorgroeihok teveel scheelt met deze onder de hps.<br /><br />

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thegreendude, na 2 dagen zag ik ze al weer goed komen. Na 5 dagen was het grotendeels weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey TheGreenDude

 

zoiets heb ik ook, heeft volgens mij last van te veel temp. schommeling

gallery_6458_6685_520583.jpg

 

Deze heeft nog een te hoge restvoeding van de vorige ronde

gallery_6458_6685_140992.jpg

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

het heeft waarschijnlijk te maken met de bekleding van de wanden,is dit zilverfolie met een foamrug wat gebruikt word als ondertapijt?

vr,gr,senior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wandfolie is folie wat je normaal achter de radiator plakt. Heeft inderdaad een schuimachterkant. Maar deze folie zit er al een jaar in, en pas sinds kort heb ik last van de blaadjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je zwart/wit folie over de aarde heen moet doen. ik had namelijk precies hetzelfde laatst en bij mij is het nu ook alweer bijna weg

 

greetz appel

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk dat je zwart/wit folie over de aarde heen moet doen. ik had namelijk precies hetzelfde laatst en bij mij is het nu ook alweer bijna weg

Dus je zegt eigenlijk dat de aarde te warm wordt? En dus wellicht daarmee de wortels te warm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik had precies hetzelfde en sinds 3-4 dagen is het minder geworden, maar ik been ook maar een noob he :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nou alle probeersels helpen, ben echt een beetje radeloos.

 

Maar wel aardig dat vrijwel alle meningen hier richting iets met temperatuur gaan. Nu heb ik de lamp een stuk hoger hangen inmiddels, dus dat kijk ik even aan, bijkomend effect is dat dus ook de grond minder warm wordt nu... wel de moeite waard om jou opmerking even in het achterhoofd te houden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas... 4 dagen de lamp hoger gehad, temp een stuk lager gekregen, lv hoger, maar geen verbetering. Nieuwe blaadjes beginnen nog steeds erg smal en trekken vrijwel meteen krom... de planten zien er door de smalle dunne kromme blaadjes erg iel en mager uit, maar ze groeien wel gewoon door alsof er niets aan de hand is. Bloemvorming gaat ook door maar het is nog te vroeg om goed te zien of het volwaardige buds worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staat het met het verschil in temp. tussen lamp aan en lamp uit ;)

Kan zomaar zijn dat het verschil te groot is :smoke

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp met licht aan is rond de 26 a 28 graden, met licht uit rond de 18 a 19 graden. Luchtvochtigheid met licht aan is rond de 40-45%, met licht uit rond de 60%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch blijf ik bij een te hoge ec.

Dit kan al veroorzaakt worden door bijvoorbeeld: een grote korrel pre mix in je aarde die niet goed vermengd is.

Probeer eens of het minder wordt wanneer je die dames iets meer water geeft als normaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het blijft een vreemd verschijnsel! Ik heb 10 verschillende soortjes op dit moment staan en van al die soortjes is er maar 1 soortje wat die kromme bladeren aanmaakt! Dit is toevallig het soortje met de meest indica-achtige bladeren. Het zou dus kunnen zijn wat Silver zegt dat ik de biomix bijvoorbeeld in 1 pot niet goed heb gemengd. Een andere verklaring kan ik nog niet vinden.

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...