Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DaZeDmerlin

Afzuiging En Ventilatie.

Recommended Posts

Hallo, ik heb een afzuiging hangen van 425m3 met een inlaat van 225m3 in een kamertje van 2m op 1.5m van 3m hoog met 1 lamp van 600watt, maar dat is belijkbaar niet voldoende want toch komt mijn temperatuur boven de 30 graden, tot 32 graden zelfs.

Zou mijn probleem opgelost zijn met een afzuiging van 680m3 of zou ik best nog een maat groter nemen?

 

Alvast bedankt. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlaat liefst groter dan de uitlaat.

Of houdt je van onderdruk in je hok? B)

 

Groet hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet mee denk ik, wat bedoel je?

Ik dacht dat de inlaat de halve capaciteit van de uitlaat moest zijn, ik had het uitgelegd in de GS hoe ik het ging doen en volgens hem was dat ideaal, maar dat klopt dus niet?

Hoe moet ik het dan wél doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klopt ongeveer wel, maar blijkbaar heb je dan toch te veel weerstand in je luchtsysteem. Vertel een wat voor filer, leidingen en bochten er in zitten (met diameters), staan de fans voluit?

 

De meeste kwekers kweken met onderdruk hjm, zeker degene in een tentje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

B)

Ok, de buizen hebben een doorsnee van 150mm, de buitenlucht die binnengezogen word is rond de 20, 21 graden die word binnengezogen via een RKL afzuiging van 225 cuub, er zit een kleine plooing in de buis maar niet veel, en gaat via de deur, dus is kort.

 

De afzuiging zelf is ook een RKL van 425cuub, en 150mm doorsnee, maar die lucht moet inderdaad wel een hele afstand afleggen voor die buiten is, ik schat zo'n 10 meter (!!), want die gaat van in mijn kamertje zo naar boven via het zolder, langs een ventilatie gat onder het dak.

 

Beiden werken op volle capaciteit, maar dat is belijkbaar niet voldoende, het zou wel moeten want het is maar een klein kamertje, van 1m op 1.5m en 3m hoog.

 

Dus ik dacht aan een iets zwaardere afzuiging, en ik zie dat er nog eentje is voor op 150mm aan te sluiten van 680 cuub, maar vanaf dan is het allemaal 200mm tot 250mm, het zou gemakkelijk zijn moest ik niet al de buizen opnieuw moeten vervangen uiteraard, dus vroeg ik mij af of 680cuub wel voldoende zou zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

32 graden met dit weer????????

 

Staat je thermometer misschien te dicht bij de lamp of zo???

Share this post


Link to post
Share on other sites

cooltube kan wel handig zijn :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

die afzuiger die je nu hebt moet ruim voldoende zijn voor één lamp. zuig zo hoog mogelijk in je hok af en blaas onderaan verse lucht in als dit momenteel zo nog niet gebeurt :P .

verder zou ik gewoon uitblazen in de kamer ipv 10 meter buis te gebruiken. met een goede c-filter ruik je er niks van.

 

ps: waar meet jij je temp? waar hangt je thermostaat?

 

 

thermostaat moet op top hoogte en het spiraaltje mag NIET in het licht!! plak kartonnetje rond/over spiraaltje, zonder contact te maken natuurlijk

 

controleer ook eens of je thermometer wel klopt want 32 graden is wel heel veel voor jouw opstelling. rook ook eens een dikke vette joint in je hokje en blaas de rook rond de filter en kijk hoe goed hij aanzuigt... gaat ook met een vlammetje, maar ik verkies een dikke vette joint :rofl

herhaal de test eens wanneer de afvoerbuis van 10 meter niet is aangesloten op je zuiger... en aanschouw het verschil

 

grtzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

THX! B)

Dit is een uitleg waar ik tenminste iets aan heb!

 

Mijn afzuiger hangt helemaal vanboven, en de lucht komt langs onder binnen.

De temperatuur meet ik tussen de planten, ik zet da meterjte gewoon tegen mijn planten, een beetje in de schaduw zelfs, maar nu is het weer in orde om 1 of andere onduidelijke reden. :rofl

Nu blijft het met de lichten aan tussen de 28 en 30 graden.

 

Ik zal het straks eens testen, met een jointje dan als het licht aangaat. :P

 

Ik heb nogal een "speciaal" kweekkot denk ik, mijn LV is weer zoiets, die is met de lichten aan 15%(!!) en met de lichten uit rond de 40%

Ik ga eens een vernevelaar kopen, onder de planten is toch een grote bak met 10cm water in, da zal dan al schelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van whazzup.

ik denk dat je eens goed moet kijken of je je slang wel uit getrokken hebt en met zo minimaal

mogelijk bochten erin ik denk als dat nakijkt en goed maakt je helmaal gered ben

 

wat in wel zag in dat je ruimte 200x150x300 cm is maar jou lamp 600w maar 1,2 m² verlicht

hoe doe je dat ?

 

 

vriendelijk groet dennis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb nogal een "speciaal" kweekkot denk ik, mijn LV is weer zoiets, die is met de lichten aan 15%(!!) en met de lichten uit rond de 40%

 

hoe meet jij je lv? met zon witte min-max thermo hygro? deze zijn niet betrouwbaar.... maar 15-40% is toch niet zo raar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat inderdaad met een paar kleine bochten, maar die heb ik er al een beetje uitgekregen, niet helemaal want ze moet zowiezo gedraaid worden.

 

 

@Kasperfish;

Met zo een Maxi Mini metertje, ja, een witte bij mij.

Ik dacht dat 15 véél te weinig was, dat ze daar teveel stress van krijgen of zo, ik heb wel een luchtbevochtiger maar achter 2 uur is alles al verdampt en zakt de LV terug naar 15.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer je aarde nat te houden aan de boven kant dus meer water geven

sproei wat vaker met water dan niet op de planten maar erom heen

je mag het ook op de planten doen is beter denk ik

ik doe het wel

 

Als je meer afzuigd hoeft ie niet constant te zuigen dus zal je luchtvochtigheid om haag gaan

 

en probeer altijd te bevochtigen in het begin hoe meer vocht hoe beter in het begin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...