Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koi

Gumby Hasj 2

Recommended Posts

nou ik heb dus even getest enzo.

had nog een beetje knip afval van 1 lowryder ( niet veel dus)

knip afval was ook al 2 jaar oud.

 

heb nu toch een lief klein blokje hasj liggen :rofl

misschien net genoeg voor 1 jointje sticky. :cry

 

ga dit zeker toe passen als ik mijn buiten planten ga oogsten.

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
die Anesthesia hash ziet er ook lekker uit hoor, dat zal wel een dreun geven

:o Dat kun je wel zeggen. Ga er maar eens lekker bij zitten (alhoewel, het aandeel Lady Cane maakt toch dat je iets wilt gaan doen, maar dat lukt dan niet.... :P)

 

heb nu toch een lief klein blokje hasj liggen

misschien net genoeg voor 1 jointje sticky.

Goeoeoeoed! Ik ben benieuwd wat je er van vindt.

En voor de volgende keer: Probeer maar es een wat heftigere plant...

 

En dat brengt me bij het verslagje van de "hele plant".

Echt anders was het in dit geval niet, want de Kush die ik heb gebruikt had geen enkele compacte top. Wel over de hele plant bloemen, en erg veel kristallen.

De grote bladeren heb ik er afgehaald en de hele plant te drogen gehangen.

De plant in kwestie:

gallery_18008_6726_1257.jpg

 

Na het drogen (en tijdens) heb ik er 20 gram topjes afgehaald om zo te roken. De geur en de smaak van deze wiet is heel appart!

Bovendien is het effect heel erg prettig. Heel heftig maar niet zwaar stoned, en ook niet zo high als een vogeltje. Lekker er tussen in.

Maargoed, na drogen (en topjes jatten) heb ik alle bloemetjes / blaadjes van de takken gehaald en gewogen. Omdat ik van ruim 100 gram droog wilde uitgaan heb ik aangevuld met toppen van de Lady Cane, die ook open toppen heeft.

 

Het basis materiaal:

Kush

gallery_18008_6635_226658.jpg

gallery_18008_6635_165119.jpg

 

En Lady Cane

gallery_18008_6635_117624.jpg

med_gallery_18008_6635_468858.jpg

 

De topjes van de Lady Cane heb ik ontdaan van de takjes, ijs (4 Kg) en water (4 liter) in de ton gedaan, ff roeren en dan vanuit de vriezer de wiet erbij. En dan maar mixen! Deze keer toch maar weer mechanisch :cry

gallery_18008_6635_706542.jpg

 

Na een minuut of 10 heftig mixen (ik wilde eventuele compacte topjes etc echt fijnslaan) heb ik de wiet en ijs uit de ton geschept en het water door een zeef in een bezinkfles gedaan.

Dan weer de wiet met ijs met 4 verse liters water in de ton en mixen maar weer.

Nu mix ik maar een minuut of drie, aangezien ik er van uitga dat bijna alle lekkers al de eerste ronde is losgeslagen. Nu moet het water gewoon goed mixen zodat er zo min mogelijk hasj achterblijft tussen het groen.

Weer de wiet met ijs weggeschept, water gezeeft, etc.

Dit nog twee keer met 3 en 2 liter water.

Dat maakte samen een bijna volle 15 liter fles, en 5 minuten na het laatste bijgieten zag het er best al goed uit.

De hasj van de Kush is vrij grof en bezinkt dus vrij snel.

5 minuten:

gallery_18008_6635_342086.jpg

 

10 minuten:

gallery_18008_6635_442197.jpg

 

Omdat de fles bol is blijft er vrij veel langs de rand liggen. Om alles een beetje beneden te krijgen heb ik na 15 minuten iedere 5 minuten de fles een beetje heen en weer gedraaid, zodat alles langs de rand een beetje los kwam, maar niet weer omhoog ging.

