Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
suffie63

Geschonden Privacy Bij Politie-inval

Recommended Posts

door Henk den Ridder henk.denridder@bndestem.nl. vrijdag 31 oktober 2008 | 07:09 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 31 oktober 2008 | 11:48

 

OOSTERHOUT

 

Kevin Luijten wil zijn verhaal vertellen, omdat hij zich 'klote' voelt na de onterechte inval die de politie vorige week dinsdag in zijn woning deed.

 

De buurt heeft kunnen zien dat de politie de voordeur van zijn woning aan de Van Boischotlaan openbrak. En als de buren niets hebben gezien, konden ze de hele dag de brief lezen die de politie op de vernielde voordeur had geplakt.

 

Kevin Luijten (29) kwam op 21 oktober om 17.00 uur thuis van zijn werk, toen hij ontdekte dat de voordeur van zijn appartement was opengebroken. Op de deur een brief van de politie waarin stond dat de politie een onderzoek in zijn woning heeft ingesteld. Een slotenmaker zette een nieuw slot in de deur en Kevin kon de sleutel op het politiebureau ophalen.

 

"Ik schrok me rot, want ik wist niet wat er aan de hand was" zegt Kevin. De politie zegt binnengevallen te zijn, omdat uit een warmtemeting bleek dat de woning van Luijten warmer was dan de omliggende flatjes. Met speciale meet- apparatuur rijdt de politie rond om de warmte in woningen en andere gebouwen te meten.

 

"Daarnaast was er een melding via Meld Misdaad Anoniem. Tot slot was er eigen waarneming van de politie", zegt woordvoerder Eefje Klijberg van de politie. Kevin denkt dat die 'eigen waarneming' een buisje betreft dat door de muur naar buiten steekt. " Als ze een beetje onderzoek hadden gedaan, bijvoorbeeld bij verhuurder Cires, had de politie ontdekt dat ik als een van de weinige bewoners van de flat een eigen cv-ketel heb", zegt Kevin Luijten.

 

Kevin ging naar het politiebureau op het Europark en kreeg na twee uur wachten zijn sleutel. "De sleutel moest van een andere plaats komen", zegt woordvoerder Klijberg. Het verbaast Luijten dat hij zich bij het ophalen van de sleutel helemaal niet hoefde legitimeren.

 

"Er werd hardop en vrijuit over mijn zaak gesproken. Andere burgers die zaten te wachten, hebben het hele verhaal kunnen horen. Daar ging mijn privacy!"

 

Eenmaal thuis treft Kevin een tweede brief aan, waarin staat dat de politie graag uitleg wil geven over het gebeurde. "Ik moest telefonisch contact opnemen, maar nergens stond een naam of telefoonnummer", verhaalt de Oosterhouter.

 

Woensdag 22 oktober belde Kevin zijn huisbaas Cires. Waar de politie zegt dat alles voor Kevin wordt geregeld, zegt hij dat hij bijna overal zelf achteraan moest. Pas vandaag zal aannemer Gorisse een nieuwe deur hangen. "Ik heb anderhalve week met een kapotte deur gezeten!"

 

Het vervelendste van de hele zaak vindt Kevin Luijten dat hij ernstig in zijn privacy is aangetast. "En er was niets aan de hand in mijn woning!" De politie vindt dat de inval gerechtvaardigd is vanwege de warmtemeting, de MMA-melding en de eigen waarneming.

 

Krijgt Kevin nog excuses of een bosje bloemen. Woorvoerder Eefje Klijberg: "In de brief die in de woning lag, is al melding gemaakt van excuses."

 

Bron

 

//EDIT door suf: MMA + warmtemeting..... Reken er maar op dat dit vaker gebeurt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoonweg een regelrechte schande!!!

 

@ suf : jammergenoeg wel ja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit soort feiten komen dagelijks voor maar die worden in de doofpot gestopt :P

ze maken liever bekend dat ze weer iemand hebben betrapt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Politie je beste vriend ?

kansloze stumpertjes

 

Als ik die man was zou ik ze aanklagen en een hele dikke schadeclaim eisen!

 

 

Schaapie

 

 

A.C.A.B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...