Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koi

Gumby Hasj 2

Recommended Posts

Haha, ja, hoe doe ik dat nou (normaal) met die mixer... Gewoon een boormachine met een gebogen staf.

Ja, als je dat goed vastzet gaat dat prima. Je kunt ook een betonmixer oid gebruiken denk ik. Zolang alles maar stevig tegen elkaar aanbotst ;)

En dat het ook zonder boormachine kan heb ik vandaag bewezen!

Vanmiddag wilde ik beginnen met mijn knipafval, en had alles klaar, maar had geen boormachine in huis! De keukenmixer geprobeerd maar de gardes zijn veel te kort voor mijn 25 liter ton.

Omdat ik toch vandaag hasj wilde maken heb ik besloten met de hand te mixen.... :D

Dat betekend zo'n 5 liter water met 5 kilo ijs en 110 gram knipafval heeeel hard heen en weer schudden. Leuke oefening voor een fitness ruimte :huh:

Maar goed, dat het werkt heeft zich wel bewezen.

Zoals al gezegt wilde ik vandaag weer hasj maken, en omdat ik zoveel geduld heb wilde ik vannavond al een rookbaar blokje :)

En dat is dus gelukt!

Ik heb na de eerste maal 10 minuten heel hard schudden (koude handen!) het water ververst (uiteraard "het levenswater" opgevangen) en vervangen door een liter of 3. Weer 10 minuten schudden en weer ververst, nu met 2 liter. Weer schudden (minder lang, was moe) en afgegoten. Nog een liter toegevoegd, geschud en laten staan. De inmiddels 10 liter maar 1 1/2 uur laten bezinken voor ik ging hevelen. Het hevelwater heb ik weer opgevangen en weer ter bezinking weggezet. Dit na een paar uur weer geheveld en weer het hevelwater opgevangen. Dit heb ik uiteindelijk nog aangevuld met de laatste liters water en gesmolten ijs van de uitgeknepen "echte afval".

 

Inmiddels heb ik 12 gram mooie droge hasj, een gram of 3 natte en nog een fles met 13 liter die nog staat te bezinken. Daar komt denk ik ook nog een gram of 2 uit. Dat zou een totaal van 16 gram Ice betekenen uit 110 gram knip en fluf, waarvan 12 gram rookbaar binnen 8 uur na aanvang van het proces :D

 

Fototjes:

 

Het setje...ja de boormachine ontbreekt deze keer ;)

gallery_18008_6635_110637.jpg

 

Om een beetje te kunnen opschieten gewoon maar afgieten. Het afgietsel mag dan dus bij het nieuwe bezinksel. Geen afval en verspilling, wel snelheid :P

gallery_18008_6635_261166.jpg

 

Drogen gaat veel sneller als het water er al bijna uit is. Het bezinksel steeds met een lepel op de kant schuiven om zo sneller van het water af te komen.

gallery_18008_6635_120615.jpg

 

Als het overgebleven water ook nog wordt opgezogen (uitknijpen boven de bezinkfles! geen verspilling ;) ) is de natte hasj vrij makkelijk op te pakken en uit te knijpen.

gallery_18008_6635_13663.jpg

 

Na het uitknijpen zitten je vingers onder de hasj korrels. Afspoelen in een bakje schoon water en terug in de bezinkfles. Geen verlies! (je kunt je vingers natuurlijk ook gewoon aflikken :verrygood )

gallery_18008_6635_146068.jpg

 

Na het uitknijpen nog een paar uurtjes in de late middagzon, en dan is het droog.

gallery_18008_6635_625155.jpg

 

De hasj die uit de zon kwam was gortdroog en poederachtig. Het plakte niet aan elkaar, dus dat zou persen worden of verwarmen en toch kneden. Ik heb uiteindelijk het poeder 20 minuten in de oven gehad op 100 graden, waarna het perfect tot een staafje was te kneden.

Het staafje (12 gram) en de nog natte (3 gram?) hasj van het tweede bezinksel.

gallery_18008_6635_243156.jpg

 

Dit is de laatste spoeling, aangevuld met het "handenschoonmaakwater".

Nog steeds plenty ijs, en dit is zeker 5 uur na aanvang!

gallery_18008_6635_424661.jpg

 

En wie er zegt dat een derde keer niet zinnig is..... uitspoelen die zooi! Dit is al na een paar uur, en het mag een nachtje staan.

gallery_18008_6635_376072.jpg

 

Morgen ga ik voor de lol ook eens de EC van het laatste spoelwater meten. Ik heb zo'n vermoeden dat dat water een hele leuke voeding kan geven aan mijn zaailingen!

 

Koi. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om deze ronde af te maken: drie bezinksels van respectievelijk 12, 3,5 en 2,5 gram.... is 18 gram mooie hasj uit 110 knip en fluf: 60 gram Aneshesia en 50 gram Lady Cane.

Op het fototje zie je dat er een hoekje van het grote blokje ontbreekt ;)

 

gallery_18008_6635_64440.jpg

 

Ik kan zeggen dat zowel de heftige stoned van de Anesthesia en de heftige High van de Lady Cane allebij in deze blokjes zitten.