Na 60 minuten was dit het resultaat en ben ik gaan hevelen:

gallery_18008_6635_481526.jpg

 

Het bezinksel van de eerste hevel heb ik afgegoten boven de grote fles, en het restant overgegoten in het kleine kommetje:

gallery_18008_6635_467186.jpg

 

Inmiddels gekneed, droog en erg lekker:

gallery_18008_6635_206638.jpg

 

Het hevelwater heb ik een nachtje laten staan. Voor het slapen gaan zag het er zo uit:

gallery_18008_6635_759511.jpg

 

De volgende morgen bleef er dit over na het hevelen:

gallery_18008_6635_165032.jpg

 

Natuurkunde heb ik altijd leuk gevonden. Communicerende vaten dus ook, en via een beetje papier kun je dus best snel van je overtollige water afkomen. Het beetje hasj wat aan het papier komt te zitten kun je er met een mesje weer afschrapen.

gallery_18008_6635_482949.jpg

 

Binnen een half uurtje kon ik dit natte prakkie in de zon zetten:

gallery_18008_6635_298860.jpg

 

Het resultaat van de eerste hevel is hash met een beetje grove structuur. Erg sterk en echt lekkere hasj, maar de Kush smaak is wel een beetje zoek. De Hasj van de tweede hevel is fijner, zachter maar ook iets minder sterk (denk ik :rofl )

Ik heb voor de gein het hevelwater van de 2de keer nog een dag laten staan maar daar kwam hooguit nog 0,3 gram af. Net genoeg voor een jointje (wat ik zo ga roken :rofl )

 

Het eindverhaal: 16 gram 1ste hevel en 3 gram 2de hevel.

med_gallery_18008_6635_350730.jpg

 

Een resultaat van ruim 17% voor een beetje ijs met water een een boormachine....niet slecht, vind ik zelf :rofl

 

Op naar de volgende knip (heel misschien gaat er nog wat LC aan geloven. Ligt er aan hoe lang dit meegaat :rofl )

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga vanavond me kleine blokje proeven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een aantal maal me wietje gewatercurd en dan vind ik hem toch minder sterk als dat hij gewoon droog gerijpt is dus vandaar mijn redenering dat ze beter zo kort mogelijk in het water kan liggen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een aantal maal me wietje gewatercurd en dan vind ik hem toch minder sterk als dat hij gewoon droog gerijpt is

 

Wat heb je met het afvalvocht gedaan? toch wel gedroogd, he ;)

Ik weet niet hoe jij cured maar ik doe dat meestal in een bak met water die ik zo nu en dan ververs. Daarbij verlies je zeker trig's! Kan dat de oorzaak niet zijn?

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister me mini blokje gerookt :)

had geen zin om te rollen etc.

en moest ff snel snel snel.

dus had gewoon wat shag uit een sigaret gehaald blokje er heel in shag er weer in en paffen maar.

man ik merkte het wel poe peo.

blokje was nog niet helemaal op :D viel geven moment van de brand kop af ;)

poe dat ding dat rookte wel als een gek niet normaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gebruik van toppen heeft dus geen extra eindgewicht opgeleverd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het gebruik van toppen heeft dus geen extra eindgewicht opgeleverd?

 

Ach, ik denk eigenlijk van wel. Tenzij je hele goeie knip hebt kom je bijna nooit aan 17%.

Vergeet niet dat deze hasj heel erg puur is, en dat het THC percentage in planten in ieder geval nooit boven de 25 % uitkomt.

 

Ik vindt het niet verkeerd, en ga binnenkort ook een keer alleen toppen doen van de nieuwe oogst LC.

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

J'adore hasj :)

 

Kan ik die bezinkingsflessen en 25 Liter vat ergens kopen? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De flessen worden gebruikt bij zelf wijnmaken, het vat is eigenlijk een zg zuurkoolvat maar heb ik gebruikt om bier in te maken. Alles verkrijgbaar bij de "thuis bier / wijn maken" winkeltjes (bv Rob v Gelder drogist in A'dam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

op internet staat genoeg over dat soort flessen etc.

en genoeg verkoop punten.

Heb me namelijk ook een tijdje verdiept in het drank maken maar is nooit serieus iets geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar hoe zit het met de smaak? ik heb zelf wel een aantal keer hasj gemaakt maar het smaakte niet naar hasj, komt dat omdat het verkeerde soortje is gebruikt? (NLX en lowryder#2)

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat met de gumby methode toch meer stoffen mee komen dan alleen thc.

ook meer bladgroen en andere blad stoffen.

denk dat dat mede verantwoordelijk is voor de smaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen problemen met de smaak hier.

Meestal gaat de smaak richting een uitstekende blonde hasj.

