Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Superfly

'cannasniffer' Wapen Tegen Hennepteelt

Recommended Posts

AMSTERDAM - Vijf politiekorpsen gaan de 'cannasniffer' inzetten als nieuw middel in strijd tegen de hennepteelt.

 

 

 

Het apparaat, in de vorm van een staafzaklantaarn, kan dankzij gevoelige sensoren hennepgeur detecteren, schrijft het AD.

 

Met de cannasniffer moet het eenvoudiger worden verborgen kwekerijen op te sporen. Nu zijn de planten vaak lastig te vinden, omdat ze achter kasten, dubbele deuren of onder de grond zijn verstopt.

 

De korpsen Haaglanden, Utrecht, Brabant-Noord, Noord- en Oost-Gelderland en Drenthe hebben het apparaat inmiddels in huis.

 

Het apparaat registreert elke geur, maar weet nu nog niet wanneer er sprake is van hennep. Om de sniffer met die specifieke geur te laten kennismaken, nemen de korpsen het apparaat de komende weken mee naar pas ontdekte kwekerijen. Als de geur in het geheugen is opgeslagen, geeft het apparaatje bij elke volgende herkenning een signaal, aldus het AD

 

cannasniffer_183380_524636d.jpg

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het zo doorgaat heeft geen enkel mens in dit land meer privacy

ze vliegen de hele dag door de lucht met die bromvliegtuigjes

wanneer komt BIG BROTHER camara's in huis plaatsen om te zien wat we 24/7 doen.

 

dat beetje privacy wat we nu nog hebben is in feite al te verwaarlozen.

we worden geboren in 'n wereld van vrijheid waar ons vanaf de eerste ademhaling wetten opgelegd worden waar we als baby nieteens verstand van hebben.

 

miljoenen worden geschonken aan diverse doelen terwijl de bijstandtrekkers ieder dubbeltje moeten omdraaien om te kunnen eten die dag/week/maand/jaar

 

zorg eerst eens fatsoenlijk voor het nederlandse volk zodat ze geen reden hebben om te gaan bijverdienen.

terwijl hier de mensen met 'n laag inkomen in lompen rondlopen en elke dag alles bij elkaar moeten schrapen om 'n beetje eten op tafel te kunnen krijgen.

en dat terwijl onze ministers in mooie dure pakken aan dure kost zitten en daar dan nog de helft van weg durven gooien omdat ze geen honger hebben.

en dat terwijl enkele kilometers verderop 'n ander probeert de touwtjes aan elkaar te knopen om rond te kunnen komen!!

 

we hebben al zo wenig privacy

we hebben teveel gezinnen met te laag inkomen

we hebben teveel onkosten om iets over te kunnen houden.

we hebben straks alleen nog het recht om te mogen blijven leven en de rest word door DEN HAAG bepaald :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeker waar dat het allemaal te ver gaat.

 

Maar,

 

 

Dat ding wat je hier ziet is gewoon een omgebouwde Maglite! Vet nep

 

het staat zelfs leesbaar op de foto.

 

Geloof me dat dit pure propaganda is!

Dit geloof je toch niet..

 

Als ik ff aan het sporten ben geweest ruikt men zweet ook naar wiet.. moet dat ding dan ook afgaan omdat er een wietgeur om je heen hangt?

 

Er was laats zo'n mannetje van de politie.. die is al vaker geinterviewd over wiet.. die ging dit ding wel even aan prijzen.. hij kon zen eigen lachen niet eens inhouden!

 

 

dan maak je een attellier of hoe je het ook schrijft.. en dan draai je een stuk of 2 flessen thinner open in die ruimte....

 

 

moet je opletten dat dat ding dichtslaat... :wacko:

 

 

canna sniffer.... hadden ze in 1945 moeten hebben.. ik vind het wel iets gestapo hebben.. het iedee al.

 

 

pffff. whats next? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus.... als ze dat ding door de brievenbus duwen en het slaat aan omdat je bv 5 gr legale wiet op tafel hebt liggen ga je nat want ze willen binnen komen checken en kijken dan alles na? als je dan 100 gr hebt liggen uit je eigen gedoogde tuin met 3 planten waar je een jaar mee moet doen?? wat dan??? is daar al over nagedacht? O o ooww...

