Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Burning seed

Cda: Op Naar Nul Coffeeshops

Recommended Posts

CDA: op naar de nul coffeeshops

UTRECHT - Het CDA wil dat er een einde komt aan het gedogen van drugs. Volgens CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel heeft het gedoogbeleid gefaald. Het doel moet volgens hem zijn om alle coffeeshops in Nederland te sluiten.

Van Geel wijst erop dat op veel zolders in achterstandswijken illegale kwekerijen van softdrugs zijn waar vervolgens grote criminelen veel geld aan verdienen. Zolang dit getolereerd wordt, zullen volgens hem de problemen in die wijken nooit opgelost worden.

Tijdens het partijcongres zaterdag in Utrecht zal Van Geel aangeven dat volgens hem de samenleving de gevolgen van het gedoogbeleid niet langer pikt. Tevreden stelt hij vast dat ook binnen partijen als de PvdA en de VVD steeds meer stemmen opgaan voor een hardere lijn. In ons land is de verkoop van softdrugs in coffeeshops toegestaan, de aanlevering ervan is verboden maar wordt gedoogd.

Afgelopen week bleek nog de onvrede in de Tweede Kamer dat het kabinet pas begin 2010 met een nieuwe drugsnota komt. Het kabinet zal in de nota terugblikken op het gedoogbeleid van de afgelopen dertig jaar en aangeven hoe het drugsbeleid moet worden voortgezet.

 

(ANP)

 

link:

http://www.ad.nl/binnenland/2756063/CDA_op...offeeshops.html

 

Ze zijn inderdaad knettergek geworden!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsss ja ACH wat zullen de grote jongens hiervan smullen !!!! niet meer exporteren naar het buitenland voor een hele goede prijs maar ze krijgen het op een bletje aangeboden in eigen land !!!! quess what verkoop zal ook super makkelijk zijn ... want iedereen ken iedereen wel wie smoked etc etc

 

30 JAAR GVD gedogen das 1,5 x mijn leeftijd wat denken ze dat ze dat weg kunnen vegen ???? JA maar de gevolgen daarvan .... hebben ze die al overzien .... ik dacht dat er genoeg verhalen gingen dat het buitenland eindelijk is keek naar ons beleid met possitieve zin ???? maar goed ....

 

ons plantje zullen NOOIT van ons kunnen afpakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou daar is ie dan: de actie die ik iig nog voor het einde van dit ambtstermijn verwacht had...

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook op BN de Stem geplaatst alwaar ik deze reactie heb gepost:

Het zou het CDA sieren een fatsoenlijke uitleg te geven aangezien tot kwekerij omgebouwde zolders niet binnen het gedoogbeleid vallen.

Die zijn namelijk NU al verboden.

Wil het CDA nu een heksenjacht op (bijvoorbeeld) medicinale gebruikers die het voor hun geschikte wietje zelf telen ?

Net als bij koffie zijn er ook bij wiet vele soorten en smaken. Een andere vergelijking kun je maken bij bijvoorbeeld bier. Iemand die graag een pilsje drinkt is ook niet automatisch een liefhebber van sterke drank. Sterker nog: men mag gewoon thuis een eigen biertje brouwen. Pak de georganiseerde misdaad aan maar maak niet van iedere kweker een crimineel.

Menig liefhebber kweekt voor eigen gebruik wiet, die bijvoorbeeld smaakt naar bosbessen of citroen, ofwel bepaalde eigenschappen heeft die niet in de coffeeshop te verkrijgen is.

Veel liefhebbers kweken zelf wiet omdat ze een heldere high verkiezen boven de verlammende stoner die de cs verkoopt. Zonder bestrijdingsmiddelen of "boosters" die gebruikt worden door de grote jongens.

De hobbyist is juist diegene die z`n zaakjes WEL op orde heeft, veiligheid voorop stelt en z`n energie rekening braaf betaalt. Mensen die nu gewoon een bijdrage leveren aan de maatschappij, werken, belasting betalen en bijvoorbeeld ouder zijn van kinderen. U zult versteld staan van de mening van deze mensen over de "wiet-maffia" waarmee men nu geassocieerd wordt. Verhoog de leeftijd voor het betreden van een cs naar 21 jaar bijvoorbeeld.

Het beeld van de blowende jongere die z`n toekomst vergalt door MISBRUIK domineert de discussie over het gedoogbeleid terwijl de volwassen GEbruiker, die misbruik door jongeren erkent en veroordeelt, doelbewust, om propaganda redenen (?), het zwijgen wordt opgelegd. Hij/zij is immers staatsgevaarlijk en bij voorbaat crimineel. Meld misdaad anoniem wordt dankbaar gebruikt door mensen die met de hobbyist nog een appeltje te schillen hebben, men hoeft immers geen verantwoording af te leggen.

De wietkweker die 5 plantjes verzorgt en oogst moet immers KEIHARD duidelijk gemaakt worden dat hij een gevaar vormt voor de samenleving, zowel voor het kweken op zich alswel voor z`n open, alternatieve visie op de hedendaagse samenleving !

suffie63 - 08-11-2008 | 10:04

linkje...

 

//EDIT: ook op spitsnieuws

Edited by suffie63

Share this post


Link to post
Share on other sites

hye suf hoe jij je zelf kan verwoorden heb ik echt zwaar respect voor ...

 

idd niet iedereen gaat voor het grote geld binnen de cannabizzz branche, cannabizz heeft menig mens bijelkaar gebracht hoor!!!! kun je van drank niet echt zeggen.... ik heb zelf culturen ECHT leren kennen in coffeeshops.... die ik anders nooit had gesproken !!!! ik ben cannabizz dankbaar wat het met je doet het verruimt je geest..... zo bedank ik ook voor de coffeeshops vele ''crimi' shops zijn inmiddels wel weg zekerzzz meer en deels van de shops bied gewoon een lekkere plek om te zijn waar cannabizzz een bij zaak is maar gezelligheid voorop staat ( tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel )

 

ik denk dat cannabizzz een groot maatschappelijke functie heeft en zeker kan spelen.... zowel sociaal gezien als mileu technisch en medisch...

 

zo'n goedje mag niet niet van mensen afpakken !!!!

 

de kweek bijvoorbeeld ook , hoeveel mensen hebben hier op het forum hebben hier een band kunnen krijgen met elkaar ... elkaar leren kennen via dit forum, dit forum heeft voor vele hun leven verrijkt denk ik !!! en niet in een criminele zin maar gewoon op ene possitieve manier !!!!

 

nogmaals 30 jaar cannabizz beleid kun je niet in 1 x weg gooien zelfs niet in 5 jaar !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de schuldige er bij plakken...

vangeel_87739e.jpg

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een pothoofd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...