Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Superfly

Schakelborden Van Marktplaats

Recommended Posts

Beste mede kwekers,

 

Ik ben bezig met een nieuw hok te bouwen en heb bijna alle spullen al klaar liggen

Wil graag aankomend weekend starten met draaien nu moet ik alleen nog een schakelbord aanschaffen van 20 x 600watt ben allangs de growshop geweest en ze konden er 1 voor me bestellen de prijs is e 575,- nu zat ik laatst op marktplaats te kijken en zie schakelborden die heel veel minder kosten dan uit de growshop.

Nu is mijn vraag heeft er iemand ervaring met deze schakelborden ? zijn deze wel veilig of kan je gewoon beter 1 uit de growshop kopen ? ik heb wel wat plaatsje toegevoegd misschien kunnen jullie zien of dit goede of slechte borden zijn.

 

Alvast bedankt voor de hulp

 

De prijzen standaar zonder vertragers:

 

600W8L (VOOR 8 X 600 WATT LAMPEN) 90,-

600W12L (VOOR 12 X 600 WATT LAMPEN) 110,-

600W16L (VOOR 16 X 600 WATT LAMPEN) 130,-

600W20L (VOOR 20 X 600 WATT LAMPEN) 140,-

600W24L (VOOR 24 X 600 WATT LAMPEN) 150,-

 

med_gallery_11062_2190_19442.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben geen expert, maar zo op het eerste gezicht wijkt het allemaal niet veel af van wat ik in een GS zie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie geen aardedraden naar de stekkerdozen lopen, alleen fase en nul :P , kan aan de foto liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet doen. De aarde draad loopt wel heel leuk het gooitje in alleen komt er nooit meer uit, dus niets is geaard. De linker mist een paar automaatjes & de contactdozen zien er ook wat goedkoop uit. Verder zou een foto van alles zonder kapjes en gootdeksel ook wel leuk zijn. Want hoe het daar onder aangesloten zit is ook belangrijk.

 

Baksteen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke heel erg bedankt allemaal dan haal ik hem idd beter uit de Gs.

Voor die paar euro beter het zekere voor het onzekere :P

 

Link naar advertentie

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staat ook bij: alles op aanvraag leverbaar.

 

mailtje sturen en vragen om meer info en foto's kan nooit kwaad zeg ik altijd.

 

En de prijs scheelt wel behoorlijk. Misschien kan die kerel ook alles van een hogere kwaliteit en met aarde nemen en dat je dan 250 of zo kwijt bent.

 

Is alsnog 300 € minder dan je GS

 

Vind het er namelijk allemaal best netjes uitzien, maar volgens mij bezuinigd hij op sommige materialen om tegen die prijzen te kunnen leveren.

 

Groetsels en suuk6 ermee

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het beste nog wat informeren bij die kerel.

Hij kan je er wss 1tje maken van betere kwaliteit die nog steeds minder kost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry hoor maar ik vind die bordjes er wel netjes uitzien en oogt echt niet goedkoop.

En wat is er mis met hout, zowat alle schakelborden worden op hout geleverd. In meterkasten is een houten ondergrond zelfs vereist.

 

Als er geen aarde zit trek je die er toch ff zelf bij, kleine moeite en scheelt je een fractie van de prijs. Zo op het oog zijn de borden gewoon gemaakt door iemand die weet wat ie doet.

 

Grtz Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een knap schakelbord zit op een plaatje pertinax, of ander soort onbrandbaar materiaal, aangezien je hoge piekspanningen schakelt.

Wat je bij een meterkast niet het geval is.

 

Persoonlijk vind ik de MP bordjes, knullig/goedkoop in elkaar zitten, de prijs is daar ook naar.

Je kunt geen bepaalde groep lampen uitschakelen, er zit alleen een hoofdschakelaar.

Verder zijn de lampgroepen ook niet apart afgezekerd.

Er word gebruik gemaakt van een knullig schakelklokje, ipv een dinrail uitvoering

 

Bovendien zou ik wel eens willen weten, wat voor relais/vermogen hij op een bord voor 20 lampjes gebruikt. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat schakelklokje was ook het eerste wat mij opviel :P

verder staat er bij de advertentie :

 

Veiligheid gaat voor alles...wij hebben jaren lang ervaring op dit gebied...

Wij gebruiken:

1. zware relais 28Ampere per contact...kan makkelijk de inschakelstroom aan van de lampen..

2. Maximaal 4 lampen van 600W per groep op 16A...

3. Geaarde stopcontacten....

4. Nette afwerking...(zie foto)..

 

Wij maken ze echt in alle maten tegen scherpe prijzen: Vanaf 8 lampen tot meer als 50

De meest voorkomende borden zijn op voorraad...zoals 8, 12,16 en 24.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piekspanning is alleen aanwezig bij het opstarten van de lamp en bij contacten die zich sluiten is er vrijwel nooit gevaar. Het gevaar komt pas bij het uitschakelen omdat je dan een vlamboog trekt tussen de opengaande contacten. Echter bij een gasontladingslamp is de brandspanning lager dan dan de netspanning terwijl de inschakelspanning op kan lopen tot wel 3 a 4x de netspanning. Daarbij zit de eventuele vonk nog veilig het relais en zal puur door het schakelen echt geen houten plaat in de hens steken. Problemen onstaan vaker door slechte aansluitingen of ontbreken van addereindhulsjes o.i.d.

 

Verder is de uitvoering qua zekeringen/schakelaars en automaten net wat je zelf nodig hebt en belangrijk vindt. Wil je meer betaal je meer.

 

Dat schakelklokje is op deze manier wel makkelijker te vervangen voor een leek dan een vaste dinrail klok bij een defect. Maaja ik had wel op zijn minst een Grasslin genomen :P

 

Al met al vind ik het bordje gewoon netjes voor de prijs waar zo te zien niets mis mee is (op de aarde na) en gewoon veilig gebruikt kan worden.

 

Maaja das mijn mening, ik maak ze toch zelf voor mezelf :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

mits de aarde goed is aangesloten ziet het er niet verkeerd uit maar ik moet toch even opmerken dat het hier om 3 fase borden gaat voor vaste installatie op de foto's: enkel de fase wordt geschakeld. Bovendien worden er eisen gesteld aan de zekeringen want ik kan je verzekeren dat 5 x 600 watt magntische VSA een 16A B automaat er genadeloos uitknalt op een gewone installatie.

 

Bedenk dat je bij een 16A zekering op je bord een 25A zekering in je meterkast vereist om selectief te blijven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Superfly

 

Ik persoonlijk zou niet naar de GS gaan om een schakelbord te kopen is vette oplichters prijzen (want ik vind)

ga eerst goed hier in verdieppen hoe een schakkel bord in elkaar zit. en ga dan pas eentje kopen. check eerst goed of hij wel goed gemaakt is. alle draaden op de juiste plek enz. enz. maar daarvoor moet je wel je huiswerk er voor gedaan hebben.

 

uiteindelijk komen bijna alle schakel borden op het zelfde neer alleen de ene is groter dan de andere maar ze hebben allemaal vd draadjes nodig en relais enz. en ze moetten allemaal op de zelfde manier aangesloten worden afhankelijk wat er allemaal aan extra opties er bij zitten maar voor dat je gaat kopen goed huis werk doen voor dat je belazerd word net als de eerste plaatje

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is nog wel een ander verschil, en dat is kwaliteit. Kijk, een tahamata kawasaki automaat of relais van onduidelijke chinese afkomst is echt niet van dezelfde kwaliteit als een ABB of KM relais. Dat kan ook niet voor die prijs. Ben er overigens voor om relais etc. netjes op te bergen in een installatiekast en niet om ze op een paneel te schroeven. Een beetje goed relais kost zomaar 30-50 euro, alleen al voor het relais, dan praat ik nog niet over de automaten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieder ze eigen mening maar ik persoonlijk zou het nooit aanschaffen. Iemand die beweerd jaren langen ervaring te hebben met het bouwen van schakel kasten maar geen eens aarde aansluit en ze potlood streepjes nog op het hout laat staan vind ik een beetje vreemd. Het ziet er gewoon een beetje knudde uit allemaal, heb niet echt het idee dat de iemand die het maakt echt een speciaalist is op dat gebied. Ik ken veel mensen die schakel kasten maken voor airco units en tuinders en dergelijk maar die zouden dit nooit zo gemaakt hebben.

