Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
suffie63

Rotterdamse Scholen Testen Leerlingen Op Drugs

Recommended Posts

ROTTERDAM - Drie Rotterdamse scholen zijn een proef gestart met het testen van drugsgebruik onder hun leerlingen. Een zegsvrouw van de gemeente Rotterdam heeft een bericht hierover in het Nederlands Dagblad van zaterdag bevestigd.

 

Wanneer leraren vermoeden dat een leerling drugs gebruikt, kunnen zij hem of haar vragen een test te doen. De test onderzoekt zowel de aanwezigheid van soft- als harddrugs in de urine van de leerlingen. Het gaat om een proef op basis van vrijwilligheid. De wet staat de schoolleiding niet toe om verdachte pupillen te dwingen mee te doen aan de test.

 

De gemeente Rotterdam wil verder niet veel ruchtbaarheid geven aan de proef en vertelt daarom ook niet om welke scholen het gaat. Voor zover bekend is Rotterdam de eerste stad die zo’n proef op scholen doet. De resultaten worden binnen een paar maanden aan de gemeenteraad gepresenteerd.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Die goeie ouwe tijd gaat nu verdwijnen op de Rotterdamse scholen.Vroeger kon je buiten gewoon lekker een blowtje draaien of gewoon naar de shop om de hoek.De saaie lessen werd hiermee ook een stuk interessanter. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind dat blowen niet thuis hoort op een middelbare school !!! dit heb ik zelf ondervonden .... ik blowde af en toe in de eerste klas en in de 2de klas werd dit regelmatig...

 

ik kan me al moeilijk concentreren enz enz maar toen deed ik helemaal geen zak aan school en ik was niet de enigste je kunt gerust zeggen dat wiet niet het leren bevorderd , dan heb ik het over het opslaan van de info/ stof die je moet leren ... een toest maken terwijl je stoned bent gaat wel goed is zelfs getest op tv met hbo leerlingen, smokers en nog wat verrschillende groepen de blower kwam er als 2de uit !!! ( dit gin niet om persoon per groep maar per 50 mensne ofso meen ik )

 

maar goed in de 3de en 4de smokte ik niet en was ik gestopt, leren ging veel beter en makkelijker !!!

 

kinderen die nog jong zijn en onder 18 moeten helemaal niet met dat goedje bezig zijn , netals ze eigenlijk alcohol moeten opschroevne naar 18 jaar en ouder, klinkt hypocriet nu ik zelf ook erg jong ben ( 19 ) maar kan uit ervaring vetellen wat voor ruiten je allemaal ingooit als je vroeg begint met smoke en/of drinken !!!! een zeer leuke tijd altijd wat te doen maar erg werken aan toekomst nee daar komt het niet van ...

 

eignelijk gewoon zo'n test verplicht stellen onder leerlingen onder 18 jaar ....9 / 10 ouders wetne niet eens dat hun kind smoked ik durf te stellen dat zeker 70% van de ouders zulke test goedkeurt !!! dit schikt jongeren af om vroeg tijdig te smoke !!!

 

met zulke tests kan eignelijk de coffeeshop op de hoek van de school gewoon blijven voort leven, vele jongeren zullen niet meer durven smoke omdat ze bang zijn dat ouders hun betrappen ....

 

tsjaa rand figuren die schijt aan alles hebben blijven rsutig door gaan maar ja dat soort figuren moet gewoon een keer hard op hun smoel gaan willen ze er iets van willen leren ( zo'n type was ik op een gegeven moment ook ik had schijt aan alles gelukkig ging ik vroeg al op mijn bekkie THANK GOD )

 

eenmaal van school en 18+ en een vast levensritme kun je zelf je dag/leven in plannen en ben je zelf verantwoordelijk voro je daden !!!

 

duss

 

smoke onder de 18 NOG EVEN NIET B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Voor de mensen hierboven.De school waar ik het over had was betreffende een laboratoriumschool.Wiet kan zeker wel het leren stimuleren, alleen dan moet je geen indica-achtige soorten gaan roken, want dan voer je inderdaad geen donder uit.Tuurlijk is een school om te leren, maar wanneer het onderwijs op een dusdanig niveau zit van lik maar versje ga je vanzelf wel blowen.Het onderwijs moet wel interessant blijven. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook altijd gezegd, ik smoke niet als ik lessen moet volgen (ik blow ook eigenlijk niet doordeweeks gewoon om m'n studie niet in de weg te staan), kan ik netzogoed thuis blijven.

 

Aan de andere kant, die tests slaan toch nergens op. Als ik in 't weekend ga blowen, blow ik best wat weg. En zoals wij weten, blijft thc vrij lang in je lichaam zitten, je zou dus in 't weekend niet mogen blowen, wil je negatief slagen op zo'n test?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten eerste is het een gevaarlijke stap rixhting privacy schending, maar oke, 't is nu nog vrijwillig.

ten tweede- ze hadden mjn hele jeugd kapot gemaakt...

mijn medicijn om de wereld te handlen.

zonder jou had ik mijn leven verpunkt.

Ik weet niet of ik havo en atheneum en of het hele leven leefbaar vind zonder mijn plant.

En wat verder onderzoek behoeft?

Waarom heeft de jeugd zo'n drang tot experimenteren?

maar oeps, dan moeten we ons gaan verdiepen in een mens..

en 't is zoveel makkelijker om een test uit te voeren.

 

en valt die positief uit?

dan kun je een kind lekker naar het bijzonder onderwijs heen stompen,

zodat je gemiddelde slagings% niet in gevaar komt.

 

Want let wel:

dat is 1 van de belangrijkste factoren die thans geld in het onderwijs:

De prestatie van de GEMIDDELDE leerling.

 

greetz weetje.

 

 

ps. drugsgebruik kan ik gemiddeld niet aanraden bij een jonge volwassene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...