De combi is ehhh... goed geloof ik :verrygood

 

Op naar de volgende draai, hoewel dat weer even gaat duren. Ik heb 1 Kush staan die geoogst kan worden.

Afhankelijk hoe de wiet smaakt (ruikt bijna misselijkmakend sterk) zou het kunnen dat de hele plant tussen het ijs beland. In dat geval is het wat sneller. :huh:

 

btw, de EC van het afvalwater was 1.05 Het kraanwater hier 0,6 dus ik ga een aantal zaailingen er mee wateren. Ph kon ik helaas niet meten, want mijn meter bleek (voor de 2de keer al!!!) kapot te zijn. Opsturen dus maar weer :D

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie 'drolletjes'. :verrygood

En draai nou maar die volledige plant door de mixer, dan kunnen we nog wat leren. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Molmol, je werkt inspirerend!

Ik heb net de Kush van haar grote bladeren ontdaan en de hele plant hangt nu te drogen.

Van de grote toppen pik ik vast wel een paar stukjes, maar de rest gaan we mixen :D

 

ff drogen :verrygood

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha:P

heerlijk draadje dit.

komt er wel een uitgebreid foto verslag bij :verrygood vind het zo mooi.

lijkt mij ook wel keertje leuk om te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig koi..maar vindt je het niet zonde om zo'n hele plant in het ijs te gooien??

het ziet er in iedergeval lekker uit.je mag me wel een stukkie opsturen hoor :D ;)

Ik moet het ook maar een x doen... maar dat duurt nog wel ff :verrygood

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar vindt je het niet zonde om zo'n hele plant in het ijs te gooien

Dat weet ik nog niet. Ik ga het gewoon proberen, en als het niet de moeite waard was dan kweek ik gewoon een nieuw plantje :D

 

Dit is het plantje. Ik haal er idd nog wel wat topjes af, want ik heb net een testjointje ervan gerookt en eh...is best wel lekker :P

gallery_18008_6726_1257.jpg

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oww het is jouw helemaal gegund vriend maar ik heb echt wat verkeerds gedaan ... het is droog 53 gram bij mij geworden ...

 

de drap heeft te lang gestaan met het hevelen elke keer dat is sowieso iets wat volgende keer beter mot ( lees sneller )

zooi stinkt ook heel apart ( ruikt jouw stuff ook altijd zo apart )

 

//edit whazzup: lees de regels over samples!

 

greeetzzz masteryero

 

ps: bij jouw schiet het er weer fantastisch uit

 

ps: hoe kilo ijs gebruik je op heoveel gram wiet op hoeveel liter water????

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Masteryero

 

het is droog 53 gram bij mij geworden

Da's idd niet het resultaat wat je wilt hebben met zoveel knip. Ik hoop met die ene Kush al richting de 30 gram te gaan.....

 

de drap heeft te lang gestaan

Geloof ik niets van. Het enige resultaat wat langer staan ten gevolge heeft (volgens mij) is dat de THC wat oxideerd. Als ik het bezinksel wat langer laat staan zie je duidelijk dat het bruin wordt ipv groen. maw; het ijzer in de vloeistof oxideerd dus, dus waarom de THC niet?!

 

je bent een van de gumby experts

Ha, LOL! Ik heb ook drie keer (letterlijk) geprobeerd!

Ik heb er wel wat van geleerd:

Meer water en ijs op de zelfde hoeveelheid wiet: betere opbrengst

Wiet ingevroren, water op 0 graden en veel ijs (langer op 0 graden): betere opbrengst

Wiet gedroogd: betere opbrengst

Als je met filterzakken werkt van verschillende grofheden kun je verschillende kwaliteiten hasj maken. Met deze methode (zonder filters etc) kan dat ook.

Hoe groter de deeltjes, des te sneller bezinken ze. De hele kleine deeltjes bezinken het traagst. Door het zelfde bezinksel te hevelen op bv 1 1/2, 3 en 12 uur heb je dus drie kwaliteiten hasj! Ik heb nu idd drie kwaliteiten, en ik vind de grofste absoluut de beste! Veel heftiger!

 

hoe kilo ijs gebruik je op heoveel gram wiet op hoeveel liter water????

Wel alles lezen hé :P

Dat betekend zo'n 5 liter water met 5 kilo ijs en 110 gram knipafval heeeel hard heen en weer schudden.
dus zou je graag willen voor stellen een stukkie van me te proeven ...

Proevertjes...tuurlijk, graag, maar daar ga je je kwantiteit niet mee verbeteren, want aan de smaak kan ik niet zeggen hoe je meer opbrengst krijgt :D

Probeer eerst eens kleine beetjes (50 - 100 gram) en gebruik voldoende koud water. Bedenk dat de deeltjes die jij wilt ook moeten kunnen zweven in het water ipv tussen het groen te zitten!

 

Keep on trying!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gooi het ook liever door een zeefzak, die investeering heb je er zo uit

Hoe korter je hash in het water ligt hoe beter en met deze methode ligt het wel een paar uur minimaal

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof niet dat het water de kwaliteit van de Hasj snel aantast.

