Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
suffie63

Maffia

Recommended Posts

zaterdag 01 november 2008 | 09:50 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 01 november 2008 | 10:10

Valt het u ook op, dat de laatste tijd de ene na de andere zonde wordt aangepakt? Eerst het roken in het algemeen, nu het roken van wiet. Hanggroepjongeren moeten in het gareel, net als hufters op de weg.

Ondertussen lopen de tegenstanders van alcohol en vet zich al warm langs de zijlijn en ga zo maar door.

De manier waarop iedereen tegenwoordig in het keurslijf wordt gedrukt, doet me denken aan de drooglegging in de jaren dertig in Amerika.

Dankzij dat toenmalige verbod op alcohol, is de maffia in Amerika uitgegroeid tot een gigantische organisatie. Niet meer kapot te krijgen. Dat wil ik al die fundamentalistische anti-rokers en en coffeestoppers in Etten-Leur toch wel even meegeven. Alles verbieden werkt tegendraads.

Zo is het door het besluit van Roosendaal en Bergen op Zoom om de coffeeshops dicht te gooien, toch nog een bewogen week voor Etten-Leur geworden.

Als al die drugstoeristen uit België en Frankrijk naar Etten-Leur en Breda komen zijn we mooi de sigaar hier.

Vooral omdat de meeste Etten-Leurenaren zeer gebrekkig Frans spreken. 'Papa fume une pipe', schijnt door de anti-rookmaffia uit de lesboekjes te zijn geschrapt.

Ik hoop voor het Steunpunt Vrijwilligerswerk niet dat al die buitenlandse wietrokers hier inkopen komen doen.

De coffeeshop in de Wilhelminalaan zal dan moeten uitbreiden en meer verkeersregelaars en mensen achter de toonbank nodig hebben. En dat terwijl het Steunpunt op dit moment al zoveel mensen te kort komt. Dat kun je er niet bij hebben.

Nu schieten me die hanggroepjongeren ineens weer te binnen. Die hangen iedere avond met tientallen op allerlei straathoeken. Staan ze een beetje te kletsen. Kunnen jullie niet eens wat bijspringen bij een sportclub, zorginstelling of buurtvereniging? Werk zat.

Ik vind de meesten van jullie hartstikke aardig hoor. De discussie die nu over jullie hoofden heengaat, deugt voor geen meter. Er zitten bij een paar groepen wel een paar gekken tussen die te hard schreeuwen en rotzooi schoppen en daar kunnen buurtbewoners best wel eens flink last van hebben, maar de meeste jongeren zijn gewoon gezellig. Ik heb het zelf gezien. De maatschappij neigt op alle fronten naar repressie, maar laten we nou in Etten-Leur eens de toon zetten en gewoon aardig zijn voor elkaar. Een beetje tolerantie, een beetje vrijheid, niet te moeilijk doen, niet te bang zijn, aldus dominee Musters.

Ja ik weet het, maar dan heb ik het tenminste een keer gezegd. Ben ik er van af. En wens ik u verder een prettig weekeinde.

Bron

5 december 1933, Na een verbod van bijna 14 jaar kwam men erachter dat het verbod op alcohol niet het gewenste effect had en besloot het langzaam weer legaal te maken

Het is te hopen dat het te verwachten keerpunt hier in Nederland niet 14 jaar op zich laat wachten :rolleyes:

oeps... topic bumpen ...

Mooi stukje!

De kern van het probleem: de groeiende intolerantie in nederland wordt goed verwoordt.

Gr. El Shamano

:rolleyes:

Terechte bump en ook weer actueel.

:rolleyes: