Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

twindaddy80

Gumby Ice

Recommended Posts

Met de andere topic en het youtube-filmpje als inspiratie ben ik aan de slag gegaan.Ik zal hier een zo duidelijk mogelijk verslag doen van hoe ik het heb gemaakt met foto's.Helaas heb ik niet van elke stap foto's want soms kom je net een hand tekort om een foto te maken.Maar hier het verslag.

 

Wat heb ik gebruikt:

 

*93gram ongeknipte fluffy en knipsel

*5liter koud water

*150ijsklontjes

*schroefmachine

*tegellijmmixer

*2emmers van 10-12 liter

*bolzeef(die ik in het vervolg vervang door een losse zeefdoek)

*schaal van ong 2,5 liter

*kommetje van 200cc

*tuinslang

*stuk plastic van wietzak ong 20x20cm

*klein spuitje (5 & 1cc)

*tijd en geduld

*ik hb ook latex handschoentjes gebruikt maar die zou ik weglaten of vervangen door degelijke schoonmaakhandschoenen ivm steeltjes en takjes

 

gallery_12558_6743_57244.jpg

 

Het eerste wat je doet is 1 emmer half vullen met koud water(afhankelijk van de hoeveelheid wiet).Daarna doe je je wiet(afval) erbij zo dat het goed onder water is.Als laatste volgen de ijsklontjes.Zorg dat je voldoende ijs heb.Dit zorgt ervoor dat je snel en goed de kristallen loskrijgt.

 

gallery_12558_6743_202956.jpg

 

Als dit bij elkaar zit neem je de schroefmachine met de tegellijmmixer.Zorg wel dat je accu goed vol is want hij heeft even stroom nodig.heel het mengsel mix je nu goed door elkaar gedurende 10-15minuten

 

gallery_12558_6743_296927.jpg

 

Wanneer dit is gedaan neem je de bolzeef.Je schept nu de stukken ijs en wiet eruit.Gooi dit niet meteen weg maar laat het gewoon bovn de emmer in de zeef hangen.Je haalt nu eerst de stukken ijs eruit.Die kunnen meteen weg.Als al het ijs uit de bolzef is verwijdert neem je de wiet en die pers je tussen je handen tot al het vocht eruit is.Deze actie herhaal je tot zo goed als al het vuil en ijs verwijdert is uit de emmer.

 

gallery_12558_6743_301865.jpg

 

gallery_12558_6743_37288.jpg

 

gallery_12558_6743_389366.jpg

 

Nu neem je de andere emmer en giet je alles over door de zeef heen.Het laatste beetje wiet wat er nu in de zeef zit knijp je ook uit en je eerste bezinking kan gaan beginnen.

 

gallery_12558_6743_144091.jpg

 

Het ziet er een beetje uit als slootwater.de geur die nu in me badkamer hangt is echt ranzig fruitig van de rebelshack.Niet bepaald de meest aangename geur.Dit mengsel laat je minimaal 4uur staan.Ikzelf heb het 6uur laten staan omdat dat beter uitkwam met eten.

Je neemt nu de tuinslang en met de opzuig methode pomp je het water eraf.Let wel op dat het water stil staat en dus niet gaat klotsen en golven want dan kan je opnieuw gaan beginnen met bezinken.Je zuigt alles weg tot ongeveer 1-2 cm boven het goud bruine drapje wat onderin zichtbaar word.

Dan giet je het drapje over in een kleinere schaal en laat je het wederom bezinken.Na een uur of 5-6 is het dan weer tijd om te zuigen.Op dit moment kan het handig zijn een dunner slangetje te gebruiken zoals die van een aquarium.laat weer een cm of 1-2 water erop staan.Overgieten naar het kleinste bakje en weer bezinken.Dit heb ik een hele nacht gedaan.Kwam wat lekkerder uit.Uiteindelijk hier ook het water weggezogen met een spuit,had ik het volgende als resultaat.

 

gallery_12558_6743_131012.jpg

 

Een mooi goudbruin drapje met een klein laagje water erop.Maar hoe krijgen we dat laatste water eruit??Ik heb voor de volgende methode gekozen en het bleek vrij simpel te zijn.Een vlaschaaltje en een grote wietzak was de oplossing.Na de wietzak in een stuk te hebben geknipt wat ruim in het schaaltje kan,heb ik het drapje daarop gegoten zodat het in het plastic bleef en in het kommtje.

 

gallery_12558_6743_44630.jpg

 

gallery_12558_6743_84207.jpg

 

Als je dit dan netjes wegzet zal in loop van tijd(half uurtje) het water in de hoeken van het plastic gaan zitten.Dit heb ik voorzichtig weggezogen met een klein spuitje.Zodra het lijkt alsof er geen water meer uit komt ga je voor zichtig kneden.Eerst in het plastic en begint het lekker bij elkaar te plakken kan je in je handen verder gegaan.Tussentijds een beetje laten drogen onder een lamp of op de verwarming.Ik zelf heb het in me groei hok boven de vsa van me tl gelegd naast de uitblaas van me fan.Droogde als een gek.

Uiteindelijk krijg je een mooi stukje hasj.Laat dit nog even lekker een weekje of 1,5 kuren en je zal een mooi knetterhasj hebben.

 

gallery_12558_6743_40047.jpg

 

4,4 gram mooie ice uit 93 gram rotzooi.ben dik tevreden over het resultaat.het had iets meer mogen zijn maar dat mag altijd.de kwaliteit ziet er goed uit en dat voor 2daagjes tijd.De netto werktijd bedraagd ongeveer een uur of 3.Ik raad wel aan om het op de badkamer te doen of buiten want het word een natte bedoeling met die mixer.Hopelijk kan iemand er iets mee.Alvast veel plezier ermee.Ik heb genoeg lol eraan beleefd.

 

Zodra het blokje lekker rijd is zal ik een mooi rookverslag erbij plaatsen.

 

grtz twindaddy

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow twindaddy80, bedankt! B)

Ik meteen dat ding gaan zoeken om ijsklontjes te maken, maar kan het even niet vinden.

 

Groetjes

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ikzelf heb het 6uur laten staan omdat dat beter uitkwam met eten.

B)

 

Nice, ziet er gaaf uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey twinny dat stukkie hasj ziet er goed uit ... heeft je weer een hoop aparatuur bespaard B) 9 vna de 10 onderdelen kan je of gratis krijgen of kosten een drol of heb je al B) enigste is zo'n beton mixer maar die heb je al voor 15 euro ( cheap ass kwaliteit maar het is geen beton dat we mixen dat scheelt ) ...

 

 

het is goed gelukt mooi heah :) en als je de tijd er voor neem kan je het in een dag klaar hebben ..... en eigenlijk weet ik zeker dat wanneer je dit 'grootschalig' zal doen dit sneller gaat dan zo'n bubble lator ... daar kan niet meer dan 150 gram in een hoop geklooi met ontsmetten enz van je zeefdoeken blablabla ..

 

nee ik vind dit een ultieme oplossing!!!! zeker voor de lowbudget kwekers !!!!

 

en iedereen kan het ...

 

dat je er goed knetter op mag worden

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi en duidelijk verslag

Lekker stukkie hash , netjes hoor

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed topic , toch weet ik uit ervaring dat je beter IJSKOUD water (1 a 2 graden celsius) kan gebruiken dan ijsblokjes.

De ijsblokken zullen je materiaal pletten, crushen, versnipperen en heel veel ''groene sappen'' in je hash/ice achterlaten. Deze sappen zullen weer langer moeten rijpen om omgezet te worden.

De truc is om heel veel ijsblokjes in een grote ton of emmer te laten smelten, zodat je water krijgt van 1 of 2 graden en dat dan gaan gebruiken. Zo zal je materiaal schooner worden en minder tijd nodig hebben om goed tot smaak te komen.

 

Veel succes met het uitproberen van je lekkere hash..!!

 

Mvg Azarias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Twin, mooi verslagje! En met een lekker eindresultaat ook! Goed verslag voor diegene die altijd al hasj hadden willen maken, en dachten hier niet de middelen voor te hebben. Simpel maar effectief. Ben benieuwd naar je rookverslag ( mocht je die neer willen zetten). Dat het je mag smaken.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeap twin mooi gedaan..

 

Dit doe ik ook ooit...leuk uitgelegd man..

 

 

gr

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens, misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar je heb het afval dus maar 1 x gebruikt? Is het niet meerdere keren te gebruiken? Of sla je dan teveel aan gort?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha! Gaaf dat je hier een tutorial over schrijft! Zou je yield niet hoger zijn als je langer laat bezinken? Ik kan me voorstellen dat na 6 uur de kleinste deeltjes nog niet bezonken zijn.

 

Ik was van plan dit ook te proberen wanneer mijn plantjes klaar zijn. Lijkt me wel heel gaaf om mijn eigen hasj te maken! Ookal komt er maar een krappe gram vanaf, ook dan ben ik tevreden! B)

 

Geen vragen verder, deze methode is zó simpel en duidelijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coole tutorial.

Ik ben vanplan dit ook te proberen.

Zeer duidelijk uitgelegt en nog goedkoop ook B)

Ziet er wel een lekker brokje uit.

Hopen dat ik ook zo'n brok ervan kan halen!

Ik zal er zeker een verslagje van maken van mijn Gumby Ice!

Over een kleine maand is het zover, intussen zal ik hier wachten op je rookverslag want ben er wel benieuwd naar!

 

Greetz

Hannes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kort maar krachtig B)

 

Supermooi en cool verslag..

 

Dit vind ik (ook op verzoeken van andere leden) een sticky waard.. bij deze..

 

Gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dan ben ik de eerste die je feliciteerd twindaddy! je eerste sticky! inderdaad een zeer mooi uitgebreid verslag een verdiende sticky!

 

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou een grove zeef in het midden van je bak niet handig zijn om het plantmateriaal makkelijker te scheiden van de harsen?

 

Leuke manier en lekkere hasj zo te zien. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad mooi verslagje Twin, had niet anders verwacht van je.

 

Ben ook benieuwd hoe het zal smaken.

 

Maar zal ook wel super zijn.

 

See you soon,

 

Groetjes uit Tilburg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, gaat goed he!

Ik heb nu twee keer deze methode gebruikt en de hasj die er afkomt is idd super B)

 

Bij mij was wel een heel groot verschil tussen beide keren. Beide maaksels van omrijpe WW. De eerste keer kwam er een soort afgaan achtige megaplakzooi van af. Smaakte ook een beetje afgaan achtig. Tweede keer kwam er nauwelijks plakkerige polmachtige hasj van af, die ik uiteindelijk heb moeten persen om er een blokje van te maken. Eerst leek het nog wel te plakken, maar toen was het gewoon nog niet helemaal droog B) .

 

Ik heb trouwens van die tweede keer ook (bergen) foto's voor een verslagje gemaakt, alleen nog steeds het verslag niet gemaakt.

Misschien zo toch maar eens aan beginnen. Je werkt aanstekelijk :)

 

Groetjes,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd Twin!

 

Welverdiend! B)

 

Ik ga dit zeker nog een keer toepassen B)

 

 

Laters,

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

superrrrrrrr-cool...!

 

Ga ik ook eens een keertje proberen aangezien ik liever hash als wiet rook... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ? En ?

Hoe smaakt de hash ?

 

Even stickie maken en roken

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even stickie maken en roken

 

 

Hij is toch al sticky? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice, deftig verslag

 

heb wel nog 1 vraagje, heb wat gespeurd maar vind geen klaarblijkelijk antwoord...

 

Gebruikte je gedroogde of natte fluffy? Er was iemand - sla me dood waar denk youtube - die opteerde om natte bladjes en fluff te gebruiken ipv gedroogde of bevroren. Ik weet dat gedroogd - bevroren de pollen veel vlugger losraken in een zeefmethode maar als je gedroogde blaadjes mixt, krijg je dan niet enorm veel verkruimelt groenafval in je hasj?

 

wie mij daarop kan antwoorden is bedankt, ik ga het zeker proberen met de fluff en knipafval de volgende ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gebruikte je gedroogde of natte fluffy? Er was iemand - sla me dood waar denk youtube - die opteerde om natte bladjes en fluff te gebruiken ipv gedroogde of bevroren. Ik weet dat gedroogd - bevroren de pollen veel vlugger losraken in een zeefmethode maar als je gedroogde blaadjes mixt, krijg je dan niet enorm veel verkruimelt groenafval in je hasj?

 

ikzelf heb gedroogd afval gebruikt.wat je zegt is waar.bevroren latn de pollen sneller los.als er vocht aanwezig is.op het moment dat je afval gedroogd is komen ze vanzelf los als je het met ijswater mixt.

 

@topic

 

rookverslag

 

het is zover.de hasj is gerookt.hij was een beetje klei-achtig om te verkruimelen maar je rook de fruitige rebelshack er gooed doorheen.

de smaak is lichtscherp maar vooral zoet.de hasjsmaak is herkenbaar maar ook de smaak van onze nederwiet kom je duidelijk terug.

dan de werking.poeh die is meesterlijk.halverwege me joint maar ff op adem komen want deze shit is echt stevig.een hele spacy high waar je echt gaat vliegen.het houd niet zo heel lang in die mate aan maar gaat over in een relaxt actieve high die nog en uur of 1,5-2 aanhoud.al met al een goede hasj voor op een vrijdagavond met wat vrienden.niet voor de vroege ochtend.

 

mensen bedankt dat deze topic sticky heeft mogen worden en ik hoop dat er vele blokjes op de aarde gezet worden naar aanleiding hiervan.

 

tnx twin

 

ps.wat ik d volgende keer verander is een zeefdoek ipv de bolzeef en meer afval hehehe

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey twinny gefeliciteerd met je sticky heah :smoke

 

ik had alleen een vraag waarom een zeefdoek gebruiken ????? kotm er zoveel vuil door die bolzeef heen dan ???? je hebt namelijk bij de blokker SUPER fijne bolzeven !!!!

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...