 

:rolleyes:

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal zeer smakelijk uit, dit houd ik in mijn achterhoofd als ik straks ga knippen :rolleyes: (al moeten mijn plantjes nog wel even...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige week weer een gram of 10 gemaakt van knip van de laatste oogst, en deze keer op het eind wat anders gedaan:

Na mixen met ijs en water en hevelen heb ik deze keer de hasjprut met de hand uitgeknepen tot er geen water meer uitkwam, en vervolgens met de deegrol een mooie dunne plak gemaakt (gewoon direct op het keukenblad). Met de deegrol flink veel kracht zetten zodat je de rest van het water er uit perst. Na nog een nachtje drogen bleek deze methode een prachtige donkere hasj op te leveren die het midden houd tussen een goeie afgaan en manali.

Absoluut goddelijk spul! :)

 

gallery_18008_6635_53115.jpg

 

Volgende draai ga ik dit weer proberen om te zien of het geen vage toeval was :wave:

 

Groetjes,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool dit gaat ik zeker weten ook doen, ,mooi verslagje wat zelfs ik kan begrijpen...

 

weer een lesje wijzer geworden.

 

gr karpertje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dit echt een leuk draadje.

dat geauwhoer met die hasj.

zelf ben ik ook weer knip afval aan het verzamelen. Om ook weer een ronde te doen.

wat zijn eigenlijk de verhoudingen.

bijvoorbeeld 100 Gram knip afval en topjes levert ongeveer .... gram hasj op

Share this post


Link to post
Share on other sites
bijvoorbeeld 100 Gram knip afval en topjes levert ongeveer .... gram hasj op

Er zijn geen vaste verhoudingen. De ene plant heeft veel trichomen op de bladeren, de andere niet...

Hoe meer trichomen op het 'afval', des te meer eindproduct je zal hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vraag. Bij de eerste plaatjes is een foto te zien van een topje. Maar wat is er precies mis met die top? :lol: waarom is dat persé bladafval? hoe zou het er wel uit moeten zien dat het níét afval is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pawel:

De takjes die je op de foto's ziet kwamen van de onderkant van een grote plant, en waren (naar mijn mening) niet de moeite waard om te drogen en te roken, maar voor de hasj waren ze briljant.

De plant had namelijk ook dit soort topjes en die zijn uiteraard gewoon opgerookt :lol:

gallery_18008_5884_12592.jpg

 

Groet,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dankjewel :closed:

Ik heb het net ook gedaan, en klopt het dat het échte afval ook nog wel een wietgeurtje heeft? of heb ik dan niet lang genoeg gemengd? ik heb het zeker een kwartier tot twintig minuten gedaan, dus 't zou wat dat betreft goed moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
klopt het dat het échte afval ook nog wel een wietgeurtje heeft?

Het echte afval ruikt gewoon naar verse wiet...

Als je de wiet 2 keer hebt gedraaid (er van uitgaant dat je dat grondig doet!) kun je het restmateriaal naar mijn mening gewoon weggooien.

 

Over 1 1/2 maand mag ik weer :lol:

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou een tijd geleden een Gumbyhashje van me buiten uitgezette Anesthesia.

Ik heb een doorzichtige emmer gehaald en een verfmixer.

Ook een doorzichtig benzine slangetje om het afvalwater boven het bezinksel weg te zuigen.

Ik heb klonten ijs gemaakt door bakjes met water in de vriezer te doen, daar heb ik 2-3 kg van gemaakt.(af en toe een beetje kapot gebroken om te zorgen dat het niet 1 grote klont wordt, anders moet ik dat weer helemaal kapot slaan.)

Om te zorgen dat ik lekker koud water had, heb ik 6 cola flessen in de koelkast gelegd, dat is dus 9 liter water van 4 graden.

Buiten de 50 gram wiet die van de Anesthesia afkwam heb ik 60 gram topblad en fluffy topjes in een zak gedaan en voor een maand in de vriezer gelegd.

Dat samen met het ijs en het koude water in de emmer gedaan en 10-15 minuten rechtsom en linksom gedraaid met de verfmixer.

Ik heb alles geprobeerd zo kort mogelijk in het water te houden en dat is 1 uur geworden met de 1e zeef.

De 2e was dat 3 uur.

Qua gewicht, 1e kwam uit op 4,5 gram(erg mooi blond nu door de korte te waterlating) en de 2e op 1 gram.

Hier een foto van toen ik um net had gemaakt.

 

gallery_14412_3988_385160.jpg

 

Hij is ondertussen al lang opgenuttigd, en hij was heerlijk.

De high is gewoon ongelooflijk, ik wist niet dat je buiten een spacecake zo hard kon spacen van deze hash.

 

Dit ga ik zeker vaker doen, Koi bedankt voor de knowhow!

 

 

Groeten BoboJonko :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...