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik en m'n vrienden hebben al paar borden bij hem gekocht.Ze werken uitstekend.GS prijzen zijn ripp-offs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jha man dat is wel wat whazzup zegt die spullen zijn gewoon duur als je teminste kwalitijd wil. ik ben ook aan het kijken voor schakelbord maken en heb de prijzen van de onderdeelen maar ut is zo bij elkaar ongeveer 250 met alles er op en eraan +een extra groepen kast bedoeld voor een caravan en schuur en dan heb ik goedkoppe prijzen. dus je moet maar kijken of je kwalitijd spul wil hebben kost alleen een beetje meer maar dan kun je wel een tijdje tegen aan. of je koopt zo goedkoop mogelijk dan zal je nog wel een x een nieuwe moeten kopen.

 

ps. de prijzen willen niet altijd iets zeggen zoals bij de GS is altijd duurder maar ga eerst goed huiswerk doen dat je dan een beetje verstand over hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gs prijzen...

 

vijverfolie (grondzeil) 4x4m 60euro dikte 0.5mm

intratuin 40 euro dikte 1mm

 

potten 11l 1.5 euro per stuk,intratuin 80ct

 

tijdschakelaar (1500 watt) GS 12.50e

winkel 8 euro.

 

watersproeier 5l GS 20-25 euro

winkel 10 euro.

 

brandblusser GS 35 euro

 

Gamma 15 euro

 

alles is goedkoper bij de Gamma,alleen moet je goed lezen voor je iets koopt.

 

ezv....enz...

 

ik gaar naar een GS alleen voor de lampen en de voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja... een dimmer in de GS voor je motors 60-80 euro. Gamma 8-20 euro :P en voor 20 euro heb je een hele goede dimmer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de prijzen waar ik het over heb zijn gewoon handelsprijzen hoor, geen growshop prijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste mede kwekers,

 

Ik ben bezig met een nieuw hok te bouwen en heb bijna alle spullen al klaar liggen

Wil graag aankomend weekend starten met draaien nu moet ik alleen nog een schakelbord aanschaffen van 20 x 600watt ben allangs de growshop geweest en ze konden er 1 voor me bestellen de prijs is e 575,- nu zat ik laatst op marktplaats te kijken en zie schakelborden die heel veel minder kosten dan uit de growshop.

Nu is mijn vraag heeft er iemand ervaring met deze schakelborden ? zijn deze wel veilig of kan je gewoon beter 1 uit de growshop kopen ? ik heb wel wat plaatsje toegevoegd misschien kunnen jullie zien of dit goede of slechte borden zijn.

 

Alvast bedankt voor de hulp

 

De prijzen standaar zonder vertragers:

 

600W8L (VOOR 8 X 600 WATT LAMPEN) 90,-

600W12L (VOOR 12 X 600 WATT LAMPEN) 110,-

600W16L (VOOR 16 X 600 WATT LAMPEN) 130,-

600W20L (VOOR 20 X 600 WATT LAMPEN) 140,-

600W24L (VOOR 24 X 600 WATT LAMPEN) 150,-

 

med_gallery_11062_2190_19442.jpg

 

 

wat laat maar;

 

ik heb de l op de foto en die is prima.

alles netjes geaard en een kachel en vertrager erop. op de foto is rechts onder duidelijk te zien de aarde draad!!!

kwa prijs, was bij de shop zo'n 600,- kwijt en deze man was beduidend goedkoper!!!

 

en draait naar behoren.

Edited by gerrit11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...