 

 

het word tijd dat er knopen gehakt worden, wat eens ingezet is dient af gemaakt te worden. mufschapenland!

 

we willen duidelijkheid en geen angstzaaierij!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

awel, mensen, maar 1 oplossing e! Zoveel mogelijk verschillende soortjes kweken!

 

Want als dat ding zo hoog technologisch is als ze zeggen, des te sneller zal er iets mis mee zijn!

 

Als hij bij de ene kwekerij een vette Skunk soort heeft geroken en opgeslaan,

dan zal hij bij zijn volgende bezoek een zoete haze geur niet aangeven als hennep, en waarom niet???

Omdat het ding juist zo hoog technologisch is dat het een heeeeel specifieke geur kan opnemen!!

 

Dus, hoe meer verschillende soortjes we plaatsten, des te onhandiger wordt die sniffer!

 

Leuk leuk dat de politie eindelijk de bartsmith op de hoek van de straat heeft gevonden !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sokkie: Komaan kerel, denk je nu echt dat hij uit alle verschilllende cannabissoorten kan 'ruiken' of het cannabis is of niet??? Dan kan je beter met een hond langs gaan, en zelfs dan ruiken ze het nog niet altijd!! Het is gewoon een nieuw speeltje voor de politie... een soort kwekerij-oprol-dildo! Laat me niet lachen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ding kan dus momenteel geen cannabisgeur herkennen, maar nadat ie het geroken heeft wel? Pure bullshit, bij mijn weten kan een computer dit nog altijd niet, en als het wel kan is het veel te duur voor in te zetten tegen iets als cannabiskwekerijen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dit zo lees is het dus gewoon voornamelijk om verborgen kweekruimtes te ontdekken..... Dan zal het dus zijn voor als je ergens een dubbele wand in je huis hebt met daarachter je plantjes bijvoorbeeld. Die opties dan niet te zien valt.

 

In dat stukje van laatst in "1vandaag" was dit apparaat ook al te zien. Daar zeiden ze dat hij zelfs onder een afstand bestuurbare heli kwam te hangen maar of dat werkt wil ik eerst nog wel eens zien... Maar dan liever niet bij mij thuis!!!! :rolleyes:

 

Maar al met al word het er niet makkelijker op als het werkt. Tenzij ze daar weer wat op vinden... Maar ze werken het op deze wijze alleen maar meer in de hand. Dat het in de grote criminaliteit valt. Want de prijs komt zo steeds hoger te liggen en steeds meer kleine kwekers haken af.

Edited by steja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk e, als er ook maar 1 zo een onbemand speelgoed vliegtuigje met IR-camera of stuk BartSmith-speelgoed aan vast, hier rond het huis komt vliegen, pak ik de shotgun van mijn opa en dan knal ik hem af! Zo simpel! Dikke schending van de Privacy!!! Komaan zeg...

 

Achter 2 jaar stoppen ze in iedere brievenbus een scanner en een camera om te kijken of er geen gevaarlijke post bij zit...

 

En misschien in iedere boom op straat een camera om te zien of er geen honden tegen plassen!

 

Langzaam maar zeker vervallen we in een kunstmatige wereld! BB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat ding wat je hier ziet is gewoon een omgebouwde Maglite! Vet nep

het staat zelfs leesbaar op de foto.

 

 

Helemaal mee eens, FU**ING FAKE

 

En...... al zou hij bestaan, en zou hij heeeeel goed de geur detecteren, dan vinden ze je toch niet,

tenminste als je een goed filter ertussen hebt!

 

Wat een onzin allemaal :rolleyes:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus bij iedereen die een zakje wiet heeft, een of een paar plantjes in z`n kozijn, of tot 5 in een kast of iets in de buurt ervan, krijgt politie bezoek??? geloof het ook niet. geur herkenning is volgens mij het moeilijkste wat er technologisch te behalen valt.

Enne word Rex dan ontslagen?

