Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Panonic

Meeldauw Bij Voorgroeien

Recommended Posts

Na vorige keer meeldauw te hebben gehad had ik alles vernieuwd inclusief de lampen en potten,2x gespoten met gif van Bayer Meeldauw.Derde keer had ik mijn hele hok gespoten toen het leeg was.Nieuwe plantjes gezet en na 7 dagen voorgroeien begint meeldauw weer te komen.Wat kan ik het beste gebruiken tegen meeldauw in de groei fase? Ik wil de jonge plantjes niet stressen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

maar , wat vertel je me nu, je doet alles weg voor meeldauw? het kan aan van alles liggen, maar zoek maar eerst een andere stek boer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ligt het niet aan. Temp verschilt maar 5-6 graden. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal al wel op je stekken zitten als je ze koopt. Dus gelijk als je thuis komt allemaal preventief behandelen en daarna goed in de gaten houden.....

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is allemaal klote voor je plantjes als ze zo klein zijn, wat je ook gebruikt. Zwavel is een optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rottig hoor meeldouw.

Even spuiten met bayer tegen meeldouw.

Als ze echt klein zijn kan je zelfs nog dopen.

Een beetje stress is beter als veel meeldauw.

 

succes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik dat gif Bayer Meeldauw ga verdunnen. ik ga 10% van de aanbevolen hoeveelheid gebruiken. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang een UV TL op!

 

Het werkt echt, laat geen schade achter en zorgt voor THC aanmaak, wat wil je nog meer ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopen van de plantjes is perfect.

Gebruik halve sterkte gif.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt moeilijk dopen.Heb ze vandaag overpot van kleine potjes naar 7lt potten.Ik was van plan om ze nog 3 dagen op 18/6 te laten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan gewoon flink spuiten zorgen dat je alles raakt. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lawinepijl afsteken en gif eraan plakken :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mooiste is om je zwavel te vernevelen.

zwavelpot

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,beste mensen.

Giesteren hab ik 20% van de aanbevolen hoeveelheid van Bayer Meeldauw gif gebruikt.Maar de meeldauw is niet weg,het heeft zich snel verspreid.(trouwens giesteren op 12/12 gezet.)Ik ben bang als ik het nog een keer doe dat de blaadjes verbranden zoals het vorige keer gebeurd was.

Een vrien van me heeft ook meeldauw dus het komt gweoon door de kk vieze stekkenboer.Hij had de volla lading gif gegeven en zijn plantjes staan al een week stil en ze zij verbrand.

 

Wat moet ik doen?Ik word gek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je Exact? Dat werkt goed, wel aan de gebruiks aan wijzing houden, er is geen verschil in volnat spuiten en dompelen. Te laag doseren veroorzaakt alleen maar resistenties, niet doen dus.

 

Daarna wekelijks spuiten met lava of basalt meel met uitvloeier. Dit geeft ook hardere celwanden en dus meer weerstand.

Ook goed door potgrond te mengen. Neem een goedkoop spuitje van de Action of zo, lava molt je spuit.

Gelijk een kans om bladvoeding of iets anders mee te spuiten. Appelstroop geeft een grotre laagdikte, suikers en ijzer. (die van de Aldi bevat geen pectine en lost dus beter op, anders heet water en een staafmixer gebruiken)

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer het eens met melk, 1 deel melk 9 delen water voor preventief spuiten en 1 deel melk 1 deel water om te bestrijden. Schimmels hebben een hekel aan, en kunnen niet gedijen op zuur. Je kan ook karnemelk proberen das nog zuurder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...