Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SpiderPig

Ventilator Op Fancontroler

Recommended Posts

He vraagje,

 

Ik heb om meer luchtverplaatsing in mijn hok te krijgen een Ventilator Honeywell ht800 50 watt 18cm gekocht en opgehangen. Mooi klein dingetje met een vierstanden schakelaar.

 

Nou dacht ik slim te zijn en heb het volgende gedaan. Heb nog een poort vrij op mijn PrimaKlima Klimaat regelaar en daar heb ik de Ventilator op aangesloten. De schakelaar op de hoogste stand gezet en nou kan ik hem traploos regelen vanaf mijn klimaatregelaar.

 

Mijn vraag is nu, het werkt allemaal prima, maar krijg ik op termijn problemen met de Ventilator of heeft deze daar helemaal geen last van. Heeft iemand dit wel eens eerder geprobeert.

 

Groeten, Spiderpig

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je problemen krijgt omdat er op de motor geen snubber,bluuber of flipper zit.

nouja iets wat bij ventilatoren ook nodig is om brommen te voorkomen.

 

==een bel en klepel verhaal++==

 

Whazzup of ander electro-genie..... kom er maar in.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ligt er een beetje aan wat voor motor er wordt gebruikt. De wat duurdere direct drive motoren zijn te regelen, andere (goedkope) motoren kunnen warm lopen bij een fase gestuurde aansturing en zelfs doorbranden. Ik zou het niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja d8 ik al wel, heb de poort van de klima gewoon vol open staan, dan kan het wel en hoef ik geen extra wcd aan te leggen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had zelf ook graag een vraag gesteld hierover met betrekking tot dit onderwerp.

Hoop dat het niet erg is dat ik dat in dit topic doe? (het gaat immers over ventilator / controller)

 

Kun je zo'n afzuigventilator (CAN fan) met 2 van die flenzen ook "dimmen" door middel van fase aansnijding?

Ik ga er vanuit dat dit wel kan (is eigenlijk gewoon een motor), maar weet iemand dit zeker?

 

Alvast bedankt,

 

Stef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand die dit even kan bevestigen?

Ik zou graag beginnen aan mijn zelfgemaakte "fan controller" :rolleyes:

 

 

Alvast bedankt,

 

Stef

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter lezen. Geen dimmer gebruiken. Eigen topic openen nadat je effe gezocht hebt, veel beschikbaar over dimmers in de electro hoek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...