Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

manny

How To Vaporizer

Recommended Posts

Jullie zijn geheel geniaal, maar ik zou nog een stukje toe willen voegen...

 

Waar gaan jullie de temperatuur meten ? Voor de wiet, na de wiet ? Dat is ook wel belangrijk natuurlijk...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met hot air werkt (zoals hier) lage warmtecapaciteit (snelle) sensor in de luchtstroom na de heater.

Als je de wiet op een hete plaat doet, gewoon te temp van het metaal.

 

Lijkt me toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

We meten de temperatuur inderdaad vlak na de heater. Ik ben er de laatste tijd niet mee bezig geweest wegen de feestdagen en ben een tijdje niet in staat geweest om er aan te werken. Ik ben er wel achter gekomen dat er een enorme overshoot aan temperatuur komt bij deze regeling als je de heater gewoon aanzet. Aangezien de heater zeer snel opwarmt. (heb de brandplekken nog op mijn bureau). Ik ben bezig geweest om het signaal naar de heater te gaan PWMen dit werkt al een stuk beter maar moet nog goed worden afgesteld. ik zal proberen binnenkort het geheel weer op te pakken

 

Groeten Mr Happy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleem is dan natuurlijk dat de temperatuur alleen goed gemeten wordt wanneer je inhaleert, en er dus lucht door de spiraal wordt opgewarmd. Misschien een combinatie, gewone temperatuursensor in de buis onder de spiraal, en een in de spiraal die daar een maximum aan stelt. Anders wordt die misschien veel te warm wanneer je het apparaat laat opwarmen zonder te inhaleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn test opstelling is de temperatuur sensor vlak onder de heater. de sensor raakt de heater net niet. dus als het goed is wordt de heater nooit te heet. en zo warm wordt de lucht dan ook die je er door haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...