Wiet die je cured ligt minimaal 48 uur en vaak veel langer te soppen, en da's ook lekker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ik denk inderdaad dat Buble een punt heeft.

Ik heb het van glazen bak naar verschillende thee glazen gegoten.

Moet zeggen heb wel wat water gemorst :) maar in alle glazen ontstond een mooie lichtgrijze

laag ''hash'' ik heb het totaal 3 dagen laten staan om alles eruit te halen gezien het

maar 40 gram buitenwiet (niet afgebloeit) was, maar de smaak van hash was echt zuur, niet te pruimen :) hehehe

heb echt gelachen met me ouwe van what the fuck is dit man :) ben wel wat gewend hoor..

Heb die 3/4 gram,wat was het ook direct weggeknald in de waste bin, waste time maarjaaa.

 

Helaas voor mij ook de laatste keer geweest maar wil natuurlijk niemand ontmoedigen :D want zoals je ziet volg ik het topic toch nog :huh: ..Maar ik heb binnekort toch een zeefzak in me klauwen..

 

Mooi hoor Koi :P

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ik heb binnekort toch een zeefzak in me klauwen..

:P

 

Ik ben voor ambachtelijke Hasj! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de verhouding ijs helemaal verkloot :P 8 kilo water ofso :huh: 2 kilo ijs en te veel knip in 1 keer :D

 

boren zat wel goed ...ik zie hier mensen klote met zelf inelakar gefabriceerde dingen ... ik zat aan de proffesionele cement mixert !!! dat 10 minuten fucking goed spoelde ...

 

volgende keer zet ik iets van 60 kilo ijs bij op het bedrijf want het was echt veels te weinig :)

een kapitaal verneukt om het zomaar te zeggen ....

 

 

ik denk wel hoe korter je het spulletje in het water laat hoe beter !!!

 

//edit whazzup: lees de regels over samples!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij gaat je vergiftigen Koi, pas op! :D

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P

 

ik ga binnen kort ook weer aan de hasj :D

vriend van me had 2 gram uit de shop gehaald

Share this post


Link to post
Share on other sites
door hectiek ( want me maat stond ineens op de stoep met die vuilniszakken :S ) heb ik het niet kunnen invriezen ofso had daar ook totaal geen ruimte voor :P

Kan het probleem niet hieraan liggen? Je moet de weed toch invriezen zodat de trichomen gemakkelijk loskomen?

Misschien omdat het meeste nooit van het knipafval is losgekomen viel de opbrengst zo tegen?

 

Ik ga het in elk geval toch ook eens proberen wanneer m'n planten om zijn! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je eigenlijk alle bladeren gebruiken, dus van de volledige plant? Of gebruiken jullie enkel de bladeren die rond de buds zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle bladeren waar je trich's op ziet zitten....die wil je hebben :P

Grote bladeren zonder zichtbare hars gebruik ik zelf niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ga ik zekker wat aan hebben thanks hoe was de hasj lekker stoned?

Heb nu zelf ronde k-2 staan wil er graag hasj van maken

 

ga zekker dezemanier gebruiken wat zijn nou de voordeelen van electrich droogen of normaal droogen

lijkt mij dat normaal drogen een beter resultaat geeft .

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het zeker te maken heeft met het invriezen van het spulletje maar er mocht ook veel en veels meer ijs aanwezig zijn ...

 

@ nomar : vergiftigen :D ik dacht dat we hadden afgesproken dat we daqt niet zouden melden :P :)

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook maar is gaan experimenteren.

heb geen verwachtingen ofzo want het was heel erg weinig knip afval van een jaar of 2 oud volgens mij.

was nog van een lowryder dus het kan nooit veel zijn.

maar zoals ik al zei ik wou het meer een beetje uitproberen kijken hoe het moet en wat ik fout doe en waar ik in mij kan verbeteren.

 

het ging aardig goed had alleen moeite om alle blad afval er uit tehalen omdat mijn knip afval heel erg fijn was.

maar uit eindelijk toch wel het meeste er uitgekregen tijdens het over gieten etc.

heb nu een klein glazen schaaltje in de oven staan met waar het spul in moet zitten op 50 graden.

om het laatste water weg te krijgen.

 

ik ben wel een beetje benieuwd wat het is geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Buble:

Hoe korter je hash in het water ligt hoe beter

Hoe kom je daar bij? Ofwel, waarom denk je dat?

 

btw, ik heb vannavond de Kush (min een gram of 20 van de beste topjes, die rook is zo, want de Kush is superlekker!), aangevuld tot ruim 100 gram met Lady Cane door het ijs gehaald. Eerste hevel is al goed uitgeknepen en goed voor 19 gram (zal wel 17 of 18 worden, is al bijna droog). Tweede hevel zal niet veel meer uitkomen denk ik, hooguit 2-3 gram, maar morgen een wat uitgebreider verslag.

Zou nie gek wezen, ruim 20 gram hasj van 110 gram materiaal.

 

gallery_18008_6635_209626.jpg

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. die Anesthesia hash ziet er ook lekker uit hoor, dat zal wel een dreun geven inderdaad :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...