 

en bovendien, afgelopen zomer had mijn buurman 1 grote plant die op een gegeven moment de hele buurt van een wietgeur voorzag, bij iedereen dan maar langs?

 

Word er niet warm of koud van, nou maak ik me met mn paar plantjes teveel zoiezo niet druk er om, maar ook de grotere jongens zullen hier niet van wakker liggen denk ik....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn betoog hier al gehouden maar kan de snufdildo ook sniffen aan de lucht die uit een filter komt en het dan nog steeds herkennen?

 

kijk, in de menselijke neus zitten receptoren die al aan een paar moleculen genoeg heeft om een indruk te krijgen van de geur. dat zal met dat ding ook wel zo werken dat er maar een aantal moleculen nodig zijn. vraag ik me meteen weer af of die snufdildo ook niet snel vervuilt door fijnstof etc.

 

aan een vliegtuig lijkt me erg sterk, het ding kan wel analyseren maar dan heb je er nog niets aan, of landen ze in je achtertuin?

 

ps

 

zoiets gaat ook nog met internet gebeuren, dan hebben de grote witteboordenjongens en mantelpakmeiden in een mum van tijd al je post gelezen, alles, plus wat je bezoekt op internet, alles!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou hij bestaat echt en al een paar jaar.

Ontwikkeld voor de Amerikaanse overheid

(dus binnenkort ook in Nederland)

Ziet er volgens mij allen anders uit, die maglite uitvoering heb ik

niet gevonden maar meer info staat hier:

sniffer

 

Regards KC

Share this post


Link to post
Share on other sites

:punk: :lol: :lol:

:wacko: :likken: :whip:

 

hahaha, maak mij de pis niet lauw!!!

 

Moeten ze ook, net zoals bij de blaastest, elke keer de pijpjes verwisselen???

mafkezen!!! :rolleyes:

 

green-sniffie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te geloven ,he?? Ergste is nog dat ze ons als een stelletje bladmongolen zien!!! Gewoon een beetje onderdruk en voila.................

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
:wacko: Dit wordt lachen, stelletje sukkels.Gaan ze het in de lente of begin zomer gebruiken als de Fritillaria staat te bloeien (scheidt nml ook een soort wietgeur af) de plant groeit overal in de tuin of het ding slaat op hol vanwege de overgevoeligheid.Verkwisting van belastinggeld :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten een pand/woning werkt zo'n ding toch niet lijkt me?

Daarvoor moet je in de buurt van de plant zelf zijn?

En als ze dat zijn hebben ze het hok toch al te pakken?

 

Of willen ze voor de zekerheid toch even weten of het wel om het goeie plantje gaat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
:D zo gaat het apparaat reageren als je verschillende geurende planten hebt staan. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gebruiken een soort gelijk iets ook in Zwitserland en met succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is nog een link naar een "electronische neus", op de site van de NASA, die hem in de space shuttle gebruite om de kwaliteit van de lucht te controleren.

 

http://www.sti.nasa.gov/tto//spinoff2001/ps4.html

 

Net als het "houtje touwtje prototype", dat trots door politieagenten gepresenteerd wordt als een nieuw en supergeavanceerd middel om het leven van de hennepteler onmogelijk te maken, is deze uitgerust met sensors en software die getrained kan worden om uiteenlopende geuren te detecteren. Maar dan niet twee plastic sensors die uit het venster van een zaklantaarn steken, maar een hele groep sensoren. Met het uitstekende buisje lijkt hij een beetje op een walky talky. Zo heb je meteen geen slangetje meer nodig.... Kost ca 8000 USD. Ook all is ie erg gevoelig, duurt het wel nog een minuut voordat hij een signaal geeft, dus het zal weinig zin hebben om hem standaard op elke patrouille wagen te monteren. Je moet waarschijnlijk ook wel dicht bij de bron zitten, of in een binnen omgeving.

