Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
whazzup

Elektro Artikelen Op Wietforum

Recommended Posts

Regelmatig kom ik veel vragen tegen over ventilatie, filtergrootte, aansluiten van elektro etc etc. Nou leek het me een aardig idee om de belangrijkste topics hier eens even in één post op een rijtje te zetten.

 

Laat ik beginnen met de serie "klussen met Whazzup" uit de EssensiE, dat wordt zo bij elkaar een redelijk compleet beginnersstuk. Iedere maand komt hier een artikel bij.

 

Vooraf een paar waarschuwingen:

  • Als je geen ervaring hebt met elektra, ga dan ook niet zelf lopen klooien maar haal er een expert bij. We kunnen je niet in een paar artikelen opleiden tot elektromonteur.
  • Zelf wijzigingen aanbrengen aan je bedrading en/of meterkast is niet toegestaan. Dat moet gekeurd worden door een gecertificeerde monteur of keurmeester. Doe je dat niet, dan loop je grote risico's, ook bij verzekering en aansprakelijkheid!
  • Elektriciteit kan dodelijk zijn. Zeker in vochtige ruimtes (zoals onze kweekruimtes) moet je uiterst goede veiligheidsmaatregelen treffen.

Klussen met whazzup

  • Deel 1 - De verbruikers: wat sluit je aan en hoeveel gebruikt dat eigenlijk?
  • Deel 2 - Aansluiten van apparatuur op het lichtnet: zekeringen, bekabeling en aarde. Wat is veilig?
  • Nieuw! Deel 3 & 4 - De functionaliteit van een basis schakelbord: timers en relais, uitgebreider schakelbord met beveiliging en zekeringen.

Ventilatie

Elektro aansluiten

Dicht bij Elektro

 

Deze post wordt komende tijd uitgebreid met meer interessante topics. Wil je er eentje aandragen of nomineren? Laat het maar weten. Als ie goed genoeg is doen we hem erbij :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard. maar die staat als het goed is ook al hieronder, maar nemen we ook op. Schaklelbordparade natuurlijk ook. Wilde met name ook de artikelen die je in eerste instantie niet snel vindt hier in deze sectie beter vindbaar maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventilatietechniek toegevoegd! alles over fans, debiet, tabellen, drukval etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijf jj maar lekker toevoegen hoor,

blijven wij wel lezen.

En als jij nou ook genoeg blijft lezen,

zit je soms ook langer op je kont dan 3 minuten.

 

 

ruztig an he,

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens goed naar de werkende link en de niet werkende link en zoek de verschillen. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Na eventjes zoeken dacht ik hier meer info te kunnen vinden over het gebruik van Led-verlichting (ik overweeg opnieuw te starten met indoorkweekjes, hooguit 3 × 1m2, nog steeds verlekkerd op kf :) )

 

Maar de linkjes die doorverwijzen naar bvb "klussen met whazzup" bezorgen me de boodschap : pagina kan niet geopend worden :(

 

Kan iemand me kort vertellen wat het gewenst wattage is in geval van Led-verlichting en het gewenst kleuren/warmtespectrum, voor groei en bloei (of een werkend linkje naar topic)?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet je even heeeeeeeeeeel kort zoeken op het forum. Er staan werkelijk tientallen posts over LED op dit forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...