Naast de NSBers, de electriciteitsmannen en de infrarood camera's dus een nieuwe toevoeging aan het wapenarsenaal van de hypocriete drugsbestreiders. De toepasbaarheid moet nog bewezen worden, zoals uit de berichtgevingen blijkt. Misschien kunnen ze er na het verkrijgen van een machtiging tot binnentreden verborgen ruimten mee opsporen, hem door een brievenbus steken, of op het dak klimmen en hem bij een ventilatieuitlaat houden. Het is gewoon frustratie en bangmakerij. Het blijft een kwestie van voorzichtig zijn en voorzorgsmaatregelen treffen, en dan zal er altijd een zwakkere prooi zijn voor zelfs het meest aktieve hennepteam. Ik denk zelfs, dat technologische ontwikkelingen het de kweker juist gemakkelijker gaan maken in de toekomst.

Binnen 10 a 20 jaar heeft bijna iedereen LED verlichting in huis die vrijwel alle energie in licht omzetten (in plaats van hooguit 20 %) en staat er een auto met brandstofcellen in de garage, die perfect is om de LED lampen mee te voeden. Wat betreft de electronische neuzen, zou het me in het geheel niet verbazen, als deze eenvoudig verstoord kunnen worden met behulp van door andere stoffen. Hij meet uiteindelijk geen speciefieke stof, maar herkent een patroon van sensorresponses die op allerlei stoffen reageren. En anders is er echt wel wat anders op te vinden. Jammer voor die vuile ----EDIT----smerissen, maar technologie is vanaf het ontstaan van de binnenteelt al onze beste vriend geweest en zal dat voorlopig nog wel blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is nog een link naar een "electronische neus", op de site van de NASA, die hem in de space shuttle gebruite om de kwaliteit van de lucht te controleren.

 

http://www.sti.nasa.gov/tto//spinoff2001/ps4.html

 

Net als het "houtje touwtje prototype", dat trots door politieagenten gepresenteerd wordt als een nieuw en supergeavanceerd middel om het leven van de hennepteler onmogelijk te maken, is deze uitgerust met sensors en software die getrained kan worden om uiteenlopende geuren te detecteren. Maar dan niet twee plastic sensors die uit het venster van een zaklantaarn steken, maar een hele groep sensoren. Met het uitstekende buisje lijkt hij een beetje op een walky talky. Zo heb je meteen geen slangetje meer nodig.... Kost ca 8000 USD. Ook all is ie erg gevoelig, duurt het wel nog een minuut voordat hij een signaal geeft, dus het zal weinig zin hebben om hem standaard op elke patrouille wagen te monteren. Je moet waarschijnlijk ook wel dicht bij de bron zitten, of in een binnen omgeving.

Naast de NSBers, de electriciteitsmannen en de infrarood camera's dus een nieuwe toevoeging aan het wapenarsenaal van de hypocriete drugsbestreiders. De toepasbaarheid moet nog bewezen worden, zoals uit de berichtgevingen blijkt. Misschien kunnen ze er na het verkrijgen van een machtiging tot binnentreden verborgen ruimten mee opsporen, hem door een brievenbus steken, of op het dak klimmen en hem bij een ventilatieuitlaat houden. Het is gewoon frustratie en bangmakerij. Het blijft een kwestie van voorzichtig zijn en voorzorgsmaatregelen treffen, en dan zal er altijd een zwakkere prooi zijn voor zelfs het meest aktieve hennepteam. Ik denk zelfs, dat technologische ontwikkelingen het de kweker juist gemakkelijker gaan maken in de toekomst.

Binnen 10 a 20 jaar heeft bijna iedereen LED verlichting in huis die vrijwel alle energie in licht omzetten (in plaats van hooguit 20 %) en staat er een auto met brandstofcellen in de garage, die perfect is om de LED lampen mee te voeden. Wat betreft de electronische neuzen, zou het me in het geheel niet verbazen, als deze eenvoudig verstoord kunnen worden met behulp van door andere stoffen. Hij meet uiteindelijk geen speciefieke stof, maar herkent een patroon van sensorresponses die op allerlei stoffen reageren. En anders is er echt wel wat anders op te vinden. Jammer voor die vuile ----EDIT----smerissen, maar technologie is vanaf het ontstaan van de binnenteelt al onze beste vriend geweest en zal dat voorlopig nog wel blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...